AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - derde kwartaal 2021

1.415 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
quote:

Zembla schreef op 27 augustus 2021 14:14:

[...]Dat het nog een aantal jaren kan duren ontken ik niet. Voor mij is het geen reden om het dan maar te vergeten. Ik heb een lange adem en alles wat AMG tot nu toe laat zien getuigt van visie, niet van kortzichtige keuzes. In plaats van dingen te vergeten zou je eens moeten proberen om dingen te onthouden ;)
Voordat die mooie fabriek van AMG in Duitsland gebouwd wordt, moet er al zekerheid zijn over de te leveren grondstoffen, want anders gaat de bouw niet door.
Zembla
2
Een laatste zijstapje: Baconara heeft (had) een aandeel van 35,5% in Zinnwald Lithium. Baconara is onlangs overgenomen door Ganfeng Lithium. Ik schat in dat Duitsland (Europa) niet zo blij is dat China nu een dergelijk groot belang heeft in Zinnwald Lithium.
Zembla
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 14:52:

[...]

Als die fabriek van AMG binnen 2 jaar klaar moet zijn, moet er dus binnen 2 jaar zekerheid zijn over het leveren van de geschikte grondstof.
Precies!
H. Voorman
3
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 14:52:

[...]

Als die fabriek van AMG binnen 2 jaar klaar moet zijn, moet er dus binnen 2 jaar zekerheid zijn over het leveren van de geschikte grondstof.
Daar maak ik mij niet druk om!
Gerard M.
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 14:52:

[...]
Voordat die mooie fabriek van AMG in Duitsland gebouwd wordt, moet er al zekerheid zijn over de te leveren grondstoffen, want anders gaat de bouw niet door.
Niet spannend.
H. Voorman
8
Laten we het volgende plaatje even compleet proberen te maken zodat het helder is voor mensen ipv mensen die opzoek zijn naar erkenning. Aanvullingen zijn welkom.

De Battery Grade Lithium Hydroxide fabriek in Duitsland gaat hoe dan ook door, ook zonder Technical Grade Lithium Hydroxide fabriek in Brazilië. AMG doet dit vanwege de doelstellingen van de EU zoals Gerard vaak aangeeft. Deze doelstellingen om meer grip op de supply chain the krijgen worden ondersteund dmv subsidies. Ook wil je Battery Grade Lithium Hydroxide zo dicht mogelijk bij de batterijproductie produceren, vanwege de complexiteit en de hoge kosten voor het vervoer van Lithium Hydroxide. Kortere lijntjes = lagere kosten. De EU zal blij zijn met de eerste Lithium Hydroxide fabriek in Europa. Het is strategisch een slimme zet.

Dit is hoe het toekomstige plaatje Battery Grade Lithium Hydroxide bij AMG (los van eventuele andere leveranciers) eruit moet zien:

Brazilië: Spodumene -> Technical Grade Lithium Hydroxide

Vervoer: Vanadium Redox Flow bootje naar Duitsland (wie weet heren ;)

Duitsland: Technical Grade Lithium Hydroxide -> Battery Grade Lithium Hydroxide -> Nortvolt, Gigafactory etc etc.
Gerard M.
3
quote:

H. Voorman schreef op 27 augustus 2021 15:14:

Laten we het volgende plaatje even compleet proberen te maken zodat het helder is voor mensen ipv mensen die opzoek zijn naar erkenning. Aanvullingen zijn welkom.

De Battery Grade Lithium Hydroxide fabriek in Duitsland gaat hoe dan ook door, ook zonder Technical Grade Lithium Hydroxide fabriek in Brazilië. AMG doet dit vanwege de doelstellingen van de EU zoals Gerard vaak aangeeft. Deze doelstellingen om meer grip op de supply chain the krijgen worden ondersteund dmv subsidies. Ook wil je Battery Grade Lithium Hydroxide zo dicht mogelijk bij de batterijproductie produceren, vanwege de complexiteit en de hoge kosten voor het vervoer van Lithium Hydroxide. Kortere lijntjes = lagere kosten. De EU zal blij zijn met de eerste Lithium Hydroxide fabriek in Europa. Het is strategisch een slimme zet.

Dit is hoe het toekomstige plaatje Battery Grade Lithium Hydroxide bij AMG (los van eventuele andere leveranciers) eruit moet zien:

Brazilië: Spodumene -> Technical Grade Lithium Hydroxide

Vervoer: Vanadium Redox Flow bootje naar Duitsland (wie weet heren ;)

Duitsland: Technical Grade Lithium Hydroxide -> Battery Grade Lithium Hydroxide -> Nortvolt, Gigafactory etc etc.
Heb wat vervoer details. Ik gok dat dit over het eindproduct gaat. Dus lithium hydroxide battery grade.

Transport classification :
8, Corrosive, Packing Group II
Storage:
Keep containers sealed and closed. Store away from acids and water.
Typical Shipping containers (Net package):
100 kg in a polyethylene lined fiber drum
25 kg bags, 40 per pallet (1 MT per pallet)
50 lb bags, 40 per pallet (2,000 lb per pallet)

Proper Shipping Name Lithium hydroxide
Classification 8, Corrosive
UN Number UN2680
Packing Group II
Marine Pollutant No
Post Not acceptable
Parcel, Air Restricted Quantities
Sea Class 8 (IMDG)
Road, Rail Class 8.41b (RID/ADR)
For shipments within Europe labeling for supply requirements are
C Corrosive
R&S phrases see SDS
Responsible Care initiatives dictates that all shipments
of lithium chemicals must be transported in a
DOT approved vehicle in a responsible manner
(i.e., no flat bed trucks)

Physical hazards:
Corrosive lithium hydroxide dust
Incompatible materials – Acids, aluminum & zinc
Not an Oxidizer
Noncombustible
Does not polymerize
Does not auto-ignite
Not sensitive to static discharge
Does not biodegrade

Lithium Hydroxide Monohydrate is
stable under normal storage and
temperature conditions.
Lithium Hydroxide Monohydrate is
incompatible with acids,
aluminum and zinc

Corrosive to the eyes (may cause blindness), skin, nose and throat.
Continuous inhalation exposure may cause lung damage.
Use local exhaust ventilation to reduce airborne concentrations.

Eye and Skin Contact: corrosive
Skin Absorption: corrosive
Ingestion: Oral LD50 = 210 mg/kg (rat) (LiOH, anhydrous)
Inhalation: LC50 > 2.0 mg/L (rat) (LiOH, monohydrate)
Acute Effects: Corrosive to the eyes (may cause blindness), skin, upper
respiratory track
Chronic Effects: Continuous inhalation exposure may cause lung damage
Carcinogenicity: Not considered a carcinogen under OSHA
Mutagenicity/Reproductive Toxicity: Not mutagenic or genotoxic

Avoid contamination with incompatible materials
Product should be kept cool and dry
5 year shelf life if stored properly
Avoid spills

Eyes and Face:
Safety goggles
Respiratory:
When adequate ventilation is not available, wear a NIOSH/MSHA
respirator approved for protection against inorganic dust.
Protective Clothing:
Rubber gloves and apron
Work Hygienic Practices:
Quick-drench eyewash and safety shower

Store in a cool, dry location
Keep containers closed and sealed
Do not storage close to acids or water

Process Hazards Review on product use is required.
Compatible materials of construction for equipment
in contact with product, or a diluted or dissolved mixture.
Contamination sources:
- Need to be identified
- Protected against
Lithium Hydroxide Monohydrate dust :
- Corrosive to the eyes (may cause blindness), skin, nose, and throat.
- Exposure may cause breathing difficulty and continuous inhalation
exposure may cause lung damage.
- Use local exhaust ventilation to reduce airborne concentrations
DeZwarteRidder
1
quote:

H. Voorman schreef op 27 augustus 2021 15:01:

[...]Daar maak ik mij niet druk om!
Het is essentiëel.

Zonder toeleverancier gaat AMG geen nieuwe fabriek en geen batterijen maken.
Zembla
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 15:45:

[...]

Het is essentiëel.

Zonder toeleverancier gaat AMG geen nieuwe fabriek en geen batterijen maken.
En denk je dat nieuws hierover positief of negatief uitpakt voor het aandeel?
Lamsrust
4
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 15:45:

[...]

Het is essentiëel.

Zonder toeleverancier gaat AMG geen nieuwe fabriek en geen batterijen maken.
HS is confident to be very successfull in resourcing suppliers. No bottleneck. Zie minuut 33 van de laaste investor call.
DeZwarteRidder
0
quote:

Lamsrust schreef op 27 augustus 2021 22:00:

[...]HS is confident to be very successfull in resourcing suppliers. No bottleneck. Zie minuut 33 van de laaste investor call.
Heinz is vooral goed in blufpoker spelen, dus dit soort uitspraken zeggen niks.
HaBe
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 augustus 2021 08:50:

[...]

Heinz is vooral goed in blufpoker spelen, dus dit soort uitspraken zeggen niks.
Mag ik aan u vragen welke verwachtingen u heeft ten aanzien van AMG?
Just lucky
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 augustus 2021 08:50:

[...]

Heinz is vooral goed in blufpoker spelen, dus dit soort uitspraken zeggen niks.
Heeft ZR natuurlijk gelijk in, kijk recent maar naar zijn plannen voor uitbreiding spodumeneproductie met 90k ton.
DeZwarteRidder
0
quote:

HaBe schreef op 28 augustus 2021 09:47:

[...] Mag ik aan u vragen welke verwachtingen u heeft ten aanzien van AMG?
U mag alles vragen.
HaBe
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 augustus 2021 11:40:

[...]
U mag alles vragen.
Wat verwacht u hoe AMG zich ontwikkelt met bijbehorende koers over pakweg 3 jaar?
geldmaker
5
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 augustus 2021 11:40:

[...]
U mag alles vragen.
Dat is wel een beetje slap DZR, iemand vraagt beleefd na al je bemerkingen wat je er zelf van vindt er dan dit antwoord...
Wees een vent en spreek je nu eens zelf uit..
DeZwarteRidder
0
quote:

HaBe schreef op 28 augustus 2021 12:20:

[...] Wat verwacht u hoe AMG zich ontwikkelt met bijbehorende koers over pakweg 3 jaar?
Dat moet je vragen aan iemand die de toekomst kan voorspellen.
H. Voorman
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 augustus 2021 08:50:

[...]

Heinz is vooral goed in blufpoker spelen, dus dit soort uitspraken zeggen niks.
Het zegt vooral niks als het je uitspraken in de weg zit. Heinz had al 10x met pensioen kunnen gaan, man van passie.

Knuffel je hond wat meer, het leven is mooi!
H. Voorman
2
quote:

Lamsrust schreef op 27 augustus 2021 22:00:

[...]

HS is confident to be very successfull in resourcing suppliers. No bottleneck. Zie minuut 33 van de laaste investor call.
Inhoudelijke inbreng is altijd een verademing.
Klaas Vaak
2
en ik maar denken dat beleggen vooruit kijken is

moet dus eigenlijk achter de feiten aanlopen! weet niet of ik daar dezelfde resultaten mee had geboekt
1.415 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.761
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront