AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Margin Call
0
Een twitterbericht van Joe Lowry (met een self acclaimed titel neem ik aan: One of the World's Leading Lithium Market Expert) over de Groundbreaking van de nieuwe hydroxide fabriek in Duitsland:

Another example of overly optimistic #lithium supply projections. This project will be at least 18 months late and take another year to ramp up. My projection may be optimistic as well. Look at how long experienced operator Tianqi Lithium has taken with their #hydroxide conversion project in Australia.

AMG Lithium GmbH has never executed a lithium chemicals project. This type of unvarnished timetable hype creates the misconception that local lithium supply for #EU battery operations is “coming soon”.


Uit ervaring kunnen we zeggen dat het inderdaad nogal schort aan het waarmaken van de planningen die Heinz afgeeft.
Dus laten we er nu alvast vanuit gaan dat het project een jaar vertraging gaat oplopen.

Overigens vind ik z'n posts wel goed, hij geeft aan dat de meeste lithium projecten gewoon simpelweg zullen falen en dat de EV revolutie zal vertragen door een tekort aan Lithium. Tip.
cam$tock$
0
Misschien heb ik het volledig mis, maar zou er nou een aandelen inkoop komen? (verward met NN, aperam of akzo wellicht)
Kruimeldief
0
Vrees dat je in de war bent, cam$. Eventueel geld dat Heinz over zou hebben, heeft hij dan hard nodig voor de financiering van “Duitsland”.
Lepre Chaun
0
Lithium en consorten stuwen prijs van batterij elektrische auto.

De prijzen van verschillende metalen die noodzakelijk zijn om batterijen te produceren voor elektrische auto’s, zijn het laatste jaar hard opgelopen. Toch blijven 'EV’s' aantrekkelijk door de hoge brandstofprijzen.

Deze conclusie trekt het Internationaal Energie Agentschap deze week althans in het rapport Global EV Outlook 2022. Een van de uitdagingen voor de sector is wel dat batterijen duurder lijken te worden, ondanks de technologische vooruitgang en schaalvoordelen. Kobalt- en nikkelprijzen liggen hieraan ten grondslag, maar de prijsontwikkeling van lithium spant de kroon.

De index die de maandelijkse prijsontwikkeling van lithiumcarbonaat en lithiumhydroxide weergeeft, bereikte in april een nieuwe hoogste stand. Daarmee staat de lithiumprijsindex inmiddels vijfmaal zo hoog dan in dezelfde maand een jaar eerder.

Batterijen voor elektrische voertuigen duurder
Blijven de prijzen van belangrijke metalen op een vergelijkbaar hoog niveau als in het eerste kwartaal, dan zal dit er volgens het Internationaal Energie Agentschap waarschijnlijk toe leiden dat batterijen voor EV’s (electric vehicles) over het hele jaar 15% duurder zullen zijn vergeleken met 2021.

er weinig te zien van een vertraging van de opmars van de EV door de duurdere batterijen, want in het eerste kwartaal van 2022 kwamen er wereldwijd 2 miljoen elektrische wagens bij. Dat is een stijging van 75% vergeleken met de eerste drie maanden van 2021. Het totaal aantal EV’s dat inmiddels op de wegen rijdt, komt daarmee op 18,5 miljoen. Dit aantal is inclusief hybride voertuigen.

Mercedes is bijvoorbeeld vanaf 2025 van plan om enkel nog volledig elektrische voertuigen op de markt te brengen.

www.beleggersbelangen.nl/2022/05/27/l...
Bert12345
2
quote:

boer schreef op 27 mei 2022 19:13:

Volgende week boven €35
Dit zijn de bijdragen die ertoe doen!
Bert12345
0
quote:

drooglegging1920 schreef op 27 mei 2022 20:30:

Als ie gelijk krijgt heeft het zeer zeker waarde ;-)
Hoezo? Hij roept wat, geen onderbouwing. Ga jij je beleggingsbeslissingen hiervan laten afhangen?

Kan hoor, dat je dit doet.
rendement_zoeker
1
quote:

cam$tock$ schreef op 27 mei 2022 16:02:

Misschien heb ik het volledig mis, maar zou er nou een aandelen inkoop komen? (verward met NN, aperam of akzo wellicht)
AMG heeft recent aandelen verkocht die het in 2018 had ingekocht.
Lepre Chaun
3
EVs flink duurder: prijs grondstof met 500% gestegen

De prijs voor een van de belangrijkste grondstoffen – lithium – is gestegen met 500%!

Volgens Bloomberg komt dat doordat de groei relatief laat is. In 2018 tot 2020 werd de productie van lithium afgeschaald met 50%. Vervolgens werd er nauwelijks meer in geïnvesteerd. Ook werd er nauwelijks meer gezocht naar nieuwe bronnen. Nu ineens staan alle autofabrikanten in de rij om lithium te kopen.

Vanwege de oorlog in Oekraïne ligt de waardeketen daarvan ook compleet op zijn gat.
Het probleem is dat de productie van lithium niet in een maand of jaar is opgelost. In sommige gevallen duurt het wel tot 10 jaar.

Ook is er het voordeel dat lithium recyclebaar is. Uit oude accu’s kan het eveneens gebruikt worden. Echter, er zijn op dit moment veel te weinig accu’s om te recyclen voor de enorme vraag die eraan gaat komen.

www.autoblog.nl/nieuws/evs-flink-duur...

Goed voor AMG
Jason Voorhees
0
@Bert, je komt altijd zeer analytisch over, echter in de keuze rond aandelen spelen naast de cijfers ook andere factoren een belangrijke rol.
Ik weet echt niet alle ins en outs van AMG , maar ik weet dat lithium een belangrijke grondstof is inzake de energietransitie (accu's) en dat grondstoffen een belangrijke asset klasse zijn.
Daarbij speelt ook het sentiment rond een aandeel mee.
Daarom heb ik grotendeels afscheid genomen van Post NL omdat ik het sentiment negatief vind.
Kortom er is meer dan cijfers Bert ;-)
Maar jij bent of was toch accountant, haha begrijpelijk!!!!
Lepre Chaun
0
In mei 2022, lithiumprijzen
waren ruim zeven keer hoger dan aan het begin van 2021.

Maar het aanbod
van sommige mineralen zoals lithium zou moeten stijgen met maximaal één-
derde tegen 2030 om te voldoen aan de vraag naar EV-batterijen om te voldoen aan de
toezeggingen en aankondigingen in het APS. Vraag naar bijv
lithium – de grondstof met het grootste verwachte vraagaanbod
kloof – zal naar verwachting verzesvoudigen tot 500 kiloton in 2030.

Global EV Outlook 2022
Securing supplies for an electric future

iea.blob.core.windows.net/assets/e0d2...

interessant leesstuk .
Goed voor AMG
drooglegging1920
0
quote:

Bert12345 schreef op 27 mei 2022 20:50:

[...]

Hoezo? Hij roept wat, geen onderbouwing. Ga jij je beleggingsbeslissingen hiervan laten afhangen?

Kan hoor, dat je dit doet.
Je lijkt wel op Bert van Sesamstraat. Neem het niet zo serieus joh...mijn insteek was als de koers maar omhoog gaat vind ik het best. Als mensen naar Jomanda gaan om de AMG koers omhoog te stuwen en daar heilig in geloven..fine with me..haha
Bert12345
0
quote:

drooglegging1920 schreef op 28 mei 2022 09:42:

[...]

Je lijkt wel op Bert van Sesamstraat. Neem het niet zo serieus joh...mijn insteek was als de koers maar omhoog gaat vind ik het best. Als mensen naar Jomanda gaan om de AMG koers omhoog te stuwen en daar heilig in geloven..fine with me..haha
Sorry. Ik wist niet dat jij zo'n lolbroek was en begreep de grap niet.
Bert12345
0
quote:

Jason Voorhees schreef op 28 mei 2022 08:48:

@Bert, je komt altijd zeer analytisch over, echter in de keuze rond aandelen spelen naast de cijfers ook andere factoren een belangrijke rol.
Ik weet echt niet alle ins en outs van AMG , maar ik weet dat lithium een belangrijke grondstof is inzake de energietransitie (accu's) en dat grondstoffen een belangrijke asset klasse zijn.
Daarbij speelt ook het sentiment rond een aandeel mee.
Daarom heb ik grotendeels afscheid genomen van Post NL omdat ik het sentiment negatief vind.
Kortom er is meer dan cijfers Bert ;-)
Maar jij bent of was toch accountant, haha begrijpelijk!!!!
Ik wil een aandeel begrijpen, als ik mijn geld erin stop.

Maar goed, gevoel dan:
Mijn gevoel zegt, dat AMG voorlopig hip blijft, geruchten rond overname zullen er blijven en er zal geld worden verdiend. Het feit dat het allemaal van die oude managers zijn, geeft zorgen omtrent de continuïteit. De komende 10 jaar zal AMG meer concurrentie gaan ondervinden en de winst zal afvlakken of eroderen.

Ik vind de huidige waardering (gevoelsmatig) terecht. Dit resulteert in een relatief lage K/W, maar gezien de vooruitzichten lijkt mij dit terecht. Ik denk dat AMG rond de jaarwisseling tussen de 28-32 zal staan.

Overigens heb ik mijn strategie daarop aangepast. Boven de 30 lijd ik verlies op mijn posities en onder de 26 ook. Ik ben voornemens om verliesposities door te rollen en verwacht voldoende margin te hebben.

Margin wordt verbeterd als Galapagos tussen de 40-90 blijft zweven (posities in 2021 opgezet).

Oh ja, geen haast. Tussentijds is 40 of 25 geen probleem en doe ik niets. Het gaat mij om dec 2022.
[verwijderd]
0
Gelukkig ben ik zelf inmiddels blijvend tot rust gekomen met AMG, heerlijk na al die ellende. Ik had 3000 aandelen AMG, waarvan 1000 met geleend geld. Bij de afstort de dagen na de cijfers heb ik 2000 aandelen verkocht met fors verlies (zo rond de € 31,50 of zo). Met een (tot nu toe) goed uitgepakt gokje heb ik rond de € 29,30 weer 1000 aandelen teruggekocht, omdat ik dat met eigen geld kon. Lange tijd heb ik ervan gedroomd dat AMG ineens een definitieve koerssprong zou maken en ook meer keren 5000 aandelen gehad (met een strakke stop loss). Met 2000 aandelen wacht ik gewoon de (zeer) lange termijn af. Bijkopen vanaf het huidige niveau of een veel hoger niveau zal ik nooit meer doen, maar mocht AMG nog naar de regionen € 25,00/€ 20,00 gaan, dan durf ik er nog wel 1000 bij te kopen. Die regionen zal AMG m.i. alleen nog maar opzoeken als de AEX (als leading index) richting de 500 gaat. Gaat de AEX vanaf nu blijvend naar hogere niveaus, dan kan AMG dit jaar nog heel goed naar de € 60,00 of hoger. Alle mooie verhalen over AMG ten spijt, AMG volgt in feite de AEX (en helaas vaak veel negatiever). Wat wel mogelijk is dat er ineens een bericht komt dat er een overnamekandidaat is voor AMG met een bod van x euro.
Lepre Chaun
0
quote:

Bert12345 schreef op 28 mei 2022 11:16:

[...]

IHet feit dat het allemaal van die oude managers zijn, geeft zorgen omtrent de continuïteit. De komende 10 jaar zal AMG meer concurrentie gaan ondervinden en de winst zal afvlakken of eroderen.

I
Nou ik vind het helemaal geen probleem de leeftijd van het management.
Ze zijn gepokt en gemazeld en weten van de hoed en de rand.
Het zijn denkers en doeners ,, beters als die snelle cowboy,s die We vele beursgenoteerde ondernemingen gesloopt zien hebben.
DeZwarteRidder
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 28 mei 2022 13:44:

[...]Nou ik vind het helemaal geen probleem de leeftijd van het management.
Ze zijn gepokt en gemazeld en weten van de hoed en de rand.
Het zijn denkers en doeners ,, beters als die snelle cowboy,s die We vele beursgenoteerde ondernemingen gesloopt zien hebben.
Heinz is een oen, die zo snel mogelijk moet ophoepelen.
Lepre Chaun
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 mei 2022 14:01:

[...]

Heinz is een oen, die zo snel mogelijk moet ophoepelen.
Stel dat dan voor bij de komende AvA.

amg-nv.com/investors/shareholder-meet...
9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 16:13
Koers 23,280
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 23,560
Laag 23,200
Volume 71.381
Volume gemiddeld 242.831
Volume gisteren 117.898

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront