TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom September 2021 in de aanloop naar de Q3 cijfers (14-10-2021) is €6,- het koersdoel

2.479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
[verwijderd]
2
quote:

*JustMe* schreef op 15 september 2021 16:49:

[...]

Ik schreef dat in beide situaties de argumenten exact hetzelfde zijn.

REDEN GEGEVEN VOOR STOPPEN SPORTS:
TomTom (TOM2) today reconfirmed its strategy to build on its leading position in navigation technologies and to provide location content, software and services to business customers. TomTom is reorganising parts of its Consumer Sports business. As a result, 136 roles have been made redundant, of which 57 are in the Netherland

REDEN GEGEVEN VOOR VERKOOP TELEMATICS VOOR 910 MIO AAN BRIDGESTONE:
This transaction allows the Telematics business to accelerate its growth trajectory and TomTom to become a more focused and agile company, shaping the future of driving with highly accurate maps, navigation software and real-time traffic information and services.

Hier staat dus exact hetzelfde. Focus op waar je goed in bent en de meeste kansen ziet. Dat betekent ook dat je bepaalde dingen niet meer doet. Jij blijft maar hangen in onderwerpen als geldzucht, etc. Maar dit zijn gewoon keuzes die een bedrijf maakt. Misschien moet je een cursus ademhaling of mindfullness gaan doen.

De verklaringen en beweegredenen van een CEO die niet schroomt te liegen zijn voor mij minder waard dan het A-4’tje waarop hij ze schrijft. Dat Goddijn niet als reden opgeeft dat hij die 85.000.000,00 belastingvrij wel kon gebruiken kan ik zelf ook wel bedenken.

De hele verkoop staat echter in schril contrast met de belofte om het bedrijf op vier pijlers te laten rusten waardoor de continuïteit beter gewaarborgd werd. Dat Sports moest stoppen na het debâcle van mevrouw Corinne Goddijn is logisch. De schade zou niet te overzien zijn geweest als deze vrouw ermee door had mogen gaan. Je hebt er andere kwaliteiten voor nodig dan bij het overhalen van inkoopmanagers van MediaWorld om de TomTom PND’s in hun assortiment op te nemen.

Een winstgevende BU is gewoon winstgevend, levert meer op dan het kost en staat je toe meer mensen in dienst te nemen voor andere activiteiten.

Het gaat je dit keer niet lukken JustMe
[verwijderd]
1
quote:

Riet v. Milt schreef op 15 september 2021 17:03:

[...]

Hogere cashflow met Telematics dus geen enkele reden het te verkopen. Weer een theorie van je die in duigen valt.

Zie onderstreept.

With Telematics expected to post core earnings of 60-70 million euros this year, valuations of the business range hugely, rom 700 million euros to 1.4 billion euros. Sell-side analysts disagree about what multiple of earnings the business, which seems likely to extend its steady but not spectacular growth, will fetch.

"Steady but not spectacular." Dat is precies de reden geweest voor de verkoop van Telematics. En dat is destijds ook in meerdere conference calls en dergelijke verteld. Telematics zorgde voor een solide inkomsten stroom. Maar er moest wel aan getrokken worden om sneller te laten groeien en daar waren ook regelmatig overnames voor nodig. En TT wilde andersoort overnames doen. Zoals Autonomos, wat naar mijn mening echt een gouden greep is geweest en waar veel waarde van TomTom in zit. Helaas in strijd met jouw conspiracy theories zijn dat normale zakelijke overwegingen.
Edhvvvvv
3
De koers is in controle. Deze wordt afgestemd op het behalen van resultaat met de verkoop van beleggingsproducten. Hoe mensen hier op dit forum jaren achtereen beweren dat ze er diep inzitten qua aandelen begrijp ik niet. Wil je jezelf pijnigen, HG sponsoren, teveel geld en weet je niet meer hoe het te kwijt te raken? Of spelen er andere zaken?
Hoe kan je al die jaren elke keer weer de rijtjes omzetten/winsten verliezen ec etc herhalen zonder enig belang behalve het 'informeren'. Financieel heeft het nl geen enkel nut als je jezelf hebt overtuigd en ander probeert te overtuigen van enige vorm van toekomst verwachting. Dit is nl niet aan de orde en zal ook niet gebeuren want daar hebben dit grotere belanghebbende niets aan. Die vinden de huidige situatie veel luceratiever.
Edhvvvvv
1
quote:

*JustMe* schreef op 15 september 2021 17:22:

[...]

Zie onderstreept.

With Telematics expected to post core earnings of 60-70 million euros this year, valuations of the business range hugely, rom 700 million euros to 1.4 billion euros. Sell-side analysts disagree about what multiple of earnings the business, which seems likely to extend its steady but not spectacular growth, will fetch.

"Steady but not spectacular." Dat is precies de reden geweest voor de verkoop van Telematics. En dat is destijds ook in meerdere conference calls en dergelijke verteld. Telematics zorgde voor een solide inkomsten stroom. Maar er moest wel aan getrokken worden om sneller te laten groeien en daar waren ook regelmatig overnames voor nodig. En TT wilde andersoort overnames doen. Zoals Autonomos, wat naar mijn mening echt een gouden greep is geweest en waar veel waarde van TomTom in zit. Helaas in strijd met jouw conspiracy theories zijn dat normale zakelijke overwegingen.
Gouden greep die alleen totaal niet tot uitdrukking komt in de waardering. Maar goed alle potentiele investeerders zullen dat vast verkeerd zien.
[verwijderd]
6
quote:

Riet v. Milt schreef op 15 september 2021 17:18:

[...]

Het gaat je dit keer niet lukken JustMe

Er valt niks te 'lukken'. Mensen op dit forum zijn grotendeels slim en volwassen genoeg om te bepalen van wie ze iets aannemen en welke mensen niet.

Ze hebben daarbij de keuze tussen een persoon die onder meerdere namen zijn gal spuwt en conspiracies verspreidt en mensen die dat niet doen. Tussen iemand die alleen naar het verleden kijkt of mensen die vooruit kijken. En ook tussen iemand die in enorme superlatieven spreekt en vervolgens zegt dat anderen overdrijven en mensen die probeerden dat op een normale toon en met onderbouwingen te doen.

Gezien de recente geschiedenis in de wereld - in de VS en dichterbij huis - twijfel ik er niet aan dat categorie 1 met de conspiracies ook aantrekkingskracht heeft. Wees er maar trots op.
[verwijderd]
4
quote:

*JustMe* schreef op 15 september 2021 17:22:

[...]

Zie onderstreept.

With Telematics expected to post core earnings of 60-70 million euros this year, valuations of the business range hugely, rom 700 million euros to 1.4 billion euros. Sell-side analysts disagree about what multiple of earnings the business, which seems likely to extend its steady but not spectacular growth, will fetch.

"Steady but not spectacular." Dat is precies de reden geweest voor de verkoop van Telematics. En dat is destijds ook in meerdere conference calls en dergelijke verteld. Telematics zorgde voor een solide inkomsten stroom. Maar er moest wel aan getrokken worden om sneller te laten groeien en daar waren ook regelmatig overnames voor nodig. En TT wilde andersoort overnames doen. Zoals Autonomos, wat naar mijn mening echt een gouden greep is geweest en waar veel waarde van TomTom in zit. Helaas in strijd met jouw conspiracy theories zijn dat normale zakelijke overwegingen.
Groei is groei en levert geld op.

TomTom in 2020 zónder Telematics 257.000.000,00 (TWEEHONDERDZEVENENVIJFTIG MILJOEN) netto verlies en 25% omzetkrimp.

Het aandeel staat niet zomaar op € 4,50 exclusief cash. TomTom is een zinkend schip dat geplunderd wordt door de kapitein voordat hij (zijn karakter kennend) het waarschijnlijk als eerste verlaat.

En aan jou de ‘taak’ zo iemand te verdedigen. Einde deze discussie wat betreft mij. Het gaat je dit keer niet lukken JustMe. Je raadt mij cursussen aan, kijk zelf eens naar de koers ergo market cap. voordat je je hosannah-verhalen plaatst.
Edhvvvvv
0
die 7euro precies in natuurlijk ook gewoon een dikke middelvinger. van Manu-Pulatie & CO
win some...
4
quote:

*JustMe* schreef op 15 september 2021 16:58:

[...]

3 AB-tjes van 1 persoon die Telematics was vergeten. 2018 toont cijfers van toen Telematics nog niet was verkocht.

Als je het zuiver wilt doen:

Voor verkoop Telematics:
90 miljoen cash aanwas op 230 miljoen aandelen

Nu met Covid impact
25 miljoen cash aanwas op 128 miljoen aandelen

Outlook 2023:
70 miljoen aanwas op 128 miljoen aandelen (of minder aandelen, indien TT inkoop gaat doen)

Ik kijk gewoon in de Q4 2019 raportage. Op pagina 1 staan de 'key figures' voor 2019 en 'like for like' die van 2018.

2019 leverde 65,8 mio cash op (9% v/d omzet), 2018 leverde 89,6 mio cash op (13% v/d omzet). Voor beide jaren gaat het om de omzet en de cash die met A/E en Consumer is verdiend. De omzet en cash die met Telematics is verdiend is niet meegenomen. Zuiver is het om dan de aandelen die samenhangen met de verkoop van Telematics ook niet mee te nemen in de vergelijking.
GLMF
5
quote:

Riet v. Milt schreef op 15 september 2021 17:03:

[...]

Hogere cashflow met Telematics dus geen enkele reden het te verkopen. Weer een theorie van je die in duigen valt.

Overigens, hoe gaat het met je primaire werk waardoor je je genoodzaakt voelde minder tijd in het TT-forum te gaan steken?

NOK,
Justme wordt inmiddels een obsessie voor je.
Lastig hè iemand die gewoon feitelijk post; je komt niet veel verder dan continue persoonlijke aanvallen
[verwijderd]
0
quote:

Edhvvvvv schreef op 15 september 2021 17:30:

[...]

Gouden greep die alleen totaal niet tot uitdrukking komt in de waardering. Maar goed alle potentiele investeerders zullen dat vast verkeerd zien.
Ga maar eens kijken. Ik vind het een gouden greep.
www.iex.nl/Forum/Topic/1384916/TomTom...

Andere bedrijven wilden hen ook overnemen, maar die wilden alleen maar slimme engineers hebben (dus puur voor de mensen) of in onderzoeken waarbij de vraag is wat het eindproduct is. TomTom heeft ze een concrete uitdaging gegeven om HD maps te maken die zichzelf kunnen onderhouden en ze mochten een zelfrijdende auto maken die in Berlijn een vergunning heeft en TT's maps in de praktijk kan testen en ook autofabrikanten een rit kan aanbieden als onderdeel van de sales pitch.

Bovendien hebben ze een volledige autonoom rijden software stack (pakket) in de auto liggen. Dat zie je ook in de video. Waar TT dus zegt dat ze nooit die software zelf gaan maken, te kostbaar etc. etc. Daar hebben ze dat gewoon al in huis. Als in de toekomst een taxibedrijf zegt: doe mij maar 100 van die dingen, dan is dat dus gewoon mogelijk. Met precies dezelfde sensoren, etc. en software die nu elke dag leert.

Er waren maar een paar universiteiten al sinds 2012 bezig en een daarvan was die van Berlijn. Daar kwam Autonomos vandaan als spinoff. Ze werkten samen met Hella Aglaia dat de sensoren kant van het verhaal deed. Dat heeft ook geleid tot het project voor crowdsourcing voor HD maps (zie links hieronder). Wat is gebeurd met Hella Agliaia, rarara? Overgenomen door Volkswagen en toegevoegd aan CARIAD, dat werkt aan connected en autonoom maken van Volkswagen vloot. CARIAD heeft maar 3 of 4 mensen werken aan HD maps, dus die maken ze niet zelf. Wel hebben ze nu voormalig Hella Aglaia dat een bewezen concept heeft samen met TomTom. En TomTom maps en de updates verlopen via Microsoft Azure. En Volkswagen / CARIAD werken met Azure.

TomTom geeft in haar persbericht niet aan dat deal met Microsoft over autonoom rijden en HD maps ging. Microsoft wel.
www.tomtom.com/press-room/general/257...
iot-automotive.news/microsofts-connec...

TomTom integrated in Microsoft connected vehicle platform "with HD Maps and Traffic as containerized services for use in MCVP, including autonomous driving”

Hella Aglaia partnership met TomTom en verkoop aan VW
" www.tomtom.com/press-room/general/257...
www.hella.com/hella-com/en/press/Comp...

TomTom (TOM2), the location technology specialist, and HELLA Aglaia, a global supplier of computer vision software to the automotive industry, today announced a collaboration to move towards updating the TomTom High Definition (HD Map) in real time using crowdsourced camera data from vehicles.
Edhvvvvv
2
GLMF. Wat is de reden dat iemand jaren achter elkaar 'feitelijk post'. Herhaling na herhaling, vooruitzicht na vooruitzicht, verwachting na verwachting? En ik bedoel echt niet 'alleen' Justme. Is dit echt alleen maar het gezellige praat/discussie groepje, of HG groupies of hoe je dat ook kan noemen. Ik ben misschien wat achterdochtig maar ik denk dat er meer achter zit. En ik denk dat RietvM dit ook heeft.
[verwijderd]
4
quote:

Riet v. Milt schreef op 15 september 2021 17:33:

[...]

Groei is groei en levert geld op.

TomTom in 2020 zónder Telematics 257.000.000,00 (TWEEHONDERDZEVENENVIJFTIG MILJOEN) netto verlies en 25% omzetkrimp.

Het aandeel staat niet zomaar op € 4,50 exclusief cash. TomTom is een zinkend schip dat geplunderd wordt door de kapitein voordat hij (zijn karakter kennend) het waarschijnlijk als eerste verlaat.

En aan jou de ‘taak’ zo iemand te verdedigen. Einde deze discussie wat betreft mij. Het gaat je dit keer niet lukken JustMe. Je raadt mij cursussen aan, kijk zelf eens naar de koers ergo market cap. voordat je je hosannah-verhalen plaatst.

Je lult uit je nek en je weet het zelf ook. TT leidde geen honderden miljoenen verlies. Het is ook geen zinkend schip.

Een cursus anger management zou je goed doen. Ik denk aan mindfullness en ademhaling.
Edhvvvvv
1
@ justme. Dat kan allemaal heel mooi opgeschreven worden maar dan zie ik de koers en daar is 0 van te zien. Waarom is dat? Wat speelt er? Welke spelletjes worden er gespeeld?
Wereldbelegger
1
Hoe kunt u nou zo precies voorspellen dat de koers die geregisseerd wordt door een kwaadaardig computerprogramma zou eindigen op 6,99
Het lijkt wel of u deel bent van één groot complot die de koers manipuleert.
Dat klopt voor geen meter.
Ik zou bijna denken dat u "in opdracht van" en "betaald" op dit forum aanwezig bent.

((-;

quote:

NewKidInTown schreef op 15 september 2021 13:41:

6,99 in de maak.
Wereldbelegger
0
Ai, ai
U roept met deze post de toorn van de positivobullies over u af.
U gaat gevierendeeld worden door uw achterdocht richting de heer Goddijn en de zijnen.
U dient zich te houden aan het ongeschreven protocol op dit forum dat u hier alleen positieve toekomstvoorspellingen doet tot aan 2032.

((-:
ps
Herhalen wat de afgelopen vijf jaar aan positieve toekomstvoorspellingen zijn gedaan zorgt voor vrinden op dit forum. Aan u de keus.

quote:

Edhvvvvv schreef op 15 september 2021 18:02:

GLMF. Wat is de reden dat iemand jaren achter elkaar 'feitelijk post'. Herhaling na herhaling, vooruitzicht na vooruitzicht, verwachting na verwachting? En ik bedoel echt niet 'alleen' Justme. Is dit echt alleen maar het gezellige praat/discussie groepje, of HG groupies of hoe je dat ook kan noemen. Ik ben misschien wat achterdochtig maar ik denk dat er meer achter zit. En ik denk dat RietvM dit ook heeft.

[verwijderd]
2
quote:

Edhvvvvv schreef op 15 september 2021 18:03:

@ justme. Dat kan allemaal heel mooi opgeschreven worden maar dan zie ik de koers en daar is 0 van te zien. Waarom is dat? Wat speelt er? Welke spelletjes worden er gespeeld?

Ik zie een paar dingen.

* Veel mensen beleggen via fondsen. TT valt tussen wal en schip als het om fondsen gaat. Niet meer als index tracker in AEX of AMX, niet tussen de dividend fondsen, niet in de groeifondsen, want dan moet je eerst twee jaren groei laten zien, etc. etc. Een lichtpuntje is dat TomTom opgenomen is in een fonds rond autonoom rijden waar 25 aandelen in zitten, waaronder Tesla. Dit was ook 1 van de grotere kopers.

* Verder zie ik dat als mensen overzees interesse hebben in TomTom dat ze dan de ticker TMOAF tegenkomen waar nul handel in is. De juiste is TOM2.AS waar je niet zomaar in handelt. Ik heb weleens een Amerikaan gehad die via Twitter aan me vroeg: hoe koop ik dit aandeel. Je bent dus overgeleverd aan sentimenten van Nederlandse beleggers die een stuk conservatiever kijken naar een bedrijf met groeipotentie in een markt die zich nog ontwikkelt dan bijvoorbeeld Yanks doen.

* Wat er speelt is cynisme. De opmerking dat TT minder omzet doet vanwege chiptekorten werd mijns inziens veel te negatief opgepikt. Met "altijd weer wat" enzo. Terwijl het gewoon een heel aanwijsbaar, tastbaar en ook tijdelijk probleem is. Waarbij er ook weer inhaalvraag komt. Bovendien heeft iemand op dit forum gisteren Investor Relations gebeld en die zeiden dat "de outlook voorzichtig is en als Q4 een beetje meevalt halen we ook de oude outlook". Dat is interessant. De outlook ging van 420-450 voor location naar 400-430. Je hoeft dus niet eens de oude outlook te missen (420-430 zit in beide ranges), indien er een 'beetje herstel' is. corporate.tomtom.com/static-files/323...

Voor punt 1 en 3 zie ik simpele oplossingen. TT moet zorgen dat het zich meer positioneert als autonoom rijden en automotive merk. Hoe duidelijker het profiel hoe beter voor beleggers om het te snappen. Dat is nu gaande en eerste fonds is er. TT zou hier wel meer werk van moeten maken. Niet alleen roadshows bij de usual suspects, zoals banken. Daarnaast zie ik TT gewoon meer winst maken komende tijd en dan moet waardering ook omhoog gaan. Mijn beste belegging was ASMI en daarvan zei ook niemand dat het een AEX bedrijf zou worden. Ik wil chips niet vergelijken met maps, maar het kan natuurlijk gewoon en qua omvang doet ASMI nu 1,2 miljard omzet. TT wil tussen 1,5 en 2 miljard in dit decennium.

Wereldbelegger
0
Zeer weinig te doen in de Optie handel.
Al lange tijd niet gezien; bescheiden handeltje in een vergezicht € 4,00 Call in juni 2023

De Turbohandel stelt volgens het IEX overzicht ook niet zo veel voor
Al lange tijd niet gezien; een Turbo short.

Long
15-9-2021
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
UnlimitedBestTurbo Long Societe Generale 5,09 3,6 1,88 1,94 0,06 1,970 -5,74% 1.000 15:06
Sprinter BEST Long ING 6,61 14,06 0 0 0 0,500 -25,37% 725 17:30
Booster Long BNP 4,59 2,66 2,57 2,74 0,17 2,710 -5,08% 325 14:55
Booster Long BNP 5,11 3,31 2,05 2,22 0,17 2,250 -3,64% 100 12:06
Sprinter BEST Long ING 4,56 2,15 0 0 0 1,430 -6,54% 50 17:30


Short
15-9-2021
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Booster Short BNP 7,79 6,94 1 1,17 0,17 0,970 +9,60% 104 11:16

Wereldbelegger
3
Ik waardeer uw enthousiasme,
als ik onderstaande lees, is uw voorspelling gebaseerd op de dwingende boodschap dat de heer Goddijn of Investor Relations meer naar buiten moeten treden met een positieve boodschap richting particuliere beleggers en/of institutionele beleggers.
Geheel geen slecht uitgangspunt. Helaas heeft TT geen trackrecord in positieve boodschappen doen.

In die zin heeft Riet van Milt meer dan gelijk.
Om uw gelijk in toekomstverwachtingen te onderbouwen gaat u uit van aannames op basis van allerlei berichtgevingen die mogelijk(!) de omzet van TT positief beïnvloeden.

Dat noemt u: als belegger vooruitzien en verbanden lezen/leggen.
Maar het is ongewis of dat uitkomt. Terwijl u in uw enthousiasme het neerlegt als feiten.
Dat lijkt me niet juist.

quote:

*JustMe* schreef op 15 september 2021 18:18:

[...]

Ik zie een paar dingen.

* Veel mensen beleggen via fondsen. TT valt tussen wal en schip als het om fondsen gaat. Niet meer als index tracker in AEX of AMX, niet tussen de dividend fondsen, niet in de groeifondsen, want dan moet je eerst twee jaren groei laten zien, etc. etc. Een lichtpuntje is dat TomTom opgenomen is in een fonds rond autonoom rijden waar 25 aandelen in zitten, waaronder Tesla. Dit was ook 1 van de grotere kopers.

* Verder zie ik dat als mensen overzees interesse hebben in TomTom dat ze dan de ticker TMOAF tegenkomen waar nul handel in is. De juiste is TOM2.AS waar je niet zomaar in handelt. Ik heb weleens een Amerikaan gehad die via Twitter aan me vroeg: hoe koop ik dit aandeel. Je bent dus overgeleverd aan sentimenten van Nederlandse beleggers die een stuk conservatiever kijken naar een bedrijf met groeipotentie in een markt die zich nog ontwikkelt dan bijvoorbeeld Yanks doen.

* Wat er speelt is cynisme. De opmerking dat TT minder omzet doet vanwege chiptekorten werd mijns inziens veel te negatief opgepikt. Met "altijd weer wat" enzo. Terwijl het gewoon een heel aanwijsbaar, tastbaar en ook tijdelijk probleem is. Waarbij er ook weer inhaalvraag komt. Bovendien heeft iemand op dit forum gisteren Investor Relations gebeld en die zeiden dat "de outlook voorzichtig is en als Q4 een beetje meevalt halen we ook de oude outlook". Dat is interessant. De outlook ging van 420-450 voor location naar 400-430. Je hoeft dus niet eens de oude outlook te missen (420-430 zit in beide ranges), indien er een 'beetje herstel' is. corporate.tomtom.com/static-files/323...

Voor punt 1 en 3 zie ik simpele oplossingen. TT moet zorgen dat het zich meer positioneert als autonoom rijden en automotive merk. Hoe duidelijker het profiel hoe beter voor beleggers om het te snappen. Dat is nu gaande en eerste fonds is er. TT zou hier wel meer werk van moeten maken. Niet alleen roadshows bij de usual suspects, zoals banken. Daarnaast zie ik TT gewoon meer winst maken komende tijd en dan moet waardering ook omhoog gaan. Mijn beste belegging was ASMI en daarvan zei ook niemand dat het een AEX bedrijf zou worden. Ik wil chips niet vergelijken met maps, maar het kan natuurlijk gewoon en qua omvang doet ASMI nu 1,2 miljard omzet. TT wil tussen 1,5 en 2 miljard in dit decennium.

Edhvvvvv
1
*Dat er veel particulieren via fondsen beleggen klopt. Maar er zijn genoeg partijen die als ze ergens brood in zien een kans niet laten liggen. Ik denk dan dat er maar weinig mensen/groepen/partijen zien dat er iets te winnen valt. Dit zorgt er vervolgens voor dat anderen de koers kunnen sturen. Er is relatief weinig voor nodig. En zo kan je opties en aanverwanten waardeloos laten aflopen. Ook een manier ombinnen te harken.
* Lijkt mij echt te eenvoudig om dat als reden van weinig handel te zien. Er is bijzonder weinig informatie en kennis voor nodig om bij het juiste aandeel uit te komen. Ik denk dat er gewoon simpel weg geen animo is. Dit wordt in de hand gespeeld door de passieve houding van T2/HG en consorten. Het intereseert ze werkelijk geen bal.
* Dat cynisme is gespeeld. De koers wordt gemanipuleerd in mijn ogen. En de 5-10% dalingen op de cijferdagen hebben niets te maken met een nieuw inzicht of dramatische cijfers oid.

Laaste punt mee eens op veel vlakken. Maar T2 wil 1,2 miljard dit decennium? Dat is een horizon van 8/9jaar. Dat is met zoiets als maps veel te ver vooruit proberen te kijken en voor je het weet wordt je links en recht ingehaald door de realiteit van een nieuwe manier/dienst/cloud/start-up.
[verwijderd]
3
quote:

Wereldbelegger schreef op 15 september 2021 19:08:

Geheel geen slecht uitgangspunt. Helaas heeft TT geen trackrecord in positieve boodschappen doen.

Om uw gelijk in toekomstverwachtingen te onderbouwen gaat u uit van aannames op basis van allerlei berichtgevingen die mogelijk(!) de omzet van TT positief beïnvloeden.

Dat noemt u: als belegger vooruitzien en verbanden lezen/leggen.
Maar het is ongewis of dat uitkomt. Terwijl u in uw enthousiasme het neerlegt als feiten. Dat lijkt me niet juist.

Het is niet zo consistent om te zeggen dat TT zich positiever moet uiten en indien je geconfronteerd wordt met die positieve uitingen zeggen dat het allemaal te positief is. Het is het één of het ander.

Het is ook niet waar dat er losse dingen aan elkaar verbonden worden en als feit gepresenteerd. Dat gebeurt alleen bij feitelijk nieuws en cijfers. Andere dingen heten hier ‘waarschijnlijk’ en ‘bijna geen toeval’ als er tien bronnen dezelfde richting op wijzen.

Bovendien gaat beleggen altijd over aannames en verwachtingen. Anders zou het gratis geld zijn, om long te gaan op feiten die zich al hebben afgespeeld.

Het had fijn geweest als mensen hier voordat de Q2 cijfers kwamen niet alleen had gewezen op de toenemende vraag van consumenten naar auto’s maar ook over chiptekorten. Daarover heb ik jou alleen gehoord na de cijfers, toen dit voor dit forum al geen relevantie meer had en ruim bekend was. Ik denk dat de verwachtingen bij Q2 wat te hoog waren.

Critici zijn dus zeker nodig maar oeverloos gedoe over dingen van jaren geleden daar kopen we niks voor.

2.479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 15:20
Koers 5,830
Verschil -0,150 (-2,51%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 320.656
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront