TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2021

2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 110 111 112 113 114 » | Laatste
Dutchy Ron
0
Drivers expect to be able to tailor their vehicles to themselves, and in many ways, they expect the car to tailor itself to their needs, to learn from them. For cars of the near future this could look like integrating with your calendar and suggesting the best time to set off to get to your meetings on time while playing your favorite playlist. It could be a dark mode that enables at a user defined time of day. It could be a predefined mood lighting and driving mode based on the driver’s destination.

The possibilities are limited only by what we can program into the car’s software-hardware system.

Beyond cool and useful features, carmakers are going to have to answer many questions, though: How will they bring their brand to life inside their cars? How will they design interfaces that enhance driving rather than overcomplicating it? How will they integrate systems across multiple screens? How will they make drivers walk away feeling like they’ve had a great experience?

While the way a car drives, its performance and looks are still important, what’s becoming increasingly important is what a car’s like to be in, what it’s like to experience when there is no combustion and no noise to excite the driver.
[verwijderd]
2
Wat indigo ook brengt is dat je van positie wisselt. Je bent geen Tier2 meer maar zit rechtstreeks bij autofabrikant aan tafel. ibb.co/17HkRV6

In de oude situatie vraagt een autofabrikant aan bijvoorbeeld Continental om een navigatiesysteem. TomTom en HERE mogen dan componenten leveren zoals maps. Die spelen je tegen elkaar uit en pakken waarschijnlijk als tussenpersoon nog marge ook.

Als in een nieuwe situatie niet Continental maar tomtom wordt benaderd en de Indigo deal wint dan heb je niet alleen de software omzet (die anders naar Continental zou gaan) maar ook de maps in eigen hand (je gaat dan niet HERE er in doen als je zelf maps hebt) en ook met de volledige marge zonder dat er iets aan strijkstok blijft hangen bij tussenpersonen.

Dit is bedreigend voor HERE, doordat tomtom niet alleen concurreert op maps maar er een schakel voor gaat zitten. Indien Continental, Bosch of Harman een software deal verliest aan tomtom, verliest ook HERE de maps deal.

Het gaat dus zowel om het Indigo product en features (hoe verleidelijk is dit voor autofabrikanten) én om een nieuwe hogere positie die tomtom claimt in de waardeketen.
pwijsneus
2
quote:

*JustMe* schreef op 27 november 2021 13:13:

Wat indigo ook brengt is dat je van positie wisselt. Je bent geen Tier2 meer maar zit rechtstreeks bij autofabrikant aan tafel. ibb.co/17HkRV6

In de oude situatie vraagt een autofabrikant aan bijvoorbeeld Continental om een navigatiesysteem. TomTom en HERE mogen dan componenten leveren zoals maps. Die spelen je tegen elkaar uit en pakken waarschijnlijk als tussenpersoon nog marge ook.

Als in een nieuwe situatie niet Continental maar tomtom wordt benaderd en de Indigo deal wint dan heb je niet alleen de software omzet (die anders naar Continental zou gaan) maar ook de maps in eigen hand (je gaat dan niet HERE er in doen als je zelf maps hebt) en ook met de volledige marge zonder dat er iets aan strijkstok blijft hangen bij tussenpersonen.

Dit is bedreigend voor HERE, doordat tomtom niet alleen concurreert op maps maar er een schakel voor gaat zitten. Indien Continental, Bosch of Harman een software deal verliest aan tomtom, verliest ook HERE de maps deal.

Het gaat dus zowel om het Indigo product en features (hoe verleidelijk is dit voor autofabrikanten) én om een nieuwe hogere positie die tomtom claimt in de waardeketen.
Daar komt wel bij dat in plaats van HERE, nu geconcurreerd moet gaan worden met Google. Android Automotive OS heeft namelijk de full stack, GAS, Google Automotive Services, waaronder traffic, maps, EV service, spraakassisten, weer, search, etc, etc.

Kan me zo voorstellen dat het al die jaren prettiger is geweest om HERE naast je te hebben als Google. Zoals eerder aangegeven, Indigo is een noodzakelijkheid om mee te kunnen blijven doen. Ik ben uitermate benieuwe of het nieuwe platform omarmt gaat worden, of dat het blijft bij een leuke dinsdagmiddag met lekkere virtuele broodjes.

Als het aan Google ligt, ga je er namelijk niet TomTom tussen doen, als je zelf maps en dergelijke hebt...

Ik zit me af te vragen of de timing van Indigo goed is. Zijn ze niet 3 jaar te laat? Je ziet Google namelijk met hun Indigo behoorlijk wat deals pakken. Het is in ieder geval wel goed dat TT op tijd heeft ingezien dat hun huidige aanbod aan automotive de houdbaarheid heeft bereikt, en dat ze voorbereid zijn met Indigo voor de toekomst, hopen we dan maar.

Time will tell...
win some...
3
quote:

*JustMe* schreef op 27 november 2021 13:13:

Wat indigo ook brengt is dat je van positie wisselt. Je bent geen Tier2 meer maar zit rechtstreeks bij autofabrikant aan tafel. ibb.co/17HkRV6

In de oude situatie vraagt een autofabrikant aan bijvoorbeeld Continental om een navigatiesysteem. TomTom en HERE mogen dan componenten leveren zoals maps. Die spelen je tegen elkaar uit en pakken waarschijnlijk als tussenpersoon nog marge ook.

Als in een nieuwe situatie niet Continental maar tomtom wordt benaderd en de Indigo deal wint dan heb je niet alleen de software omzet (die anders naar Continental zou gaan) maar ook de maps in eigen hand (je gaat dan niet HERE er in doen als je zelf maps hebt) en ook met de volledige marge zonder dat er iets aan strijkstok blijft hangen bij tussenpersonen.

Dit is bedreigend voor HERE, doordat tomtom niet alleen concurreert op maps maar er een schakel voor gaat zitten. Indien Continental, Bosch of Harman een software deal verliest aan tomtom, verliest ook HERE de maps deal.

Het gaat dus zowel om het Indigo product en features (hoe verleidelijk is dit voor autofabrikanten) én om een nieuwe hogere positie die tomtom claimt in de waardeketen.
Hoe zie je dit in relatie tot Stellantis? Bij Faurecia zijn ze ook al een tijdje bezig met een digitale cockpit.
www.faurecia.com/en/group/strategy/co...
www.faurecia.com/en/newsroom/faurecia...
[verwijderd]
1
quote:

pwijsneus schreef op 27 november 2021 13:21:

[...]

Daar komt wel bij dat in plaats van HERE, nu geconcurreerd moet gaan worden met Google. Android Automotive OS heeft namelijk de full stack, GAS, Google Automotive Services, waaronder traffic, maps, EV service, spraakassisten, weer, search, etc, etc.

Kan me zo voorstellen dat het al die jaren prettiger is geweest om HERE naast je te hebben als Google. Zoals eerder aangegeven, Indigo is een noodzakelijkheid om mee te kunnen blijven doen. Ik ben uitermate benieuwe of het nieuwe platform omarmt gaat worden, of dat het blijft bij een leuke dinsdagmiddag met lekkere virtuele broodjes.

Als het aan Google ligt, ga je er namelijk niet TomTom tussen doen, als je zelf maps en dergelijke hebt...

Ik zit me af te vragen of de timing van Indigo goed is. Zijn ze niet 3 jaar te laat? Je ziet Google namelijk met hun Indigo behoorlijk wat deals pakken. Het is in ieder geval wel goed dat TT op tijd heeft ingezien dat hun huidige aanbod aan automotive de houdbaarheid heeft bereikt, en dat ze voorbereid zijn met Indigo voor de toekomst, hopen we dan maar.

Time will tell...
De release van Indigo is zeker een response op Google omdat TomTom er gewoon niet voldoende op kan vertrouwen dat de Tier1 partijen zoals Bosch en Continental software kan ontwikkelen die de concurrentie met Google aan kan. Het zijn hardware bedrijven die software erbij doen. Indien tomtom deze stap niet zou nemen dan zijn ze de kaarten en traffic (beiden van hoge kwaliteit) leverancier in een systeem dat soms niet optimaal is.

Ik denk dat tomtom Indigo heeft gebouwd op Android OS, wat betekent dat als je als autofabrikant kiest voor tomtom indigo, je er nog steeds Android als OS bij krijgt wat het mogelijk maakt om in een taal die iedereen spreekt apps te ontwikkelen. Android als OS hou je niet tegen en dat hoeft ook niet, TomTom ging er jaren geleden al vanuit dat Android het leidende OS wordt ten koste van onder andere BlackBerry QNX. Die projectmanager van Indigo had het in zijn presentatie zelfs over ‘beautiful Android’, tomtom omarmt dit dus ook.

In een ideale situatie zorgt de laag die tomtom over Android heen legt voor de autofabrikant ook meer mogelijkheden om te customizen. Dat is namelijk wat aan Google services ontbreekt: de aanpasbaarheid. Een troef zou kunnen zijn dat een autofabrikant op elk moment, ook na de levering, kan beslissen welke data met wie gedeeld worden. Dan is Indigo een deken over Android OS heen inclusief een aspect privacy waar autofabrikanten bezorgd om zijn. Win-win voor iedereen.

En in een ideale situatie doet tomtom zelfs Google search er in maar niet Google Maps. Als gebruiker vind ik de navigatie in mijn auto fijner dan Google Maps, omdat die ook op de head-up display projecteert en Google niet. Maar het zoeken gaat áltijd beter met Google. Ik wil naar de Coolblue, ben in Amsterdam en druk Cool en Google vindt het al, terwijl mijn auto navigatie met suggesties als Coolsingel komt, omdat die meer uitgaat van straten dan van locaties.

Een mix van Google search en TomTom navigatie en traffic lijkt me ideaal. En Renault heeft dat nu in een model, daar hebben ze alleen Google search en geen Google maps en hebben daar tomtom aan toegevoegd. Technisch kán dit dus.
visje
4
@justin, tijdstip al gezien?

November 30, 2021 - 3:00pm CET
Be there when all is revealed

Iets voor openen van de amerikaanse markten.
Dutchy Ron
0
Genesis G80 wagt den Sprung nach Europa – Koreanische Konkurrenz in der Premiumklasse
Für ausländische Premiummarken ist Deutschland ein besonders harter Markt. Nicht umsonst demonstriert die Hyundai-Marke Genesis zum Start sehr viel Selbstbewusstsein

Kurz gesagt ist Genesis im Hyundai-Konzern das, was Lexus für Toyota ist – hier werden edlere und teurere Fahrzeuge mit deutlich höherem Gewinnpotenzial hergestellt. Und so wie Lexus einst erste Erfolge in den für solche Fahrzeuge offeneren USA feierte, traut sich auch Genesis erst nach einem Jahrzehnt Erfahrung dort rüber nach Europa, wenn man mal von einem Kurzauftritt mit einer Limousine vor zehn Jahren absieht.
Dutchy Ron
2
TT vacature(tekst) in Zuid Korea

….Overall we support automotive B2B sales in winning new business and creating customer satisfaction for existing customers by delivering winning product propositions. You will be based in South Korea with a focus on the Hyundai/KIA automotive group and global supply chain (Tier 1) partners (Hyundai Mobis and LG Electronics).
Dutchy Ron
3
quote:

win some... schreef op 27 november 2021 13:38:

[...]

Hoe zie je dit in relatie tot Stellantis? Bij Faurecia zijn ze ook al een tijdje bezig met een digitale cockpit.
www.faurecia.com/en/group/strategy/co...
www.faurecia.com/en/newsroom/faurecia...
Toeleverancier ZF Friedrichshafen heeft onder meer voor de ontwikkeling van autonoom rijdende shuttlebusjes een partnership gesloten met Microsoft. Alle technische processen worden gebaseerd op het Azure-cloudplatform van Microsoft, meldt ZF. Dat systeem wordt ook al gebruikt door Faurecia, Tomtom en General Motors.

automotive-online.nl/management/laats...

Microsoft Connected Vehicle Platform: trends and investment areas
Facebook Twitter LinkedIn
Gepost op 11 februari, 2020

Tara Prakriya General Manager, Azure Mobility, Microsoft Connected Vehicle Platform and Azure Maps
This post was co-authored by the extended Azure Mobility Team.

The past year has been eventful for a lot of reasons. At Microsoft, we’ve expanded our partnerships, including Volkswagen, LG Electronics, Faurecia, TomTom, and more, and taken the wraps off new thinking such as at CES, where we recently demonstrated our approach to in-vehicle compute and software architecture.

Looking ahead, areas that were once nominally related now come into sharper focus as the supporting technologies are deployed and the various industry verticals mature. The welcoming of a new year is a good time to pause and take in what is happening in our industry and in related ones with an aim to developing a view on where it’s all heading.

In this blog, we will talk about the trends that we see in connected vehicles and smart cities and describe how we see ourselves fitting in and contributing.

Die Tara van MSFT had Taco van TT gefeliciteerd met IndiGO launch…….. als IndiGO mbv MSFT is ontwikkeld en VW en Stellantis zijn de eerste afnemers en opvolger van oa UConnect dan kan het hard gaan…….. lang gewacht tot gekregen ;-)) We gaan het zien… hoe hoger de verwachtingen hoe groter de kans dat het tegenvalt. Wat kan TT in 2,5jr ontwikkelen……
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 27 november 2021 16:25:

[...]

Toeleverancier ZF Friedrichshafen heeft onder meer voor de ontwikkeling van autonoom rijdende shuttlebusjes een partnership gesloten met Microsoft. Alle technische processen worden gebaseerd op het Azure-cloudplatform van Microsoft, meldt ZF. Dat systeem wordt ook al gebruikt door Faurecia, Tomtom en General Motors.

automotive-online.nl/management/laats...

Microsoft Connected Vehicle Platform: trends and investment areas
Facebook Twitter LinkedIn
Gepost op 11 februari, 2020

Tara Prakriya General Manager, Azure Mobility, Microsoft Connected Vehicle Platform and Azure Maps
This post was co-authored by the extended Azure Mobility Team.

The past year has been eventful for a lot of reasons. At Microsoft, we’ve expanded our partnerships, including Volkswagen, LG Electronics, Faurecia, TomTom, and more, and taken the wraps off new thinking such as at CES, where we recently demonstrated our approach to in-vehicle compute and software architecture.

Looking ahead, areas that were once nominally related now come into sharper focus as the supporting technologies are deployed and the various industry verticals mature. The welcoming of a new year is a good time to pause and take in what is happening in our industry and in related ones with an aim to developing a view on where it’s all heading.

In this blog, we will talk about the trends that we see in connected vehicles and smart cities and describe how we see ourselves fitting in and contributing.

Die Tara van MSFT had Taco van TT gefeliciteerd met IndiGO launch…….. als IndiGO mbv MSFT is ontwikkeld en VW en Stellantis zijn de eerste afnemers en opvolger van oa UConnect dan kan het hard gaan…….. lang gewacht tot gekregen ;-)) We gaan het zien… hoe hoger de verwachtingen hoe groter de kans dat het tegenvalt. Wat kan TT in 2,5jr ontwikkelen……
Een mix van Android en Azure.

De software gebaseerd op android ivm app standaarden zodat een app developer 1 app kan maken die op meerdere automerken past en om te zorgen dat er een developerscommunity kan zijn omdat men die taal kent.

Het dataverkeer via de microsoft cloud om te voldoen aan privacy standaarden en om gebruik te kunnen maken van TomTom’s over the air updates van content en software, inclusief TT Autostream service voor live updates in ADAS en HD maps.

Voor een autofabrikant is die mix van Android en Azure de ideale mix.
Energy
3
De vraag is pwijsneus willen de autofabrikanten het motormanagement laten communiceren met Google? En heeft google de maps daar voor klaar?

Tt moet een verdienmodel hebben die voor tt interessant en voor de fabrikant. Tt heeft er niet zoveel belang bij om te betalen aan apple en google in de appstore.

Je moet 1 stap verder denken wijsneus.

Hoe kunnen tt en de autofabrikanten verdienen aan de updates buiten google en apple om.

Jij doet net of linksaf rechtsaf navigatie erg interessant is. Totaal niet interessant meer.

Wie mag er van de autofabrikanten communiceren met het motormanagement voor adas/ISA en hoe kunnen fabrikanten daar geld aan verdienen!!???

quote:

pwijsneus schreef op 27 november 2021 13:21:

[...]

Daar komt wel bij dat in plaats van HERE, nu geconcurreerd moet gaan worden met Google. Android Automotive OS heeft namelijk de full stack, GAS, Google Automotive Services, waaronder traffic, maps, EV service, spraakassisten, weer, search, etc, etc.

Kan me zo voorstellen dat het al die jaren prettiger is geweest om HERE naast je te hebben als Google. Zoals eerder aangegeven, Indigo is een noodzakelijkheid om mee te kunnen blijven doen. Ik ben uitermate benieuwe of het nieuwe platform omarmt gaat worden, of dat het blijft bij een leuke dinsdagmiddag met lekkere virtuele broodjes.

Als het aan Google ligt, ga je er namelijk niet TomTom tussen doen, als je zelf maps en dergelijke hebt...

Ik zit me af te vragen of de timing van Indigo goed is. Zijn ze niet 3 jaar te laat? Je ziet Google namelijk met hun Indigo behoorlijk wat deals pakken. Het is in ieder geval wel goed dat TT op tijd heeft ingezien dat hun huidige aanbod aan automotive de houdbaarheid heeft bereikt, en dat ze voorbereid zijn met Indigo voor de toekomst, hopen we dan maar.

Time will tell...
H. Berkhof
1
Teveel de nadruk op Google. Die proberen we in overige zaken te tackelen en dan zouden we hiermee ze weer opzoeken?
Ik denk niet dat Europa daar op zit te wachten.
Wereldbelegger
0
Xiaomi opent een autofabriek in Peking met een jaarlijkse productie van 300.000 auto’s

Chinese smartphonegigant Xiaomi Corp (1810.HK) Autoriteiten in de hoofdstad zeiden zaterdag dat ze een fabriek zullen bouwen die 300.000 auto’s per jaar kan produceren in Peking voor de elektrische voertuigeenheid.

Het bedrijf heeft duizenden winkels geopend om de binnenlandse verkoop van zijn smartphoneactiviteiten te stimuleren, maar het is uiteindelijk van plan om die winkels te gebruiken als kanaal voor zijn plannen om elektrische auto’s te verkopen.

bron:
www.lonradio.nl/xiaomi-opent-een-auto...
Wereldbelegger
0
indigo wordt voor vele bedrijven en doeleinden gebruikt.

TomTom spelt indigo als IndiGO

lijkt wel erg veel op:

IndiGo is an Indian low-cost airline headquartered in Gurgaon, Haryana, India. It is the largest airline in India by passengers carried and fleet size, with a 57% domestic market share as of August 2021.

lijkt wel erg veel op:

The Indianapolis Public Transportation Corporation, branded as IndyGo, is a municipal corporation of the City of Indianapolis in the U.S. state of Indiana. IndyGo has managed and operated the city's public bus transit system since 1975.

Benaming van platform een beetje ongelukkig gekozen of verwijst het naar het nieuwe kantoor in India?
((-;
DeWalt
0
HG is 61 inmiddels en gaat de tent binnenkort wel verpatsen voor een mooie prijs, daarom de komende 0-2 jaar actie te verwachten denk ik.
Dutchy Ron
0
Final results of Faurecia takeover offer for Hella
Chapô
Faurecia will hold 79.5% of Hella and will be able to implement strategy for accelerating value creation as from Day 1 after closing.

The additional acceptance period for the voluntary public takeover offer launched on 27 September 2021 by Faurecia for Hella GmbH & Co. KGaA expired on 11 November 2021 and a total of 21,662,359 shares have been tendered during the offer period by Hella shareholders.

Together with the shareholding of 60% to be acquired from the family pool, Faurecia will hold 79.5% of the shares in Hella upon completion of the takeover offer. It will represent for Faurecia an investment of 5.3 billion euros, to be compared to 6.7 billion euros for 100% of Hella shares at €60 per share, allowing higher financial flexibility for Faurecia.

With this stake of 79.5% (including the acquisition of the 60% from the Family pool) and thanks to the legal form of Hella as GmbH & Co. KGaA, Faurecia confirms the execution of identified cost synergies and optimization plan from Day 1 after closing.

Since the announcement of the transaction on 14 August 2021, Faurecia and Hella have progressed with the preparation of the post-closing integration and are fully aligned to operate efficiently immediately after closing.

The completion of the transaction, including the settlement of the public tender offer, is still subject to remaining approvals by relevant regulatory authorities. The transaction is expected to close early 2022.
Dutchy Ron
0
The stake in Faurecia was previously held by the former PSA, which merged with Fiat Chrysler (FCA) earlier this year to create Stellantis, the world’s fourth largest car maker.

The stake distribution was part of the deal between the two companies.

PSA initially held a 46% stake in Faurecia, but last year it said it sold a 7% stake, keeping the 308 million euros cash it raised for distribution to Stellantis shareholders after the merger completion.
2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 110 111 112 113 114 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront