Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
'Tesla wil personeelsbestand terugbrengen'
Door
op vrijdag 3 juni 2022
Views: 6.379
Muskie helpt Gates nu goed. Zal Gates blij mee zijn.
Bij de heer Musk ligt het altijd aan externe factoren. Ik denk dat Tesla wat meer last heeft van opkomende concurrentie
Tesla moet hoognodig met nieuwe modellen komen en een dealernetwerk opbouwen. Over de eerste vier maanden van dit jaar verkocht Tesla in NL maar 588 auto's (0,58%). Dat is heel weinig. De concurrentie zit niet stil. Zonder enige service en dealers ga je het nmm niet redden. Gisteren was ik nog bij een grotere VW-dealer in de Randstad. ID4 etc staan daar in de showroom. Je kunt erin zitten, bekijken, rijden, erover praten met iemand die gewoon naast je staat etc. En als er iets is krijg je service vlakbij huis. Daar kan Tesla op deze manier onmogelijk van winnen.
Kees1 schreef op 3 juni 2022 10:32 :
Tesla moet hoognodig met nieuwe modellen komen en een dealernetwerk opbouwen. Over de eerste vier maanden van dit jaar verkocht Tesla in NL maar 588 auto's (0,58%). Dat is heel weinig. De concurrentie zit niet stil.
Zonder enige service en dealers ga je het nmm niet redden.
Gisteren was ik nog bij een grotere VW-dealer in de Randstad. ID4 etc staan daar in de showroom. Je kunt erin zitten, bekijken, rijden, erover praten met iemand die gewoon naast je staat etc. En als er iets is krijg je service vlakbij huis.
Daar kan Tesla op deze manier onmogelijk van winnen.
Inderdaad! En laten we eerlijk zijn, de auto's zijn gewoon lelijk tov concurrentie. Tesla verliest rap zijn leidende positie, heeft wel een beter bereik dan de concurrentie maar die zitten niet stil. Ik verwacht dat Tesla het heel moeilijk gaat krijgen en dat de concurrentie de volumes inpikken. Tesla aandeel kan makkelijk halveren!
Kees1 schreef op 3 juni 2022 10:32 :
Tesla moet hoognodig met nieuwe modellen komen en een dealernetwerk opbouwen. Over de eerste vier maanden van dit jaar verkocht Tesla in NL maar 588 auto's (0,58%). Dat is heel weinig. De concurrentie zit niet stil.
Zonder enige service en dealers ga je het nmm niet redden.
Gisteren was ik nog bij een grotere VW-dealer in de Randstad. ID4 etc staan daar in de showroom. Je kunt erin zitten, bekijken, rijden, erover praten met iemand die gewoon naast je staat etc. En als er iets is krijg je service vlakbij huis.
Daar kan Tesla op deze manier onmogelijk van winnen.
Tesla heeft een wachtlijst van minimaal een jaar en bijna 30% marge per auto. De "concurrentie" heeft nog geen winstgevende EV kunnen bouwen. Grondstofprijzen liggen bij Tesla voor de komende jaren vast door afspraken en de "concurrentie" betaald de hoge prijzen momenteel. Nieuwe modellen zijn pas nodig als de vraag afneemt. Ook een showroom met advies is niet nodig, omdat de vraag het aanbod overtreft. Tesla doet momenteel helemaal niks aan marketing. De EV-markt is een marathon en Tesla is halverwege en de "concurrentie" strikt de veters pas met de verliesgevende auto's en 10% marge. Ooooh ja de robotaxi, zelfrijdende software, cybertruck, batterijen, eigen chip en vrachtwagen komt er ook nog aan.
maarten030 schreef op 3 juni 2022 11:20 :
[...]
Tesla heeft een wachtlijst van minimaal een jaar en bijna 30% marge per auto. De "concurrentie" heeft nog geen winstgevende EV kunnen bouwen. Grondstofprijzen liggen bij Tesla voor de komende jaren vast door afspraken en de "concurrentie" betaald de hoge prijzen momenteel.
Nieuwe modellen zijn pas nodig als de vraag afneemt. Ook een showroom met advies is niet nodig, omdat de vraag het aanbod overtreft. Tesla doet momenteel helemaal niks aan marketing. De levering in Nederland is wellicht laag, maar is een klein gedeelte van de wereldmarkt.
De EV-markt is een marathon en Tesla is halverwege en de "concurrentie" strikt de veters pas met de verliesgevende auto's en 10% marge.
Oooh ja de robotaxi, cybertruck en vrachtwagens komen er ook nog aan.
Juist, gelukkig iemand die het snapt hier. Tesla ligt echt mijlenver voor op de EV-concurrentie. De markt heeft dit door en dat verklaart ook voor een groot deel de enorme waardering van Tesla.
maarten030 schreef op 3 juni 2022 11:20 :
[...]
Tesla heeft een wachtlijst van minimaal een jaar en bijna 30% marge per auto. De "concurrentie" heeft nog geen winstgevende EV kunnen bouwen. Grondstofprijzen liggen bij Tesla voor de komende jaren vast door afspraken en de "concurrentie" betaald de hoge prijzen momenteel.
Nieuwe modellen zijn pas nodig als de vraag afneemt. Ook een showroom met advies is niet nodig, omdat de vraag het aanbod overtreft. Tesla doet momenteel helemaal niks aan marketing.
De EV-markt is een marathon en Tesla is halverwege en de "concurrentie" strikt de veters pas met de verliesgevende auto's en 10% marge.
Ooooh ja de robotaxi, zelfrijdende software, cybertruck, batterijen, eigen chip en vrachtwagen komt er ook nog aan.
Een wachtlijst van minimaal 1 jaar? Ik weet niet waar dat moet zijn en hoe je hieraan komt? Maar goed de toekomst zal het leren..
"Ooooh ja de robotaxi, zelfrijdende software, cybertruck, batterijen, eigen chip en vrachtwagen komt er ook nog aan. " Ik word zo moe van al die loze beloftes van die Musk , die zelfrijdende auto zou er al lang zijn maar de Tesla blijft gewoon een auto met een stuurtje en een elektromotortje en meer niet. Dus tot nu toe niets nieuws onder de zon wat mij betreft.
Eens, een en al lucht fietserij. Buiten de model S zien de auto’s er niet uit. Om over de kwaliteit van afwerking aan de binnenkant voor auto’s in die prijsklasse maar te zwijgen
Aantal posts per pagina:
20
50
100