AMG « Terug naar discussie overzicht

Vierde kwartaal. Op naar een positief einde van 2021?

1.088 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 51 52 53 54 55 » | Laatste
ff_relativeren
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 december 2021 18:44:

Heinz heeft altijd geld tekort en zeker nu alle kosten voor nieuwe lithiumfabrieken de pan uit rijzen door de hard gestegen energie- en materiaalkosten.

Ik blijf dus bij een tekort voor de 2 nieuwe lithiumfabrieken van minstens 400 miljoen.
En dan mogen we hopen dat die mooie plannetjes met Shell en met Saoedi-Arabië niet door gaan.
En weer geen bronvermelding door DeZwarteRidder. @ Riddert, kom met bronvermeldingen die jouw gemauw ondersteunen. Of zwijgt.
DeZwarteRidder
0
quote:

ff_relativeren schreef op 8 december 2021 18:50:

[...]
En weer geen bronvermelding door DeZwarteRidder. @ Riddert, kom met bronvermeldingen die jouw gemauw ondersteunen. Of zwijgt.
Hier spreekt jarenlange ervaring en in tegenstelling tot jou, geloof ik niet in mooie verhaaltjes.
ff_relativeren
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 december 2021 18:52:

[...]
Hier spreekt jarenlange ervaring en in tegenstelling tot jou, geloof ik niet in mooie verhaaltjes.
Hahaa zie je wel. DeZwarteRidder heeft geen enkele bronvermelding. Alweer niet. Kluns.
DeZwarteRidder
0
quote:

ff_relativeren schreef op 8 december 2021 18:56:

[...]Hahaa zie je wel. DeZwarteRidder heeft geen enkele bronvermelding. Alweer niet. Kluns.
Jouw probleem is dat je je bronnen niet begrijpt of niet kan lezen.
Klaas Vaak
1
"Jarenlange ervaring"

Man man man. Leg dan eens uit waarom je op Alfen forums zei dat Alfen niks zou worden en we AMG juist moesten kopen in 2019 omdat ze spotgoedkoop waren? Waarom loop je nu alleen maar af te kraken terwijl AMG veel verder is?
Bijlage:
ff_relativeren
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 december 2021 19:14:

[...]

Jouw probleem is dat je je bronnen niet begrijpt of niet kan lezen.
Nog steeds geen bron en toch blijven zeuren ? Een leeg harnas, nul inhoud.
peter_36
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 december 2021 19:14:

[...]

Jouw probleem is dat je je bronnen niet begrijpt of niet kan lezen.
En jouw probleem is dat je aannames doet zonder enige onderbouwing. Snap werkelijk het nut niet als je aangeeft gister nog bijgekocht te hebben. Ben je een gokker of doe je graag aan zelfkastijding? En ondertussen blijf je maar afgeven, het lijkt wel een taak/opdracht voor je! Je klinkt nl erg gefrustreerd. Hoe lang moet je nog?
r66
3
Volgens mij is het lastige bij AMG dat er niet even door het management minstens jaarlijks even een goed update wordt gedaan met:
- wat AMG allemaal heeft, inclusief voor aandeelhouders verrassende voorraden.
- wat AMG produceert aan grondstoffen en tegen welke prijs deze verkocht worden. Of het afhankelijk van de marktprijs is of (gedeeltelijk vast contracten)
- wat de plannen zijn, want die zijn ook zeer veranderlijk elk kwartaal.

Maar kennelijk hoefde het management dat tot nu toe niet ter verantwoording af te leggen aan de aandeelhouders.
Gezien ze dit al 15 jaar niet doen, zal er met het huidige management ook geen verandering in komen.
Hopper58
0
Op finanzen.net i.v.m. de Umicore deal met VW:

"Mit Vulcan, der im Oberrheingraben Lithiumhydroxid gewinnen will, vereinbarte Volkswagen eine langfristige Liefervereinbarung für den Batterierohstoff. [L8N2SS5ZF] Bedingung ist allerdings, dass die deutsche Tochter des australischen Unternehmens Vulcan Energy die kommerzielle Förderung von Lithium 2026 auch erfolgreich aufnehmen kann. Der zur Herstellung von Batterien für Elektroautos benötigte Rohstoff soll aus Thermalwasser im Oberrheingraben gewonnen werden. Durch die gleichzeitige Nutzung der Wärme des aus der Tiefe geförderten Wassers ist das Lithium nach Unternehmensangaben CO2-neutral. Zu seinen Kunden zählt Vulcan auch den Opel-Mutterkonzern Stellantis, den französischen Autobauer Renault sowie Umicore und den Batteriehersteller LG Chem."
Analyse
0
quote:

geldmaker schreef op 8 december 2021 14:14:

Analyse, je gaat zeker short?
Nee @geldmaker ik zit zeer zeker niet short. Ik zit al voor lange periode long en dat blijf ik ook. Maar al dat ongebreidelde positivisme zonder te kijken naar de risico’s ga ik niet in mee. AMG presteert tot nog toe gewoon zwaar ondermaats. En dat gedoe over investeringen die de winst drukken klopt voor een groot deel niet. Investeringen staan nu voor een groot deel op de balans en bij afronding project start de afschrijving. Wij als kleine particuliere aandeelhouders krijgen een keer per drie maanden een verplicht praatje van een CEO die over de houdbaarheidsdatum is en daar moeten we het mee doen. Waarom dan niet uitstappen vraag je je natuurlijk af. Dat is omdat er naar mijn mening heel veel potentie in AMG zit alleen HS krijgt het niet te gelde gemaakt. Hopelijk, zodra de luchtvaartsector weer aantrekt, wordt AMG heel snel opgesplitst. De drie segmenten zijn al zichtbaar in de presentatie van de cijfers. Nu nog effectief maken en verzelfstandigen.
Fred Nek.
0
AMG is langjarige levering contracten aangegaan tegen achteraf veel te lage prijzen. Moet wel als je wilt lenen. Dikke pech achteraf. Maar misschien zijn de afnemers in de toekomst ook zo aardig om bij AMG te blijven kopen. Ze zijn iig niet naar de concurrent gegaan. Dus nu nog even het zuur, later het zoet. ;-)
Analyse
0
quote:

Fred Nek. schreef op 9 december 2021 07:30:

AMG is langjarige levering contracten aangegaan tegen achteraf veel te lage prijzen. Moet wel als je wilt lenen. Dikke pech achteraf. Maar misschien zijn de afnemers in de toekomst ook zo aardig om bij AMG te blijven kopen. Ze zijn iig niet naar de concurrent gegaan. Dus nu nog even het zuur, later het zoet. ;-)
En zo is er iedere keer wel iets …
Hopper58
0
Zouden de perikelen bij Umicore nu wegen op huidige koers AMG? De mensen worden met hun neus op de risico's en onzekerheden in de markt van EV-batterijen gedrukt. Ook op de mogelijkheid van het afsluiten van de markt door allianties.
DeZwarteRidder
0
quote:

Fred Nek. schreef op 9 december 2021 07:30:

AMG is langjarige levering contracten aangegaan tegen achteraf veel te lage prijzen. Moet wel als je wilt lenen. Dikke pech achteraf. Maar misschien zijn de afnemers in de toekomst ook zo aardig om bij AMG te blijven kopen. Ze zijn iig niet naar de concurrent gegaan. Dus nu nog even het zuur, later het zoet. ;-)
Fred zit uit z'n nek te lullen.
geldmaker
0
quote:

Analyse schreef op 9 december 2021 07:44:

[...]
En zo is er iedere keer wel iets …
Inderdaad Analyse het blijft een aandeel waar we onderliggend een goed gevoel bij hebben maar we soms erg van balen. Ferro Vanadium cijfers vandaag weer up , leuk. Maar zie ook weer ca 400.000 aandelen opgenomen. En we weten waarom.. balen.
Hebben te maken met een aandeel waar we kontinu aan het bakkeleien zijn over contracten en waarheden met diverse meningen en dit moeilijk kunnen opzoeken. Kortom er is altijd wel een zgn item op het forum waar we over steggelen..
Missen wel een ingang naar de oestercompagnie.
Op zoek naar de waarheid, of parel...
DeZwarteRidder
0
quote:

ff_relativeren schreef op 8 december 2021 18:56:

[...]Hahaa zie je wel. DeZwarteRidder heeft geen enkele bronvermelding. Alweer niet. Kluns.
Voorlopig hebben we geen last meer van je op bronnen gebaseerde misleidende informatie.

Of ben je vergeten dat je pure onzin hebt verteld over de 'Braziliaanse lithiumfabriek', die helemaal niet bestond....???
geldmaker
1
DZR, stop aub met dit soort post. Je blijft maar bezig te zoeken naar je gelijk. ..
De sfeer verbeterd hier echt niet van..
Wat me wel van het hart moet dat ff relativeren wel telkens met door AMG gemelde informatie weergeeft.
Maar over het forum rollende posters is niet bevordelijk voor de toch al broze sfeer.
Hopper58
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 9 december 2021 08:43:

[...]

Voorlopig hebben we geen last meer van je op bronnen gebaseerde misleidende informatie.

Of ben je vergeten dat je pure onzin hebt verteld over de 'Braziliaanse lithiumfabriek', die helemaal niet bestond....???
Kun je geen apart draadje beginnen met niet op bronnen gebaseerde misleidende informatie?
r66
0
Vanuit het supervisory board zal de verandering van bestuur moeten komen.
Maar dat lijkt ook een bejaardenclubje.
Als laatste is die Warmolt Prins aangesteld. Die werkte dus bij Ernst & Young om AMG te audit'en.
Was dat de gast die de Vanadium voorraad in de gaten moest houden?
DeZwarteRidder
0
quote:

ff_relativeren schreef op 21 november 2021 00:27:

De FerroVanadium prijzen doen er niet echt veel toe, dames en heren. Want AMG krijgt een marge bovenop de kostprijs. Ongeacht of de marktprijzen dalen. Dat was het voordeel bij de 100% afname-contracten met Glencore.

Het nadeel van deze contracten is, dat wanneer FerroVanadium prijzen (ooit) hard zouden stijgen, AMG daar onvoldoende van mee profiteert (immers, een marge bovenop de kostprijs en niet de marktprijs !)

Door de 100% afname-contracten weten we 3 dingen :

1) Geen overproduktie.
2) Geen voorraden.
3) Geen verlieslatende verkopen bij AMG.

Het is m.i. veel belangrijker dat de bouwprojecten van Ohio2 (USA), Spodumene 1+ (Brazilie), Lithium Technical Grade (Brazilie), Vanadium Hydroxide (Duitsland) en Lithium Battery Grade (Duitsland) op schema blijven in de tijdlijn en qua budget.

Want dat zijn de omzetgroeiers, dames en heren. Vanaf Q1 2022 gaat Ohio2 produktie draaien. Vanaf eind 2023 gaat de Spodumene 1+ uitbreiding produktie draaien, en in het jaar daarna gaan de Vanadium Hydroxide, de Lithium Technical Grade en de Lithium Battery Grade produktie draaien.

Stuk voor stuk toename van de jaaromzet. In 2022. In 2023. In 2024. In de jaren er na wordt de Lithium Battery Grade produktiecapaciteit tot een vijfvoud uitgebreid.

Ja AMG heeft scherp aan de wind gezeild met alle voorfinanciering. En dat werd uitgebuit op het Damrak door de short sellers. Over 2 maanden is het andere koek. En de marktpartijen weten het ook.

Fijn weekend !
Totaal foutieve informatie doordat deze persoon de berichten van AMG niet begrijpt en geen enkel bedrijfskundig inzicht heeft.
1.088 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 51 52 53 54 55 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 24,160
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 24,600
Laag 23,800
Volume 140.716
Volume gemiddeld 244.611
Volume gisteren 140.716

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront