Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Beleggersonderzoek: Saxo-platform slechter dan dat van Binck

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Coen Grutters

Coen Grutters is redacteur van IEX.

Meer over Coen Grutters

Recente artikelen van Coen Grutters

  1. jan '23 Slotcall: Arbeidscontracten in techsector massaal door de shredder 24
  2. jan '23 Slotcall: ‘Cryptobeleggers zetten Accsys per ongeluk 7% hoger’ 18
  3. jan '23 Slotcall: Lagarde adviseert beleggers hun posities te herzien 29

Reacties

87 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 november 2021 21:35
    Ook contact gehad met Binck. Het overzetten naar een andere broker is NIET gratis.

    Het volgende stukje uit het artikel blijktniet te kloppen

    Klanten die per sé weg willen bij Saxo Bank, kunnen volgens Saskia Klep kosteloos vertrekken, waar dat normaalgesproken €25 per portefeuilleregel kost. Om gebruik te kunnen maken van deze tegemoetkoming zullen klanten daar expliciet naar moeten vragen, aangezien deze regeling niet naar klanten toe is gecommuniceerd.
  2. TheSky 11 november 2021 23:08
    Groot verschil tussen binck en saxo is dat binck een app en saxo meer als website voelt. En super irritant dat als je een transactie wilt doen je eerst een via sms verzonden code moet invoeren en die sms vervolgens niet of veel later komt. Dat overkomt min regelmatig, soms met geluk soms met pech wat betreft de latere koers.
  3. J.Me 12 november 2021 01:39
    quote:

    Theo32 schreef op 12 november 2021 00:13:

    Maar tsja... overstappen naar wat dan? naar Lynx?
    Dat is een goede vraag. Ik heb ook een account bij DeGiro geopend, maar dat platform bevalt mij eerlijk gezegd ook niet zo goed. Zo heb ik nog steeds niet gevonden hoe je kunt zien hoeveel dividend er per aandeel wordt betaald en hoeveel belasting er wordt ingehouden. Dat was bij BinckBank een stuk overzichtelijker.

    Ik vind SaxoInvestor echt niet overzichtelijk. Ik krijg ook continue meldingen. Als ik dan op 'Ok' klik, komen ze gewoon terug. De positie-opbouw is niet meer te vinden. De percentuele verhouding tussen aandelen en ETFs is niet te vinden. Het portefeuilleoverzicht is onleesbaar als je het niet eerst 300% inzoomt. De keuze tussen stock of cash-dividend vond ik bij Binck duidelijk, bij SaxoInvestor niet. Al met al heb ik de idee dat het duurder is geworden, minder mogelijkheden en minder overzicht.
  4. radfahrt 12 november 2021 02:55
    Op 11.10.2021 plaatste ik de onderstaande reactie op IEX. Kwestie zeer recent volgens SAXO opgelost maar niet op een manier waar ik mij goed bij voel of echt tevreden over ben. Wel goed genoeg om niet naar de rechter te hoeven stappen.

    Saxo heeft mijn rekening 02 / 03.10.2021 overgezet. Later in de week schrijven ze dan dividend - een flink bedrag - bij in USD op mijn Binck rekening. Daar kan ik dus nu niet aan: Ik kan niets meer op mijn Binck rekening. De dollar stond sterk, dus ik zou meteen hebben omgewisseld naar EUR. Maar dat kan dus ook niet. Ik bel vandaag (na eerst geen antwoord op mijn 'support ticket' hierover en dan geinformeerd te worden door een medewerker via de chat dat antwoorden op support tickets "weken" op zich kunnen / zullen laten wachten) en krijg te horen dat ze het geld t.z.t. wel over zullen schrijven - als USD - naar mijn Saxo rekening. Hoelang is t.z.t. Kan best maanden zijn ... Oh. En wat als de USD onderhand flink verzwakt is? Ja, dat zou erg vervelend voor u zijn ... Maar ik wil mijn geld waar jullie nu op zitten en waar ik niet bij kan. Tja, u zult moeten wachten, daar kunnen we nu niets aan doen, het zal t.z.t. wel goedkomen. Wat is dit voor onzin? Het gaat om een redelijk bedrag, maar ook weer niet zo groot dat ik het voel of zo. Maar dit kan toch niet. Ik denk er echt over om hier mijn advocaat op te zetten. Want zelfs een verzoek om geinformeerd te worden - via e-mail of telefoon - over wat ze hieraan gaan doen werd afgewezen. U krijgt t.z.t. wel antwoord op uw support ticket. (Over weken dus.)
  5. SummitMan 12 november 2021 07:50
    quote:

    sysman2 schreef op 11 november 2021 16:09:

    Zorg dat je geen cash geld op je Binckrekening hebt staan bij de overgang naar Saxo!!
    De transactiekosten bij de overgang om geld van Binck over te zetten naar Saxo is rond de 3%.
    Dit is in het transactieoverzicht bij Saxo je eerste entry onder "geldoverboekingen".
    Om de vergelijking maar even af te maken. Het zijn de Binck-klanten van de supermarkt die ongevraagd de herinrichting naar de Saxo-supermarkt moeten betalen. Ik voelde me ook echt gerold door die Saxorollers!
    Klopt dit? Waar is dat bij Saxo te zien/vinden?
    Dit lijkt me toch wel erg stug dat je 3% kwijt bent bij overgang van Binck naar Saxo.
  6. williedevil 12 november 2021 09:41
    Werkelijk ook bij mij een waslijst van dingen die me ergeren omdat ze gewoonweg niet goed geregeld zijn, zaken die niet kloppen of die vele malen slechter geregeld zijn dan bij het oude Binck platform. Een van de zaken die mij mateloos irriteert is het feit dat bij het gebruikmaken van effectenkrediet je eerst dit krediet terug moet brengen naar een positieve stand vooraleer je cashgeld aan je beleggersrekening kunt onttrekken. Bij Binck was dit wel mogelijk.
    Positie opbouw is nergens terug te vinden, tijdstippen van de weergegeven koers en of resultaten op bepaalde momenten stroken niet met elkaar en er is niet te ontdekken hoe
  7. Peak 12 november 2021 09:41
    WAAARDELOOOOZE TENT !!!!! Ik onderschrijf alle bovenstaande klachten en daarbij, medewerkers hebben volstrekt uit eigen beweging stukken uit mijn portefeuille verkocht !!!!! Hoe halen ze het @$#@# in hun bolle harses !!!!!!!! Dit is onwetmatig, bovendien, nergens gehoor te krijgen, terugmeldcodes vers binnen DOEN HET NIET !!!!!!!!! Je kan gewoon een uur lang niet bij je eigen poen !!!!! Ik waarschuw iedereen, GA DAAR NOOIT HEEN !!!!!!!!
    DE AFM MOET DIT VANDAAG OP SLOT GOOIEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  8. Peak 12 november 2021 09:51
    Ik zet er ook een advocaat op en de AFM. Wat daar allemaal gebeurt door volslagen onervaren "medewerkers" die het allemaal heeeeel vervelend vinden voor je, maar er niets aan kunnen doen..... Er zijn zomaar stukken uit mijn portefeuille verkocht, tsja meneer die hebben wij niet, begrijpt u wel??
    EEN GROF SCHANDAAAAALLL !!!!! Die zaak moet op slot, gisteren
    Sterkte !
  9. williedevil 12 november 2021 10:04
    Bij mijn voorgaande reactie is een deel weggevallen...kwijt, ik ga het niet opnieuw inbrengen, maar geloof me het was een waslijst. Het komt er verder op neer dat ik afscheid ga nemen van het waardeloze Saxo, na jarenlang een redelijk tevreden klant van Alex/Binck te zijn geweest.
  10. Rees 12 november 2021 12:21
    Wat een k*t bank. Gister ineens een boze meneer in mijn voicemail die zat te klagen over de Saxo en dat hij onmiddellijk mij wou spreken, ik vond het erg vreemd omdat ikzelf (ontevreden) klant ben bij de Saxo. Ik belde deze meneer op en vroeg waarom hij mij belde en hoe hij aan mijn nummer kwam. Wat blijkt nou, hij had gebeld met de Saxo met een aantal klachten en bij de Saxo zouden ze de meneer doorverbinden met een andere broker, daarbij is het nummer doorgeschakeld naar mijn nummer. Hoe dan?! Echt ongekend hoe ze hier met privégegevens omgaan.
87 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links