TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2021

2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 110 111 112 113 114 » | Laatste
sniklaas
2
quote:

tatje schreef op 23 november 2021 10:27:

Kijk wat jij van mij vindt interesseert me geen ......
waar komt deze vandaan Martin, alias tatje?

Wat er uit doorgaans zeer betrouwbare bron aan cash zou kunnen liggen op 31 dec 2021 wanneer corona aan ons voorbij zou zijn gedaan, Philips geen microchips had uitgevonden waardoor er geen tekorten zouden zijn, Henry groenteboer was geworden was ongetwijfeld Meindl een grote speler geworden in mobiliteit…
pwijsneus
3
quote:

*JustMe* schreef op 23 november 2021 15:01:

[...]

Het is wel gewoon een gegeven dat die jaarlijkse betalingen in Q4 vallen, net zoals Sinterklaas op 5 december valt.
Dat kan wel zou zijn, maar het is ook een gegeven dat TomTom z'n eigen verwachtingen vaak niet nakomt. In februari 2021 dacht TomTom nog een omzetgroei van 10% te realiseren, en een FCF van 6% dit jaar. Hoe is het daarmee afgelopen?

En dan verwijzen velen van jullie nog steeds naar de CMD van 2019. Nogmaals, als TomTom niet eens 1 kwartaal vooruit kan voorspellen, waarom zou het dan wel lukken voor 2 a 3 jaar.....

TomTom is beursgenoteerd, en je vertrouwen is meteen weg door verwachtingen keer-op-keer te missen. Is ook zeker 1 van de factoren waardoor het aandeel zo slecht presteerd.
tatje
3
Nee je .... uit je nek.

Eind 2021 342 aan cash, met corona en het chip te kort.

Gewoon een berekening maken.

Goed lezen hoe ik het bereken.

Eind 2023 schat ik een 430 tot 450 ondanks corona en het chip te kort :-)

sniklaas
1
quote:

tatje schreef op 23 november 2021 15:22:

Nee je .... uit je nek.

Eind 2021 342 aan cash, met corona en het chip te kort.

Gewoon een berekening maken.

Goed lezen hoe ik het bereken.

Eind 2023 schat ik een 430 tot 450 ondanks corona en het chip te kort :-)

wie lult hier uit zijn nek, wanneer ik schrijf het cash saldo per 2021-Q3 dan schrijven we 30 september 2021;

Fixed-term deposits €60,000 mio
Cash and cash equivalents €242,187 mio

en niet op wat komen moet 31 december 2021, of staan deze resultaten al in een van je klappertjes...

en je geeft geen antwoordt op mijn vraag?
Tolikara
1
Stoel achterover, drankje erbij. Wat heb je het goed wanneer je zeker weet dat het al dichtgetimmerd is de overeenkomst met Microsoft. Zit toch tussen de 50 en 100 euro pa.

Tja
sniklaas
3
quote:

*JustMe* schreef op 23 november 2021 15:01:

[...]

Het is wel gewoon een gegeven dat die jaarlijkse betalingen in Q4 vallen, net zoals Sinterklaas op 5 december valt.
het is ook een gegeven wanneer de feiten een aantal van jullie supporters niet bevalt een terugval plaats vind op wat mogelijk het resultaat in de toekomst zou kunnen worden ofwel een verwijzing naar een meevallend resultaat en of vergelijking uit het verleden...

Wat is er nu zo moeilijk aan om je reactie te baseren op de laatste door TOMTOM vrijgegeven cijfers, idem waar de discussie mee begon....

vreemde mensen jullie supporters van TOMTOM, schrijf je per 30 september 2021 is de resultante conform rapportage -€131 mio krijg je als reactie TOMTOM sluit 2021 af met €350 mio is kas waarop ik natuurlijk als voorbeeld zou kunnen reageren, kan best zijn en wanneer 2021 het saldo deferred revenue wordt afgesloten aan €490 mio neemt de resultante in negatieve vorm toe naar -€140 mio...
sniklaas
2
quote:

Tolikara schreef op 23 november 2021 16:22:

Stoel achterover, drankje erbij. Wat heb je het goed wanneer je zeker weet dat het al dichtgetimmerd is de overeenkomst met Microsoft. Zit toch tussen de 50 en 100 euro pa.

Tja
voor de supporters maar te hopen dat er kwalitatief goed hout en roestvaste spijkers zijn gebruikt en gezien de duur tot passeren een verkoop in een toekomstbestendige valuta is opgenomen...
NewKidInTown
3
quote:

*JustMe* schreef op 23 november 2021 14:58:

Met twee maten meten is jouw expertise. Je kunt wel uitdelen, maar als je zelf aangevallen wordt ben je op je piccola salsiccia getrapt. En je leeft in de illusie dat anderen aan jou verantwoording verschuldigd zijn, terwijl jouw eigen gedrag nou niet bepaald ‘onbesproken’ is.
Nou, nou, nou, zou je het niet beter over dit aandeel of over beleggen in het algemeen kunnen hebben, ipv op de man/vrouw te spelen ? Daar zou ik en vele met mij, veel meer aan kunnen hebben.
Heb vandaag nog het nodige aan call opties gedaan, nl een stel verkochte calls terug gekocht en die liggen inmiddels alweer in voor een volgende hogere verkoop. Tussendoor lekker andere dingen gedaan, de uitvoeringsberichten komen vanzelf wel binnen, daarvoor hoef ik niet thuis te blijven.
En een andere terugkoop ligt nog in, zou ook nog kunnen deze week, ik wacht wel af, geduldig, daar kun je heel vaak genoeg mee verdienen. Ik dan.

Geluk.
NewKidInTown
3
Heb ik nog een vraagje in z'n algemeenheid: moet je eigenlijk superveel van tomaten en/of komkommers weten als je er "op de markt" in handelt ? Volgens mij heb je al een dikke voorsprong als je weet ze goedkoper in te kunnen kopen en ze duurder weet te verkopen. Over het algemeen hoef je daar geen Einstein voor te zijn, als je maar zorgt dat je er beslist niet verliefd op wordt, op je komkommers en tomaten.........
sniklaas
2
quote:

NewKidInTown schreef op 23 november 2021 16:32:

Heb ik nog een vraagje in z'n algemeenheid: moet je eigenlijk superveel van tomaten en/of komkommers weten als je er "op de markt" in handelt ? Volgens mij heb je al een dikke voorsprong als je weet ze goedkoper in te kunnen kopen en ze duurder weet te verkopen. Over het algemeen hoef te daar geen Einstein voor te zijn, als je maar zorgt dat je er beslist niet verliefd op wordt, op je komkommers en tomaten.........
verlieft worden op komkommers of tomaten is zonder meer al bloedlink, waar je verlieft op wordt is afscheid nemen verdraaid lastig en bij bederfelijke waren is dat een funeste eigenschap..

Geldt trouwens ook voor het merendeel van de aandelen, LONG & FORGET klinkt leuk maar kan ook tot een desastreus einde lijden...
Wereldbelegger
1
Bright-autotester Rutger reed een weekend naar Duitsland en weer terug met een elektrische auto. Gaat dat makkelijker met een TomTom?

TomTom heeft het niet gemakkelijk. Nu iedereen een superieur navigatieapparaat in de broekzak heeft zitten, worden de losse navigatiekastjes veel minder goed verkocht. Maar de TomTom Live-navigatie blijft nog wel superieur. Hij weet files beter te voorspellen en slimmere routes er omheen te verzinnen dan apps als Waze of Google Maps.

Concurrentie van navigatie-apps
De TomTom moet in de elektrische auto de strijd aangaan met onder meer de app A Better Route Planner. Wat die app slimmer doet is met name het aantal opties dat hij je geeft. Hoe ver is je auto opgeladen bij vertrek, wat is je werkelijke verbruik onderweg, welke auto rijd je? Allemaal zaken die de TomTom niet biedt.

Daarmee is de conclusie ook eenvoudig: waarom zou je de TomTom gebruiken in een elektrische auto? A Better Route Planner is handiger en alleen voor de file-informatie is zo'n TomTom een beetje overkill. Dit is dan ook de eerste TomTom die ik niet kan aanraden.

Bron:
www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5265735...
Vive tu vida positivamente
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 23 november 2021 16:55:

Bright-autotester Rutger reed een weekend naar Duitsland en weer terug met een elektrische auto. Gaat dat makkelijker met een TomTom?

TomTom heeft het niet gemakkelijk. Nu iedereen een superieur navigatieapparaat in de broekzak heeft zitten, worden de losse navigatiekastjes veel minder goed verkocht. Maar de TomTom Live-navigatie blijft nog wel superieur. Hij weet files beter te voorspellen en slimmere routes er omheen te verzinnen dan apps als Waze of Google Maps.

Concurrentie van navigatie-apps
De TomTom moet in de elektrische auto de strijd aangaan met onder meer de app A Better Route Planner. Wat die app slimmer doet is met name het aantal opties dat hij je geeft. Hoe ver is je auto opgeladen bij vertrek, wat is je werkelijke verbruik onderweg, welke auto rijd je? Allemaal zaken die de TomTom niet biedt.

Daarmee is de conclusie ook eenvoudig: waarom zou je de TomTom gebruiken in een elektrische auto? A Better Route Planner is handiger en alleen voor de file-informatie is zo'n TomTom een beetje overkill. Dit is dan ook de eerste TomTom die ik niet kan aanraden.

Bron:
www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5265735...

Uiteraard weer een negatief bericht uit de koker van chipie.
[verwijderd]
5
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 23 november 2021 17:00:

[...]

Uiteraard weer een negatief bericht uit de koker van chipie.
Wees blij dat sommige posters tegenwicht bieden aan het ongeconditioneerde positivisme van bepaalde posters die met opgepoetste cijfers je doen geloven dat het Amsterdamse verliesgevende navigatiebedrijfje winstgevend en superieur zou zijn.
Wereldbelegger
0
quote:

NewKidInTown schreef op 23 november 2021 16:32:

Heb ik nog een vraagje in z'n algemeenheid: moet je eigenlijk superveel van tomaten en/of komkommers weten als je er "op de markt" in handelt ? Volgens mij heb je al een dikke voorsprong als je weet ze goedkoper in te kunnen kopen en ze duurder weet te verkopen. Over het algemeen hoef je daar geen Einstein voor te zijn, als je maar zorgt dat je er beslist niet verliefd op wordt, op je komkommers en tomaten.........
Niet superveel. Maar het is wel handig als je het verschil weet tussen de twee en waarom je beiden hebt gekocht; weloverwogen of omdat je gelooft in de mooie verhalen van Justin de marktkoopman marketingman.

De overeenkomst tussen de twee is dat je beiden niet lang kunt bewaren.
Het is mogelijk om beiden in te vriezen en als 'dood geld' in de onderste la te bewaren.
Of in de vrieskist onder de andere 'lijken' te laten liggen.

De tweede overeenkomst is daarmee duidelijk gemaakt.
Ingevroren tomaten en komkommers zijn bij ontdooien niet meer wat ze ooit geweest zijn toen je ze op 'de markt' kocht.
Wereldbelegger
1
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 23 november 2021 11:33:

[...]

Chipie, goed gekeken naar de huidige koers!!
Niet te snel denken dat jij alle wijsheid in pacht hebt he!

Heb je nog laag kunnen inkopen?
Waarschijnlijk niet want volgens jou moeten we veel lager kunnen!

[/quote]

quote:

Wereldbelegger schreef op 23 november 2021 08:58:

Weer een niet uitgekomen voorspelling van de voor eigen gewin basher van TomTom.
Uitermate vermoeiend en geheel niet boeiend.

Mijn voorspelling die er ook niet toe doet:
Vandaag beter bijkoopmoment dan gisteren.

Afgezien van de kinderlijke reactie en de stupide redenatie over "laag inkopen- waarschijnlijk niet".
schrijft deze poster wederom bezijden de waarheid.
Met 7,83 op het bord en met min 0,37% als slotkoers was vandaag inderdaad een beter bijkoopmoment dan gisteren.

Date Price Open High Low Vol. Change %
Nov 23, 2021 8.02 7.96 8.19 7.83 533.58K -0.37%

Dat steekt natuurlijk bij "de man van een half glas vol"
Maar is wel de waarheid.

Dat ik al op voorhand aangeef dat mijn voorspelling er niet toe doet ontgaat Rick Breda.


[verwijderd]
1
quote:

*JustMe* schreef op 23 november 2021 14:14:

[...]

Ik vind aanbevelingen niet belangrijk. Ik heb geen geheugen van een olifant maar ik denk wel dat ik weet wat ik ermee bedoelde. Ik wilde toen niet meer in discussies verzeilen en alleen inhoudelijke bijdragen posten (zoals DutchyRon nu doet). Een uitkomst maar niet een doel op zich kan dan zijn dat je gemiddeld genomen meer waardering voor posts krijgt, omdat er geen onzin, reageren op of herhaling in zit.

Ik snap trouwens de toon niet van “Just mag nog even beantwoorden”. Komt een beetje op me over als verantwoorden ipv beantwoorden. Naar mijn idee is niemand hier verantwoording aan anderen verschuldigd tenzij diegene doelbewust liegt/verdraait terwijl hij/zij eigenlijk beter weet.
Ik wil niet in een discussie op de personen gericht terecht komen, hoewel ik natuurlijk wel zo nu en dan eens scherp ben.
Ik constateer
- dat je met bovenstaande post op de meeste vragen het antwoord schuldig blijft
- je wilt niet in discussies verzeilen, maar je hebt vandaag wel heel veel reacties naar diverse mensen die niet om inhoud gaan
- je houding precies is wat je mij verwijt; als niemand hier verantwoording schuldig is, waarom vroeg je het mij dan?

Ik verwacht niet dat je op alle vragen een antwoord hebt en ik sluit met die constatering van mijn kant ook de discussie
Fijne avond allen
Dutchy Ron
0
Het staat buiten kijf dat IndiGO een soort eigen infotainment respectievelijk cockpit is die je kan configureren zoals jij dat zelf wilt.
[verwijderd]
2
quote:

Knife Catcher schreef op 11 november 2021 22:18:

[...]

Hoe verklaar jij dat ene Justin in mei 2016 even weg was van het forum en bij terugkomst meldde dat hij nu ging voor een hogere quote aanbevelingen?

Die vreemde smoes is me altijd bij gebleven en nu zegt het aantal aanbevelingen ene *Justme* die zich uitgeeft voor Justin helemaal niets. Een andere keer was Just... zijn wachtwoord kwijt.....

Apart hoor! Het neigt er toch een beetje naar dat het gaat om het uitvoeren van een takenpakket binnen TomTom, dat bij tijd en wijle doorgeschoven wordt naar een volgende werknemer of free lancer.

Als het voortschrijdend inzicht is, dan ben ik benieuwd naar hoe je over vijf jaar aankijkt tegen de capriolen van HG;-)
Zeer interessante gedachtengang die ik vandaag pas lees. Aangezien ik zéér taalgevoelig ben, vallen bepaalde minieme verschillen me wel op vergeleken met vijf jaar geleden. Dat aanstellerige engels tussendoor was tot een week geleden veel aanweziger dan vijf jaar geleden en ‘per se’ wordt opeens niet meer als persé geschreven etc.

Ik blijf de hernieuwde aanwezigheid vlak na mijn terugkeer na vijf jaar afwezigheid opmerkelijk vinden en kan me geen enkele baan voorstellen die het mogelijk maakt dag en nacht een hopeloze zaak zo intensief te verdedigen.
[verwijderd]
0
gvanmaarsum
7
Voor een ieder die graag wil begrijpen wat er 18 november is gebeurd met de koers van TomTom, de dag van de grote stijging met eveneens grote omzetten raad ik aan de volgende twee links goed te bestuderen.

au.sports.yahoo.com/rti-announces-fir...

www.rti.com/events/rti-webinar-automo...

Op 18 november werd inderdaad, toevallig, de ISA wetgeving bekend gemaakt en was er ook toevallig een Morgan Stanley conferentie.
Echter er speelde nog iets op 18 november namelijk het RTI Automotive Forum - Rewiring E/E Automotive Connectivity for the Software-Defined Vehicle, waar Taco Olthoff, Sr Product Manager IndiGO bij TomTom, bij aanwezig was.

In dit Forum heeft Taco een tipje van de sluier opgelicht over het nieuwe INDigo product, wat TomTom de afgelopen twee jaar heeft ontwikkeld.
Een digitale cockpit/platform op Android waarop de OEM hun eigen pakket kunnen laten draaien zonder de volledige controle uit handen te geven.

Voor de liefhebbers is deze webcast na te kijken, ga er voor zitten dit duurt ruim twee uur.....

30 november is de wereldwijde presentatie.

In mijn opinie kan TomTom na 30 november veel meer in de picture komen, van zowel de Automotive branche als bij beleggers.....
2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 110 111 112 113 114 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 10:26
Koers 5,845
Verschil -0,135 (-2,26%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 165.489
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront