Plug Power « Terug naar discussie overzicht

Forum Plug Power Inc geopend

4.434 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 218 219 220 221 222 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
Tegenwind voor FuelCell
Resultaten in laatste kwartaal stevig onder druk.

(ABM FN-Dow Jones) FuelCell Energy heeft in het afgelopen kwartaal de omzet stevig zien dalen en daardoor het verlies zien oplopen. Dit bleek woensdagmiddag uit de resultaten van de specialist in brandstofceloplossingen.

De omzet daalde in het vierde kwartaal, dat op 31 oktober eindigde, op jaarbasis van 17,0 miljoen naar 13,9 miljoen dollar. Daardoor liep het operationele verlies op van 17,1 miljoen naar 22,6 miljoen dollar.

In het hele boekjaar daalde de omzet ook, maar met 2 procent minder hard, tot 69,6 miljoen dollar. Het verlies steeg met 13 procent van 89,1 miljoen naar 101,0 miljoen dollar.

Ondanks de omzetdaling meent CEO Jason Few dat zijn bedrijf wel degelijk vooruitgang heeft geboekt. Ook wees de topman op de eerder deze week aangekondigde overeenkomst met Posco, waardoor vrijwel alle claims tussen de twee bedrijven van tafel zijn.

Komend jaar staat volgens Few in het teken van groei, schaal, innovatie en uitvoering.

FuelCell heeft een orderportefeuille van 1,3 miljard dollar.

Het aandeel lijkt woensdag bijna 9 procent lager te gaan openen. Beleggers hadden in het vierde kwartaal gerekend op een omzetgroei en een kleiner verlies.

Door: ABM Financial News.
Belegopjeboterham
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 29 december 2021 14:01:

Tegenwind voor FuelCell
Resultaten in laatste kwartaal stevig onder druk.

(ABM FN-Dow Jones) FuelCell Energy heeft in het afgelopen kwartaal de omzet stevig zien dalen en daardoor het verlies zien oplopen. Dit bleek woensdagmiddag uit de resultaten van de specialist in brandstofceloplossingen.

De omzet daalde in het vierde kwartaal, dat op 31 oktober eindigde, op jaarbasis van 17,0 miljoen naar 13,9 miljoen dollar. Daardoor liep het operationele verlies op van 17,1 miljoen naar 22,6 miljoen dollar.

In het hele boekjaar daalde de omzet ook, maar met 2 procent minder hard, tot 69,6 miljoen dollar. Het verlies steeg met 13 procent van 89,1 miljoen naar 101,0 miljoen dollar.

Ondanks de omzetdaling meent CEO Jason Few dat zijn bedrijf wel degelijk vooruitgang heeft geboekt. Ook wees de topman op de eerder deze week aangekondigde overeenkomst met Posco, waardoor vrijwel alle claims tussen de twee bedrijven van tafel zijn.

Komend jaar staat volgens Few in het teken van groei, schaal, innovatie en uitvoering.

FuelCell heeft een orderportefeuille van 1,3 miljard dollar.

Het aandeel lijkt woensdag bijna 9 procent lager te gaan openen. Beleggers hadden in het vierde kwartaal gerekend op een omzetgroei en een kleiner verlies.

Door: ABM Financial News.
verkeerde forum.
Belegopjeboterham
3

COLONIE — Plug Power, de lokale fabrikant van brandstofcellen, is zo snel gegroeid dat er zelfs geen ruimte meer is om te parkeren bij het hoofdkantoor en productiecentrum in Latham.

Werknemers vertelden de Times Union dat ze vóór hun dienst moesten parkeren op een satellietterrein dat wordt beheerd door Albany International Airport, waar ze een shuttle nemen naar het hoofdkantoor van Plug Power, ongeveer drie kilometer verderop aan Albany Shaker Road.

Plug Power is een van de snelstgroeiende bedrijven in het Hoofdstedelijk Gewest en is de oorspronkelijke locatie van het hoofdkantoor op 968 Albany Shaker Road, vlakbij het drukke kruispunt van Route 2, snel ontgroeid. Het is van plan zijn productieactiviteiten naar een nieuwe faciliteit te verplaatsen. later dit jaar in de stad Bethlehem, waar plaats zal zijn voor meer dan 600 medewerkers.

De waterstofaangedreven brandstofcellen van het bedrijf worden beschouwd als een levensvatbare groene technologie voor het aandrijven van voertuigen en gebouwen, aangezien ze alleen hete lucht en waterdamp uitstoten. Het bedrijf probeert ook een van 's werelds grootste producenten van groene waterstof te worden, gemaakt van water met behulp van hernieuwbare energie.

"Plug Power maakt een snelle groei door (op het hoofdkantoor in Latham) vanwege de toenemende vraag naar zijn waterstofoplossingen", zei Tammy Kimble, Executive Vice President Human Resources van Plug Power in een verklaring aan de Times Union. "Om deze groei te accommoderen, we bouwen een nieuwe faciliteit met 600 parkeerplaatsen. Ondertussen hebben we een parkeerplaats met shuttleservice verkregen en betalen we de service voor al onze medewerkers. We werken ook aan verschillende aanvullende vervoersopties, zoals het delen van ritten, om ons personeelsbestand te ondersteunen.”

Het bedrijf, dat een oorlogskas van $ 3 miljard heeft die het heeft gebruikt om zijn activiteiten over de hele wereld uit te breiden, boekte in het derde kwartaal van 2021 een omzet van $ 143,9 miljoen, vergeleken met $ 107 miljoen in dezelfde periode van 2020.

Het bedrijf verwacht ook dat het tegen 2025 een jaaromzet van $ 3 miljard zal bereiken.

Het bedrijf is bezig met het verkrijgen van goedkeuring door de lokale overheid voor een nieuwe productiefaciliteit voor brandstofcellen van 350.000 vierkante meter in Slingerlands op de Vista Technology Campus, die in eerste instantie 670 mensen in dienst zal hebben, maar in de loop van de tijd kan uitbreiden tot 1.600.





DeZwarteRidder
1
IJzerpoeder als nieuwe, duurzame brandstof
Onderzoekers aan de TU Eindhoven maken van ijzer een nieuwe, CO2-vrije en circulaire brandstof.
11-08-2021 - door Birger
Wit vuurwerk

We verbranden al eeuwenlang metalen, zoals ijzer in vuurwerk. Maar we weten pas sinds kort hoe het precies werkt.

Niet windenergie of zonne-energie is de duurzame energiebron van de toekomst, maar ijzerpoeder. Dat zeggen hoogleraren Niels Deen en Philip de Goey van team SOLID, een internationale club van 30 studenten en wetenschappers, verbonden aan de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e). IJzerpoeder stoot namelijk geen CO2 uit en kan telkens opnieuw worden gebruikt.

Deze nieuwe, duurzame brandstof is met name interessant voor de transportsector, de zware industrie en kolencentrales, die momenteel nog veel vervuilende fossiele brandstoffen gebruiken als diesel en aardgas. Maar hoe halen we energie uit ijzerpoeder? En hoe haalbaar en duurzaam is het? Wij vertellen je er graag meer over in dit artikel.
Waarom ijzerpoeder als we al duurzame brandstoffen hebben?

Het gebruik van fossiele brandstoffen als aardgas, diesel en steenkolen zorgt voor de uitstoot van enorm veel broeikasgassen. Het gebruik van deze energiebronnen heeft daarmee een grote rol gespeeld in de opwarming van de aarde.

Om de klimaatdoelen te halen en de opwarming van de aarde te beperken tot maximaal 1,5 graden, moeten we dus afstappen van deze vervuilende brandstoffen en omschakelen naar duurzamere alternatieven.

Bij personenauto's gaat dit redelijk: er komen steeds meer (hybride) elektrische auto's bij. En de eerste gezinswagen op zonne-energie, de Lightyear One, is ook al een feit. Toch gaat de omschakeling een stuk minder hard bij vrachtschepen en de zware industrie, een sector die in 2019 verantwoordelijk was voor meer dan de helft van de uitstoot van alle broeikasgassen in Nederland.

Dit komt vooral omdat er nog te weinig duurzame energie wordt opgewekt om grote fabrieken in de toekomst draaiende te kunnen houden op elektricteit. Daarnaast slaan batterijen nog te weinig stroom op om schepen volledig groen te kunnen laten varen. Als we dus de klimaatdoelen willen halen, hebben we een nieuwe, krachtige en duurzame brandstof nodig waardoor ook deze sectoren kunnen verduurzamen.

Onderzoekers aan de TU/e zeggen een slimme oplossing te hebben uitgevonden: ijzerpoeder als dé groene, CO2-vrije en circulaire brandstof van de toekomst.

"We doen als mensheid al eeuwen aan metaalverbranding. Denk aan vuurwerk, ontwikkeld door de Chinezen. Maar hoe het allemaal precies werkt, dat weten we pas sinds enkele jaren", zegt hoogleraar verbrandingstechnologie Philip de Goey.

Collega-hoogleraar Niels Deen vervolgt: "Er was altijd een simpeler alternatief: fossiele brandstoffen. Als die ruim beschikbaar en goedkoop zoek je niet snel naar alternatieven. Maar we hebben nu de tijdgeest mee."

Fijngemalen ijzererts is een krachtige, schone brandstof die geen CO2 uitstoot. | Foto: Bart van Overbeeke via SOLID
IJzerpoeder als brandstof: hoe werkt dat?

Deen legt uit: "Zie het ijzerpoeder als een opgeladen batterij. Bij verbranding haal je de energie eruit en blijft er een lege batterij over in de vorm van roest. Als je van de roest opnieuw ijzerpoeder maakt, heb je de batterij weer opgeladen. Dat kun je telkens herhalen."

De revolutionaire verbrandingstechniek werkt als volgt:

Eerst wordt ijzerpoeder gecombineerd met lucht.
Vervolgens wordt het poeder-luchtmengsel naar een verbrandingskamer overgebracht. Daar wordt de combinatie ontstoken en onstaat er een enorme ijzeren vlam. De vonk is heel heet: zo'n 2.000 graden Celcius.
De warmte die door de vlam wordt gegenereerd wordt gebruikt om stroom op te wekken, bijvoorbeeld via een Stirlingmotor - een verbrandingsmotor met een zuiger en een cilinder.
In de warmtewisselaar wordt ook energie opgevangen. Het hete gas wordt gebruikt om water op te warmen en stoom te genereren.
Bij de verbranding van het ijzerpoeder komt geen CO2 vrij, alleen ijzeroxide (roest). Via een centrifuge wordt het roestpoeder gescheiden en op de bodem opgevangen.
Deze roest kan vervolgens weer worden omgezet in ijzerpoeder. Dat gebeurt door er energie doorheen te blazen. Wanneer groene stroom gebruikt, zoals windenergie, dan stoot het recyclen geen CO2 uit. Volgens Tim Spree, projectleider, ligt het geschatte rendement van de emissievrije productie/regeneratie van ijzerpoeder op 65%. Dat betekent dat er ongeveer één derde van het gebruikte stroom verloren gaat bij het recyclen van roestpoeder naar ijzerpoeder.
Het hele proces begint nu weer van voren af aan.

In het filmpje hieronder van SOLID laten de onderzoekers het hele systeem zien en leggen ze precies uit hoe energie uit ijzerpoeder wordt gehaald.

Drie toepassingen: mobiliteit, industrie en kolencentrales

Het onderzoeksteam heeft verschillende prototypes gebouwd en de techniek wérkt. Nu moet de installatie nog commercieel aan de man worden gebracht. De onderzoekers denken zelf aan drie concrete toepassingen van de techniek: transport, industrie en kolencentrales.

Mobiliteit

In een online hoorcollege legt Deen uit hoe hij denkt dat we over tien jaar zullen tanken.

"Stel dat je in de toekomst naar Amsterdam wilt rijden. Dan haal je een cassette van ongeveer 10 kilogram met ijzerpoeder bij het tankstation. Die stop je in je auto. Je rijdt naar Amsterdam heen en terug, dan hou je een cassette met roestpoeder over. Dit verbrande ijzer is nu 15 kilogram. Die breng je terug naar het tankstation, waar de cassette weer wordt opgeladen met duurzame energie en het opnieuw kan worden getankt door een andere automobilist", aldus Deen.

Een groot nadeel van ijzerpoeder is echter dat het heel zwaar is: het weegt ongeveer twee keer zoveel als benzine. Maar het is wel veel lichter dan batterijen. Daarom ziet De Goey vooral kansen op korte termijn voor ijzerpoeder als brandstof in grotere voertuigen voor transport. "Batterijen werken voorlopig wel voor auto’s, maar niet voor vrachtvervoer of schepen. Denk aan een enorme vrachtwagen: om 700 liter diesel te vervangen is ongeveer vijftien ton batterijen nodig", volgens De Goey.

Om al die batterijen kwijt te kunnen is er geen ruimte meer voor de vracht. Elektrische vrachtwagens werken dus nog niet, voor dit soort voertuigen biedt ijzerpoeder een uitkomst.
Belegopjeboterham
0
Nooit efficiënter dan groene waterstof
De productie van waterstof via elektrolyse heeft een energetisch rendement van ruwweg 75% en de kolencentrales die Uniper zou willen ombouwen hebben op steenkool een rendement van 40-45%.

Stel dat deze elektriciteitscentrales na de ombouw naar ijzerpoederverbranding even efficiënt zijn en de rest van de energie-omzettingen van roest naar fijngemalen ijzerpoeder geen enkel energieverlies kennen, dan haalt deze keten een rendement van krap 33%. Maar natuurlijk kennen ook al die andere stappen energieverliezen. Mijn inschatting is dat Uniper in deze toepassing zeker 4 en misschien wel meer dan 6 kilowattuur (kWh) wind- of zonnestroom nodig heeft voor elke kWh ijzerpoederstroom. Dan is het niet alleen een omslachtige maar vrijwel zeker ook een irreëel dure vorm van energieopslag.

Al met al moet je wel heel graag iets met deze innovatie willen doen om ijzerpoeder te verkiezen boven de vele andere even duurzame opties. Tof natuurlijk dat studenten, Bavaria, Uniper en de rest van het Metal Power Consortium out of the box pionieren. Ook ik hoop dat het Metal Power Consortium goud in handen heeft. Maar ik zie het niet. Zelfs als alles ideaal loopt blijft het de vraag voor welk specifieke probleem ijzerpoeder nu echt een voor de hand liggende oplossing is.
[verwijderd]
1
Als je deze cijfers leest, hoef je niet hard na te denken wat de koers de komende jaren zal doen. :)
Tonydwi
1
Is PLUG Stock een koopovereenkomst voor de ontwikkeling van stadsbussen op waterstof?
FacebookTwitterLinkedIn
ADELIA CELLINI LINECKER 13:30 ET 01/07/2022
Plug Power ( PLUG ), een toonaangevende fabrikant van waterstofbrandstofcellen, probeert te herstellen naarmate het momentum in hernieuwbare energie de aandelen verhoogt. Is PLUG-aandelen nu een koop?


00:27
01:50

Het in Latham, NY gevestigde Plug Power levert waterstofbrandstofcellen voornamelijk voor vorkheftrucks in grote magazijnen. De brandstofcellen vervangen conventionele batterijen in apparatuur en voertuigen die op elektriciteit worden aangedreven. Tot de klanten van Plug Power behoren onder meer retailgiganten Amazon ( AMZN ), Walmart ( WMT ), Nike ( NKE ) en Home Depot ( HD ). PLUG-aandelen gingen in 2002 naar de beurs.

Het bedrijf streeft ernaar om tegen 2024 meer dan de helft van zijn waterstofenergie uit volledig hernieuwbare bronnen te produceren. Het wil ook vertakken van vorkheftrucks tot zware voertuigen om havens in de VS en Europa te bedienen, evenals stationaire brandstofcellen om gegevens van stroom te voorzien centra en distributiecentra.

Plug Power zal profiteren van een infrastructuurrekening van een biljoen dollar die op 27 september in het Huis zal worden gestemd. Het pakket omvat $ 8 miljard voor waterstofprojecten.

Op 15 december kondigde Plug Power een overeenkomst aan met het Zuid-Koreaanse Edison Motors om in 2022 een elektrische stadsbus op waterstofbrandstofcel te ontwikkelen en op de markt te brengen. De bussen zullen gebruikmaken van het ProGen-brandstofcelsysteem van Plug Power. De bussen zullen in de eerste helft van 2023 in massa geproduceerd en gedistribueerd worden in Zuid-Korea.

Partnerschappen van Plug Power
Op 14 december kondigde Plug Power aan dat het Certarus tot 10 ton groene waterstof per dag aan Certarus zal leveren. Eerste leveringen verwacht in Q1 2022.

Het geïntegreerde logistieke platform van Certarus en de vloot van opleggers voor de levering van gecomprimeerd gas zullen waterstof rechtstreeks van de productielocaties naar de eindgebruikers van Plug Power en Certarus vervoeren.

Eindgebruikers zijn onder meer toonaangevende mijnbouw-, stroomopwekkings-, aardgas-midstream- en industriële energiegebruikers.

Plug breidt zijn bereik in Europa uit. Op 30 november hebben Plug en het Spaanse energiebedrijf Acciona Energia hun 50-50 joint venture afgerond. De joint venture, opgericht als AccionaPlug, heeft haar hoofdkantoor in Madrid en zal groene waterstofprojecten in heel Spanje en Portugal ontwikkelen, exploiteren en onderhouden
DeZwarteRidder
0
Het verlies van Plug groeit nog harder dan de omzet.

Wat een geweldig bedrijf is dit toch......!!!
Tonydwi
0
Steek de stekker in het stopcontact om de jaarlijkse bedrijfsupdate op 19 januari 2022 te geven
Plug Power, Inc.
ma 10 januari 2022, 13:00 uur· 1 minuut lezen
In dit artikel:

PLUG
-4.69%

LATHAM, NY, 10 januari 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Plug Power Inc. (NASDAQ:PLUG), een toonaangevende leverancier van kant-en-klare waterstofoplossingen voor de wereldwijde groene waterstofeconomie, heeft vandaag de toegangsgegevens voor 19 januari 2022 bekendgemaakt. zakelijke update telefonische vergadering.

Doe mee aan de oproep:
Datum: 19 januari 2022
Tijd: 10:00 uur ET
Deelnemer Inbellen: 877-405-1239 / 201-389-0851
Directe webcast: event.webcasts.com/starthere.jsp? ei=1523070&tp_key=f790d3a776

De webcast is ook rechtstreeks toegankelijk vanaf de startpagina van Plug Power (www.plugpower.com). Een weergave van de oproep zal gedurende een bepaalde periode na de oproep online beschikbaar zijn.

Scroll om verder te gaan met inhoudAdvertentie

Saloncondities op het hele Citroën gamma
Citroen
Saloncondities op het hele Citroën gamma
Ontdek ons ??gamma hier
MEER INFO
Over Plug Power Inc.
Plug bouwt een end-to-end groen waterstofecosysteem, van productie, opslag en levering tot energieopwekking, om zijn klanten te helpen hun zakelijke doelen te bereiken en de economie koolstofarm te maken. Bij het creëren van de eerste commercieel levensvatbare markt voor waterstofbrandstofceltechnologie heeft het bedrijf meer dan 50.000 brandstofcelsystemen en meer dan 165 tankstations ingezet, meer dan wie ook ter wereld, en is het de grootste koper van vloeibare waterstof. Met plannen om een ??groene waterstofsnelweg door Noord-Amerika en Europa te bouwen en te exploiteren, bouwt Plug een ultramoderne Gigafactory voor de productie van elektrolyzers en brandstofcellen en meerdere fabrieken voor de productie van groene waterstof die dagelijks 500 ton vloeibare groene waterstof zullen opleveren. tegen 2025. Plug zal zijn groene waterstofoplossingen rechtstreeks aan zijn klanten en via joint venture-partners leveren in meerdere omgevingen, waaronder material handling, e-mobiliteit, energieopwekking en industriële toepassingen. Voor meer informatie bezoekwww.plugpower.com .
DeZwarteRidder
0
quote:

Tonydwi schreef op 10 januari 2022 15:59:

Steek de stekker in het stopcontact om de jaarlijkse bedrijfsupdate op 19 januari 2022 te geven
Plug Power, Inc.
ma 10 januari 2022, 13:00 uur· 1 minuut lezen
........................
Dit wordt weer een groot feest.........!!!
Jinxter
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 10 januari 2022 16:01:

[...]
Dit wordt weer een groot feest.........!!!
Het feest wordt een white edition, ben bang dat je daar niet binnen komt.
Belegopjeboterham
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 10 januari 2022 16:01:

[...]
Dit wordt weer een groot feest.........!!!
zo te zien heb jij de flessen azijn weer ingekocht voor het nieuwe jaar.
DeZwarteRidder
0
quote:

Belegopjeboterham schreef op 4 januari 2022 09:54:

Nooit efficiënter dan groene waterstof
De productie van waterstof via elektrolyse heeft een energetisch rendement van ruwweg 75% en de kolencentrales die Uniper zou willen ombouwen hebben op steenkool een rendement van 40-45%.

Stel dat deze elektriciteitscentrales na de ombouw naar ijzerpoederverbranding even efficiënt zijn en de rest van de energie-omzettingen van roest naar fijngemalen ijzerpoeder geen enkel energieverlies kennen, dan haalt deze keten een rendement van krap 33%. Maar natuurlijk kennen ook al die andere stappen energieverliezen. Mijn inschatting is dat Uniper in deze toepassing zeker 4 en misschien wel meer dan 6 kilowattuur (kWh) wind- of zonnestroom nodig heeft voor elke kWh ijzerpoederstroom. Dan is het niet alleen een omslachtige maar vrijwel zeker ook een irreëel dure vorm van energieopslag.

Al met al moet je wel heel graag iets met deze innovatie willen doen om ijzerpoeder te verkiezen boven de vele andere even duurzame opties. Tof natuurlijk dat studenten, Bavaria, Uniper en de rest van het Metal Power Consortium out of the box pionieren. Ook ik hoop dat het Metal Power Consortium goud in handen heeft. Maar ik zie het niet. Zelfs als alles ideaal loopt blijft het de vraag voor welk specifieke probleem ijzerpoeder nu echt een voor de hand liggende oplossing is.
Het netto rendement van groene waterstof is ook slechts ca 30%.
Mariske
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 10 januari 2022 22:49:

[...]

Het netto rendement van groene waterstof is ook slechts ca 30%.
Het ecologisch rendement is 100% en naar opslag en distributie ook vele malen duurzamer en sneller dan elektriciteit.
4.434 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 218 219 220 221 222 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 2,720
Verschil +0,010 (+0,37%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 80.693
Volume gemiddeld 41.302.026
Volume gisteren 16.360.578

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront