PostNL « Terug naar discussie overzicht

Augus 2021: De maand van een 5 voor de komma

2.968 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 145 146 147 148 149 » | Laatste
Erieperie
0
quote:

Beertje€7plus schreef op 8 augustus 2021 12:16:

De uren gaan mij te langzaam vandaag… was het maar maandag 7uur!
Dan weten we het gewoon en kunnen we verder leven
Maandag wordt interessant maar de dagen erna hoe de koers gaat lopen nog meer. Maandag is maar n moment opname he.
wins
0
Dividend is mooi fundament voor de koers, te lage koers is idd een kans voor evt overname, koers kan/moet omhoog, ook ivm verwatering
[verwijderd]
0
quote:

Postzegel met GOM schreef op 8 augustus 2021 09:30:

Die koersen die hier gepost worden: gaat echt nergens over.
Zie derhalve de toegevoegde waarde er niet van in en
ik ga met mijn kinderen verder met het spelletje 'mens
erger je niet en Pim, Pam, Pet'.
Het interessante ervan is dat de normale verdeling van de voorspellingen, die nogal uiteenlopen, in het verleden dicht bij de uitkomst lag.
I-trader
0
quote:

zeurpietje schreef op 8 augustus 2021 09:57:

[...]Vroeger voordat internet bestond kwam tijdens beursuren iemand van het secretariaat met een fax de beursvloer opgelopen en hing de cijfers op het prikbord. In het betreffende aandeel werd dan even geen notering gemaakt. Je kon dan je orders aan de hoekman(nen) opgeven en die maakte dan later weer de koers. Je had een poosje de tijd om je beste klanten te bellen en hoopte dan dat ze je een order gaven. Beeldschermen hadden we nog niet. Jeetje, ben ik al zo oud. Aan een koersvoorspelling doe ik niet. Ben daar vroeger op de beursvloer te vaak voor uitgelachen.
uitlachen gaan we hier zeker niet doen hoor.
wel mooi om lezen dit .
succes!
Giugiaro
7
Beste Iedereen,

Dit is mijn eerste post na maandenlang mee te hebben gelezen in dit forum. Na een bewogen aantal jaar als PostNL aandeelhouder denk ik binnenkort de laatste trade in PostNL te doen, namelijk de laatste stukken te verkopen, na mijn positie al in enkele malen af te bouwen in het laatste halfjaar.

Ik kocht mijn eerste aandelen in PostNL alweer een poosje geleden (2019) als beginnende belegger. De koers leek betaalbaar en het dividendrendement meer dan uitstekend. Ook zag ik toen al constant PostNL busjes rondrijden en leveren op waanzinnige tijdstippen. Na 20u? Geen probleem. In het weekend? Geen probleem! Zaken leken goed te gaan vanuit mijn perspectief gezien. Helaas ging het kort na de aankoop dubbel fout: de koers zakte en het dividend werd geschrapt (in wisselende volgorde van toepassing).

Door de Covid pandemie zag ik (zoals iedereen hier) de koers van PostNL altijd maar oplopen. Hier heb ik dan ook niet getwijfeld en aandelen bijgekocht om de gemiddelde aankoopkoers te laten dalen met de hoop ooit break even te kunnen draaien. Met een gemiddelde aankoopkoers van 1,99 werd de break-even wel heel snel gehaald.. en ingehaald.. en een uiteindelijk rendement van meer dan 125% heb ik wel zien voorbij komen.

Maar nu vind ik de tijd rijp om afscheid te nemen. Mijn grootste zorg is dat het bedrijf op zich niet meer is dan een goed draaiend IT-systeem met een enorm kapitaal aan mensen om het draaiende te houden. Wat maakt PostNL beter dan bedrijven als Delivery Hero of Just Eat - Take Away? Zelfstandigen worden uitgeperst om aan een minimaal loon maximaal aantal pakketten te leveren. Dat deze werkwijze de onderaannemers dwingt tot het niet zo nauw nemen met de wettelijke verplichtingen zoals belastingen etc. is al duidelijk aangetoond in het Belgische onderzoek. Dat dit hier op het forum als commentaar krijgt dat het een lokale afrekening is ten koste van PostNL om Bpost te helpen klopt natuurlijk niet. En omdat het de onderaannemers zijn die in de fout gaan en niet PostNL en PostNL dus ook niets te verwijten valt is ook niet terecht, een bedrijf met correcte governance zorgt dat de onderaannemers ook de letter van de wet volgen, het straalt uiteindelijk af op PostNL, voor zo ver ik weet stond PostNL in de krantenkoppen en niet de onderaannemers. Naast governance heb je ook de environment factor en hier kan PostNL ook gewoon geen mooie data voorleggen: hoeveel kilometer malen de dieselende PostNL busjes in dicht bewoonde gebieden wel niet af?

Het dividend is mooi en de zaken gaan goed, maar waarom zou het niet terug dezelfde kant opgaan zoals enkele jaren geleden? Wil ik een koers zien die blijft oplopen tot boven de 6 euro? Hoeft niet. Een overname? Zal niet gebeuren, zie KPN en zie .. jawel PostNL. (Ik zag de naam Maersk trouwens nog nooit voorbij komen als mogelijke overnemer.) Waarom de koers exact rond de 4,57 moet blijven schommelen zullen we misschien nooit te weten komen. Wat er morgen zal gebeuren bij de cijfers is moeilijk te voorspellen. Genoeg voorbeelden van bedrijven met mooie cijfers en toch geen beloning in beurskoers. Dat de cijfers mooi zullen zijn, daar kan geen twijfel over bestaan. Zelf hoop ik op een positieve reactie op de koers richting de 4,82, is voor mij een mooi afsluitmoment.

Bedankt PostNL voor de vele duizenden euro’s aan winst over de afgelopen anderhalf jaar, het was een wilde rit! Veel succes aan iedereen die nog stukken in bezit heeft, iedereen is vrij te beslissen om te blijven zitten of niet. Alleen zie ik hier mensen voorbijkomen met een portefeuille uitsluitend PostNL en dit zou ik toch afraden. Diversificatie is toch wel belangrijk in beleggen.

Als het over groei gaat in de toekomst in de sector van thuisleveringen zie ik nog een grote opkomst in fietskoeriers die spullen van de lokale buurtsuper thuis leveren. Dit begint op te komen in andere landen maar heb ik hier in de Benelux nog niet echt gezien.

Ter referentie: waar is de opbrengst van PostNL dan heen gegaan? Onder andere Aperam, ING, LVMH en Merck KGAA.

Wat ik in de laatste jaren al heb geleerd in verband met beleggen:
- Let op de kosten (broker / belastingen)
- Geduld loont
- Laat de winnaars lopen in plaats van winst te nemen na 5 of 10% in de plus
- Kwaliteit betaal je
- Wat goedkoop lijkt kan best nog wel goedkoper worden
- Laat je niet meeslepen door de waan van de dag. Een -5% dag kan de volgende dag best al terug wat recht krabbelen
- Crypto is een casino
- Als je een aandeel koopt met het doel het terug te verkopen, waarom koop je het dan?
- Blijf weg van dingen die je niet begrijpt
- Hoe saaier het bedrijf hoe interessanter op lange termijn blijkt soms

Groet,
G
Krentenmenten
0
quote:

zeurpietje schreef op 8 augustus 2021 09:57:

[...]Vroeger voordat internet bestond kwam tijdens beursuren iemand van het secretariaat met een fax de beursvloer opgelopen en hing de cijfers op het prikbord. In het betreffende aandeel werd dan even geen notering gemaakt. Je kon dan je orders aan de hoekman(nen) opgeven en die maakte dan later weer de koers. Je had een poosje de tijd om je beste klanten te bellen en hoopte dan dat ze je een order gaven. Beeldschermen hadden we nog niet. Jeetje, ben ik al zo oud. Aan een koersvoorspelling doe ik niet. Ben daar vroeger op de beursvloer te vaak voor uitgelachen.
Da's veur 1986….ongestrafte voorkennis…… Ergo, die beursmannen waren regelrechte luie donders…. De optie markt werd pas echt wat nadat de grootste klant van AMRO dreigde te vertrekken….
analyse_A3CD
2
quote:

Giugiaro schreef op 8 augustus 2021 13:39:

Beste Iedereen,

Dit is mijn eerste post na maandenlang mee te hebben gelezen in dit forum. Na een bewogen aantal jaar als PostNL aandeelhouder denk ik binnenkort de laatste trade in PostNL te doen, namelijk de laatste stukken te verkopen, na mijn positie al in enkele malen af te bouwen in het laatste halfjaar.

Ik kocht mijn eerste aandelen in PostNL alweer een poosje geleden (2019) als beginnende belegger. De koers leek betaalbaar en het dividendrendement meer dan uitstekend. Ook zag ik toen al constant PostNL busjes rondrijden en leveren op waanzinnige tijdstippen. Na 20u? Geen probleem. In het weekend? Geen probleem! Zaken leken goed te gaan vanuit mijn perspectief gezien. Helaas ging het kort na de aankoop dubbel fout: de koers zakte en het dividend werd geschrapt (in wisselende volgorde van toepassing).

Door de Covid pandemie zag ik (zoals iedereen hier) de koers van PostNL altijd maar oplopen. Hier heb ik dan ook niet getwijfeld en aandelen bijgekocht om de gemiddelde aankoopkoers te laten dalen met de hoop ooit break even te kunnen draaien. Met een gemiddelde aankoopkoers van 1,99 werd de break-even wel heel snel gehaald.. en ingehaald.. en een uiteindelijk rendement van meer dan 125% heb ik wel zien voorbij komen.

Maar nu vind ik de tijd rijp om afscheid te nemen. Mijn grootste zorg is dat het bedrijf op zich niet meer is dan een goed draaiend IT-systeem met een enorm kapitaal aan mensen om het draaiende te houden. Wat maakt PostNL beter dan bedrijven als Delivery Hero of Just Eat - Take Away? Zelfstandigen worden uitgeperst om aan een minimaal loon maximaal aantal pakketten te leveren. Dat deze werkwijze de onderaannemers dwingt tot het niet zo nauw nemen met de wettelijke verplichtingen zoals belastingen etc. is al duidelijk aangetoond in het Belgische onderzoek. Dat dit hier op het forum als commentaar krijgt dat het een lokale afrekening is ten koste van PostNL om Bpost te helpen klopt natuurlijk niet. En omdat het de onderaannemers zijn die in de fout gaan en niet PostNL en PostNL dus ook niets te verwijten valt is ook niet terecht, een bedrijf met correcte governance zorgt dat de onderaannemers ook de letter van de wet volgen, het straalt uiteindelijk af op PostNL, voor zo ver ik weet stond PostNL in de krantenkoppen en niet de onderaannemers. Naast governance heb je ook de environment factor en hier kan PostNL ook gewoon geen mooie data voorleggen: hoeveel kilometer malen de dieselende PostNL busjes in dicht bewoonde gebieden wel niet af?

Het dividend is mooi en de zaken gaan goed, maar waarom zou het niet terug dezelfde kant opgaan zoals enkele jaren geleden? Wil ik een koers zien die blijft oplopen tot boven de 6 euro? Hoeft niet. Een overname? Zal niet gebeuren, zie KPN en zie .. jawel PostNL. (Ik zag de naam Maersk trouwens nog nooit voorbij komen als mogelijke overnemer.) Waarom de koers exact rond de 4,57 moet blijven schommelen zullen we misschien nooit te weten komen. Wat er morgen zal gebeuren bij de cijfers is moeilijk te voorspellen. Genoeg voorbeelden van bedrijven met mooie cijfers en toch geen beloning in beurskoers. Dat de cijfers mooi zullen zijn, daar kan geen twijfel over bestaan. Zelf hoop ik op een positieve reactie op de koers richting de 4,82, is voor mij een mooi afsluitmoment.

Bedankt PostNL voor de vele duizenden euro’s aan winst over de afgelopen anderhalf jaar, het was een wilde rit! Veel succes aan iedereen die nog stukken in bezit heeft, iedereen is vrij te beslissen om te blijven zitten of niet. Alleen zie ik hier mensen voorbijkomen met een portefeuille uitsluitend PostNL en dit zou ik toch afraden. Diversificatie is toch wel belangrijk in beleggen.

Als het over groei gaat in de toekomst in de sector van thuisleveringen zie ik nog een grote opkomst in fietskoeriers die spullen van de lokale buurtsuper thuis leveren. Dit begint op te komen in andere landen maar heb ik hier in de Benelux nog niet echt gezien.

Ter referentie: waar is de opbrengst van PostNL dan heen gegaan? Onder andere Aperam, ING, LVMH en Merck KGAA.

Wat ik in de laatste jaren al heb geleerd in verband met beleggen:
- Let op de kosten (broker / belastingen)
- Geduld loont
- Laat de winnaars lopen in plaats van winst te nemen na 5 of 10% in de plus
- Kwaliteit betaal je
- Wat goedkoop lijkt kan best nog wel goedkoper worden
- Laat je niet meeslepen door de waan van de dag. Een -5% dag kan de volgende dag best al terug wat recht krabbelen
- Crypto is een casino
- Als je een aandeel koopt met het doel het terug te verkopen, waarom koop je het dan?
- Blijf weg van dingen die je niet begrijpt
- Hoe saaier het bedrijf hoe interessanter op lange termijn blijkt soms

Groet,
G

Wel een erg lang verhaal om te zeggen wat je niet bedoeld!;-)
[verwijderd]
3
Maersk neemt b2c Europe over voor 11x ebitda fd.nl/ondernemen/1407417/maersk-neemt...

PostNL met minder dan 6x ebitda dus dik ondergewaardeerd blijkt maar weer eens.
pakket
3
Giu..

Komt er op neer dat je er geen vat op krijgt. Het aandeeltje stijgt of daalt.. Maar , zoals ik dat al zo vaak heb verteld hiero, dat is niet een strategie om een fundering op te bouwen. Ik heb 7 dividend-uitkeringen in de maand, of er nu een stijging is of een daling van het aandeel. Ik zie er bijna nooit na en slaap heerlijk . De meesten zijn slachtoffer van de strategie van het systeem wat de banken ons doet wijs maken. Koop en verkoop zo vaak mogelijk....Het tegenovergestelde is waar .
[verwijderd]
1
Eindelijk een kwalitatief goed post waar alle lezers op dit forum wat aan hebben !
[verwijderd]
0
quote:

Giugiaro schreef op 8 augustus 2021 13:39:

Beste Iedereen,

Dit is mijn eerste post na maandenlang mee te hebben gelezen in dit forum. Na een bewogen aantal jaar als PostNL aandeelhouder denk ik binnenkort de laatste trade in PostNL te doen, namelijk de laatste stukken te verkopen, na mijn positie al in enkele malen af te bouwen in het laatste halfjaar.

Ik kocht mijn eerste aandelen in PostNL alweer een poosje geleden (2019) als beginnende belegger. De koers leek betaalbaar en het dividendrendement meer dan uitstekend. Ook zag ik toen al constant PostNL busjes rondrijden en leveren op waanzinnige tijdstippen. Na 20u? Geen probleem. In het weekend? Geen probleem! Zaken leken goed te gaan vanuit mijn perspectief gezien. Helaas ging het kort na de aankoop dubbel fout: de koers zakte en het dividend werd geschrapt (in wisselende volgorde van toepassing).

Door de Covid pandemie zag ik (zoals iedereen hier) de koers van PostNL altijd maar oplopen. Hier heb ik dan ook niet getwijfeld en aandelen bijgekocht om de gemiddelde aankoopkoers te laten dalen met de hoop ooit break even te kunnen draaien. Met een gemiddelde aankoopkoers van 1,99 werd de break-even wel heel snel gehaald.. en ingehaald.. en een uiteindelijk rendement van meer dan 125% heb ik wel zien voorbij komen.

Maar nu vind ik de tijd rijp om afscheid te nemen. Mijn grootste zorg is dat het bedrijf op zich niet meer is dan een goed draaiend IT-systeem met een enorm kapitaal aan mensen om het draaiende te houden. Wat maakt PostNL beter dan bedrijven als Delivery Hero of Just Eat - Take Away? Zelfstandigen worden uitgeperst om aan een minimaal loon maximaal aantal pakketten te leveren. Dat deze werkwijze de onderaannemers dwingt tot het niet zo nauw nemen met de wettelijke verplichtingen zoals belastingen etc. is al duidelijk aangetoond in het Belgische onderzoek. Dat dit hier op het forum als commentaar krijgt dat het een lokale afrekening is ten koste van PostNL om Bpost te helpen klopt natuurlijk niet. En omdat het de onderaannemers zijn die in de fout gaan en niet PostNL en PostNL dus ook niets te verwijten valt is ook niet terecht, een bedrijf met correcte governance zorgt dat de onderaannemers ook de letter van de wet volgen, het straalt uiteindelijk af op PostNL, voor zo ver ik weet stond PostNL in de krantenkoppen en niet de onderaannemers. Naast governance heb je ook de environment factor en hier kan PostNL ook gewoon geen mooie data voorleggen: hoeveel kilometer malen de dieselende PostNL busjes in dicht bewoonde gebieden wel niet af?

Het dividend is mooi en de zaken gaan goed, maar waarom zou het niet terug dezelfde kant opgaan zoals enkele jaren geleden? Wil ik een koers zien die blijft oplopen tot boven de 6 euro? Hoeft niet. Een overname? Zal niet gebeuren, zie KPN en zie .. jawel PostNL. (Ik zag de naam Maersk trouwens nog nooit voorbij komen als mogelijke overnemer.) Waarom de koers exact rond de 4,57 moet blijven schommelen zullen we misschien nooit te weten komen. Wat er morgen zal gebeuren bij de cijfers is moeilijk te voorspellen. Genoeg voorbeelden van bedrijven met mooie cijfers en toch geen beloning in beurskoers. Dat de cijfers mooi zullen zijn, daar kan geen twijfel over bestaan. Zelf hoop ik op een positieve reactie op de koers richting de 4,82, is voor mij een mooi afsluitmoment.

Bedankt PostNL voor de vele duizenden euro’s aan winst over de afgelopen anderhalf jaar, het was een wilde rit! Veel succes aan iedereen die nog stukken in bezit heeft, iedereen is vrij te beslissen om te blijven zitten of niet. Alleen zie ik hier mensen voorbijkomen met een portefeuille uitsluitend PostNL en dit zou ik toch afraden. Diversificatie is toch wel belangrijk in beleggen.

Als het over groei gaat in de toekomst in de sector van thuisleveringen zie ik nog een grote opkomst in fietskoeriers die spullen van de lokale buurtsuper thuis leveren. Dit begint op te komen in andere landen maar heb ik hier in de Benelux nog niet echt gezien.

Ter referentie: waar is de opbrengst van PostNL dan heen gegaan? Onder andere Aperam, ING, LVMH en Merck KGAA.

Wat ik in de laatste jaren al heb geleerd in verband met beleggen:
- Let op de kosten (broker / belastingen)
- Geduld loont
- Laat de winnaars lopen in plaats van winst te nemen na 5 of 10% in de plus
- Kwaliteit betaal je
- Wat goedkoop lijkt kan best nog wel goedkoper worden
- Laat je niet meeslepen door de waan van de dag. Een -5% dag kan de volgende dag best al terug wat recht krabbelen
- Crypto is een casino
- Als je een aandeel koopt met het doel het terug te verkopen, waarom koop je het dan?
- Blijf weg van dingen die je niet begrijpt
- Hoe saaier het bedrijf hoe interessanter op lange termijn blijkt soms

Groet,
G

Shlomo
0
quote:

Belegger1974 schreef op 8 augustus 2021 12:46:

Wat een academisch debat hier zeg, ga leven!
Ja ik voel het goed mijn hart klopt en mijn hersens functioneren gelukkig nog. Ik leef!!!
[verwijderd]
0
quote:

Belegger1974 schreef op 8 augustus 2021 12:46:

Wat een academisch debat hier zeg, ga leven!
Dat vind ik ook. Ik herinner mij, uit mijn kindertijd,
het verhaal van Repelsteeltje. In een notendop
komt het hierop neer: een arme PostNL-belegger maakt de Koning wijs
dat zijn dochter (lees Herna) goud uit stro kan spinnen. De Koning
sluit Herna op in een kamer vol stro en snoert haar zo dus haar mond(..).
prinszicht
1
quote:

Giugiaro schreef op 8 augustus 2021 13:39:

Beste Iedereen,

Dit is mijn eerste post na maandenlang mee te hebben gelezen in dit forum. Na een bewogen aantal jaar als PostNL aandeelhouder denk ik binnenkort de laatste trade in PostNL te doen, namelijk de laatste stukken te verkopen, na mijn positie al in enkele malen af te bouwen in het laatste halfjaar.

Ik kocht mijn eerste aandelen in PostNL alweer een poosje geleden (2019) als beginnende belegger. De koers leek betaalbaar en het dividendrendement meer dan uitstekend. Ook zag ik toen al constant PostNL busjes rondrijden en leveren op waanzinnige tijdstippen. Na 20u? Geen probleem. In het weekend? Geen probleem! Zaken leken goed te gaan vanuit mijn perspectief gezien. Helaas ging het kort na de aankoop dubbel fout: de koers zakte en het dividend werd geschrapt (in wisselende volgorde van toepassing).

Door de Covid pandemie zag ik (zoals iedereen hier) de koers van PostNL altijd maar oplopen. Hier heb ik dan ook niet getwijfeld en aandelen bijgekocht om de gemiddelde aankoopkoers te laten dalen met de hoop ooit break even te kunnen draaien. Met een gemiddelde aankoopkoers van 1,99 werd de break-even wel heel snel gehaald.. en ingehaald.. en een uiteindelijk rendement van meer dan 125% heb ik wel zien voorbij komen.

Maar nu vind ik de tijd rijp om afscheid te nemen. Mijn grootste zorg is dat het bedrijf op zich niet meer is dan een goed draaiend IT-systeem met een enorm kapitaal aan mensen om het draaiende te houden. Wat maakt PostNL beter dan bedrijven als Delivery Hero of Just Eat - Take Away? Zelfstandigen worden uitgeperst om aan een minimaal loon maximaal aantal pakketten te leveren. Dat deze werkwijze de onderaannemers dwingt tot het niet zo nauw nemen met de wettelijke verplichtingen zoals belastingen etc. is al duidelijk aangetoond in het Belgische onderzoek. Dat dit hier op het forum als commentaar krijgt dat het een lokale afrekening is ten koste van PostNL om Bpost te helpen klopt natuurlijk niet. En omdat het de onderaannemers zijn die in de fout gaan en niet PostNL en PostNL dus ook niets te verwijten valt is ook niet terecht, een bedrijf met correcte governance zorgt dat de onderaannemers ook de letter van de wet volgen, het straalt uiteindelijk af op PostNL, voor zo ver ik weet stond PostNL in de krantenkoppen en niet de onderaannemers. Naast governance heb je ook de environment factor en hier kan PostNL ook gewoon geen mooie data voorleggen: hoeveel kilometer malen de dieselende PostNL busjes in dicht bewoonde gebieden wel niet af?

Het dividend is mooi en de zaken gaan goed, maar waarom zou het niet terug dezelfde kant opgaan zoals enkele jaren geleden? Wil ik een koers zien die blijft oplopen tot boven de 6 euro? Hoeft niet. Een overname? Zal niet gebeuren, zie KPN en zie .. jawel PostNL. (Ik zag de naam Maersk trouwens nog nooit voorbij komen als mogelijke overnemer.) Waarom de koers exact rond de 4,57 moet blijven schommelen zullen we misschien nooit te weten komen. Wat er morgen zal gebeuren bij de cijfers is moeilijk te voorspellen. Genoeg voorbeelden van bedrijven met mooie cijfers en toch geen beloning in beurskoers. Dat de cijfers mooi zullen zijn, daar kan geen twijfel over bestaan. Zelf hoop ik op een positieve reactie op de koers richting de 4,82, is voor mij een mooi afsluitmoment.

Bedankt PostNL voor de vele duizenden euro’s aan winst over de afgelopen anderhalf jaar, het was een wilde rit! Veel succes aan iedereen die nog stukken in bezit heeft, iedereen is vrij te beslissen om te blijven zitten of niet. Alleen zie ik hier mensen voorbijkomen met een portefeuille uitsluitend PostNL en dit zou ik toch afraden. Diversificatie is toch wel belangrijk in beleggen.

Als het over groei gaat in de toekomst in de sector van thuisleveringen zie ik nog een grote opkomst in fietskoeriers die spullen van de lokale buurtsuper thuis leveren. Dit begint op te komen in andere landen maar heb ik hier in de Benelux nog niet echt gezien.

Ter referentie: waar is de opbrengst van PostNL dan heen gegaan? Onder andere Aperam, ING, LVMH en Merck KGAA.

Wat ik in de laatste jaren al heb geleerd in verband met beleggen:
- Let op de kosten (broker / belastingen)
- Geduld loont
- Laat de winnaars lopen in plaats van winst te nemen na 5 of 10% in de plus
- Kwaliteit betaal je
- Wat goedkoop lijkt kan best nog wel goedkoper worden
- Laat je niet meeslepen door de waan van de dag. Een -5% dag kan de volgende dag best al terug wat recht krabbelen
- Crypto is een casino
- Als je een aandeel koopt met het doel het terug te verkopen, waarom koop je het dan?
- Blijf weg van dingen die je niet begrijpt
- Hoe saaier het bedrijf hoe interessanter op lange termijn blijkt soms

Groet,
G

Mooie proza. Ik stel voor dat je dit hele jaar nog even afwacht. Tip van mij. En die zijn heel goed
mark2802
0
PostNL
Morgen meldt PostNL naar verluid €0,09 winst per aandeel en €845,2 miljoen omzet. Nadat het fonds dit voorjaar €5 op het bord zette, is het gaan saaiwaartsen en is het momentum ook weg. Grote vraag is hoeveel van die extra (pakketten)omzet die de Covid-19 crisis mee bracht, nu wel en niet blijvend is.

Verder is PostNL een mooi dividendaandeel geworden, u beurt 6,1% als u het nu koopt. Onze beleggersdeks heeft het aandeel op hold staan.
pietje-2005
0
9 cent is volgens mij een procentje of 2 ? ;-)
Al dat beloofde dividend later moet eerst nog maar blijken, natuurlijk, dus niet zeker !
Koers is al vele procenten gezakt na aantikken "5" , dus hetzelfde als de periode met dat wereldberoemde "progressieve dividend" wat ze ook niet waar konden maken.
Nu helpt tante Corona een handje, dus wie weet komen de voorspellingen nu beter uit.
Voor hoe lang dit gaat worden is ook totaal onbekend, natuurlijk.
Eerst maar eens die 9 centen opvissen ;-0
Succes
Erieperie
1
quote:

pietje-2005 schreef op 8 augustus 2021 15:24:

9 cent is volgens mij een procentje of 2 ? ;-)
Al dat beloofde dividend later moet eerst nog maar blijken, natuurlijk, dus niet zeker !
Koers is al vele procenten gezakt na aantikken "5" , dus hetzelfde als de periode met dat wereldberoemde "progressieve dividend" wat ze ook niet waar konden maken.
Nu helpt tante Corona een handje, dus wie weet komen de voorspellingen nu beter uit.
Voor hoe lang dit gaat worden is ook totaal onbekend, natuurlijk.
Eerst maar eens die 9 centen opvissen ;-0
Succes
9 ct is 1/3 interim (ofwel//3 van 6 a 7%)
‘Vele’ procenten is 9% vanaf het hoogste punt; valt toch best mee?
Dividend is bij ieder bedrijf nooit 100% zeker.
Invloed van corona en onlineshoppen is al 100x besproken hier.
Goed om kritisch te zijn, zeker. Maar gooi eens wat nieuws en reeels in de mix?
pietje-2005
1
Maar, Erieperie: Als je nu koopt 6 % is gewoon zwaar in strijd met de waarheid !
Zou kunnen gebeuren, natuurlijk, maar is niet waar, simpel.
Dat is nieuws: de waarheid ipv gissingen en glazen-bol-voorspellingen.
Rara, waarom springen grote beleggers en pensioenfondsen niet op die 6%, de laatste maanden ?
Morgen wordt e.e.a. duidelijker, hopelijk ;-)
Succes
pietje-2005
0
@Giugiaro; " Als je een aandeel koopt met het doel het terug te verkopen, waarom koop je het dan?"
Wil dat zeggen dat je nooit verkoopt ?
Succes
SAHR-0310
0
quote:

Makita schreef op 8 augustus 2021 13:50:

Maersk neemt b2c Europe over voor 11x ebitda fd.nl/ondernemen/1407417/maersk-neemt...

PostNL met minder dan 6x ebitda dus dik ondergewaardeerd blijkt maar weer eens.
Gunstige ontwikkeling. Verdere consolidatie kan niet uitblijven.
2.968 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 145 146 147 148 149 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 11:48
Koers 1,243
Verschil -0,075 (-5,69%)
Hoog 1,298
Laag 1,238
Volume 1.345.027
Volume gemiddeld 2.220.593
Volume gisteren 4.020.721

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront