TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2021

2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 110 111 112 113 114 » | Laatste
DiCoFlow
0
quote:

Riet v. Milt schreef op 8 november 2021 11:12:

De stevige daling verbaast mij niet nu dit weekend dankzij beursbeurs duidelijk is gemaakt dat het navigatiebedrijfje helemaal geen marktaandeel wint en de beleggers worsten voorhoudt die helemaal niet bestaan.

Kan je daarvoor óók awards ontvangen?
't is weer erg (t)Rie(s)t vandaag , v. Milt.
[verwijderd]
0
quote:

Riet v. Milt schreef op 8 november 2021 11:12:

nu dit weekend dankzij beursbeurs duidelijk is gemaakt dat het navigatiebedrijfje helemaal geen marktaandeel wint

FEBRUARY 04, 2021 / 1:00PM, TOM2.AS - Q4 2020 TomTom NV Earnings Call
Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO

So, your first question, market share movement. We believe it will go up this year mostly because of the switching over - during 2021 - from one of our North American customers from a competitor to our technology, that will take place in 2021, 2022 with the introduction of new models. Otherwise, there's no significant changes in market shares that we can see in 2021.

There is a big North American customer that's switching around now. That's been in the making for a couple of years, but we will start seeing the effects of that coming through in 2021. A bit later than we expected, again because of COVID. I don't want to use this as an excuse, but it's a fact. It will happen, it's on its way, and I'm happy with that. There are a couple more customers out there that we need to switch. These are within -- we have them in our visor with a good story and then the bigger prize is broadening the suitability of our platform and technology for most broader range of applications outside of the auto industry. I think there is significant opportunity for growth.

DiCoFlow
0
quote:

tatje schreef op 8 november 2021 11:43:

Nog 1 tje dan :-)

DNB meldde bij de AFM 4 sept 2020 5,1%

Momenteel bij Morningstar als institution 12%

Hebben 5,1% AFM en 12% institutions bij Morningstar iets met elkaar te maken ?

Harry Snel gaf een voorzet die denkelijk hout snijdt.

De fondsbeheerder van DNB (was is ) ook de fondsbeheerder van Skandia ?

Dat zou kunnen, want Skandia staat ook bij de fondsen maar niet bij de institutions van Morningstar.

Die 12% kan dus als volgt.

DNB TeK 7,61%
DNB Retail A 1,91%
DNB Retail A eu 0,32%
DNB buiten top 20 0,05%
Skandia 2,11%

Totaal 12%

Dus momenteel zou DNB 12% - Skandia 2,11% = 9,89%, dus net onder de 10% hebben.

Benieuwd hoe het er 1 dec uitziet.

Harry Snel kreeg laatst tig aanbevelingen.

Terecht want hij sloeg de spijker op zijn kop.

Maar ik was niet bij de aanbevelingen, vond het stuk klasse, maar niet compleet.

Het waarom ontbrak voor mij.

Harold : Wie zich niet continu kan aanpassen – en dan maakt het niet uit of je Google, een OEM, Facebook, een autofabrikant of TomTom bent – hoort in onze tak van sport niet thuis.’

Here automotive
2018 814
2019 796 daling 2,2%
2020 610 daling 23,3%

Tom Tom automotive
2018 245
2019 266 stijging 8,57%
2020 227,2 daling 14%

Daling Here in 2020 is 10% groter dan bij TT

Prettige dag verder :-)

Even een deeltje van de tekst er uitlichten en vertalen in voor sommigen meer begrijpelijke taal:

Harold : Wie zich niet continu kan aanpassen de worsten kan verhangen – en dan maakt het niet uit of je Google, een OEM, Facebook, een autofabrikant of TomTom bent – hoort in onze tak van sport niet thuis.’

Het zelfde geldt m.i ook voor beleggers die niet met (al dan niet noodzakelijke) beleidsaanpassingen om kunnen gaan.

De immer voortdurende frustraties van deze beleggertjes verbaast mij dan ook niet, nu hun starre verwachtingen helemaal geen realiteitswaarde heeft en een gelijkmatige ontwikkeling van resultaten verwachten die helemaal niet redelijk zijn.
[verwijderd]
1
We zijn er tot nu toe altijd vanuit gegaan dat onderstaande "big North American customer" die overstapt van een concurrent naar TomTom FIAT-Chrysler Automobiles (FCA) betreft. Want dat is de derde autobouwer van de US, dus big. Maar dat hoeft niet dezelfde te zijn. In dezelfde conference call werd namelijk ook FCA expliciet genoemd. De timing overlapt grotendeels, maar niet volledig. Er wordt gezegd dat FCA sinds 2020 bediend wordt en nu standaard overgaat op TomTom technologie en voor die Noord-Amerikaanse klant wordt gezegd dat deze in 2021/2022 overstapt. Kan hetzelfde zijn, maar hoeft niet. In elk geval wint TomTom in de VS marktaandeel automotive.

I think we have excellent relationship with PSA that goes back a number of years now. We're just moving in FCA in a meaningful way. We started shipping in 2020 for selected FCA models, but they are standardizing on TomTom technology for in the future. So we're very excited about the progress we've made and how the relationship with FCA is evolving. We're very happy with how the relationship is with PSA. That merger (= PSA met FCA in Stellantis) is a complex thing. There's a lot of work going on behind the scenes. We are party to some of those discussions. Don't expect anything significant this year, but we fully anticipate that in the new rounds of RFQs (= offerte aanvragen), that we will see consolidated demand from the Stellantis group. And we feel we're very well positioned to keep supporting Stellantis in that context.

quote:

*JustMe* schreef op 8 november 2021 12:07:

[...]

FEBRUARY 04, 2021 / 1:00PM, TOM2.AS - Q4 2020 TomTom NV Earnings Call
Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO

So, your first question, market share movement. We believe it will go up this year mostly because of the switching over - during 2021 - from one of our North American customers from a competitor to our technology, that will take place in 2021, 2022 with the introduction of new models. Otherwise, there's no significant changes in market shares that we can see in 2021.

There is a big North American customer that's switching around now. That's been in the making for a couple of years, but we will start seeing the effects of that coming through in 2021. A bit later than we expected, again because of COVID. I don't want to use this as an excuse, but it's a fact. It will happen, it's on its way, and I'm happy with that. There are a couple more customers out there that we need to switch. These are within -- we have them in our visor with a good story and then the bigger prize is broadening the suitability of our platform and technology for most broader range of applications outside of the auto industry. I think there is significant opportunity for growth.

[verwijderd]
1
quote:

DiCoFlow schreef op 8 november 2021 12:10:

[...]

De immer voortdurende frustraties van deze beleggertjes verbaast mij dan ook niet, nu hun starre verwachtingen helemaal geen realiteitswaarde heeft en een gelijkmatige ontwikkeling van resultaten verwachten die helemaal niet redelijk zijn.
Dat zijn een hoop tante Betjes…….

Wat bedoelt u precies met starre verwachtingen die geen realiteitswaarde heeft en frustraties die een gelijkmatige ontwikkeling van resultaten verwachten?
ketchup
4
TomTom heeft geen lange termijn verdienmodel , daarom is het niet meer dan een opportuniteit belegging voor een beperkte duur en moet het uiteindelijk onderdak vinden bij een grootmacht die dit als een value added ziet binnen een totaal aanbod dat zij willen aanbieden in de opkomende verandering voor mobiliteit , en dan kom je toch terecht bij een Big tech bedrijf , maar die moet TT dan wel benaderen voordat het te laat is

en is het eigenlijk best angstig dat noch een Bosch, noch een Continental een move maken voor TT , want deze bedrijven weten wat TT heeft beter te waarderen dan een Apple, Google of MSFT - zeker gezien ook de investering die deze 2 bereid waren te doen in HERE en dat was niet puur uit mee-investeren om een toegang tot de 3 Duitse constructeurs te waarborgen, zoals eerder gedacht

dat doet wellicht vermoeden dat zij nu zien hoe zwaar HERE het heeft en eigenlijk de concurrentie met een Google niet wensen aan te gaan
zij maken uit eerste hand mee hoe Car Inc overstag gaat
Google is de enige echte winnaar , niet vanwege gunning - vanwege nood binnen Car Inc , die kunnen zich geen externe R&D veroorloven dit gevecht langer aan te gaan, die strijden zelf voor survival met een Tesla die laat zien dat Tech on Wheels niet te kloppen is.

vandaag zit er nog genoeg ruimte tussen de beurswaarde en de assetwaarde bij TT voor een ieder een bom duiten op te schrijven bij een verkoop
hopelijk overwint gezond verstand onder de grootaandeelhouders en zetten ze HG op een zijspoor

Dutchy Ron
0
Millionengrab: Daimler-Projekt ist laut Elon Musk „eine wirklich schlechte Idee“

Fakt ist: Kartenlieferant Here schreibt seit Jahren rote Zahlen. Ende 2015 übernahmen Daimler, BMW und Audi das Unternehmen für 2,6 Milliarden Euro. Laut einem Bericht des Handelsblatt brockt Here seither seinen Mehrheitsgesellschaftern nur Verluste ein. Kumuliert stünden rund 1,3 Milliarden Euro Minus in den Büchern. Das Corona-Jahr tat sein Übriges: Der Umsatz brach 2020 um fast ein Viertel ein, auf rund 857 Millionen Euro.

Daimler AG hat zuletzt angekündigt, die Gelder für autonomes Fahren zu kürzen

Auch Daimler hat kürzlich angekündigt, bei der entscheidenden Zukunftstechnologie zu kürzen. Man müsse sparen und Prioritäten setzen, sagte Ola Källenius. Autonomes Fahren steht demnach nicht mehr ganz oben auf der Liste. Zunächst will sich der Autobauer aus Stuttgart auf die E-Mobilität konzentrieren. Zuletzt brachte Daimler den EQS auf die Straße, der zum Super-Konkurrenten für Tesla werden soll.

Fest steht, dass die Gesellschafter von Here, zu denen auch Bosch gehört, ihre Verluste minimieren und Gewinne sehen wollen. Die Entwicklung des autonomen Fahrens gilt ohnehin als teuer. Darüber hinaus stellt sich die Frage, wie die Kunden auf die Technologie reagieren. Wird ihr überhaupt vertraut werden?

Here gerät angesichts dessen unter Druck, vor allem auch weil sie enorm von der Autoindustrie abhängig sind. 71 Prozent des Umsatzes soll laut Handelsblatt aus der Fahrzeugbranche kommen. Here-Chef Edzard Overbeek prüfe derzeit weitere Optionen in andere Branchen, um Kapital zu generieren. Ein Börsengang steht im Raum.

Für Daimler ist die Technologie nicht vom Tisch. Das autonome Fahren sieht man nach wie vor als „Schlüsseltechnologie“. Mit den Kürzungen in diesem Bereich scheint es allerdings so, als würde der Konzern vorerst Tesla das Feld überlassen.

www.bw24.de/stuttgart/daimler-ag-proj...
Dutchy Ron
0
Het is niet te hopen dat HG ook zo’n tweet eruit gooit

ABM FN-Dow Jones) Elon Musk gaat vermoedelijk 10 procent van zijn belang in Tesla verkopen.

Dit weekend vroeg de oprichter aan zijn volgers op Twitter of hij dit moest doen.

De CEO van de fabrikant van elektrische voertuigen kwam met de vraag in reactie op een voorstel van de Democraten om de superrijken in de Verenigde Staten meer belasting te laten betalen en specifiek het bezit van aandelen zwaarder aan te pakken.

"Er wordt de laatste tijd veel ophef gemaakt over niet-gerealiseerde winsten die een middel zijn om belasting te ontwijken, dus ik stel voor om 10 procent van mijn Tesla-aandelen te verkopen", aldus Musk zaterdag in een tweet. "Let op, ik neem nergens een contant salaris of bonus aan. Ik heb alleen aandelen, dus de enige manier voor mij om persoonlijk belasting te betalen, is door aandelen te verkopen".

Zondag bleek 57,9 procent van de mensen die de poll invulde, een verkoop door Musk te steunen. 42,9 procent stemde tegen.

Onder de poll staan veel reacties van mensen die zich zorgen maken dat het aandeel zal dalen door de verkoop van het belang. Vorige week bereikte Tesla nog een nieuwe all time high van bijna 1.230 dollar per aandeel.

Musk, die zo'n 62,8 miljoen volgers op Twitter heeft, gaf aan dat hij de uitslag van de poll zal volgen.

Het aandeel Tesla lijkt ruim 5 procent lager te gaan openen.
[verwijderd]
3
En weer ruim 3% van de baggerkoers af. Slechts 30.000.000 minder bedrijfswaarde. Niemand van de verantwoordelijken bij tt die zich nog ergens voor schaamt. Gewoon een fantastisch bedrijfje dat weliswaar veel verlies maakt en weinig omzet behaalt, maar met een superaardige CEO die zich zelfs door de schoonmakers laat tutoyeren. Een vooruitstrevende strateeg die zijn privé vermogen investeert in een succesvol baggerbedrijf uit Werkendam i.p.v. in zijn eigen bagger. :-)
tatje
1
Riet kan jij niet mijn adviseur worden.

Ik wil er nog heel veel kopen.

Kan ik dat beter op een hoge of lage koers doen !

Ik zie op 14.20 uur 151500 staan.

Als je dan weet dat van 10 tot 10.20 uur er 40000 gingen.

Mag ik dan zeggen in 5 uur 110000 stuks.

Of zeg je niets kopen .

Hoe jij iedereen belangeloos waarschuwt, is met geen geld goed te maken.

Je bent gewoon een kei, ik hoop dat jij jouw pareltjes met ons wil delen.

Riet for CEO.

Dan kan Harold wel met 100% zijn herkozen, maar Riet was een betere keuze geweest.
beursbeurs
6
quote:

*JustMe* schreef op 8 november 2021 12:07:

[...]

FEBRUARY 04, 2021 / 1:00PM, TOM2.AS - Q4 2020 TomTom NV Earnings Call
Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO

Dit zijn weer woorden maar nog geen zichtbare feiten

So, your first question, market share movement. We believe it will go up this year mostly because of the switching over - during 2021 - from one of our North American customers from a competitor

Tijdens elke CC in 2019 en 2020 werd er sterk benadrukt het belang van meer elektrificatie en een stijging van het percentage connected cars want dan ging TomTom pas geld verdienen.
Nu verhogen in 2021 de meeste autofabrikanten hun outlook omdat er fors meer connected en elektrische auto's worden verkocht, maar wat doet TomTom: ze verlagen hun al zeer magere outlook nog eens!

Ik ben bereid een heel eind mee te denken met elke strategie, maar dit is toch niet te verkopen aan beleggers?

[verwijderd]
7
quote:

tatje schreef op 8 november 2021 14:44:

Riet kan jij niet mijn adviseur worden.

Hoe jij iedereen belangeloos waarschuwt, is met geen geld goed te maken.

Een belegger als u, voor wie de koers van geen belang is, heeft geen adviseur nodig. Bovendien hebben wij conflicterende karakters. Ik ken u niet persoonlijk en kan daar uitermate goed mee (verder) leven.

Ondertussen tikt de aex weer een ATH aan, blijf vooral geloven in de door de VEB als graaier aangeduide CEO van het verliesgevende en krimpende navigatiebedrijfje.
dachthetniet
7
@tatje waarom zet je tussen elke regel een extra wit regel? Is het omdat je woordenbrij anders niet leesbaar is?

En Riet heeft het of je het leuk vindt of niet gewoon bij het rechte eind.
[verwijderd]
0
quote:

beursbeurs schreef op 8 november 2021 14:50:

[...]

Tijdens elke CC in 2019 en 2020 werd er sterk benadrukt het belang van meer elektrificatie en een stijging van het percentage connected cars want dan ging TomTom pas geld verdienen.
Nu verhogen in 2021 de meeste autofabrikanten hun outlook omdat er fors meer connected en elektrische auto's worden verkocht, maar wat doet TomTom: ze verlagen hun al zeer magere outlook nog eens!

Ik ben bereid een heel eind mee te denken met elke strategie, maar dit is toch niet te verkopen aan beleggers?

Het klopt als een bus dat TomTom profiteert van elektrificatie en ook de vele elektrische modellen die de 11 merken die onder de Stellantis vlag hangen gaan uitbrengen.

Dat neemt niet weg dat de merken die volgens jou hun outlook hebben verhoogd dit jaar gewoon veel lagere volumes hebben. Wat ze hebben gedaan is focussen op marge, door de schaarste zijn prijzen van nieuwe en tweedehands auto’s nog nooit zo hoog geweest. (tip: dit is het ideale moment om je tweedehands te verkopen met dikke opslag en een nieuwe te bestellen als je bereid bent een paar maandjes met OV te reizen)

Voor TomTom is toch echt volume van belang en die is nu (pas) aan het aantrekken na dieptepunt Q3. Er zit nog 20-30% herstel die gemaakt moet worden en dat zal niet met één big bang gaan maar bijvoorbeeld elk kwartaal zo’n vijf procent verbetering. Daarnaast komt er ook nog inhaalvraag. Waardoor je de komende twee jaren sowieso groei zult zien, nog los van de nieuwe klanten, producten, etc.
[verwijderd]
7
quote:

*JustMe* schreef op 8 november 2021 15:10:

[...]

Voor TomTom is toch echt volume van belang en die is nu (pas) aan het aantrekken na dieptepunt Q3. Er zit nog 20-30% herstel die gemaakt moet worden en dat zal niet met één big bang gaan maar bijvoorbeeld elk kwartaal zo’n vijf procent verbetering. Daarnaast komt er ook nog inhaalvraag. Waardoor je de komende twee jaren sowieso groei zult zien, nog los van de nieuwe klanten, producten, etc.
Natuurlijk, de markt ziet dat ook en vanwege de grote aanloop voor de enorme koerssprong die tt gaat maken gaat de koers van het bedrijfje vandaag nog maar eens een kleine vier procent achteruit.

Het is eigenlijk best vreemd dat er nog tt-aandeelhouders zijn die zich ergens zorgen om maken. Alles loopt op rolletjes en na 16 jaar verlies en omzetkrimp heeft Harold Goddijn inmiddels echt wel bewezen de juiste man op de juiste plaats te zijn.
Vraag maar aan Derk Haank.
Dutchy Ron
0
Ik heb er nog wat extra opgeraapt voor een kort ritje vna 7,20 naar 7,50….. ik heb alvast een voorshot genomen op de winsten bij LVS en WYNN, die casino aandelen stegen vrijdag ruim 7%…….. moet lukken voor eind deze maand lijkt mij. Maar dan moet de radiostilte niet nog veel langer duren……
Vive tu vida positivamente
0
Zou Harold dan helemaal geen trots hebben en het lak hebben aan de werknemers met opties en aan particuliere beleggers?
De huidige veel te lage koers is ongeloofwaardig en moet op korte termijn echt veel hoger kunnen! Mochten er andere krachten spelen of andere bedoelingen ( exit tegen een lage koers) dan zullen er ongetwijfeld rechtzaken komen en wie weet meer?!!!

TomTom is en blijft strong buy, laat een koersverloop zoals vorig jaar vanaf november maar snel starten!!
[verwijderd]
1
quote:

Riet v. Milt schreef op 8 november 2021 15:25:

[...]

Natuurlijk, de markt ziet dat ook en vanwege de grote aanloop voor de enorme koerssprong die tt gaat maken gaat de koers van het bedrijfje vandaag nog maar eens een kleine vier procent achteruit.

Het is eigenlijk best vreemd dat er nog tt-aandeelhouders zijn die zich ergens zorgen om maken. Alles loopt op rolletjes en na 16 jaar verlies en omzetkrimp heeft Harold Goddijn inmiddels echt wel bewezen de juiste man op de juiste plaats te zijn.
Vraag maar aan Derk Haank.
Mij boeit personen niet. Over Haank heb ik ook geen mening. Wel zie ik dat tomtom 20-30% automotive groei heeft voorspeld voor 2022 en een 37,5% groei van automotive + enterprise als geheel in 2023 vs 2021. Die outlook staat dus nog steeds. 550 miljoen location technology omzet met een vrije kasstroom van 10%.
Dutchy Ron
0
2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 110 111 112 113 114 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront