AMG « Terug naar discussie overzicht

Vierde kwartaal. Op naar een positief einde van 2021?

1.088 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 51 52 53 54 55 » | Laatste
Hans_U
4
quote:

Turbo72 schreef op 30 november 2021 09:22:

Er zijn geen redenen te bedenken waarom de koers omhoog zou moeten gaan.
Outlook is onzeker en ook mager.
Bedrijf kan bij 300kk omzet nog geen euro winst maken.
Er zijn voldoende redenen om de koers verder te drukken en dat gaat gebeuren.
Binnen 2 maanden staan we op 20 euro.
Mark my words
- Er zijn voldoende redenen waarom de koers omhoog zou moeten gaan. Er zijn geen redenen (behalve sentiment en ''belangen' van grotere partijen) waarom we wéér heel fors naar beneden gegaan zijn. Alsof er met een nieuwe corona-variant minder electrische auto's verkocht gaan worden, of de energietransitie niet door gaat of de Amerikaanse infrastructuuur plannen afgeblazen worden....

- Outlook is behoorlijk zeker en conservatief (nog gebaseerd op oude prijzen). En dan hebben we het nog niet over Ohio2 en uitbreiding lithium.....
- Geen winst? Al eerder betoogd: winst = de mening van de boekhouder. Voor een flink deel bepaald door afschrijvingen : wat heb ik ooit uitgegeven? Hoe belangrijk is dat voor het hier-en-nu? En in hoge mate stuurbaar. Kijk vooral naar cash-flow uit normal operations.
- Redenen om de koers te drukken? inspelen op sentiment, winst maken met shorts, goedkoper zelf inkopen dan bij 'normaal' koersverloop. Inderdaad, voldoende redenen. Of en hoe lang het gaat gebeuren? Afwachten. Voor mij onbegrijpelijk dat het zo lang en zo laag 'mag'.
- Binnen 2-3 jaar staan we op 60 euro
- Mark my words
HaBe
2
quote:

Hans_U schreef op 30 november 2021 11:41:

[...]
- Er zijn voldoende redenen waarom de koers omhoog zou moeten gaan. Er zijn geen redenen (behalve sentiment en ''belangen' van grotere partijen) waarom we wéér heel fors naar beneden gegaan zijn. Alsof er met een nieuwe corona-variant minder electrische auto's verkocht gaan worden, of de energietransitie niet door gaat of de Amerikaanse infrastructuuur plannen afgeblazen worden....

- Outlook is behoorlijk zeker en conservatief (nog gebaseerd op oude prijzen). En dan hebben we het nog niet over Ohio2 en uitbreiding lithium.....
- Geen winst? Al eerder betoogd: winst = de mening van de boekhouder. Voor een flink deel bepaald door afschrijvingen : wat heb ik ooit uitgegeven? Hoe belangrijk is dat voor het hier-en-nu? En in hoge mate stuurbaar. Kijk vooral naar cash-flow uit normal operations.
- Redenen om de koers te drukken? inspelen op sentiment, winst maken met shorts, goedkoper zelf inkopen dan bij 'normaal' koersverloop. Inderdaad, voldoende redenen. Of en hoe lang het gaat gebeuren? Afwachten. Voor mij onbegrijpelijk dat het zo lang en zo laag 'mag'.
- Binnen 2-3 jaar staan we op 60 euro
- Mark my words

Mee eens, het enige minpunt dat ik nu kan bedenken zijn de hoge transportkosten indien niet doorberekend kunnen worden aan eindklant. Maar ook dat is iets tijdelijks en zal opgelost moeten worden met de AMG afnemers.
rendement_zoeker
1
quote:

Hans_U schreef op 30 november 2021 11:41:

[...]
- Binnen 2-3 jaar staan we op 60 euro
- Mark my words

Helaas hoor ik dit al 5 jaar...
Hans_U
3
quote:

rendement_zoeker schreef op 30 november 2021 15:08:

[...]

Helaas hoor ik dit al 5 jaar...
we gaan het zien. midden 2018 stond er ruim 50 euro op de borden. Dus zeg nooit nooit......
lijkt me dat AMG er nu beter voor staat dan toen.
met een energie-transitie die niet meer te stoppen is.
Geplande uitbreidingen zullen hoe dan ook hun beslag krijgen en gegarandeerd een hogere omzet genereren.
En, zeer waarschijnlijk (ja, daar ga ik dan toch) winst genereren.

En een iets ondergesneeuwd algemeen puntje : we gaan (m.i.) een tijd met serieuze inflatie krijgen.
En dan zijn 'spullen' (zoals daar zijn 'aandelen', zeker in een 'grondstoffen' bedrijf) waardevaster dan geld.

Ik wacht het graag af. Geen haast ;-)

succes, wijsheid en geduld.

groeten, Hans.

Klaas Vaak
2
quote:

rendement_zoeker schreef op 30 november 2021 15:08:

[...]

Helaas hoor ik dit al 5 jaar...
Beetje flauw. Je weet donders goed dat de komende 2 jaar compleet anders zijn door de enorme lithium en vanadium activiteiten. Lasten die baten worden, enorme vraag, unieke positie in Europa met een gigantisch groeiende vraag.

Waarom de serieuze posts over openingen nieuwe fabrieken afdoen als niks? Mopperkont.
Klaas Vaak
1
quote:

Lithium Koning schreef op 30 november 2021 10:46:

[...]

"Geen redenen te bedenken". Waar we over 2 maanden staan interesseert me niet. Waar staan we over 2 jaar? Dit aandeel staat veel te laag en ik heb gekocht vandaag.

Precies.
ff_relativeren
0
dames en heren, ik leen het thema even van het andere draadje waar @ Haegen het geplaatst heeft ; AMG Advanced Metallurgical Group NV heeft de herfinanciering volledig afgerond. De lening loopt nu tot 2028, en de kredietlijn tot 2025. De leningen hebben nu een betere rating gekregen (en dat is waar de markten op gaan reageren). Bron: amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... .

Het enige dat mist, is informatie over het renteverschil op de oude leningen en op de nieuwe leningen. Hopelijk komt dat nog in een nieuw persbericht.
gerrit graaier
0
quote:

ff_relativeren schreef op 30 november 2021 22:29:

dames en heren, ik leen het thema even van het andere draadje waar @ Haegen het geplaatst heeft ; AMG Advanced Metallurgical Group NV heeft de herfinanciering volledig afgerond. De lening loopt nu tot 2028, en de kredietlijn tot 2025. De leningen hebben nu een betere rating gekregen (en dat is waar de markten op gaan reageren). Bron: amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... .

Het enige dat mist, is informatie over het renteverschil op de oude leningen en op de nieuwe leningen. Hopelijk komt dat nog in een nieuw persbericht.
Volgens Moody's:

01 Nov 2021
New York, November 01, 2021 -- Moody's Investors Service ("Moody's") affirmed AMG Advanced Metallurgical Group N.V.'s ("AMG") B2 corporate family rating ("CFR") and B2-PD probability of default rating ("PDR"). Moody's also assigned a Ba3 rating to AMG's new revolving credit facility ("RCF") maturing in 2026 and the new term loan B ("TLB") maturing in 2028. Additionally, Moody's affirmed a B3 rating of the Ohio Air Quality Development Authority 30-year tax-exempt revenue bonds (State of Ohio Exempt Facilities Revenue Bonds) which are guaranteed by AMG Advanced Metallurgical Group N.V., the parent company of AMG Vanadium LLC. Proceeds from the new RCF and TLB will be used to refinance the existing revolver and TLB, pay for the transaction fees and expenses and for working capital and other general corporate purposes. The Speculative Grade Liquidity Rating is maintained at SGL-2. The ratings outlook is changed to positive from stable.

"The change in the outlook to positive from stable reflects Moody's expectations that AMG's financial performance and credit metrics will strengthen materially in 2022-2023 benefitting from the anticipated completion of the Cambridge II and Spodumene 1+ projects, improving demand for its products and the continuing recovery in the commercial aerospace demand", says Botir Sharipov, the lead analyst for AMG.

Maar deze info is van 1 nov. Dus of de markten daar nog op gaan reageren....
ff_relativeren
3
Hoi @ gerrit graaier, de nieuwe leningen zijn het gevolg van een tender die pas sloot op 15 november. De informatie van 1 november is daarmee achterhaalde informatie. Zie www.spglobal.com/marketintelligence/e... .

Daarmee is het nieuws van vandaag amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... een nieuwe ontwikkeling. Met nieuwe credit ratings (anders dan die van 1 november).

Zo, nu ben je weer helemaal up-to-date.
kpt Raketstart
0
Over de 14 of 15% stijging van LAC afgelopen maandag, dat was in het kielzog van wel een erg enthousiaste analyst. En dat trok ook wat andere mijnbouw bedrijven mee. LAC is een startende onderneming met een Mcap van 4 miljard of zoiets maar heeft naar ik begreep nog niets geproduceerd en het is nog maar de vraag of de geplande 40.000 ton/jr economisch te exploiteren is. Medio 2022 start de productie. De marktwaarde is dus gebaseerd op een bedrijfsplan. Speculatief dus en dat loopt niet altijd geweldig af maar bijv Elon Musk maakte het verhaal meer dan waar. Als de productie van LAC lekker loopt hoop ik dat AMG rond die tijd een mooie productielijn voor Lion batterijen klaar heeft en de focus wat verlegt van mijnbouw maar fabricage/recyling.
Woody woodpecker
0
Mooie start van de dag, Nu even vasthouden en doorgaan. Ik verwacht/hoop dat er vandaag wel wat gecovered gaat worden door de shorts. Lijkt nu toch wat meer financiële stabiliteit de komende jaren te zijn bij AMG. Wat de shorters liever niet zien.
Hopper58
0
quote:

Woody woodpecker schreef op 1 december 2021 09:15:

Mooie start van de dag, Nu even vasthouden en doorgaan. Ik verwacht/hoop dat er vandaag wel wat gecovered gaat worden door de shorts. Lijkt nu toch wat meer financiële stabiliteit de komende jaren te zijn bij AMG. Wat de shorters liever niet zien.
Ik vind dat je je wel wat zwak uitdrukt: "wat meer financiële stabiliteit".

Ik zou eerder zeggen totale stabiliteit en bovendien een hogere kredietrating.
voda
1
AMG sluit nieuwe leningen af voor 550 miljoen dollar
Ter vervanging van bestaand kredieten.

(ABM FN-Dow Jones) AMG heeft twee nieuwe leningen afgesloten van in totaal 550 miljoen dollar. Dit maakte de producent van speciale metalen en mineralen woensdag bekend.

Het gaat om een lening van 350 miljoen dollar met een looptijd van zeven jaar en een lening van 200 miljoen dollar met een looptijd van vijf jaar.

Deze twee nieuwe leningen vervangen twee bestaande kredietfaciliteiten. Dit gebeurde volgens AMG tegen "aantrekkelijke prijzen". De looptijd van de schulden is met de nieuwe leningen ook verlengd.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
kpt Raketstart
2
Citaat Reuters:

'Volkswagen, which plans to submit its next five-year investment plan to the supervisory board on Dec. 9, is pursuing a mix of strategies, which might even include becoming a shareholder in a mining firm.'

Kort: VW investeert komende jaren $30-34 miljard in batterijproductie en is van plan zelf voor grondstoffen te zorgen.
In europa is er ook nog Daimler, BMW, Tesla, Stellantis. Electrificatie komt later ook wel bij Airbus, Scania, DAF
Het wordt druk in de markt.

www.reuters.com/markets/commodities/v...
Deventenaarforever
0
quote:

voda schreef op 1 december 2021 10:19:

AMG sluit nieuwe leningen af voor 550 miljoen dollar
Ter vervanging van bestaand kredieten.

(ABM FN-Dow Jones) AMG heeft twee nieuwe leningen afgesloten van in totaal 550 miljoen dollar. Dit maakte de producent van speciale metalen en mineralen woensdag bekend.

Het gaat om een lening van 350 miljoen dollar met een looptijd van zeven jaar en een lening van 200 miljoen dollar met een looptijd van vijf jaar.

Deze twee nieuwe leningen vervangen twee bestaande kredietfaciliteiten. Dit gebeurde volgens AMG tegen "aantrekkelijke prijzen". De looptijd van de schulden is met de nieuwe leningen ook verlengd.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Dringt nog niet helemaal door. Het enthousiasme onder de kopers neemt alweer af.
GoudenBamischijf
0
quote:

Willempie schreef op 1 december 2021 11:48:

[...]

Dringt nog niet helemaal door. Het enthousiasme onder de kopers neemt alweer af.
Is ook niet echt een game changer toch deze herfinanciering? Leuk dat de ratings wat omhoog gaan en het risico dus wat lager is, maar geen impact op toekomstige winsten.
gerrit graaier
0
quote:

GoudenBamischijf schreef op 1 december 2021 12:09:

[...]

Is ook niet echt een game changer toch deze herfinanciering? Leuk dat de ratings wat omhoog gaan en het risico dus wat lager is, maar geen impact op toekomstige winsten.
Betere rating betekent goedkopere krediet faciliteiten. Heeft dus wel invloed op de winst. Mogelijk gering maar is er zeker.

Echter.......

bij een beurswaarde van ca 1mrd een schuld hebben van 550 mlj.....dat is nogal wat. Wij dichten AMG ook een grote rol toe bij de elektrificatie, maar als VW alleen al cab 30 mrd gaat investeren zijn we maar een kleine muis in het grote geweld.
kpt Raketstart
0
Beurswaarde is maar een getal. De 'schuld' bestaat m.i. ook uit nog niet opgenomen krediet voor nieuwe projecten, kredietfaciliteiten dus. Waar het om draait is kennis, patenten, vakmensen, productie units en natuurlijk mijnrechten van strategische materialen waarover de reus VW (nog) niet beschikt. AMG heeft dat door de jaren opgebouwd, dat zal niet allemaal in 'beurswaarde' uit te drukken zijn. Maar een verbond met een van de reuzen zou ik toejuichen. Binnenkort horen we meer denk ik (na 9 dec).
1.088 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 51 52 53 54 55 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.761
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront