TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom december 2021

3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
[verwijderd]
12
Beste mensen @ IR tomtom

Gefeliciteerd met jullie IndiGo launch. Ik heb er een paar vragen over

* Ik zie enthousiaste reacties van partners in het ecosysteem. Hebben jullie al initiële response vanuit autofabrikanten gehad? Hoeft niet met namen en rugnummers, maar wel of jullie een gevoel hebben bij hoe dit bij autofabrikanten landt?

* Hoe bewaakt TomTom of de OEM het 'privacy by design' principe, wat een selling point kan zijn versus big tech, terwijl er ook met bijvoorbeeld Alexa wordt samengewerkt en andere partijen.

* Heeft het voor een OEM voordelen indien deze al Microsoft Azure als cloud provider heeft en hoe gaat dat in zijn werk als bijvoorbeeld Amazon de cloud partner van de betreffende OEM is. Met andere woorden, brengt dit OEMS die wel Azure gebruiken nog dichterbij TomTom omdat er wellicht tijd of kosten te besparen is?


* Ik zie dat HARMAN ook aansluit met Ignite store en Faurecia met hun appstore. Hoe moet ik dit zien? Kunnen apps die op die platforms zitten 1-op-1 doorgezet worden? Wat is het voordeel voor deze partijen om met TomTom IndiGO te werken wat toch ook een competing platform lijkt?


* Wanneer denken jullie te kunnen delen met welke eerste autofabrikant jullie IndiGO geïmplementeerd hebben? Een endorsement vanuit een OEM lijkt me ook voor TomTom belangrijk om te delen, de proof of the pudding is in the eating en kan toehoorders verder overtuigen.

Dat was het wel zo'n beetje.


Dank en groet,
XXXXX
[verwijderd]
21
Dear XXX,

Many thanks for your email.

In response to your questions, please allow us to elaborate on IndiGO.

IndiGO has been in development for a couple of years, and has seen several validation iterations with OEMs, Tier-1s, and end-users. Through these iterations, the product proposition has been shaped into what it is today, reflecting the demands and priorities of relevant parties.

In essence, IndiGO is a large collection of production-ready services, applications and modules, from which an OEM can build almost an entire IVI system – just by specifying which components should be included. The off-the-shelf configuration accounts for about 80% of the development of a complete IVI system, with customization options easily available. Moreover, IndiGO offers individual cloud providers, such as Azure, the ability to integrate their individual IoT solutions, such as MCVP from Microsoft. With that said, in working with IndiGO, there is no specific benefit in choosing one cloud provider over another for OEMs.

All of IndiGO’s components controlled by TomTom are designed with privacy at heart. With end-user approval, TomTom only collects de-identified location data to improve its map and traffic services. Third-party applications that integrate with IndiGO might adopt a similar approach, in the same way that applications on a smartphone might collect data themselves. Their specific privacy policies lie outside of TomTom’s domain, though it should be highlighted that OEMs and end-users retain flexibility in choosing which applications from which partners they want to integrate or run.

Furthermore, for the OEM, that flexibility extends to the app stores it wants to offer in its vehicles. We have three partners developing app stores on IndiGO. All of them have hundreds of applications available, with OEMs having the freedom to choose which app stores and applications they want to display in the in-car catalogue. For the partners that offer these app stores, integrating with IndiGO allows them to broaden their reach in an easy manner, while significantly reducing time-to-market.

To conclude, IndiGO is the world’s first and only open digital cockpit software platform for carmakers. It is designed with users’ privacy in mind, allows for great flexibility, and enables a uniquely safe and intuitive user experience that keeps getting better over time. During the announcement, we mentioned that we have a first customer, but have not yet disclosed who that is. We expect you to be able to find IndiGO on the roads by late next year.

I hope this helps. If you have any further questions, feel free to reach out.

Best regards,

> TomTom Investor Relations / ir@tomtom.com
boem!
1
Inderdaad @JustMe

En indien je daarbij in ogenschouw neemt dat bij een omzet van 1,5 miljard er al een FCF per aandeel van 4 euro mogelijk is(koers van ca 100 euro) kan dit punt weleens veel eerder worden bereikt dan menigeen voor mogelijk houdt.
dachthetniet
2
Gelukkig doet de koers niet aan luchtfietserij. Met 14k stukken 1,5% eraf. Kan zomaar.
pwijsneus
0
we mentioned that we have a first customer,

Is dat Masarati? Of Genesis?

Op de CES verwachten we de grote namen, Toyota, Stellantis voor alle modellen, VW, misschien wel Honda. Voor minder doen we het niet toch?
Vive tu vida positivamente
2
Just me, wederom AB van mij!!
Het wordt steeds duidelijker dat het verguisde TomTom de wedstrijd gaat winnen!!

Shorters zijn met laatste stuiptrekkingen bezig!!
TomTom strong buy!!!!
[verwijderd]
4
quote:

pwijsneus schreef op 9 december 2021 11:40:

we mentioned that we have a first customer,

Is dat Masarati? Of Genesis?

Op de CES verwachten we de grote namen, Toyota, Stellantis voor alle modellen, VW, misschien wel Honda. Voor minder doen we het niet toch?
Ontwikkeld in meerdere interaties met bestaande klanten. Gezien de parallelen met FCA zowel qua product en betrokken mensen ga ik uit van Stellantis als klant van Indigo. Verder kijkend naar overeenkomsten qua functionaliteiten denk ik aan Toyota.

Wat me niet zou verbazen is Hyundai omdat tomtom daar iemand zoekt die embedded (op locatie) bij de klant komt werken. Voor de standaard integratie voor maps is dat niet nodig. Een digitale kaart is als een mp3 bestand in een mp3 speler. De muziek en geluidskwaliteit moet goed zijn maar verder komt er qua integratie niks spannends bij kijken en zijn een HERE mp3 of TomTom mp3 erin zetten inwisselbaar. TomTom wilde dat zelf, omdat HERE 70% maps marktaandeel had en TomTom 30% dus hoe makkelijker en goedkoper het is om te switchen hoe beter.

Wat psychologisch een mooie klap zou zijn is indien Renault kiest voor best of both worlds. Wel Android maar geen Google services meer.
GLMF
2
quote:

dachthetniet schreef op 9 december 2021 11:40:

Gelukkig doet de koers niet aan luchtfietserij. Met 14k stukken 1,5% eraf. Kan zomaar.
duidelijk wat uw positie is
[verwijderd]
0
quote:

*JustMe* schreef op 9 december 2021 11:07:

[...]

Ook het bij elke stijging gillen dat die van korte duur zal zijn klinkt niet als hetgeen iemand met aandelen TT zou doen. Ik vermoed eerder geschreven calls. Dat is trouwens je goed recht, op de beurs zijn er meerdere manieren om geld te verdienen.
Ik snap niet waarom u in twijfel trekt dat pwijsneus aandelen heeft terwijl hij dat aangeeft. het schrijven van calls is een van de weinige mogelijkheden om rendement te behalen op dit aandeel. Het meest verstandige is om dat te doen als je de onderliggende aandelen in je bezit hebt voor het geval dat je moet leveren, precies de reden waarom ik ook aandeelhouder van TomTom ben.
tatje
0
Het antwoord dat * JustMe * ontving van de IR.

Daar hebben zich heel hoge pieten mee bezig gehouden.

En dan moet het nog via de RVB, voor goedkeuring.

Voor mij een zekerheid :-)

In ieder geval via Taco oud hoofd IR.
Wereldbelegger
0
quote:

dachthetniet schreef op 9 december 2021 11:40:

Gelukkig doet de koers niet aan luchtfietserij. Met 14k stukken 1,5% eraf. Kan zomaar.
Noem je dat nou ook een spike?
Of geldt dat alleen voor UP?
[verwijderd]
2
quote:

Riet v. Milt schreef op 9 december 2021 11:49:

[...]

Ik snap niet waarom u in twijfel trekt dat pwijsneus aandelen heeft terwijl hij dat aangeeft. het schrijven van calls is een van de weinige mogelijkheden om rendement te behalen op dit aandeel. Het meest verstandige is om dat te doen als je de onderliggende aandelen in je bezit hebt voor het geval dat je moet leveren, precies de reden waarom ik ook aandeelhouder van TomTom ben.
Indien je aandelen hebt en schrijft hoef je niet te jammeren als koersen stijgen. Het limiteert hooguit je upside. Kaal opties schrijven of bijvoorbeeld lange calls kopen en korte verkopen maakt het een ander verhaal.
pwijsneus
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 9 december 2021 11:45:

Wanneer is de CES ?
Media will hear the first tech news of 2022 and get a hands-on preview of the products being launched at CES 2022. Media Days will take place Monday, Jan. 3 and Tuesday, Jan. 4 at Mandalay Bay in Las Vegas, NV.

Als TomTom de markt wil laten zien dat de transitie geslaagd is, dan is de CES het PR-evenement om Indigo aan de wereld te laten zien. Dat doe je niet met Masaratie of Genesis. Nee, dat doe je door een partij als Stellantis of VW over de hele linie aan te kondigen. De teller staat inmiddels al op 7 merken ofzo. Als het forum op dit tempo blijft door speculeren staan Apple en de Albert Heijn straks ook in het rijtje vermoed ik.

Als je de berichtgeving hier mag geloven - en ik zie zelfs ook een 50/50 kans - is de CES de kans bij uitstek om klinkende deals te lanceren.

Dus laat maar komen. Place your bets.
H. Berkhof
0
quote:

Riet v. Milt schreef op 9 december 2021 11:49:

[...]

Ik snap niet waarom u in twijfel trekt dat pwijsneus aandelen heeft terwijl hij dat aangeeft. het schrijven van calls is een van de weinige mogelijkheden om rendement te behalen op dit aandeel. Het meest verstandige is om dat te doen als je de onderliggende aandelen in je bezit hebt voor het geval dat je moet leveren, precies de reden waarom ik ook aandeelhouder van TomTom ben.
*JustMe* schreef op 9 december 2021 11:07:

[...]

Ook het bij elke stijging gillen dat die van korte duur zal zijn klinkt niet als hetgeen iemand met aandelen TT zou doen. Ik vermoed eerder geschreven calls. Dat is trouwens je goed recht, op de beurs zijn er meerdere manieren om geld te verdienen.

Wat heeft "je goed recht" met "in twijfel trekt" te maken Riet?
tatje
3
Voor mij is het al dichtgetimmerd.

Keuze is moet TT het laten zien in de cijfers en of deals en marktaandeel :-)

De rest is dagelijks je gelijk willen halen.

Klasse, mits onderbouwd :-)

Succes met een koers, momenteel tussen 7,60 en 8,50.

In het technische geweld kan ik niet mee.

Maar het bing platform, is toch leidend voor veel binnen Microsoft.
Azure maps effectively Tom Tom, APIs onder de brand Microsoft.
MCVP de coud die je privacy waarborgt.

Alleen al voor het Bing platform en Azure maps zou ik TT willen hebben.

MCVP, TT prominent, significant.

Tja.

Microsoft heeft toch ook een cloud gemaakt voor VW en RNM.

Voor de lol !
Wereldbelegger
2
Ik lees o.a. hierboven.
Een koers van € 100,- wordt opnieuw tot de mogelijkheden genoemd dankzij de launch van IndiGO.
Maar het hier in honderden coupletten bezongen IndiGO laat na de introductie op 30 november 15.00 uur de koers niet echt schijnen. Eerder zo'n kerstlichtjessnoer waarvan de batterijen leeg raken.

30-11-2021 7,61
9-12-2021 8,00
verschil 0,39
in % 5,12%

Uiteraard zijn de usuele suspects direct herkend:
Shorters die hun morbide spel spelen, de ‘visonaire’ grote inkoper die te weinig koopt en de heer Goddijn die niet is gebaat bij een hogere koers dan wel niks doet om de koers te doen exploderen.

Na 10 maanden kommer en kwel zorgen de afgelopen after launch day enkel opgetrokken wenkbrauwen. Nog steeds lager dan bij de start van dit jaar.
4-2-2021 8,65
9-12-2021 8,00
verschil -0,65
in % -7,51%

Alle hozanna ten spijt het lijkt er toch eerder op dat de afgelopen dagen particuliere beleggers (regelmatig als angsthazen bestempelt) graag wat verkooporders 5 tot 10% boven de koers in leggen om zo toch enig rendement te behalen of juist minder verlies te hoeven noteren als het LT beleggers zijn.

Harde cijfers lezen minder leuk dan 'hozanna we gaan naar de koershemel' posts.
Hoe hoog staat de koers tegenover 2 jan 2020

Voor corona, chiptekort en tegenvallende autoverkoop
2-2-2020 9,69
9-12-2021 8,00
verschil -1,69
in % -17,44%

Nog een jaartje daarvoor; de geur van dood geld in 35 maanden boven in het glas half vol
2-2-2019 8,14
9-12-2021 8,00
verschil -0,14
in % -1,72%

Hoever vanaf 'Highest' in de afgelopen 35 maanden? Er moet nog wel gebeuren.
6-9-2019 11,81
9-12-2021 8,00
verschil -3,81
in % -32,26%

Laten we dan nu alvast maar vooruitkijken naar de CES want dan zullen de deals wel bekend worden gemaakt.
Als hoop op een betere koers genoeg zou zijn voor een koersexplosie dan staat de koers bluesky high.

Vive tu vida positivamente
0
Het blijft opvallend hoe vaak de zelfde soort blokken in zowel de bied als laat (van meestal 11, 12, 13 K) de koers “ begeleiden” cq in toom trachten te houden!

Kijken of er vanmiddag weer flinke koopdruk ontstaat door de grote inkoper die weet dat TomTom goud in handen heeft en gestaag doch met grote volumes inkoopt!
3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,075
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront