TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei

909 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 26 mei 2022 17:44:

quote:

Wereldbelegger schreef op 26 mei 2022 08:32:
Handel in TomTom door Hedgefund Citaldeladvisors
- Alleen op dinsdag wordt er op de knoppen gedrukt.

datum percent slotkoers daylow
13-apr 0,68% 7,20 7,06
3-mei 0,58% 8,22 7,99
verschil -0,10% is 132.367 aandelen
verkoop na drie weken met minimaal 10,9% winst

17-mei 0,49% 8,20 8,10
verschil -0,09% is 119.130 aandelen
verkoop twee weken later met minimaal 12,5% winst

24-mei 0,50% 7,02 6,98
verschil 0,01% is 13.237 aandelen
aankoop tegen minimaal 0,57% goedkoper dan op 13 april
* Kleine aankoop! Wat verwacht de fondsmanager m.b.t. de koersontwikkeling?

[...]

Geloven in allerlei koersmanipulatietheorieën doet wilde fantasieën creëren.
En ik vraag me dan alleen maar af. Waarom zou zo een hedgefund dat doen.

En ik vraag u: bent u nog steeds overtuigt dat Teslin veel meer aandelen heeft dan de melding van 3,2% op 28 januari 2022?
Of hebben ze op slinkse wijze met hulp van hedgefund Citaldeladvisors twee dagen geleden hun belang vergroot naar 4,99%
Zo zou maar kunnen gezien alle speculaties over het belang van instappen in TT door Teslin.
Zal oprecht proberen het uit te leggen, maar wat mij betreft mag je de eigen speculatie over wat ik geloof rustig weglaten.

Ik heb slechts aangegeven dat als Citadel, zoals je nota bene zelf onderschrijft, op 0,49 % shortpercentage is gekomen, dan betekent dat ze onder die 0,49% dus verder hebben kunnen afbouwen, zonder dat dit dan nog geregistreerd wordt.

Eens? Is toch feitelijk zo, sinds jaar en dag, staat ook op de site van shortsell.

Dus, als ze daarna dan weer op 0,50 % komen, dan hoeft dat dus niet te betekenen, dat er 0,01 % weer meer is geshort.

Ik hoop dat deze niet al te lastige rekensom voor jou te volgen is, ook zonder insinuaties of mij vragen te stellen over wat ik van het belang van Teslin weet.
boem!
0
De markt lijkt zich een beetje te hebben hervonden.

Het volumegeweld is verdwenen.

In de afgelopen dagen heeft de markt het vertrouwen in het verdienmodel van TT opgezegd.

Waar TT een outlook afgaf van 25-55 mio FCF in 2023 zit de markt daar nu fractioneel onder.

Zoals door velen hier betoogt gaat het om de omzet A&E welke gerealiseerd kan worden in combinatie met de te maken kosten die de verdiensten van TT in 2023 zullen bepalen.

TT is daar duidelijk over zij zien de prodomzet Automotive significant toenemen(12-20%) terwijl zij een spectaculaire kostenefficientieslag denken te kunnen maken.

In dat licht bezien is een FCF van 25-55mio het minste wat je mag verwachten.

Een prod omzet Automotive van 266*1,16= 310 mio in 2022 en 360 mio in 2023 lijkt mij alleszins redelijk indien je de historische prodomzetten daarbij in het oog houdt( 2018 319mio, 2019 381mio).

De prodomzet A&E komt daarmee uit op 550 mio in 2023.

Met een restantomzet Consumer van 80 mio levert dat een marge op van 535mio
Onder aftrek van opex excl D&A van 445 mio resulteert dat in een FCF van 90*.8-15 mio= 57 mio

Op deze manier kom ik fractioneel hoger uit dan de outlook.

Het is zeker nog geen gelopen race wat het uiteindelijke verdienmodel van TT zal voorstellen.
Wereldbelegger
1
quote:

Overtake schreef op 26 mei 2022 21:42:

[...]

Zal oprecht proberen het uit te leggen, maar wat mij betreft mag je de eigen speculatie over wat ik geloof rustig weglaten.

Ik heb slechts aangegeven dat als Citadel, zoals je nota bene zelf onderschrijft, op 0,49 % shortpercentage is gekomen, dan betekent dat ze onder die 0,49% dus verder hebben kunnen afbouwen, zonder dat dit dan nog geregistreerd wordt.

Eens? Is toch feitelijk zo, sinds jaar en dag, staat ook op de site van shortsell.

Dus, als ze daarna dan weer op 0,50 % komen, dan hoeft dat dus niet te betekenen, dat er 0,01 % weer meer is geshort.

Ik hoop dat deze niet al te lastige rekensom voor jou te volgen is, ook zonder insinuaties of mij vragen te stellen over wat ik van het belang van Teslin weet.
Ik ben blij dat u het zo goed kunt uitleggen.
Er gaat een wereld voor me open.

Misschien kunt u ook uitleggen waarom Citadel dat (eventueel) gedaan zou hebben op 24 mei
Want met 0,5% aandelen in bezit een handelsvolume creëren van 1.45 miljoen op één dag
met min 13,76% als gevolg moet toch een reden hebben volgens de koersmanipulatiedenkers.
Wereldbelegger
0
De zelfrijdende auto faalt nog steeds

Een nieuwe studie onthult de gebreken van de zelfrijdende auto. En dit net op het moment dat een federale taskforce deze materie onderzoekt om eventueel de Wegenverkeerswet aan te passen.

Een recente studie van de American Automobile Association (AAA) waarschuwt voor talrijke storingen in zelfrijdende auto’s. Dit gebeurde na een onderzoek van verschillende semi-autonome voertuigen die momenteel op de markt beschikbaar zijn, van onder andere Hyundai, Subaru en Tesla.

Met name wanneer een fietser een rijbaan oversteekt, blijkt dat het systeem die in een derde van de gevallen niet detecteert. En het verliep niet beter in andere rijomstandigheden, omdat de AAA ook vijftien frontale ongevallen registreerde bij tests met een voertuig dat in de tegenovergestelde richting op één rijstrook reed. Zelfs met een auto die tegen een zeer gematigd tempo reed, wat meer tijd overlaat voor detectie door de computers en radars.

bron:
gocar.be/nl/autonieuws/nieuwe-technol...
[verwijderd]
16
quote:

Wereldbelegger schreef op 27 mei 2022 08:33:

[...]

Ik ben blij dat u het zo goed kunt uitleggen.
Er gaat een wereld voor me open.

Misschien kunt u ook uitleggen waarom Citadel dat (eventueel) gedaan zou hebben op 24 mei
Want met 0,5% aandelen in bezit een handelsvolume creëren van 1.45 miljoen op één dag
met min 13,76% als gevolg moet toch een reden hebben volgens de koersmanipulatiedenkers.
Er gaat helemaal geen wereld voor je open, je snapt er gewoon geen zak van. Zodra je niet een stukje van anderen kunt aanhalen dan wordt het voor jou te moeilijk. Niet alleen qua taal, maar ook nog eens als het op sommetjes aankomt.

Maar, schrijf lekker je dagboek verder vol hier hoor!
win some...
3
quote:

boem! schreef op 27 mei 2022 06:26:

De markt lijkt zich een beetje te hebben hervonden.

Het volumegeweld is verdwenen.

In de afgelopen dagen heeft de markt het vertrouwen in het verdienmodel van TT opgezegd.

Waar TT een outlook afgaf van 25-55 mio FCF in 2023 zit de markt daar nu fractioneel onder.

Zoals door velen hier betoogt gaat het om de omzet A&E welke gerealiseerd kan worden in combinatie met de te maken kosten die de verdiensten van TT in 2023 zullen bepalen.

TT is daar duidelijk over zij zien de prodomzet Automotive significant toenemen(12-20%) terwijl zij een spectaculaire kostenefficientieslag denken te kunnen maken.

In dat licht bezien is een FCF van 25-55mio het minste wat je mag verwachten.

Een prod omzet Automotive van 266*1,16= 310 mio in 2022 en 360 mio in 2023 lijkt mij alleszins redelijk indien je de historische prodomzetten daarbij in het oog houdt( 2018 319mio, 2019 381mio).

De prodomzet A&E komt daarmee uit op 550 mio in 2023.

Met een restantomzet Consumer van 80 mio levert dat een marge op van 535mio
Onder aftrek van opex excl D&A van 445 mio resulteert dat in een FCF van 90*.8-15 mio= 57 mio

Op deze manier kom ik fractioneel hoger uit dan de outlook.

Het is zeker nog geen gelopen race wat het uiteindelijke verdienmodel van TT zal voorstellen.
Even een paar opmerkingen

Je stelt de Automotive prod. omzet op 12-20%. Tijden de cc van Q1 gaf TT aan: So operational revenue of
Automotive is expected to grow with 10% year-over-year.


Voor 2021 was de OPEX exl. D&A 426,6 mio. Voor 2023 voorspel je een OPEX exl. D&A van 445 mio. Ik zie de 'spectaculaire kostenefficiëntieslag' hier niet in terug.

Enterprise stel je voor 2023 op 550-360 = 190 mio. In 2021 was Enterprise nog 170,9 mio. Op basis waarvan verwacht je deze groei? Tijdens de cc van Q4 zei TT nl. het volgende: In Enterprise, we renewed various customer contracts. Some of these renewals reflect lower usage, translating into a reduced contract value. This will impact our Enterprise revenue as of the fourth quarter of 2022 and beyond.
tatje
3
Tja, we kennen onze droefsnoeten wel.
Schat ze of hem haar het ( de zeven ) tussen de 30 en 55, anders is het wel heel zielig.

Mijn mening !
Level 5 zonder stuur, automated on all roads. NOOIT, misschien afgebakende gebieden.
Level 4 met stuur, automated on certain roads.

Bijkopen, Sniklaas zei het al, onder de 6,50 of de Q2 cijfers afwachten.
ketchup
7
nog steeds dezelfde trading range voor dit aandeel
alles aan 7,00 en lager is koopwaardig, alles boven de 8,50 is voor nu een brug te ver
het blijft gewoon watertrappelen met dit aandeel
het handelen van opties om de positie heen is dan ook de manier om wat rendement te halen

niet voor mij weggelegd - er is beter rendement elders te halen
TT zie ik als een kanskaart die hopelijk een keer gaat uitbetalen bij een verandering van aandeelhoudersstructuur

TT moet het hebben van helpende hand van derden voor opwaardering van de koers en HERE is dan de meest voor de hand liggende, mochten die einde jaar of volgend jaar van aandeelhouders wisselen en er komt een 3 miljard prijs uitrollen dan zal dat TT een mooie zet kunnen geven naar hopelijk 15 euro plus
en dat vanaf hier aan 7 euro geeft een zeer mooi rendement

op eigen kracht blijft het een uphill struggle en zal het al een enorme inspanning vergen aan 10 euro te noteren, maar het is niet onmogelijk

ben niet negatief voor TT, maar zie het puur als een overname / exit kandidaat van de beurs
Vive tu vida positivamente
2
quote:

Overtake schreef op 27 mei 2022 08:37:

[...]
Er gaat helemaal geen wereld voor je open, je snapt er gewoon geen zak van. Zodra je niet een stukje van anderen kunt aanhalen dan wordt het voor jou te moeilijk. Niet alleen qua taal, maar ook nog eens als het op sommetjes aankomt.

Maar, schrijf lekker je dagboek verder vol hier hoor!
WB alias Wereld Basher,

Duidelijk?!
xof
1
Wies, vlgs mij zijn we het al jaren met elkaar eens. Dat jij TT nog hebt zegt veel over het engelengeduld dat bij dit TT aandeel past.

Eergisteren was mijn aankoop 6,91 toch een mooi bijkoopmoment.

De range die jij noemt, daarbinnen handel ik. Zo maak ik toch n redelijk rendement als je een aandeel eenmaal fundamenteel volgt en dus kent, gebruik ik trades om wat extra rendement te scoren. Defensief.

Ytd toch al boven de 8%, oa BOKA, BAYER en KPN
Kaviaar
0
Wereldbelegger
0
quote:

Overtake schreef op 27 mei 2022 08:37:

[...]
Er gaat helemaal geen wereld voor je open, je snapt er gewoon geen zak van. Zodra je niet een stukje van anderen kunt aanhalen dan wordt het voor jou te moeilijk. Niet alleen qua taal, maar ook nog eens als het op sommetjes aankomt.

Maar, schrijf lekker je dagboek verder vol hier hoor!
Ach,
Meneer kan het dus niet uitleggen en gaat dan over tot jijbakken.
En vangt daarmee dan ook nog 10 AB's
Blijkbaar is een aantal koerscomplotdenkers op dit forum al vroeg aanwezig om hun frustratie over de koersontwikkeling met elkaar te delen.

Het is ook vervelend als het rendement na een jaar vol met mooie verhalen op dit forum min 4,86% staat.
De huidige koers staat ver van de mooie koersdoelen € 17,50 tot € 28,- af. Dat doet pijn.
Maar wie weet meldt Teslin volgende week een groter belang. Dan kan men daar weer achter aanlopen.
Wereldbelegger
0
quote:

xof schreef op 27 mei 2022 09:39:

Wies, vlgs mij zijn we het al jaren met elkaar eens. Dat jij TT nog hebt zegt veel over het engelengeduld dat bij dit TT aandeel past.

Eergisteren was mijn aankoop 6,91 toch een mooi bijkoopmoment.

De range die jij noemt, daarbinnen handel ik. Zo maak ik toch n redelijk rendement als je een aandeel eenmaal fundamenteel volgt en dus kent, gebruik ik trades om wat extra rendement te scoren. Defensief.

Ytd toch al boven de 8%, oa BOKA, BAYER en KPN
Is de enige manier om rendement te halen.
Hoe volatieler hoe beter.
Prima aandeel voor beleggers die niet in in skyhigh koersdoelen geloven maar kijken naar de mogelijkheden die de koersontwikkeling brengt.
Juun
2
TT komt binnenkort met iets nieuws en exclusiefs. De beste navigatie ooit. Teaser zojuist op de mail gehad.

Misschien navigatie voor de rollator of scootmobiel? Ik zit een beetje aan de levensfase van Goddijn te denken. Veel anders kan het naar mijn idee niet zijn.
boem!
0
quote:

win some... schreef op 27 mei 2022 09:11:

[...]

Even een paar opmerkingen

Je stelt de Automotive prod. omzet op 12-20%. Tijden de cc van Q1 gaf TT aan: So operational revenue of
Automotive is expected to grow with 10% year-over-year.


Voor 2021 was de OPEX exl. D&A 426,6 mio. Voor 2023 voorspel je een OPEX exl. D&A van 445 mio. Ik zie de 'spectaculaire kostenefficiëntieslag' hier niet in terug.

Enterprise stel je voor 2023 op 550-360 = 190 mio. In 2021 was Enterprise nog 170,9 mio. Op basis waarvan verwacht je deze groei? Tijdens de cc van Q4 zei TT nl. het volgende: In Enterprise, we renewed various customer contracts. Some of these renewals reflect lower usage, translating into a reduced contract value. This will impact our Enterprise revenue as of the fourth quarter of 2022 and beyond.
indien ik uitga van de door jou gemaakte opmerkingen en de rekensom opnieuw opzet met:
Prod omzet Autmotive 320 ip 360 mio
Enterprise 180 mio ipv 190 mio
Opex excl D&A 425 ipv 445 mio.
kom ik uit op FCF van 65mio*0,80 -15 mio = 37 mio (outlook 25-55 mio)
[verwijderd]
6
quote:

Wereldbelegger schreef op 27 mei 2022 10:35:

[...]

Ach,
Meneer kan het dus niet uitleggen en gaat dan over tot jijbakken.
En vangt daarmee dan ook nog 10 AB's
Ja, ik zou die 10 AB's inderdaad zo opvatten dat ze bedoelen dat ze het jijbakken leuk vinden. Ookal begrijp je dan ook weer niet wat jijbakken inhoudt, maar ja. En ik zou in jouw geval zeker niet denken dat anderen jouw bijdragen hier wat minder op prijs stellen, hoe slecht je je dat ook kunt voorstellen. Of dat ze vinden dat je het misschien inderdaad niet snapt. Het ligt immers aan hoe ik het nu twee keer niet goed heb uitgelegd toch?
Ik laat wereldbelegger weer een tijdje in zijn eigen wereld, misschien dat anderen de kritiek weer over kunnen nemen? Wees gewaarschuwd, hij trekt zich er niets van aan!
Johan8
0
quote:

Juun schreef op 27 mei 2022 10:55:

TT komt binnenkort met iets nieuws en exclusiefs. De beste navigatie ooit. Teaser zojuist op de mail gehad.

Misschien navigatie voor de rollator of scootmobiel? Ik zit een beetje aan de levensfase van Goddijn te denken. Veel anders kan het naar mijn idee niet zijn.
Nou wat dacht je van, Indigo 2.0
Wereldbelegger
0
Omdat ik vanmorgen heb mogen leren dat een hedgefonds die op 0,49 % shortpercentage is gekomen, dat het dan ook mogelijk is om verder te kunnen afbouwen, zonder dat dit dan nog geregistreerd wordt. Dus, als ze daarna dan weer op 0,50 % komen, het niet hoeft te betekenen, dat er 0,01 % weer meer is geshort.

Deze redenatie kunnen we dus ook voor Teslin gebruiken.
Teslin heeft op 28 januari 2022 een 3,2% belang gemeld en hoeft pas bij 5% weer te melden.
Teslin heeft dus tussen 3,2% en 5% vrij spel. Het verschil bedraagt 2.369.363 aandelen.
Teslin heeft het geld om met groot volume iedere ochtend aandelen op te kopen om ze vervolgens weer te verkopen op hogere koersen of bij lagere koersen als dat het spel moet zijn. Zonder dat dit geregistreerd wordt.

Interessante materie die koersmanipulatie.
DiCoFlow
0
Alles wordt geregistreerd, alleen wordt niet alle informatie geanalyseerd en zeer zeker wordt niet alles openbaar gemaakt.

Kennis is macht!!

Toegang tot de complete data is macht!!
909 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,075
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront