TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom September 2021 in de aanloop naar de Q3 cijfers (14-10-2021) is €6,- het koersdoel

2.479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 » | Laatste
[verwijderd]
4
quote:

sniklaas schreef op 29 september 2021 16:04:

[...]Justin, zijn dat jouw werkzaamheden bij TOMTOM, recht en goed praten wat krom en slecht en verloren is…

Wat ik schrijf is gewoon common sense. Lees het nog maar eens goed.
En anders was het niet aan je besteed.
[verwijderd]
4
quote:

pwijsneus schreef op 29 september 2021 14:53:

[...]

Je loopt al meer dan 10 jaar mee, dergelijke wishfull thinking posts zijn hier al duizenden malen voorbij gekomen.
Waarschijnlijk heeft die "whale" helemaal geen fundamentele reden.

Nog een wishful thinking

De huidige elektrische auto's van Volkswagen hebben HERE maps aan boord die nogal verouderd zijn. Op VW forum ook e.e.a. over te lezen. Dit werd ook een 'stopmiddel' genoemd ter overbrugging van de tijd waarin er iets geavanceerders komt.

We weten dat Volkswagen een software dochter bedrijf heeft CARIAD en die zeggen dit: CARIAD aims current electric ID cars that hit the road to receive over the air update of infotainment in 2023 and a new OS by 2025, Including level 3 autonomy and level 4 readiness cariad.technology/de/en/news/news/sof...

We weten dus wanneer VW een nieuw infotainment krijgt, in 2023. Ik weet ook dat TT in 2023 een platform voor een automotive klant lanceert, maar niet voor wie. Dat kwam uit interview van ProBeleggen met Taco Titulaer. In elk geval niet Stellantis en Fiat-Chrysler want die zijn al gelanceerd. Spoeling wordt dus wat dunner voor wie dat kan zijn.

Verder is sterke rumour dat de HERE eigenaren van HERE afwillen middels een pre-beursgang (SPAC). Waarbij het eerst een paar jaar in handen is van investeerders die daarna een beursgang doen. Zodra dat gebeurd is kan Volkswagen veilig, zonder schade aan hun aandeel in HERE overstappen naar TomTom. Daar hebben ze dan tot 2023 voor.

sniklaas
6
quote:

*JustMe* schreef op 29 september 2021 16:16:

[...]

Wat ik schrijf is gewoon common sense. Lees het nog maar eens goed.
En anders was het niet aan je besteed.
dit is een forum voor AANDEELHOUDERS die nada noppus niks wijzer worden wanneer alle goede bedoelingen, investeringen en producten van het bedrijf TOMTOM die al vele jaren tot grote verliezen leiden…

Pissig worden AANDEELHOUDERS wanneer bestuurders en overige nedewerkers van TOMTOM al dan niet met opzet al jarenlang hun verantwoordelijkheid voor de AANDEELHOUDERS belangen verkwanselen…

Het merendeel van jouw postings hoort thuis in het bedrijfsblad of fanblad van TOMTOM waar de geinteresseerden zich kunnen opgeilen aan wat het bedrijf TOMTOM aan functionaliteit kan realiseren..

Zolang niets of niemand daarvoor wil BETALEN zijn deze berichten voor de aandeelhouders van generlei waarde en zelfs in een aantal gevallen SCHOFFEREND..

Einde bericht..
[verwijderd]
4
Aanvulling: en we weten dus ook dan groot mainstream merk Volkswagen voor het level 3 autonoom rijden 2025 als releasedatum heeft en dan niet voor nieuwe auto’s maar ook met terugwerkende kracht voor auto’s die nu al de weg op zijn. Ik zie level 3 trouwens als ‘hoger’ dan level 4. Honda heeft dit voorjaar level 3 op de markt gezet en Toyota samen met TomTom level 2.

2025 lijkt ver weg maar is iets meer dan 3 jaar. Dan moet je nu al met een kaarten leverancier partneren. Het VW - Hella Aglaia verhaal en wat dat evt betekent voor TT is bekend.
pwijsneus
2
quote:

*JustMe* schreef op 29 september 2021 16:23:

[...]

Nog een wishful thinking

De huidige elektrische auto's van Volkswagen hebben HERE maps aan boord die nogal verouderd zijn. Op VW forum ook e.e.a. over te lezen. Dit werd ook een 'stopmiddel' genoemd ter overbrugging van de tijd waarin er iets geavanceerders komt.

We weten dat Volkswagen een software dochter bedrijf heeft CARIAD en die zeggen dit: CARIAD aims current electric ID cars that hit the road to receive over the air update of infotainment in 2023 and a new OS by 2025, Including level 3 autonomy and level 4 readiness cariad.technology/de/en/news/news/sof...

We weten dus wanneer VW een nieuw infotainment krijgt, in 2023. Ik weet ook dat TT in 2023 een platform voor een automotive klant lanceert, maar niet voor wie. Dat kwam uit interview van ProBeleggen met Taco Titulaer. In elk geval niet Stellantis en Fiat-Chrysler want die zijn al gelanceerd. Spoeling wordt dus wat dunner voor wie dat kan zijn.

Verder is sterke rumour dat de HERE eigenaren van HERE afwillen middels een pre-beursgang (SPAC). Waarbij het eerst een paar jaar in handen is van investeerders die daarna een beursgang doen. Zodra dat gebeurd is kan Volkswagen veilig, zonder schade aan hun aandeel in HERE overstappen naar TomTom. Daar hebben ze dan tot 2023 voor.

HERE maps die verouderd zijn? Heb daar nooit last van gehad. Overigens zijn over-the-air updates vanaf dit najaar al mogelijk. www.volkswagen.nl/software-updates/id...

Mag toch verwachten dat HERE anno 2021 ook wel weten hoe ze hun kaarten up-to-date moeten houden. En anders gebruik je zoals de rest van de wereld gewoon Google Maps of Waze. Misschien stapt VW in 2023 ook wel over naar Android Automotive OS, die zijn ook flink aan de weg aan het timmeren.

Fijn dat er bij HERE wel deals worden gemeld, en er zelf rumours zijn over een pre-beursgang.

Bij TomTom is het slaapverwekkend saai. Omdat hier de teleurstellende cijfers t/m 2036 al uitvoerig zijn behandeld komt dat de meeste beleggers ook niet meer als een verrassing.

Als aandeelhouders hebben we niets aan dit soort speculaties. Dat TomTom misschien wel een deal gaat scoren in 2024....misschien ook niet.

Cariad geeft overigens aan zelf ADAS/HD maps te kunnen ontwikkelen.
pwijsneus
4
quote:

*JustMe* schreef op 29 september 2021 16:51:

Aanvulling: en we weten dus ook dan groot mainstream merk Volkswagen voor het level 3 autonoom rijden 2025 als releasedatum heeft en dan niet voor nieuwe auto’s maar ook met terugwerkende kracht voor auto’s die nu al de weg op zijn. Ik zie level 3 trouwens als ‘hoger’ dan level 4. Honda heeft dit voorjaar level 3 op de markt gezet en Toyota samen met TomTom level 2.

2025 lijkt ver weg maar is iets meer dan 3 jaar. Dan moet je nu al met een kaarten leverancier partneren. Het VW - Hella Aglaia verhaal en wat dat evt betekent voor TT is bekend.
Nee leg eens uit? Geven ze het gratis weg ofzo dan? Bedoel als TT ook maar iets zou betekenen bij VW zou de outlook voor automotive er toch veel beter uitzien?
[verwijderd]
4
@sniklaas Je hebt de capslock knop gevonden zie ik. Je post staat vol onzin. TomTom heeft gewoon betalende klanten en is winstgevend, altijd geweest tenzij je non-cash afschrijvingen op een overname uit 2007 meetelt. Er is maar 1 jaar geweest in de historie van tomtom waarin de kaspositie van tomtom kromp, namelijk in Q1 en Q2 2020 toen winkels en autofabrikanten gesloten waren.
[verwijderd]
2
quote:

pwijsneus schreef op 29 september 2021 16:58:

[...]

Nee leg eens uit? Geven ze het gratis weg ofzo dan? Bedoel als TT ook maar iets zou betekenen bij VW zou de outlook voor automotive er toch veel beter uitzien?
Volkswagen heeft met de overname van Hella Alaia de technologie in huis gehaald om samen te werken met TomTom. Er is een bewezen proof of concept voor crowdsourced onderhoud van HD maps.

De outlook van TT automotive ziet er toch ook goed uit. Alleen jij neemt hem niet over. Een CAGR van 15% is over langere tijd meer dan je denkt. 10 x 15 = 404. Nominaal tikt het na een jaar of 3 behoorlijk aan. Het wil ook niet zeggen dat het elk jaar 15% is in een rechte lijn.
ketchup
0
TomTom gaat pas kopers aantrekken als het zich naar de 10 euro weet te worstelen en dat weet vast te houden
hier tussen de 6 en de 9 euro is het aandeel oninteressant, het heeft te vaak ontgoocheld

hoe krankzinnig dit ook klinkt dit geeft wel de mogelijkheid om zonder concurrentie te kunnen inslaan in de 6 euro , zeker voor de private investeerder of voor het inkoopprogramma , er is altijd wel aanbod te vinden zolang het aandeel geen rally kan vasthouden

TT is typisch zo'n aandeel hoe hoger het gaat , hoe minder aanbod en hoe meer kopers
TT gaat dan ook pas echt bullish worden als het boven de 10 euro staat en dat weet vast te houden en door te zetten
denk dat we dit de komende 2 jaar gaan zien en daarom zou een inkoopprogramma uit de beschikbare cash een ongelofelijke slimme zet zijn, want dan reduceer je het aantal aandelen in de free-float en dan ga je van een underperformer for shareholder value naar een overperformer.

HG, zet die cash aan het werk voor ons allemaal
zie deze niveaus rond de 7 euro als een opportuniteit die mi gaat uitbetalen voor 35-50% op 2 jaar ( 10-12 euro als target )
pwijsneus
4
quote:

*JustMe* schreef op 29 september 2021 17:18:

[...]

Volkswagen heeft met de overname van Hella Alaia de technologie in huis gehaald om samen te werken met TomTom. Er is een bewezen proof of concept voor crowdsourced onderhoud van HD maps.
Dit moet toch gewoon duidelijk in een persbericht te vinden zijn? Cariad geeft aan dat ze zelf, in-house, ADAS en HD-maps kunnen ontwikkelen. Zonder TomTom dus.

Weet je wat het is, jarenlang lees je hier post na post met flink wat namedropping welke deal TomTom nu weer heeft binnengehaald. Vandaag ben jij weer bezig door te stellen dat VW en Facebook misschien wel klant kunnen worden. De tijden van wat lukraak wat roepen is wel voorbij. Boter bij de vis.

Als belegger kopen we niets voor deze gratis berichten. We zien een almaar dalende marketcap van TomTom, we zien verder dat er nog wat cash in de company zit, en de founders zelf hebben onlangs een kleine 350 miljoen naar zichzelf overgemaakt door de verkoop van Telematics. Ik vind dat overigens slim graaiwerk van de founders, ze komen ermee weg. Maar hoe krijg je het voor elkaar om bijna op een ATL te staan qua marketcap terwijl de beurzen aan een ATH staan?

Wereldbelegger
0
Volgens het IEX overzicht houden de Turbohandelaren zich gedeisd.
Slechts één handeltje.
Als mijn aantekeningen me niet bedriegen zal het om een aankoop zijn.
Wat duidt op hoop op een koersstijging gezien de Stoploss van 6,63

Long
29-9-2021
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Booster Long BNP 6,63 13,09 0,52 0,56 0,04 0,620 +25,25% 1.000 12:49
Wereldbelegger
0
Optiehandel is volgens het IEX overzicht ook weinig geweest.
Grappig om te zien dat het aantal contracten voor de vergezicht Callopties (juni 2023)
vandaag over de hele linie gelijk is.

contracten uitoefenprijs
606 4,00
606 5,00
606 6,00
606 7,00
606 8,00
606 10,00
GLMF
6
quote:

*JustMe* schreef op 29 september 2021 17:18:

[...]

Volkswagen heeft met de overname van Hella Alaia de technologie in huis gehaald om samen te werken met TomTom. Er is een bewezen proof of concept voor crowdsourced onderhoud van HD maps.

De outlook van TT automotive ziet er toch ook goed uit. Alleen jij neemt hem niet over. Een CAGR van 15% is over langere tijd meer dan je denkt. 10 x 15 = 404. Nominaal tikt het na een jaar of 3 behoorlijk aan. Het wil ook niet zeggen dat het elk jaar 15% is in een rechte lijn.
ik waardeer je correctheid en beleefdheid om op alle posters te reageren en daarbij, naast weerleggen op basis van feiten, ook een soort van toekomstvisie te geven hoe de zaken zich voor Tom Tom kunnen ontwikkelen (en waar dus mogelijke kansen liggen voor aandeelhouders).

Maar, heel veel van die posters zijn daarin niet geïnteresseerd, willen alleen (oude) koeien uit de sloot halen, hun stigma's/dogma's etaleren etc.

Daarom welgemeend advies, blijf vooral posten, maar ga niet meer in op iedere post van genoemde posters (onder het motto "1 gek kan meer vragen.........................").

Scheelt jou heel veel herhaling, het forum heel veel ergernis en IEX heel veel clicks....................
[verwijderd]
2
quote:

GLMF schreef op 29 september 2021 17:55:

[...]

ik waardeer je correctheid en beleefdheid om op alle posters te reageren en daarbij, naast weerleggen op basis van feiten, ook een soort van toekomstvisie te geven hoe de zaken zich voor Tom Tom kunnen ontwikkelen (en waar dus mogelijke kansen liggen voor aandeelhouders).

Maar, heel veel van die posters zijn daarin niet geïnteresseerd, willen alleen (oude) koeien uit de sloot halen, hun stigma's/dogma's etaleren etc.

Daarom welgemeend advies, blijf vooral posten, maar ga niet meer in op iedere post van genoemde posters (onder het motto "1 gek kan meer vragen.........................").

Scheelt jou heel veel herhaling, het forum heel veel ergernis en IEX heel veel clicks....................

I know. Je vertelt me niks nieuws. Negeren is beter. En die oude koeien hebben ook nul voorspellende waarde
[verwijderd]
1
quote:

pwijsneus schreef op 29 september 2021 17:27:

[...]

Weet je wat het is, jarenlang lees je hier post na post met flink wat namedropping welke deal TomTom nu weer heeft binnengehaald. Vandaag ben jij weer bezig door te stellen dat VW en Facebook misschien wel klant kunnen worden. De tijden van wat lukraak wat roepen is wel voorbij. Boter bij de vis.

Tegen het advies van GLMF in nog één opmerking voordat ik comments sluit. Waar jij om vraagt is om voorbeelden van getekende contracten omdat de rest onzin is. Dan kun je er echter niet meer op speculeren, want dan zit het al in de koers. Je kunt niet op maandag het toto formulier van afgelopen zondag invullen.

Gratis geld bestaat niet. Ik denk dat je goed kunt beredeneren waar dingen heen gaan. Overigens doe je dat zelf ook als er doom scenarios over concurrenten zijn ben je wel in staat tot extrapoleren en voorspellen. Die “boter bij de vis” vraag is dus niet alleen een toto-achteraf vraag maar is ook niet consistent.
Wereldbelegger
0
Lijkt me een verstandig besluit.
Alleen is mij niet duidelijk wat u onder "concreet nieuws" verstaat. ((-;

Ik waardeer uw bijdragen, ik heb ze gespeld en als 'bijspijkercursus' ervaren.
Ik begrijp uw enthousiasme m.b.t. de mogelijkheden in samenwerking tussen TT en grotere spelers in de automotive industrie.

Maar ik kijk ook naar de rauwe werkelijkheid van de actuele koers en de bedreigingen / c.q. het tijdelijk oponthoud in de autoproductie en de invloed daarvan op de omzet TomTom in 2021 en de komende twee(!) jaar.

Ik zie een groot verschil met de koersontwikkeling voorafgaand aan kwartaalcijfers in de afgelopen twee jaar. De aanloop naar 14 oktober kenmerkt zich niet door een hoopvolle koersstijging zo als bij de eerdere edities van kwartaalcijfers.

De koersontwikkeling is duidelijk anders.
* het kan nog veranderen natuurlijk.
Ik concludeer daaruit dat de particuliere belegger afwachtend is en misschien door schade en schande wijzer is geworden.

Daarom vind ik 14 oktober spannend. Het kan echt twee kanten opgaan.
Maar dat is mijn mening.

ps
Heintje Davids hield het wel minimaal 10 dagen vol voordat ze weer opnieuw optrad. ((-;

quote:

*JustMe* schreef op 29 september 2021 18:10:

Pauze tot de Q3 cijfers tenzij er concreet nieuws is
sniklaas
7
quote:

*JustMe* schreef op 29 september 2021 17:16:

@sniklaas Je hebt de capslock knop gevonden zie ik. Je post staat vol onzin. TomTom heeft gewoon betalende klanten en is winstgevend, altijd geweest tenzij je non-cash afschrijvingen op een overname uit 2007 meetelt. Er is maar 1 jaar geweest in de historie van tomtom waarin de kaspositie van tomtom kromp, namelijk in Q1 en Q2 2020 toen winkels en autofabrikanten gesloten waren.
Staat geen woordje onzin tussen, maar dat jij zelfs in CAPSLOCK aandeelhouders belangen verwisselt met bedrijfsbelangen spreekt boekdelen…

Netto winsten, aanwas prepayments, toenemende orderintake, partner van spraakmakende multinationals, state of the art producten, best of breed solutions, enz zijn holle frases wanneer deze jaar op jaar voor ons AANDEELHOUDERS tot verliezen lijdt…

Het zijn de centen van de AANDEELHOUDERS die TOMTOM investeert en daarvoor in de plaats willen wij rendement zien in de vorm van dividend of koersaanwas.
Elk jaar rendement zou mooi zijn maar niet perse noodzakelijk zolang er maar over een langere periode een opgaande lijn in te herkennen is…

Bij TOMTOM is ondanks de forse investeringen van vele tientallen euro’s per aandeel steevast een dalende trend de realiteit en staat de AANDEELHOUDER, exclusief de jaarlijks terugkerende inflatie correctie op -75% en zien de verantwoordelijke bestuurders geen stappen ondernemen om deze trend te keren…

[Modbreak IEX: Gelieve niet zonder onderbouwing beschuldigingen van illegale activiteiten te plaatsen, bericht is bij dezen aangepast. Waarschuwing.]
dachthetniet
1
quote:

ketchup schreef op 29 september 2021 17:25:

TomTom gaat pas kopers aantrekken als het zich naar de 10 euro weet te worstelen en dat weet vast te houden
hier tussen de 6 en de 9 euro is het aandeel oninteressant, het heeft te vaak ontgoocheld

hoe krankzinnig dit ook klinkt dit geeft wel de mogelijkheid om zonder concurrentie te kunnen inslaan in de 6 euro , zeker voor de private investeerder of voor het inkoopprogramma , er is altijd wel aanbod te vinden zolang het aandeel geen rally kan vasthouden

TT is typisch zo'n aandeel hoe hoger het gaat , hoe minder aanbod en hoe meer kopers
TT gaat dan ook pas echt bullish worden als het boven de 10 euro staat en dat weet vast te houden en door te zetten
denk dat we dit de komende 2 jaar gaan zien en daarom zou een inkoopprogramma uit de beschikbare cash een ongelofelijke slimme zet zijn, want dan reduceer je het aantal aandelen in de free-float en dan ga je van een underperformer for shareholder value naar een overperformer.

HG, zet die cash aan het werk voor ons allemaal
zie deze niveaus rond de 7 euro als een opportuniteit die mi gaat uitbetalen voor 35-50% op 2 jaar ( 10-12 euro als target )

Waarom zou er iemand wel interesse hebben in tomtom als het 10euro passeert en niet bij 6/7? Buiten dat de 10 al vaker is aangetikt. Zelfs de 12€ is voorbij gekomen maar dat heeft 0 stijging of zelfs maar stabiliteit gebracht.
Het is duidelijk als wat dat ergens iemand deze stand veel interessanter vindt. En die ga je niet verlaten bij de manier van werken van het huidige management.
2.479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 15:47
Koers 6,100
Verschil -0,085 (-1,37%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 333.707
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront