Chinese aandelen « Terug naar discussie overzicht

Xpeng 2021

190 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
joe123
0
Tonydwi
0
Nio, XPeng en Li Auto groeien vandaag, maar de leveringen in januari kunnen teleurstellen

12 januari 2022 14:51 ET LI , XPEV , NIO Door: Clark Schultz , SA Nieuwsredacteur20 Reacties
Drone Point View van viaduct en stadsverkeer 's nachts
AerialPerspective Works/E+ via Getty Images
Morgan Stanley waarschuwt dat de verkoop van elektrische voertuigen in China in 2022 een gematigde start zal hebben na een sterk einde van de maand in 2021. De vertraging komt slechts een paar weken voor de verwachte onderbreking van de activiteit tijdens het Chinese Nieuwjaar en met de nog steeds strikte COVID-beperkingen.
Analist Tim Hsiao: "De industrie is op zoek naar een pre-vakantieboost om de wekelijkse verkoop te verhogen tot later in januari, wanneer het winkelverkeer / de leveringen aanzienlijk kunnen dalen. Dit is vooral het geval gezien de sporadische sluitingen te midden van de heropleving van Covid-gevallen in China. Met het afnemende chiptekort zagen we aan het begin van het jaar veerkrachtiger verkopen in ICEV's dan in EV's, waarschijnlijk als gevolg van het ontketenen van de opgehoopte vraag vanaf 2021."
Het bedrijf is op zoek naar een sequentiële omzetdaling van midden tot hoge tienerjaren in januari voor Nio ( NIO +5,5% ) , XPeng ( XPEV +5,1% ) en Li Auto ( LI +3,2% ) samen, wat enige verkoopdruk zou kunnen veroorzaken wanneer de officiële cijfers in de eerste dagen van februari arriveren.
De Chinese EV-sector beleeft over het algemeen een sterke dag nadat Macquarie-analist Erica Chen eerder vandaag begon met verslaggeving over Nio, XPeng en Li Auto met Outperform-beoordelingen.
JTTT
0
quote:

Tonydwi schreef op 13 januari 2022 07:09:

Nio, XPeng en Li Auto groeien vandaag, maar de leveringen in januari kunnen teleurstellen

12 januari 2022 14:51 ET LI , XPEV , NIO Door: Clark Schultz , SA Nieuwsredacteur20 Reacties
Drone Point View van viaduct en stadsverkeer 's nachts
AerialPerspective Works/E+ via Getty Images
Morgan Stanley waarschuwt dat de verkoop van elektrische voertuigen in China in 2022 een gematigde start zal hebben na een sterk einde van de maand in 2021. De vertraging komt slechts een paar weken voor de verwachte onderbreking van de activiteit tijdens het Chinese Nieuwjaar en met de nog steeds strikte COVID-beperkingen.
Analist Tim Hsiao: "De industrie is op zoek naar een pre-vakantieboost om de wekelijkse verkoop te verhogen tot later in januari, wanneer het winkelverkeer / de leveringen aanzienlijk kunnen dalen. Dit is vooral het geval gezien de sporadische sluitingen te midden van de heropleving van Covid-gevallen in China. Met het afnemende chiptekort zagen we aan het begin van het jaar veerkrachtiger verkopen in ICEV's dan in EV's, waarschijnlijk als gevolg van het ontketenen van de opgehoopte vraag vanaf 2021."
Het bedrijf is op zoek naar een sequentiële omzetdaling van midden tot hoge tienerjaren in januari voor Nio ( NIO +5,5% ) , XPeng ( XPEV +5,1% ) en Li Auto ( LI +3,2% ) samen, wat enige verkoopdruk zou kunnen veroorzaken wanneer de officiële cijfers in de eerste dagen van februari arriveren.
De Chinese EV-sector beleeft over het algemeen een sterke dag nadat Macquarie-analist Erica Chen eerder vandaag begon met verslaggeving over Nio, XPeng en Li Auto met Outperform-beoordelingen.
Voor xpeng mag dat geen probleem zijn aangezien ze in vergelijking met januari 2021 toch veel meer zullen uitgeleverd hebben... toen was er bijna niets
JTTT
0
quote:

joe123 schreef op 12 januari 2022 22:36:

X-Peng op 2 dagen 13 procent erbij.Hatsikidee.......!!!
Wat nu Zwarte Ridder???
Tja, nu staan we nog niet terug op niveau van ervoor.... ik wil dat ze eens boven de 50 blijven!! En dat de steun daar komt.
Maar ik klaag natuurlijk aangezien dit mijn grootste positie is.
joe123
0
quote:

JTTT schreef op 13 januari 2022 08:34:

[...]

Tja, nu staan we nog niet terug op niveau van ervoor.... ik wil dat ze eens boven de 50 blijven!! En dat de steun daar komt.
Maar ik klaag natuurlijk aangezien dit mijn grootste positie is.
50 dollar zou inderdaad een mooie bodemkoers zijn om te beginnen.
Bij mij ook grootste positie hoor.
JTTT
0
Op zo'n rode dag nog in het groen blijven zou vandaag heel mooi zijn. En hij wil zo graag hoger.
JTTT
0
soms trouwens niet te begrijpen hoe de ene dag er zo'n bokkesprongen gemaakt worden en de andere dag zo binnen de lijntjes gehouden wordt.... dit aandeel wordt toch soms echt in het gareel gehouden.
Tonydwi
0
Elektrische wagens om uit de schuldencrisis te komen? Evergrande’s eerste groene wagen verlaat de fabriek
Elektrische wagens om uit de schuldencrisis te komen? Evergrande’s eerste groene wagen verlaat de fabriekFEATURECHINA/Newscom/Sipa USA, Long Wei / Costfoto/Sipa USA
AUTO
CP
?Door Charly Pohu
? Vrijdag 14 januari 2022 om 16:51
De eerste auto van Evergrande is eindelijk van de band gerold, na productievertragingen en financiële tegenslagen. Naar verluidt heeft de wagen een actieradius van 700 km en kost die omgerekend zo’n 27.000 euro. Evergrande wil de markt voor elektrische voertuigen veroveren.Dat zou de reus kunnen helpen om zijn kolossale schulden af te betalen.

De eerste Hengchi 5, een volledige elektrische SUV, rolde woensdag van de band in de fabriek van de Chinese elektrische voertuigengigant Evergrande New Electric Vehicles in Tianjin. Dat is twaalf dagen voor de deadline. We moeten hier wel aan toevoegen dat de deadline destijds werd opgeschoven. Oorspronkelijk moest de wagen al in de tweede helft van 2021 klaar zijn. Het bedrijf plaatste een video op het sociale netwerk Weibo.

Na het uitbreken van de schuldencrisis bij Evergrande was het niet duidelijk of de bouw van de auto’s zou kunnen doorgaan. Maar in december heeft het bedrijf de massaproductie wel versneld, meldde Reuters.

Ambitie: de nummer één van de wereld worden
De in 2020 aangekondigde doelstellingen waren om tegen 2025 1 miljoen auto’s te verkopen (een verdubbeling van de wereldwijde verkoop van Tesla in 2020, dat in 2021 930.000 voertuigen verkocht) en 5 miljoen tegen 2035. In dat plan stond ook dat de massaproductie in 2021 moest beginnen.

De Hengchi 5 is het eerste model dat massaal geproduceerd zal worden, maar Evergrande heeft al andere modellen voorgesteld. Volgens de eerste berichten heeft de Hengchi 5 een actieradius van 700 km. Daarmee klopt het de wagens van Tesla. De prijs zou uitkomen op 200.000 yuan, of 27.000 euro, volgens de South China Morning Post.

Bij de Chinese concurrenten schommelt de prijs voor een elektrische wagen rond 300.000 yuan. Concurrenten zijn onder meer XPeng, Li Auto en NIO, maar ook Tesla, voor wie China een belangrijke markt is.

Wat met de schuldenberg van 300 miljard dollar?
“Als de Hengchi 5 goed verkoopt zal dat een straaltje hoop zijn voor Evergrande na maanden het hoofd boven water proberen te houden”, vertelde Eric Han van adviesbureau Suolei aan de Chinese krant. “Dit is een belangrijke stap die Evergrande heeft gezet om de financiële crisis te boven te komen.”

Naast de beursgang van Evergrande New Electric Vehicles hebben investeerders sinds de start bijna 4 miljard dollar in het bedrijf gepompt. Maar het bedrijf had nog steeds een turbulent 2021, met financiële tegenslagen, zoals betalingsachterstanden van leveranciers, die de activiteiten een tijdlang tot stilstand brachten. Het bedrijf moest aandelenopties uitgeven om zijn werknemers en ingenieurs te overtuigen om te blijven.

Maar de Chinese markt voor elektrische auto’s lijkt een mooie toekomst voor zich te hebben. China rekent met name op deze voertuigen om de uitstoot van de broeikasgassen te verminderen. Tegen 2021 was de verkoop van elektrische wagens met 169 procent gestegen. Het aandeel van elektrische auto’s zou dit jaar 20 procent moeten bereiken, volgens deskundigen die door de Chinese media zijn geciteerd.

Maar in de komende weken zou de productie in de fabriek van Tianjin wel eens stil kunnen vallen: in de regio zijn er verschillende coronabesmettingen opgedoken en China heeft dan de neiging een heel gebied af te sluiten
DeZwarteRidder
0
Jan en alleman wil tegenwoordig elektrische auto's maken, dat kan dus nooit goed aflopen.
JTTT
0
Daar ben ik mee akkoord. er zijn er veel te veel dus er zullen zeker faillisementen volgen.
joe123
1
Tonydwi
0
XPeng lanceert P5 in China vanaf ongeveer $ 24.500 met plannen voor een Europese versie
Scooter pop - 15 september 2021 09:07 PT @SCOOTERDOLL

48 Reacties
De Chinese EV-autofabrikant XPeng Motors heeft officieel zijn nieuwe P5-sedan in China gelanceerd, voorafgaand aan de leveringen in oktober. Met de P5 lijkt XPeng een van de grootste voertuigsegmenten in China te betreden die momenteel wordt gedomineerd door ICE-concurrenten, en een technologisch geavanceerde EV te introduceren die scherp geprijsd is. Van wat XPeng nu heeft gedeeld, heeft de P5 de geavanceerde functies en betaalbare prijzen om succes te vinden in meerdere markten.



Xiaopeng Motors, ook bekend als XPeng ($XPEV) , is een Chinese EV-fabrikant opgericht in 2014 met het hoofdkantoor in Guangzhou. Vorig jaar ging het bedrijf naar de beurs van New York Stock Exchange (NYSE) en haalde $ 1,5 miljard op.

Sinds de start van de productie van zijn vlaggenschip EV, de G3 SUV eind 2018, heeft XPeng Motors slechts één ander voertuig gelanceerd: de P7 sedan in 2019. De P7 vond succes in China en begon zelfs zijn weg naar de Europese markt te vinden. beginnend in Noorwegen .

Afgelopen april kondigde XPeng Motors een derde EV aan in zijn line-up - een gezinssedan genaamd de P5. In juli begon XPeng , naast het nieuws over zeer agressieve prijzen , pre-orders voor de P5 aan te nemen.

Destijds beweerde XPeng dat de nieuwe P5 zou beginnen tegen een prijs van ongeveer RMB 160.000 ($ 24.650), aanzienlijk lager dan het Model 3 van concurrent Tesla , dat begint bij RMB 250.900 ($ 38.650) in China.

Met de officiële lancering van de P5 in China vandaag voorafgaand aan leveringen volgende maand, weten we nu nog meer functies te verwachten en hebben we de officiële prijzen voor elke uitrusting.

XPeng P5Bron: XPeng Motors
XPeng P5

XPeng P5Bron: XPeng Motors

Bron: XPeng Motors
XPeng P5 levert volgende maand in China vanaf ongeveer $ 24.500

Naast een persevenement dat vandaag in China werd gehouden, bood XPeng een persbericht aan met details over zijn nieuwe elektrische sedan, inclusief prijzen, bereik en geavanceerde rijhulpsystemen, waaronder LiDAR.

Met de lancering van zijn derde EV wil de autofabrikant een deel van het gezinssedansegment in China veroveren, een van de grootste markten in het land dat momenteel wordt gedomineerd door ICE-voertuigen zoals de Toyota Camry en Honda Accord.

Om klanten naar een toekomst zonder uitstoot te leiden, heeft XPeng een EV ontwikkeld die is uitgerust met veel van de geavanceerde veiligheids- en infotainmentfuncties die aanwezig zijn in duurdere voertuigen, tegen een prijs die concurrerend is met de rest van het gezinssedansegment. He Xiaopeng, voorzitter en CEO van XPeng merkte op:

Met de P5 hebben we een nieuw niveau bereikt in verfijning en technologische vooruitgang voor slimme EV's in China, tegen een concurrerende prijs. Wij geloven dat dit een tijdperk van intelligentie is en dat intelligentie de mobiliteit als geheel opnieuw zal definiëren. Nu hebben we de best-in-class slimme gezinssedan beschikbaar gemaakt in de prijsklasse van RMB 200.000, waarmee we een aantal van de meest geavanceerde rijhulpfuncties naar China's enorme en snelgroeiende middenklasse-consumentenbasis brengen.

De nieuwe P5 komt in zes verschillende configuraties, geprijsd tussen RMB 157.900 – 223.900 (~ $ 24.549 – $ 34.811). De P5 zal debuteren met XPILOT 3.5 als beschikbare upgrade, het sterkste geavanceerde hardwaresysteem voor bestuurdersassistentie tot nu toe, met 32 ??waarnemingssensoren en een sub-meter zeer nauwkeurige positioneringseenheid.

XPeng P5

XPeng P5

XPeng P5

XPeng P5

XPeng P5
Andere specificaties

De nieuwe EV is ook uitgerust met LiDAR-technologie van automobielkwaliteit, waaronder twee dubbelprisma-eenheden die zijn geïntegreerd met 12 ultrasone sensoren, 5 mm-golfradars, 13 HD-camera's en een uiterst nauwkeurige positioneringseenheid.

Afgezien van ADAS en prijsstelling, levert de nieuwe P5 een geschikt NEDC-assortiment dat bovendien door Xpeng is getest met behulp van een derde partij in stads- en snelwegomstandigheden. Het resultaat van de aanvullende tests was een percentage van 95% van de NEDC-kilometers in de stad vergeleken met 97% van het NEDC-bereik voor snelwegen.


Met zes configuraties om uit te kiezen, zijn er veel specificaties om door te nemen en te vergelijken, dus we hebben ze hier voor je samengesteld
Tonydwi
0
everingsrebound kan de voorraad doen stijgen

10 februari 2022 23:17 ET XPeng Inc. (XPEV) LI , NIO4 Reacties11 vind-ik-leuks
De profielfoto van de Aziatische belegger
De Aziatische Investeerder
12.19K Volger s

Volgen
Overzicht

XPeng leverde in januari opnieuw meer dan 10 duizend elektrische voertuigen.
De leveringen daalden maand na maand met 19% als gevolg van Chinese feestdagen. Voor Q1'22 moet een opleving van de levering worden verwacht.
XPeng blijft de snelste leverings- en productiehelling in de industriegroep bieden.
De verkoopwinkel en het servicecentrum van XPeng Motors 's nachts
Robert Way/iStock Redactioneel via Getty Images

Elektrisch voertuigmaker XPeng ( XPEV ) leverde in de maand januari opnieuw meer dan 10 duizend personenauto's. De enorme productie- en leveringscapaciteit van het bedrijf zou ertoe kunnen leiden dat XPeng in FY 2022 meer dan 200 duizend elektrische voertuigen verkoopt. bedrijf. Het aandeel is een koop!

Correctie in de Chinese EV-industrie

In de afgelopen maanden is de verkoopdruk toegenomen op Chinese elektrische autobedrijven, die de afgelopen twee jaar een dramatische stijging van hun waarderingen hebben gezien. Vroege investeerders in XPeng, Li Auto ( LI ) en NIO ( NIO ) hebben tot nu toe aantrekkelijke rendementen behaald. De laatste tijd is de waardering van de sector gedaald doordat beleggers hooggeprijsde groeiaandelen verkochten, en de bezorgdheid over de toeleveringsketen en de inflatie wogen op de sector. De waarderingsdaling voor alle drie de bedrijven -- XPeng, Li Auto en NIO -- vormt echter nog steeds een koopkans. XPeng is vooral interessant als Chinese EV-investering omdat het bedrijf de snelste leveringsgroei in de industriegroep genereert en aandelen niet te duur zijn.

Grafiek
Gegevens door YCharts
XPeng: sterke leveringsprestaties in januari

XPeng heeft opnieuw een sterke leveringskaart voor de maand januari ingediend. De EV-startup leverde vorige maand 12.922 personenauto's af, met een groeipercentage van 115% op jaarbasis. Hoewel het totale aantal leveringen daalde in vergelijking met december als gevolg van Chinese feestdagen, was januari de vijfde opeenvolgende maand waarin XPeng meer dan 10 duizend elektrische voertuigen leverde.

In januari leverde XPeng 6.707 van de XPeng P7 sportsedan, het vlaggenschip van het bedrijf en verantwoordelijk voor het grootste deel van het verkoopvolume. De XPeng P7 is volgens CleanTechnica consequent beoordeeld als een Top 20 Plugin-voertuig in China .

Clean Technica Top 20 Chinese plug-in voertuigen
Schone techniek
XPeng verkocht in januari 81% meer P7's dan in dezelfde periode een jaar eerder. Bovendien verkocht XPeng vorige maand 4.029 P5's en 2.186 G3/G3i-sportwagens. Het totale leveringsvolume voor alle XPeng-modellen overschreed eind januari 150 duizend eenheden. XPeng zal in 2022 zijn vierde elektrische voertuig debuteren, de G9, een volledig elektrische, middelgrote luxe SUV met zeven zitplaatsen. De G9 zal naar verwachting eerst aan kopers in China worden voorgesteld voordat hij in Europa op de markt komt, waardoor XPeng de kans krijgt om de verkoop nog sneller te laten groeien.

In vergelijking met zijn rivalen is XPeng nog steeds een van de snelstgroeiende bedrijven voor elektrische voertuigen. XPeng leverde de meeste EV's in januari, maar Li Auto boekt ook snelle vooruitgang. Li Auto - een bedrijf met één product dat een luxe SUV met zes zitplaatsen verkoopt, genaamd de Li ONE - verkocht in januari 12.268 elektrische voertuigen, met een groei van 128,1% jaar op jaar in leveringen. Wat de groeipercentages van de levering betreft, liep Li Auto in januari voor op XPeng, maar alleen omdat de leveringen van XPeng maand na maand sterker daalden. In december verkocht XPeng 16 duizend elektrische voertuigen, wat betekent dat het leveringsvolume in januari met 19% daalde.

NIO zag in januari ook een sequentiële daling van de leveringsgroei. De EV-startup leverde vorige maand 9.652 ES6's, EC6's en ES8's af, waarmee het opnieuw onder de 10 duizend maandelijkse leveringen viel. De totale leveringsgroei, jaar op jaar, voor NIO bedroeg in januari 33,6%. XPeng groeide in januari meer dan drie keer sneller dan NIO.
Tonydwi
0
Verliesgevende XPeng Inc. (NYSE:XPEV) zal naar verwachting op middellange termijn break-even zijn
Gewoon Muur St
vr 11 februari 2022, 17:53· 2 minuten lezen
In dit artikel:

XPEV
-4,24%

XPNGF
0,00%

We zijn van mening dat dit een redelijk goed moment is om de activiteiten van XPeng Inc. ( NYSE:XPEV ) te analyseren , aangezien het erop lijkt dat het bedrijf aan de vooravond staat van een aanzienlijke prestatie. XPeng Inc. ontwerpt, ontwikkelt, produceert en verkoopt slimme elektrische voertuigen in de Volksrepubliek China. Met het laatste verlies van CN ¥ 4,9 miljard in het laatste boekjaar en een verlies van CN 4,4 miljard in de afgelopen twaalf maanden, kon het marktkapitalisatiebedrijf van US $ 33 miljard zijn verlies verminderen door dichter bij zijn doel van break-even te komen. De meest dringende zorg voor investeerders is XPeng's weg naar winstgevendheid - wanneer zal het break-even zijn? In dit artikel zullen we ingaan op de verwachtingen voor de groei van het bedrijf en wanneer analisten verwachten dat het winstgevend zal worden.

Bekijk onze laatste analyse voor XPeng

Volgens de 18 industrieanalisten die XPeng behandelen, is de consensus dat break-even nabij is. Ze verwachten dat het bedrijf in 2023 een definitief verlies boekt, voordat het in 2024 een winst van CN ¥ 1,4 miljard maakt. Er wordt dus voorspeld dat het bedrijf over ongeveer 2 jaar vanaf vandaag break-even zal zijn. Welk tempo zal het bedrijf jaar-op-jaar moeten groeien om op deze datum break-even te draaien? Met behulp van een best passende lijn hebben we een gemiddeld jaarlijks groeipercentage van 67% berekend, wat buitengewoon sterk is. Als het bedrijf langzamer groeit, wordt het op een later tijdstip dan verwacht winstgevend.

Scroll om verder te gaan met inhoudAdvertentie

Versier de Jackpot van € 3.000.000 op valentijn
Nationale Loterij
Versier de Jackpot van € 3.000.000 op valentijn
En daarna daarna het hart van je geliefde met 50 kilo pralines van een etentje in een sterrenrestaurant. Da's pas een Lucky Valentijn!
MEER INFO
winst-per-aandeel-groei
winst-per-aandeel-groei
We gaan niet in op bedrijfsspecifieke ontwikkelingen voor XPeng, aangezien dit een samenvatting op hoog niveau is, houd er echter rekening mee dat een hoge verwachte groeisnelheid over het algemeen niet ongebruikelijk is voor een bedrijf dat momenteel een investering ondergaat periode.

Een ding dat we willen benadrukken is dat het bedrijf zijn kapitaal prudent heeft beheerd, waarbij de schuld 7,9% van het eigen vermogen uitmaakt. Dit betekent dat het zijn activiteiten voornamelijk met eigen vermogen heeft gefinancierd, en zijn lage schuldverplichting vermindert het risico rond beleggen in het verliesgevende bedrijf.

Volgende stappen:

Dit artikel is niet bedoeld als een uitgebreide analyse van XPeng, dus als je het bedrijf op een dieper niveau wilt begrijpen, neem dan een kijkje op de bedrijfspagina van XPeng op Simply Wall St. We hebben ook een lijst samengesteld met belangrijke factoren die u verder moet onderzoeken:
Tonydwi
0
XPENG IN ZEE MET EMIL FREY VOOR NEDERLANDSE STORES
BELOOFD IS BELOOFD
87
Xpeng P7
JAN LEMKES
11 februari 2022 om 08:53
De Chinese EV-bouwer Xpeng zegt nog dit kwartaal in Nederland van start te willen gaan. Dat doet het merk naar nu blijkt niet alleen, maar in samenwerking met dealerorganisatie Emil Frey NV.

Met Emil Frey wil Xpeng in Nederland ‘stores’ en een servicenetwerk opzetten. Voor wie niet in de autobranche werkt is ‘Emil Frey’ wellicht niet zo’n bekende naam. Toch is het een serieuze partij. De Nederlandse tak van dit van oorsprong Zwitserse bedrijf is bijvoorbeeld eigenaar van Nefkens Peugeot/DS/Citroën/Opel, Visser Peugeot, Ekris BMW/Mini, Pouw Volkswagen/Audi/Seat/Skoda, De Bois Honda, Emerpark Citroën/DS, Terwolde Renault/Dacia en Hyundai Wittenberg. Dat zijn allemaal namen die je vast weleens op een kentekenplaathouder hebt zien staan.

Emil Frey NV gaat Xpeng helpen met het opzetten van een Nederlands netwerk. We zeggen bewust niet ‘dealernetwerk’, want het is niet de bedoeling om een ‘Nefkens Xpeng’ of 'De Bois Xpeng' op te zetten. Wel moeten er hippe ‘stores’ ontstaan, geheel naar de laatste mode. De eerste daarvan komt volgens dit bericht nu eens niet in Amsterdam, maar in de Westfield Mall of The Netherlands in Leidschendam.

Emil Frey gaat Xpeng in Nederland ook van een service- en distributienetwerk voorzien. De eerste auto die Xpeng hier voert is de P7, een 4,88 meter lange sedan met een accucapaciteit van 80 kWh en een actieradius van zo’n 550 km. Er moeten echter spoedig meer modellen volgen.

Overigens heeft Xpeng ook in Zweden afspraken gemaakt met een groot dealernetwerk. Daarmee breidt het Chinese Tesla-alternatief zich snel uit in Europa, nadat het vorig jaar in Noorwegen voor het eerst voet aan wal zette.
Tonydwi
0
Xpeng-aandelen springen maar liefst 11% naarmate de EV-maker wordt toegevoegd aan de aandelenhandel op het vasteland van China
GEPUBLICEERD WO, 9 FEB 202203:05 EST
Arjun Kharpal
@ARJUNKHARPAL
BEKIJK LIVE
BELANGRIJKSTE PUNTEN
Xpeng’s Hong Kong-aandelen zijn opgenomen in een handelsverbinding met het vasteland van China, bekend als de Shenzhen-Hong Kong Stock Connect.
De verhuizing zal Chinese investeerders op het vasteland gemakkelijker toegang geven tot de aandelen van de start-up van elektrische auto’s, waardoor het bedrijf mogelijk zijn investeerdersbasis kan uitbreiden.
Xpeng ging in 2020 naar de beurs in de VS. Iets minder dan een jaar later voerde het een dual-primaire notering uit in Hong Kong.
In dit artikel
9868-HK
-5,00 (-3,18%)

Een XPeng Motor P7 elektrisch voertuig wordt te koop aangeboden op Wanda Plaza op 9 mei 2021 in Peking, China.
Een XPeng Motor P7 elektrisch voertuig wordt te koop aangeboden op Wanda Plaza op 9 mei 2021 in Peking, China.
VCG | Getty Images
Xpeng’s Hong Kong-aandelen zijn opgenomen in een handelsverbinding met het vasteland van China, bekend als de Shenzhen-Hong Kong Stock Connect.

Door deze stap krijgen investeerders op het Chinese vasteland gemakkelijker toegang tot de aandelen van de start-up van elektrische auto’s, waardoor het bedrijf mogelijk zijn investeerdersbasis kan uitbreiden.

Xpeng’s in Hong Kong genoteerde aandelen stegen maar liefst 11,5% voordat ze winst maakten. Het was ongeveer 9% hoger in de middaghandel.

“De opname zal niet alleen onze investeerdersbasis verder uitbreiden en diversifiëren, maar biedt ook de mogelijkheid voor onze klanten, partners en EV- en technologie-investeerders in China om deel te nemen aan ons opwindende groeiverhaal”, zei Brian Gu, president van Xpeng, in een verklaring .

De Shenzhen-Hong Kong Stock Connect werd in 2016 gelanceerd als een manier om het voor internationale beleggers gemakkelijker te maken om op het Chinese vasteland genoteerde aandelen te verhandelen en voor investeerders op het Chinese vasteland om in Hongkong genoteerde aandelen te kopen en verkopen.

Xpeng is behoorlijk agressief geweest in het proberen zijn investeerdersbasis uit te breiden.

In 2020 ging het naar de beurs in de VS. Iets minder dan een jaar later voerde het een dual-primary-notering uit in Hong Kong . Het bedrijf probeert investeerders aan te trekken in een tijd waarin de Chinese markt voor elektrische auto’s blijft groeien.
Tonydwi
0
XPeng kondigt resultaten van voertuiglevering aan voor februari 2022
di 1 maart 2022, 10:01 uur· 4 minuten lezen
In dit artikel:

6.225 voertuigen afgeleverd in februari 2022, een stijging van 180% op jaarbasis

Technologie-upgrade voor fabriek in Zhaoqing voltooid om toekomstige leveringen te versnellen

GUANGZHOU, China, 01 maart 2022 --( BUSINESS WIRE )--XPeng Inc. ("XPeng" of het "Bedrijf", NYSE: XPEV, HKEX: 9868), een toonaangevend Chinees slim elektrisch voertuig ("Smart EV") bedrijf, heeft vandaag de resultaten van de levering van voertuigen voor februari 2022 bekendgemaakt.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk de volledige release hier: www.businesswire.com/news/home/202203...

XPENG P7 rolt van de productielijn (Foto: Business Wire)

Scroll om verder te gaan met inhoudAdvertentie

Dacia Spring al gezien?
Dacia
Dacia Spring al gezien?
SUV-look, tot 230 km autonomie en 80% beladen in minder dan 1u: ontdek de elektrische revolutie.
MEER INFO
XPeng leverde in februari 2022 6.225 Smart EV's, een stijging van 180% op jaarbasis. De leveringen van februari bestonden uit 3.537 P7 smart sports sedans, een stijging van 151% op jaarbasis. In februari werden 2.059 P5 smart-familie sedans afgeleverd, waarmee het totale aantal leveringen van de P5 op 13.953 sinds de lancering in september 2021 komt. Ook werden 629 G3 en G3i slimme compacte SUV's afgeleverd in februari.

De technologie-upgrade in de fabriek in Zhaoqing tijdens de Chinese nieuwjaarsvakantie van eind januari tot begin februari is voltooid. De productie in de fabriek in Zhaoqing werd medio februari zoals gepland hervat. De upgrade stelt het bedrijf in staat om de levering van zijn aanzienlijke orderportefeuille te versnellen.

In februari 2022 bereikte het bedrijf verschillende mijlpalen:

XPeng (HKEX: 9868) werd toegevoegd aan de Shenzhen-Hong Kong en Shanghai-Hong Kong Stock Connect-programma's, waarmee gekwalificeerde Chinese investeerders op het vasteland in aanmerking komende XPeng-aandelen in Hong Kong kunnen verhandelen.

Er werd aangekondigd dat XPeng (HKEX: 9868) met ingang van 7 maart 2022 zal worden opgenomen in de Hang Seng TECH Index als een bestanddeel, een sterke bevestiging van de onderliggende kracht van het bedrijf als technologieleider in de slimme mobiliteitsindustrie.

Het bedrijf kondigde zijn strategische partnerschappen aan met twee gerenommeerde Europese automobielspelers voor samenwerkingen met agentschappen in de detailhandel in Nederland en Zweden. Tegelijkertijd opende XPeng's eerste merkwinkel voor overzeese winkelervaringen in Stockholm, Zweden.
Tonydwi
0
XPeng start reserveringen voor P5 sedan in vier Europese landen, opent eerste winkel in Nederland

Phate Zhang/CnEVPost Phate Zhang/CnEVPost
10 mrt 2022
Advertentie

Consumenten in Denemarken, Nederland, Noorwegen en Zweden kunnen nu beginnen met het pre-orderen van de P5 sedan, waarbij klanten in Nederland vanaf april een proefrit met het model kunnen maken.

XPeng start reserveringen voor P5 sedan in vier Europese landen, opent eerste winkel in Nederland - CnEVPost

(Afbeelding tegoed: XPeng)

XPeng Motors brengt zijn producten naar meer Europese landen, aangezien de Chinese fabrikant van elektrische voertuigen (EV) zijn inspanningen opvoert om internationaal uit te breiden.

XPeng (NYSE: XPEV, HKG: 9868) heeft vandaag lokale consumenten toegestaan ??om de P5 sedan, het derde en nieuwste productievoertuig van het bedrijf, tegelijkertijd te reserveren in Denemarken, Nederland, Noorwegen en Zweden, wat een belangrijke mijlpaal markeert in zijn Europese expansie plannen.

Advertentie

Dit is de eerste keer dat de P5 zich bij de exportmodellen voegt, aangezien het bedrijf eerder de G3-serie SUV's en de P7-sedan in Noorwegen aanbood.

XPeng kondigde ook de opening aan van zijn eerste lokale experience store in Nederland, de tweede showroom met het XPeng-merk in Europa. Een maand geleden opende XPeng zijn eerste experience store in Europa in Zweden.

XPeng lanceerde de P5 officieel in China op 15 september 2021 met twee LiDAR's op de premiumversie van het model, waardoor het een van de eerste productievoertuigen is die LiDAR's op de wereldmarkt gebruikt.

Van september vorig jaar tot eind februari van dit jaar heeft XPeng in totaal 13.953 eenheden van het P5-model afgeleverd, blijkt uit gegevens die worden gecontroleerd door CnEVPost.

XPeng start reserveringen voor P5 sedan in vier Europese landen, opent eerste winkel in Nederland - CnEVPost

Advertentie

In de vier Europese landen is het proces van het reserveren van de P5 volledig digitaal voor gebruikers, die dit kunnen doen op de officiële website van XPeng in elk land of in elke mobiele app.

"De komst van de XPeng P5 in vier belangrijke Europese markten is een nieuwe demonstratie van onze toewijding aan Europa", zegt Leon He, Vice President van het bedrijf.

"Elk nieuw XPeng-model bereikt een nieuw niveau van technologische verfijning. De P5 brengt een groot aantal gedifferentieerde functies naar een nieuw klantenbestand in Europa, een markt waar we onszelf aan het opbouwen zijn als een langetermijnspeler", voegde hij eraan toe.

Op de Chinese markt wordt de XPeng P5 beschouwd als een van de meest kosteneffectieve EV's, en het bedrijf is erin geslaagd de kosten laag te houden en tegelijkertijd uitstekende hardware en intelligentie te bieden.

XPeng biedt tot 10 versies van de P5 in China, met een startprijs van 162.700 yuan ($ 25.740) na subsidies.
DeZwarteRidder
0
Al die mooie verhalen zullen de koers niet redden.

De gebakken lucht loopt uit de Xpeng-ballon.
190 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 860,01 -5,35 -0,62% 19 apr
AMX 921,43 -5,17 -0,56% 19 apr
ASCX 1.182,36 -7,47 -0,63% 19 apr
BEL 20 3.827,75 +1,17 +0,03% 19 apr
Germany40^ 17.714,20 -23,16 -0,13% 19 apr
US30^ 37.851,00 0,00 0,00% 19 apr
US500^ 4.960,72 0,00 0,00% 19 apr
Nasd100^ 17.004,48 0,00 0,00% 19 apr
Japan225^ 37.028,48 0,00 0,00% 19 apr
WTI 82,10 0,00 0,00% 19 apr
Brent 87,14 0,00 0,00% 19 apr
EUR/USD 1,0655 +0,0012 +0,11% 19 apr
BTC/USD 63.943,04 +355,26 +0,56% 02:08
Gold spot 2.392,50 0,00 0,00% 19 apr
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
Heineken 89,640 +1,640 +1,86% 19 apr
DSM FIRMENICH AG 104,100 +1,350 +1,31% 19 apr
Ahold Delhaize 27,380 +0,240 +0,88% 19 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
ASMI 523,000 -21,800 -4,00% 19 apr
BESI 133,500 -5,050 -3,64% 19 apr
ADYEN NV 1.399,200 -43,400 -3,01% 19 apr

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront