PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL februari 2022 | 35mln aandelen gezocht voor april!

2.010 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 97 98 99 100 101 » | Laatste
Boeren verstand
0
quote:

Bart Meerdink schreef op 4 februari 2022 21:13:

Is er iemand die een theorie heeft waarom PostNL, BPost, Deutsche Post, zelfs Royal Mail zo dalen vandaag?

Post is arbeidsintensief en dat betekent, naast alle andere inflatie (brandstof, verwarming) hogere kosten. Doorberekenen is niet vanzelfsprekend, en er is in ieder geval vertraging daarbij. Dat drukt op de winst, zolang die hoge (loon-)inflatie er is.

Als dat de reden is dan breekt blijkbaar nu pas dat inzicht door bij de big money op de beurs.

Vervolgens is de vraag, wat is de schade, hoe lang duurt het, en schept het ook nog kansen voor PostNL?
Ik denk ook dat dat de reden is. Al een paar keer gezegd dat de marges niet dik zijn. Ook 10% niet. En dat dergelijje kostenstijgingen snel impact hebben.
Alleen hoop ik dat postnl daar toch een antwoord op heeft, ook gezien Pim zn zelfverzekerde en stellige antwoorden…
SEVA_
0
Porscheknakker
1
quote:

DeWalt schreef op 4 februari 2022 18:16:

Shorters breiden weer wat uit www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist...

Gewoon vasthouden en in hun eigen sop laten gaarkoken.
Shortsell.nl
PostNL 3,91% -0,02%
Geen uitbreiding dus.

junior192
0
Misschien veel concurrentie druk vanuit Amazone na hun cijfers?
Want alle postbedrijven zijn gezakt behalve ....
Boeren verstand
0
quote:

SEVA_ schreef op 4 februari 2022 22:03:

Brandstof is iig ge-hedged en alle daken van de depots liggen vol met panelen.
Ja, dat hoor ik vaak op t forum, maar energie is iets anders dan brandstof… ik weet niet of dat zo is
Boeren verstand
1
quote:

De Porscheknakker schreef op 4 februari 2022 22:52:

[...]

Shortsell.nl
PostNL 3,91% -0,02%
Geen uitbreiding dus.

Tja, da’s best een onlogisch verhaal voor sommige forumleden… 16 cent eraf, en geen uitbreiding…

Contradicti interminus…

Nou ja, gelukkig zijn er ook nog shorters onder de radar…
SEVA_
0
quote:

Boeren verstand schreef op 4 februari 2022 23:21:

[...]

Ja, dat hoor ik vaak op t forum, maar energie is iets anders dan brandstof… ik weet niet of dat zo is
Het staat in de transcripten. In dit geval bij Q321.
Bart Meerdink
0
quote:

SEVA_ schreef op 5 februari 2022 08:47:

[...]

Het staat in de transcripten. In dit geval bij Q321.
"At the same time, on some of these cost drivers, we have secured our position before. So on energy, for instance, we have hedged that risk for a longer period in time. Yes, there is upward pressure on fuel prices but that is not that big and definitely not that big in our full year expectations."

Die 'energy' zal wel gas en elektra zijn, brandstof wordt apart genoemd. En die expectations, dat was 2021. Dat was begin november en er zullen over een tijd(je) nieuwe contracten aan komen. Hopelijk valt er geen leverancier om, zoals bij Welkom. Want iemand moet voor die exorbitante gasprijzen opdraaien.

Gelukkig hebben we een zachte winter (graaddagen 2022 tot nu toe -14% t.o.v. 2021 hoewel 2020 nog iets zachter was), en het verbruik zal ook wel lager zijn waar dat kan. Maar desondanks, die gasprijs blijft hoog.

Wat betreft kansen, zijn er mogelijkheden om marktaandeel te winnen? De concurrentie heeft ook last van kostenstijgingen. Investeringen in automatisering werpen extra vruchten af als de lonen stijgen en de arbeidsmarkt krap is.
perry1
0
Ik heb in 4 dagen elke dag een pakket gehad bezorger DHL waaronder 1 rechtstreeks bij BOL, het gekke is dat ze vooral in de avond bezorgen. Ik zie overigens ook veel minder bussen ook niet van andere bezorgers.
Lector
1
quote:

upsidedown schreef op 4 februari 2022 18:59:

Toch vreemd. Die krestinsky heeft inmiddels 25 % belang en de koers is alleen maar gezakt de laatste 7 maanden.
Dat die shorters zo'n grote invloed hebben.

Met 25% aandeel kun je heel wat bewegen in de koers, zeker als je hulp krijgt van andere shorters.
Ik heb het al vaker genoemd, dit aandeel is overgeleverd aan speculanten en HV is volledig de controle kwijt. Ze kan slechts toezien hoe het aandeel als stuiterbal gebruikt wordt door mensen die daar heel veel geld aan verdienen.
Nu Kertinsky eenmaal dit percentage heeft en waarschijnlijk nog steeds bezig is met uitbreiden wordt voor HV de kans om de controle terug te pakken steeds kleiner.
Wat mij betreft is Kretinsky dan ook de daadwerkelijke CEO van PostNL, niet op papier maar wel in de praktijk omdat hij controle heeft over het koersverloop, ook al heeft hij daar nog hulp bij nodig.
HV zie ik als een soort vestigingsmanager, ze moet op de winkel passen en ieder kwartaal de pers te woord staan.
rsantego
0
quote:

Boeren verstand schreef op 5 februari 2022 00:19:

[...]

Tja, da’s best een onlogisch verhaal voor sommige forumleden… 16 cent eraf, en geen uitbreiding…

Contradicti interminus…

Nou ja, gelukkig zijn er ook nog shorters onder de radar…

De melding van de uitbreiding komt maandag wel na de veldslag van gisteren. Overigens hebben enkele shorters op donderdag uitgebreid en is vrijdag de koers gesloopt. Dat ruikt naar koersmanipulatie.
junior192
2
Forza
1
Met het huidige dividendrendement zal de koers echt nog wel (flink) oplopen. Lekker vasthouden dus en je niet laten verleiden tot een verkoop op dagen als gisteren. Ik heb een ijzeren voorraad op de plank en profiteer van dagen als gisteren om nog, relatief goedkoop, wat in te slaan. In april lach ik me rot.
Boeren verstand
2
quote:

Lector schreef op 5 februari 2022 09:26:

[...]

Met 25% aandeel kun je heel wat bewegen in de koers, zeker als je hulp krijgt van andere shorters.
Ik heb het al vaker genoemd, dit aandeel is overgeleverd aan speculanten en HV is volledig de controle kwijt. Ze kan slechts toezien hoe het aandeel als stuiterbal gebruikt wordt door mensen die daar heel veel geld aan verdienen.
Nu Kertinsky eenmaal dit percentage heeft en waarschijnlijk nog steeds bezig is met uitbreiden wordt voor HV de kans om de controle terug te pakken steeds kleiner.
Wat mij betreft is Kretinsky dan ook de daadwerkelijke CEO van PostNL, niet op papier maar wel in de praktijk omdat hij controle heeft over het koersverloop, ook al heeft hij daar nog hulp bij nodig.
HV zie ik als een soort vestigingsmanager, ze moet op de winkel passen en ieder kwartaal de pers te woord staan.
Sorry Lector, maar dit ben ik niet met je eens.
Kun je uitleggen hoe dat werkt: met 25% aandeel kun je heel wat bewegen in de koers?
Hoezo heeft hij controle over koersverloop?
Wacko Winger
5
quote:

Lector schreef op 5 februari 2022 09:26:

[...]

Met 25% aandeel kun je heel wat bewegen in de koers, zeker als je hulp krijgt van andere shorters.
Ik heb het al vaker genoemd, dit aandeel is overgeleverd aan speculanten en HV is volledig de controle kwijt. Ze kan slechts toezien hoe het aandeel als stuiterbal gebruikt wordt door mensen die daar heel veel geld aan verdienen.
Nu Kertinsky eenmaal dit percentage heeft en waarschijnlijk nog steeds bezig is met uitbreiden wordt voor HV de kans om de controle terug te pakken steeds kleiner.
Wat mij betreft is Kretinsky dan ook de daadwerkelijke CEO van PostNL, niet op papier maar wel in de praktijk omdat hij controle heeft over het koersverloop, ook al heeft hij daar nog hulp bij nodig.
HV zie ik als een soort vestigingsmanager, ze moet op de winkel passen en ieder kwartaal de pers te woord staan.
Hoewel er normaal gesproken grote correlatie is tussen de prestaties van een bedrijf en de beurskoers, is een CEO niet verantwoordelijk voor de beurskoers maar voor de prestaties van een bedrijf. Dat Kretinsky feitelijk CEO zou slaat dan ook nergens op.

Paul
2
[quote alias=Wacko Winger id=14005576 date=202202051227]
[...]

Hoewel er normaal gesproken grote correlatie is tussen de prestaties van een bedrijf en de beurskoers, is een CEO niet verantwoordelijk voor de beurskoers maar voor de prestaties van een bedrijf. Dat Kretinsky feitelijk CEO zou slaat dan ook nergens op.

Helemaal mee eens. Ik zou zelfs willen stellen dat een goede ceo zich niet bezighoudt met de beurskoers. Als ze dat wel doen, krijg je meestal korte termijn beleid. Kosten snijden om de cijfers op te poetsen in plaats van investeren in de toekomst.
HAMMER 51
0
Waar voor dient een CEO? Als schietschijf voor alles wat verkeer loopt? Begrijp me niet verkeerd :de CEO van POSTNL is een marionette van DEHAAG.
Dus als stockholder weet je na alle jaren ondertussen wat de waarde van u is CEO ?
CEO zijn dik betaald om als schietschijf te die en wat er verkeerd loopt in het bedrijf:een verlijk met de voetbal wereld is niet ver gezorgd : met een super gouden handdruk verschuiven tal van CEO van het ene bedrijf naar het andere en steeds met een hoger salaris op hun hun bankrekening.
De kunst is :je moet maar in het circuit geraken.
Boeren verstand
0
quote:

Bart Meerdink schreef op 5 februari 2022 09:08:

[...]
"At the same time, on some of these cost drivers, we have secured our position before. So on energy, for instance, we have hedged that risk for a longer period in time. Yes, there is upward pressure on fuel prices but that is not that big and definitely not that big in our full year expectations."

Die 'energy' zal wel gas en elektra zijn, brandstof wordt apart genoemd. En die expectations, dat was 2021. Dat was begin november en er zullen over een tijd(je) nieuwe contracten aan komen. Hopelijk valt er geen leverancier om, zoals bij Welkom. Want iemand moet voor die exorbitante gasprijzen opdraaien.

Gelukkig hebben we een zachte winter (graaddagen 2022 tot nu toe -14% t.o.v. 2021 hoewel 2020 nog iets zachter was), en het verbruik zal ook wel lager zijn waar dat kan. Maar desondanks, die gasprijs blijft hoog.

Wat betreft kansen, zijn er mogelijkheden om marktaandeel te winnen? De concurrentie heeft ook last van kostenstijgingen. Investeringen in automatisering werpen extra vruchten af als de lonen stijgen en de arbeidsmarkt krap is.
Op lange termijn wel misschien (4 tot 6 jaar) op korte termijn niet ben ik bang. PNL heeft veel meer last van bv FNV en andere bonden dan DHL, GLS of DPD. Ook bij andere “regels” van de overheid zal die scherper naar PostNL kijken… maar op lange termijn wint de kwaliteit wel, en dat is in mijn ogen PNL en DHL.
Er wordt op dit forum ook veel gezeurd over de groene investeringen in ‘schone lucht’ van MT, maar dat levert nu al en in de toekomst gewoon geld op. Dat gaan de DPds en vooral GLS niet trekken. DHL doet precies t zelfde als PostNL, zie oa nu weer nieuwe sorteer centum Leeuwarden van DHL.

Dus marktaandeel winnen zie ik niet 123, zie ook investering bol.com in Cycloon, Amazon die t zelf gaat doen etc… maar ik zie dpd en gls wel vertrekken binnen nu en 5 jaar.
Rakker
0
Ik ben eigenlijk verbaasd dat Kretinsky (of een afvaardiging), niet op de aandeelhoudersvergadering was.
Boeren verstand
0
quote:

Mouse schreef op 5 februari 2022 13:33:

Ik ben eigenlijk verbaasd dat Kretinsky (of een afvaardiging), niet op de aandeelhoudersvergadering was.
Hij krijt wel zn eigen uurtje bij het MT… voor de AVA
2.010 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 97 98 99 100 101 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 1,204
Verschil -0,029 (-2,35%)
Hoog 1,239
Laag 1,195
Volume 1.803.919
Volume gemiddeld 2.175.390
Volume gisteren 1.157.272

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront