Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Hendrik Roo
2
quote:

wiegveld schreef op 31 mei 2022 22:48:

[...]
Ik laat weer het plaatje zien. Grub presteert slecht, had nooit voor 7 miljard moeten worden overgenomen en de anderen doen t beter in IUS. Kortom we moeten op de blaren zitten.
Jouw plaatje bevestigd zo ongeveer wat ik schrijf. Een groter marktaandeel wil toch niet zeggen dat de concurrentie het beter doet ? In tegenstelling tot Grubhub moeten Doordash en Über er juist meer cash achteraan "smijten".
vlug
5
quote:

Hendrik Roo schreef op 31 mei 2022 22:18:

[...]

Vindt het schokkend hoe slecht ingelezen deze analisten zijn. Het is eigenlijk hetzelfde als de boekhouder. Die moet je ook geen ondernemer maken. Er wordt net gedaan of alleen JET met de veranderende omstandigheden te maken heeft. Dat is natuurlijk niet zo. Wist je dat GrubHub als een van de weinige platforms tot voor kort winstgevend was ? Ze hebben destijds veel marktaandeel verloren aan Doordash en Über doordat deze partijen met een bezorgmodel begonnen. GRUBHUB geloofde net als Jitse dat een bezorgmodel niet uit kon omdat het te geldverslindend is. Pas heel laat heeft JET onder druk van de concurrentie een bezorgdienst op te richten. Door middel van samenwerkingen met supermarkten probeert men de bezorgkosten gedeeltelijk af te wentelen. GrubHub heeft in tegenstelling tot Doordash en Über nog minder geïnvesteerd in geldverslindende bezorgkosten. Dit kan GrubHub zich ook permiteren omdat de 16% marktaandeel die zei nog over hebben, zich allemaal in Stadscentra bevinden waar de bezorgkosten laag zijn. Met andere woorden: GrubHub heeft het beste puntje van de taart. De keuze van destijds om terughoudend te zijn met investeren in het bezorgmodel kan nu wel eens gunstig uitpakken. In de Podcast zeiden ze (in andere woorden) dat in deze omstandigheden de jongens van de mannen worden onderscheiden. Ik verwacht dat JET en GrubHub beter dan hun Peers in staat zullen blijken om de kosten fors terug te draaien. GrubHub kan dan nog weleens een heel vervelende luis in de pels van de concurrentie blijken te zijn....
Top verwoord. Zo denk ik er ook over.
wiegveld
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 31 mei 2022 23:06:

[...]

Jouw plaatje bevestigd zo ongeveer wat ik schrijf. Een groter marktaandeel wil toch niet zeggen dat de concurrentie het beter doet ? In tegenstelling tot Grubhub moeten Doordash en Über er juist meer cash achteraan "smijten".
Het is zeer de vraag wie de meeste cash smijt, ik zie alleen dat GRUB niet groeit en dat is killing.
Denk ook aan recente actie GRUB, die kostte ook veel geld en leverde veel woede van restaurants op.
mijn conclusie is dat Jitse de boog in 2021 ver ver overspannen heeft en dat GRUB er gewoon #@* voorstaat.
Blijkens het plaatje was dat al zo en met de tijdgeest van nu is dat erger, omdat cash king is en cashburnen hopeloos 2021
wiegveld
1
PS zie ook post van Yrrab. GRUB wil 3,2 mile rijden, UBER of DASH niet. Zegt ook iets over kosten en opbrengsten, hoewel het n=1 is.
DeZwarteRidder
3
quote:

Hendrik Roo schreef op 31 mei 2022 22:18:

[...]Vindt het schokkend hoe slecht ingelezen deze analisten zijn. Het is eigenlijk hetzelfde als de boekhouder. Die moet je ook geen ondernemer maken. Er wordt net gedaan of alleen JET met de veranderende omstandigheden te maken heeft. Dat is natuurlijk niet zo. Wist je dat GrubHub als een van de weinige platforms tot voor kort winstgevend was ? Ze hebben destijds veel marktaandeel verloren aan Doordash en Über doordat deze partijen met een bezorgmodel begonnen. GRUBHUB geloofde net als Jitse dat een bezorgmodel niet uit kon omdat het te geldverslindend is. Pas heel laat heeft JET onder druk van de concurrentie een bezorgdienst op te richten. Door middel van samenwerkingen met supermarkten probeert men de bezorgkosten gedeeltelijk af te wentelen. GrubHub heeft in tegenstelling tot Doordash en Über nog minder geïnvesteerd in geldverslindende bezorgkosten. Dit kan GrubHub zich ook permiteren omdat de 16% marktaandeel die zei nog over hebben, zich allemaal in Stadscentra bevinden waar de bezorgkosten laag zijn. Met andere woorden: GrubHub heeft het beste puntje van de taart. De keuze van destijds om terughoudend te zijn met investeren in het bezorgmodel kan nu wel eens gunstig uitpakken. In de Podcast zeiden ze (in andere woorden) dat in deze omstandigheden de jongens van de mannen worden onderscheiden. Ik verwacht dat JET en GrubHub beter dan hun Peers in staat zullen blijken om de kosten fors terug te draaien. GrubHub kan dan nog weleens een heel vervelende luis in de pels van de concurrentie blijken te zijn....
Een mooi kletsverhaal van een fan.
Mokthalan
2
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
Hendrik Roo
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 1 juni 2022 08:39:

[...]

Een mooi kletsverhaal van een fan.
Wat klopt er volgens jou niet aan ?
Investor Alexie
0
Als we even afstand nemen en het laatste jaar in ogenschouw nemen, dat zijn er toch wel bijzondere zaken gebeurd.

Ik vind zijn communicatie dramatisch, maar was het niet J. Groen die geen brood zag in het bezorgen van boodschappen? Te pas en te onpas heeft hij gezegd dat je er niets mee verdient. Uiteindelijk is JET onder druk van publieke opinie en aandeelhouders (?), wat een slechte zaak is, boodschappen gaan bezorgen. Als je de klok vooruit zet naar nu, had hij volkomen gelijk. En misschien wordt dat wel bevestigd als de "test" resultaten met de AH's van deze wereld , bekend zijn.

Als de resultaten slecht zijn, dan zullen ze er mee gaan stoppen. Ja, de groeidoelstellingen moeten dan aangepast worden, maar het verlies zal dan verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Ik weet het ook niet hoor, maar gevoelsmatig zeg ik dat er veel ten goede kan veranderen.
@monkeytail
0
Doordash zou Grubhub kunnen kopen. Maar Groen zou beter kunnen fuseren, als dat tenminste mag van de Amerikaanse toezichthouder.
DeZwarteRidder
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 1 juni 2022 08:42:

[...]Wat klopt er volgens jou niet aan ?
Te veel fantasie.
gied
10
quote:

Hendrik Roo schreef op 1 juni 2022 09:05:

Waar zie jij de fantasie ?
Feiten en argumenten graag.
Heeft hij niet. Het enige wat hij kan, en dit op meerdere fora, is zulke nietszeggende en niet-onderbouwde oneliners plaatsen. Gewoon om zich toch ook interessant te kunnen voelen.
DeZwarteRidder
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 1 juni 2022 09:05:

Waar zie jij de fantasie ?
Feiten en argumenten graag.
Je bent vergeten om uit te leggen waarom Grubhub zulke enorme verliezen maakt.

Ook is het natuurlijk onmogelijk om de kosten van het 'bezorgmodel' te verlagen;
deze kosten worden alleen maar hoger.
voda
2
09:10
*Barclays verlaagt koersdoel Just Eat Takeaway van 46,00 naar 31,00 euro
09:10
*Barclays handhaaft advies Just Eat Takeaway op Overwogen
voda
1
Beursblik: Barclays verlaagt koersdoel Just Eat
Aandeel blijft koopwaardig.

(ABM FN-Dow Jones) Barclays heeft woensdag het koersdoel voor Just Eat Takeaway verlaagd van 46,00 naar 31,00 euro, maar herhaalde het Overwogen advies. Dit bleek uit een lijvig sectorrapport van de Britse bank.

De schuld van de maaltijdbezorger is volgens de bank geen probleem. De nettoschuld is 2,4 miljard euro en er zit 1,3 miljard euro in kas. Pas in 2024 verlopen de eerste converteerbare obligaties. En daarnaast schat Barclays het belang in iFood op 2,3 miljard euro. "Dat dekt de schuld", aldus de analisten. En dan wordt er ook nog gekeken naar een verkoop van Grubhub. "Dat levert een flinke buffer op."

"Maar als de opties voor deze verkopen wegvallen, dan wordt de druk om winst te gaan maken groter", waarschuwde Barclays.

Het aandeel Just Eat Takeaway daalt woensdag 2,1 procent naar 20,35 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Jimnotaris
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 1 juni 2022 09:22:

[...]

Je bent vergeten om uit te leggen waarom Grubhub zulke enorme verliezen maakt.

Ook is het natuurlijk onmogelijk om de kosten van het 'bezorgmodel' te verlagen;
deze kosten worden alleen maar hoger.
Je kunt ook de prijzen verhogen. Doen ze in alle sectoren. Ook die al (flinke) winsten maken.
Eagle1959
0
Heb vandaag mijn long posities wat terug gebracht. Valt me mee dat we niet harder zakken op het bericht van Grubhub en de negativiteit richting JET. Uber en Doordash ook weer kleine 2% gezakt gisteren. Beschouwing van Hendrik Roo vind ik interessant mbt GrubHub en de winstgevendheid tot voor kort en richting toekomst nadat restricties er weer uit zijn. Maar waarde Grubhub was gebaseerd op groei en niet op een kleine winst. Ik denk dat het sentiment markt breed (Nasdaq en S&P) van belang is en de komende weken weleens positief kan zijn. Ik ben long met deep in the money calls en aandelen. Mijn geschreven calls juni en juli zijn van 21, 22, 22,50 en ik heb geschreven dec calls 25,-. Dat is meer dan 20% boven de huidige koers en ik durf daardoor te spelen met mijn aandelen posities. Als ik denk dat de koers omhoog gaat koop ik in stappen 500 bij en zo niet dan verkoop ik die 500. Vanmorgen 300 verkocht. Maar een druk op de knop en ik heb ze er weer bij.
Mr_Market
1
quote:

voda schreef op 1 juni 2022 09:42:

Beursblik: Barclays verlaagt koersdoel Just Eat
Aandeel blijft koopwaardig.

(ABM FN-Dow Jones) Barclays heeft woensdag het koersdoel voor Just Eat Takeaway verlaagd van 46,00 naar 31,00 euro, maar herhaalde het Overwogen advies. Dit bleek uit een lijvig sectorrapport van de Britse bank.

De schuld van de maaltijdbezorger is volgens de bank geen probleem. De nettoschuld is 2,4 miljard euro en er zit 1,3 miljard euro in kas. Pas in 2024 verlopen de eerste converteerbare obligaties. En daarnaast schat Barclays het belang in iFood op 2,3 miljard euro. "Dat dekt de schuld", aldus de analisten. En dan wordt er ook nog gekeken naar een verkoop van Grubhub. "Dat levert een flinke buffer op."

"Maar als de opties voor deze verkopen wegvallen, dan wordt de druk om winst te gaan maken groter", waarschuwde Barclays.

Het aandeel Just Eat Takeaway daalt woensdag 2,1 procent naar 20,35 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
'De nettoschuld is 2,4 miljard euro en er zit 1,3 miljard euro in kas. '

Ook Barclays is het met Dewalt eens :-))
Hendrik Roo
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 1 juni 2022 09:22:

[...]

Je bent vergeten om uit te leggen waarom Grubhub zulke enorme verliezen maakt.

Ook is het natuurlijk onmogelijk om de kosten van het 'bezorgmodel' te verlagen;
deze kosten worden alleen maar hoger.
Je lijkt een beetje op een jongetje dat zijn huiswerk niet heeft gemaakt en nu bij mij wil afkijken. Omdat ik niet tot de categorie behoor die dan zijn arm voor het opgavenblad houd zal ik je voorzien van antwoord. Maar vanaf nu zelfstandig aan de slag hè ? "Grubhub was als enige platform in de USA winstgevend maar verloor marktaandeel doordat zij het bezorgmodel afwezen. Om toch marktaandeel terug te veroveren heeft Jiste aan Melony opdracht gegeven om op groei in plaats van EBITDA te sturen. Dat kan weer worden teruggedraaid."
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 14,080
Verschil +0,760 (+5,71%)
Hoog 14,120
Laag 13,295
Volume 3.436.901
Volume gemiddeld 2.409.952
Volume gisteren 6.390.192

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront