TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juni

819 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 37 38 39 40 41 » | Laatste
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Odessadream schreef op 15 juni 2022 15:17:

Boven de 8,50 gaat TT zelfstandig nooit meer komen, daar kun je gif op innemen. Misschien nog een overname voor 9 euro maar dan heb je het ook wel gehad. En dan HG en consorten met pensioen.
Ik moet je gelijk geven wat betreft het koersdrukken.
Vandaag slechts 211.000 stukken verhandeld ( normaal laatste tijd in het eerste uur) en bij een donker groene beurs het aandeel met zo weinig mogelijk stukken absurd lager gezet.
Het is om te huilen, en HG houd gewoon stijf zijn lippen op elkaar, schandalig!!

Zou HG dan toch op een dirty aansturen?!

Zo jammer, zo frustrerend dit terugkerende koersverloop!
Gvv2024
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 15 juni 2022 16:01:

[...]

Ik moet je gelijk geven wat betreft het koersdrukken.
Vandaag slechts 211.000 stukken verhandeld ( normaal laatste tijd in het eerste uur) en bij een donker groene beurs het aandeel met zo weinig mogelijk stukken absurd lager gezet.
Het is om te huilen, en HG houd gewoon stijf zijn lippen op elkaar, schandalig!!

Zou HG dan toch op een dirty aansturen?!

Zo jammer, zo frustrerend dit terugkerende koersverloop!
Natuurlijk wordt het een dirty exit (als het al niet eerder failliet gaat, voorlopig worden ze op de been gehouden door de nog aanwezige cash maar als die op is ........) en HG en consorten gaan daarna nog wat meer cashen. Maar dan moeten ze niet te lang meer wachten want de tent heeft steeds minder intrinsieke waarden. Er is gewoonweg geen interesse meer in de producten van TT.
Gvv2024
1
Het beste en enige wat de particuliere aandeelhouder nog kan doen is alles eruit gooien MOCHTEN ze nog een keer de 8,50 aantikken.
marathon 11
3
Een opkoper die tot €8,5-9,0 inslaat.
Dan de koers weer loslaat en bij €6,75-7,25 weer gaat oppikken.
Tsja HG c.s. heeft nooit iets met zijn aandeelhouders opgehad. Greedy tot in zijn diepste vezels.
Kuiken
2
Proef gereden in een EV-Volvo. Ik rij nu een xc90 met los TT-kastje. Want navigatie van die topwagen is bar en boos slecht. Wat blijkt de Google navigatie in de Volvo40 nieuwste generatie is nog even naar om naar te kijken.
Ooit zou Volvo met TT in zee gaan. Al meerdere malen aangegeven ( ik kom uit een jarenlange Citroen-traditie)n dat de onmogelijkheid TT in het instrumenten paneel VOOR je te krijgen, zal leiden tot een terugkeer naar het oude merk. Hoe goed de Volvo's ook zijn. Ik erger me oprecht aan het feit dat IK niet kan kiezen waarna ik wil kijken! Moest me even van het hart....
marathon 11
0
quote:

bikkelharde winst schreef op 15 juni 2022 17:10:

Maar weer eens dit draadje gelezen... Topvermaak!
Blij dat je genoten hebt. Nog een genoeglijke avond.
Wereldbelegger
0
Het was goed toeven in het TTcasino.
Rode koppen van plezier aan de Puttafels.
Blijdschap bij de beleggers die gisteren hun puts hebben doorgerold naar september.

En de belegger die 10,5% in 2 dagen incasseerde op zijn Turboshort kreeg een compliment van de casinoleiding.
Oke, het is voor de TomTomgarchen die dit forum bevolken peanuts. Maar die belegger flikt het toch om geld te verdienen aan TT. Het is dus niet alleen weggelegd voor de heer Goddijn.

13-6-2022
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Short BNP 9,2 2,83 2,76 2,78 0,02 2,670 +7,44% 1.000 12:43

15-6-2022 18.00
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Short BNP 9,2 2,43 2,94 2,96 0,02 2,950 +3,33% 1.000 14:27

2,95
2,67
0,28
10,49% plus
[verwijderd]
0
quote:

marathon 11 schreef op 15 juni 2022 16:45:

Een opkoper die tot €8,5-9,0 inslaat.
Dan de koers weer loslaat en bij €6,75-7,25 weer gaat oppikken.
Tsja HG c.s. heeft nooit iets met zijn aandeelhouders opgehad. Greedy tot in zijn diepste vezels.
Teslin snapt dat ook, begrijpen ook dat ze telkens weer de stofzuiger op een lagere koers kunnen aanzetten.

Blijft staan dat ze nog steeds naar een belang van 5% willen en volgens Tatje zijn ze daar nog niet. Toch?

En blijft ook, dat als ze ze maar gemiddeld voor toch zeker € 8 aan het inkopen zijn geweest, dat ze daarop nog hun rendement moeten maken. Samen met KKR. Dan moet er voor de eenvoudige aandeelhouder toch ook wat in zitten he?
€ 15? Zou dat genoeg zijn zoals nu bij Accell voor 80%? Of moet het € 17,50 worden?
Denk eerlijk gezegd dat op de dag dat ze bekend maken dat ze TT van de beurs halen en welke prijs ze daarbij willen geven, dat iedereen ze snel inlevert voor net onder die koers.

En dan met (een deel van ons aller) winst een Wakkie-hatende advocaat in de arm nemen om het altijd al bekokstoofde eindspel aan de ondernemingskamer voor te leggen. Waarna HG ook ons nog allemaal € 10 extra moet geven vanwege het feit dat ergens al in het verleden bedacht was (en helaas ook al opgeschreven) dat ze eerst van de beurs zouden gaan en daarna pas de doorverkoop aan Microsoft zou plaatsvinden.

Google groot in de auto, Apple groot in de auto. Sony groot in de auto, dan wil Microsoft toch niet alleen maar toekijken?
Benjamin G.
5
In welke mate Google een concurrent is voor TomTom, maakt nogal wat tongen los.

Er zijn drie verschillende visies: a. groot deel van de auto's draait straks op Android, maar niet op Google Maps, b. OEM'ers kiezen steeds meer voor Google, marktinformatie is achterhaald en dit gaat leiden tot een zwakkere positie voor TomTom en c. praktische waarneming: zelfs de Renault Megane gaat over op Google.

Tja zoals Tatje al schreef ieder zijn mening. Dat is wat beleggen is, ieder zijn visie en onderbouwing. Graag factbased. Juist op spoor b en c zie ik vooral veel arroussel en weinig betekenis.

Feiten onder spoor a:
1. vrijwel alle auto's gaan softwarematig over op android. De bronnen hiervoor zijn actueel, waaronder:
www.abiresearch.com/press/less-6-new-...
2. Big tech brengt privacy issues met zich mee;
www.vox.com/recode/23166538/apple-goo...
(met dank aan SimonCA)
3. Google automotive service (GAS) en Google Automotive Operating System zijn twee verschillende grootheden;
4. OEM'ers moeten een digitaal ecosysteem opbouwen. Investeren hierin en hebben deze nog niet allemaal op orde;
5. Inkopen van platformen met een digitaal ecosysteem en software in de kern kon bij HERE (echter concurrent) of bij Google;

Feiten onder spoor b:
1. 75-90% van de nieuwe auto's krijgt android software;
2. In toenemende mate kiezen OEM'ers voor android based en dus Google Automotive Operating System
3. Een aantal OEM´ers kiest voor volledige integratie GAS (was het GM en Ford, of had die laatste Cruise van microsoft?, en AppleCar in Tesla?)

Feiten onder spoor C:
1. Yep allemaal waar. Evidence based.

Dus de situatie is dat OEM'ers een beperkte keuze hadden. Dat een aantal OEM'ers adverteert met Google lijkt logisch. Sinds wanneer is HD Maps of traffic een unique selling point.

Waar lopen de visies uiteen? Ik vermoed dat OEM'ers bij betere alternatieven Google loslaten. Wanneer ontstaat een kritisch punt? Nu niet, immers auto leunen niet zo op maps of traffic of slimmigheden met EV laadstations en EV als accu's. Ook privacy speelt nog geen rol. Evenzo de verdienmodellen rondom location based content.

In dat laatste zit in mijn ogen de crux. Willen OEM'ers zelf de location based content vermarkten.
www.mckinsey.com/industries/automotiv...

Met volledige integratie van Google geven OEM'ers niet alleen hun datapositie op maar ook hun grip op customer experience. Feitelijk schuift een OEM'er dan een trede naar beneden op in de supply chain. Omdat de keuze voor Google nooit een definitieve keuze hoeft te zijn verwacht ik nog lang geen gelopen race.
Eva1960
0
Goed en overzichtelijk uitgewerkt.

Misschien dat TT nog overeind kan blijven met adas - hd maps.

Bij c zou je nog kunnen toevoegen:
De consument wil gewoon google in de auto. Of koppelt zijn mobiel obv android auto of apple carplay.

quote:

Benjamin G. schreef op 15 juni 2022 21:05:

In welke mate Google een concurrent is voor TomTom, maakt nogal wat tongen los.

Er zijn drie verschillende visies: a. groot deel van de auto's draait straks op Android, maar niet op Google Maps, b. OEM'ers kiezen steeds meer voor Google, marktinformatie is achterhaald en dit gaat leiden tot een zwakkere positie voor TomTom en c. praktische waarneming: zelfs de Renault Megane gaat over op Google.

Tja zoals Tatje al schreef ieder zijn mening. Dat is wat beleggen is, ieder zijn visie en onderbouwing. Graag factbased. Juist op spoor b en c zie ik vooral veel arroussel en weinig betekenis.

Feiten onder spoor a:
1. vrijwel alle auto's gaan softwarematig over op android. De bronnen hiervoor zijn actueel, waaronder:
www.abiresearch.com/press/less-6-new-...
2. Big tech brengt privacy issues met zich mee;
www.vox.com/recode/23166538/apple-goo...
(met dank aan SimonCA)
3. Google automotive service (GAS) en Google Automotive Operating System zijn twee verschillende grootheden;
4. OEM'ers moeten een digitaal ecosysteem opbouwen. Investeren hierin en hebben deze nog niet allemaal op orde;
5. Inkopen van platformen met een digitaal ecosysteem en software in de kern kon bij HERE (echter concurrent) of bij Google;

Feiten onder spoor b:
1. 75-90% van de nieuwe auto's krijgt android software;
2. In toenemende mate kiezen OEM'ers voor android based en dus Google Automotive Operating System
3. Een aantal OEM´ers kiest voor volledige integratie GAS (was het GM en Ford, of had die laatste Cruise van microsoft?, en AppleCar in Tesla?)

Feiten onder spoor C:
1. Yep allemaal waar. Evidence based.

Dus de situatie is dat OEM'ers een beperkte keuze hadden. Dat een aantal OEM'ers adverteert met Google lijkt logisch. Sinds wanneer is HD Maps of traffic een unique selling point.

Waar lopen de visies uiteen? Ik vermoed dat OEM'ers bij betere alternatieven Google loslaten. Wanneer ontstaat een kritisch punt? Nu niet, immers auto leunen niet zo op maps of traffic of slimmigheden met EV laadstations en EV als accu's. Ook privacy speelt nog geen rol. Evenzo de verdienmodellen rondom location based content.

In dat laatste zit in mijn ogen de crux. Willen OEM'ers zelf de location based content vermarkten.
www.mckinsey.com/industries/automotiv...

Met volledige integratie van Google geven OEM'ers niet alleen hun datapositie op maar ook hun grip op customer experience. Feitelijk schuift een OEM'er dan een trede naar beneden op in de supply chain. Omdat de keuze voor Google nooit een definitieve keuze hoeft te zijn verwacht ik nog lang geen gelopen race.
win some...
3
quote:

Benjamin G. schreef op 15 juni 2022 21:05:

In welke mate Google een concurrent is voor TomTom, maakt nogal wat tongen los.

Er zijn drie verschillende visies: a. groot deel van de auto's draait straks op Android, maar niet op Google Maps, b. OEM'ers kiezen steeds meer voor Google, marktinformatie is achterhaald en dit gaat leiden tot een zwakkere positie voor TomTom en c. praktische waarneming: zelfs de Renault Megane gaat over op Google.

Tja zoals Tatje al schreef ieder zijn mening. Dat is wat beleggen is, ieder zijn visie en onderbouwing. Graag factbased. Juist op spoor b en c zie ik vooral veel arroussel en weinig betekenis.

Feiten onder spoor a:
1. vrijwel alle auto's gaan softwarematig over op android. De bronnen hiervoor zijn actueel, waaronder:
www.abiresearch.com/press/less-6-new-...
2. Big tech brengt privacy issues met zich mee;
www.vox.com/recode/23166538/apple-goo...
(met dank aan SimonCA)
3. Google automotive service (GAS) en Google Automotive Operating System zijn twee verschillende grootheden;
4. OEM'ers moeten een digitaal ecosysteem opbouwen. Investeren hierin en hebben deze nog niet allemaal op orde;
5. Inkopen van platformen met een digitaal ecosysteem en software in de kern kon bij HERE (echter concurrent) of bij Google;

Feiten onder spoor b:
1. 75-90% van de nieuwe auto's krijgt android software;
2. In toenemende mate kiezen OEM'ers voor android based en dus Google Automotive Operating System
3. Een aantal OEM´ers kiest voor volledige integratie GAS (was het GM en Ford, of had die laatste Cruise van microsoft?, en AppleCar in Tesla?)

Feiten onder spoor C:
1. Yep allemaal waar. Evidence based.

Dus de situatie is dat OEM'ers een beperkte keuze hadden. Dat een aantal OEM'ers adverteert met Google lijkt logisch. Sinds wanneer is HD Maps of traffic een unique selling point.

Waar lopen de visies uiteen? Ik vermoed dat OEM'ers bij betere alternatieven Google loslaten. Wanneer ontstaat een kritisch punt? Nu niet, immers auto leunen niet zo op maps of traffic of slimmigheden met EV laadstations en EV als accu's. Ook privacy speelt nog geen rol. Evenzo de verdienmodellen rondom location based content.

In dat laatste zit in mijn ogen de crux. Willen OEM'ers zelf de location based content vermarkten.
www.mckinsey.com/industries/automotiv...

Met volledige integratie van Google geven OEM'ers niet alleen hun datapositie op maar ook hun grip op customer experience. Feitelijk schuift een OEM'er dan een trede naar beneden op in de supply chain. Omdat de keuze voor Google nooit een definitieve keuze hoeft te zijn verwacht ik nog lang geen gelopen race.
Verschil is ook dat Google het zich kan veroorloven om hun GAS een tijd lang onder kostprijs of desnoods gratis aan te bieden (zie Google Maps op mobiel).. Here en TT kunnen zich dit niet veroorloven. Zelfs al zijn OEM's huiverig om zich aan BigTech over te leveren, dan nog zullen ze de prijsstelling van Google gebruiken om maximale prijsdruk op de produkten van TT/Here uit te oefenen.
sniklaas
2
quote:

win some... schreef op 15 juni 2022 21:39:

[...]

Verschil is ook dat Google het zich kan veroorloven om hun GAS een tijd lang onder kostprijs of desnoods gratis aan te bieden (zie Google Maps op mobiel).. Here en TT kunnen zich dit niet veroorloven. Zelfs al zijn OEM's huiverig om zich aan BigTech over te leveren, dan nog zullen ze de prijsstelling van Google gebruiken om maximale prijsdruk op de produkten van TT/Here uit te oefenen.
exact @Win Some, links of rechtsom blijft TOMTOM aan het kortste eindje trekken.

Kaartentechnologie is en blijft nog een tijdje een kostbare tak van sport en wanneer het nagenoeg gratis verkrijgbaar is kun je een goudgerand verdienmodel op je buik schrijven…

Voor dit jaar stijgende OPEX kosten bij een dalende omzet en een verhangende OPEX worst voor 2023 die conform de TOMTOM traditie aan onze neus voorbij zal gaan…

De teleurstellingen blijven zoals ook de fantasierijke verzinsels van onze welbekende en wellicht door Harold gesponsorde profeten…

Opkrikken van de koers en verpatsen, verpatsen en verpatsen van de assets is het enige verdienmodel voor TOMTOM…
boem!
0
Het verdienmodel van Google, Here en TT wordt bepaald door het succes van de API's.

Dat Google haar location technology niet langet gratis ter beschikking stelt aan developers maakt het speelveld competatiever.

In de niche markt Automotive waarop TT acteert staat haar traffic in Europa op eenzame hoogte.

Met steun van Microsoft proberen zij nu ook in in de Enterprise omgeving een voet aan de grond te krijgen.

Juist het gegeven dat het Android OS leidend zal gaan worden binnen Automotive geeft TT een kans op omzetgroei.

Het principe van massa is kassa is met name in een SAAS-model actueel.

Opkrikken van de koers is alleen wegggelegd voor bedrijven met een werkend verdienmodel.

Het verpatsen van de assets zal dezelfde voorwaarde kennen.

Het ontbreken van een werkend verdienmodel sluit nl opkrikken van de koers dan wel het profijtelijk verpatsen van de assets uit.
Vive tu vida positivamente
0
Ik vind het knap hoe sommige onderbouwd hun visie weergeven,
Ook de verschillende scenario's zijn uitgewerkt, het enige wat HG nog hoeft te doen is communiceren wat het gaat worden!!;-)

Aandeelhouderswaarde creëren noemt men dat Harold!!!
Hopelijk vandaag na een paar slappe dagen de grote koper weer actief!
sniklaas
1
quote:

boem! schreef op 16 juni 2022 05:05:

Opkrikken van de koers is alleen wegggelegd voor bedrijven met een werkend verdienmodel.

Het verpatsen van de assets zal dezelfde voorwaarde kennen.

Het ontbreken van een werkend verdienmodel sluit nl opkrikken van de koers dan wel het profijtelijk verpatsen van de assets uit.
TOMTOM heeft en krijgt als zelfstandig bedrijf geen ‘werkend’ verdienmodel, geen enkele OEM of klant gaat goudgerand betalen voor kaartentechnologie dat een andere leverancier nagenoeg gratis ter beschikking stelt.

Maar om deze kaartentechnologie te maken kost vanaf scratch €4000 mio en mits voldoende resources beschikbaar 3 jaar doorlooptijd..

Deze assets vallen wel te verpatsen, maar niet wanneer de marktman Harold heet die in een Fiatje 500 zijn waar probeert aan te prijzen..

Krik de koers op met de huidige cash, koop eigen aandelen in en verschoot deze en zet A&E daarna in de etalage…
boem!
0
Het gaat bij HG niet om het gebrek aan communicatie daar heeft hij mbt de door hem aangegeven significante groei binnen A&E en
de sensationele kostenbesparing miv 2023 voldoende over gezegd.

Het ontbreekt aan vertrouwen in de markt dat hij zijn uitspraken ook waar kan maken.
ketchup
0
quote:

sniklaas schreef op 16 juni 2022 08:55:

[...]TOMTOM heeft en krijgt als zelfstandig bedrijf geen ‘werkend’ verdienmodel, geen enkele OEM of klant gaat goudgerand betalen voor kaartentechnologie dat een andere leverancier nagenoeg gratis ter beschikking stelt.

Maar om deze kaartentechnologie te maken kost vanaf scratch €4000 mio en mits voldoende resources beschikbaar 3 jaar doorlooptijd..

Deze assets vallen wel te verpatsen, maar niet wanneer de marktman Harold heet die ik een Fiatje 500 zijn waar probeert aan te prijzen..
wacht ook op het verpatsen van de assets, maar niet vanaf dit prijs/koersniveau van 7-8 euro, eerst de het aandeel naar 10-12 en liefst 15 tillen, daar zullen we de hulp van een super waarde listing van MBLY en HERE voor nodig hebben en zoals je terecht ht aangeeft de cash inzetten niet voor bonusdoelen doch voor schrappen aandelen

wellicht allemaal teveel gevraagd en dan toch maar delisten voor 10 euro en dan kunnen HG & Co gewoon later echt serieus kapitaliseren als de assets dan nog niet dated zijn en een innovatieve technologie de waarde van de kaarten doet verdampen
boem!
0
quote:

sniklaas schreef op 16 juni 2022 08:55:

[...]TOMTOM heeft en krijgt als zelfstandig bedrijf geen ‘werkend’ verdienmodel, geen enkele OEM of klant gaat goudgerand betalen voor kaartentechnologie dat een andere leverancier nagenoeg gratis ter beschikking stelt.

Maar om deze kaartentechnologie te maken kost vanaf scratch €4000 mio en mits voldoende resources beschikbaar 3 jaar doorlooptijd..

Deze assets vallen wel te verpatsen, maar niet wanneer de marktman Harold heet die in een Fiatje 500 zijn waar probeert aan te prijzen..

Krik de koers op met de huidige cash, koop eigen aandelen in en verschoot deze en zet A&E daarna in de etalage…
JIj wilt niet inzien dat het om de API's gaat.

Ook Google vraagt sinds kort een licency fee aan de developers indien zij gebruik willen maken van haar maps.

Daarnaast is het een feit, dat TT wel degelijk een nu nog zeer bescheiden verdienmodel heeft.

Het is dit verdienmodel waar TT de toekomst mee ingaat.
Hierbij zal het SAAS model als katalysator moeten gaan werken.

Het opkrikken van de koers heeft alleen een kans wanneer TT beterende cijfers kan tonen.
tatje
0
Voor mij is Tom Tom een onderdeel van Microsoft.

Dus voor mij is het niet Google versus Tom Tom.

Nee, Microsoft en partners versus Google.

90% van de APIs lopen al via Microsoft.

Prettige beursdag :-)

Ik wil eindigen met Harold over Apple, Q2 2020.

Harold C. A. Goddijn
Yes. Again, it's a commercially sensitive topic. We have a long-term relationship with Apple. The nature of that relationship is changing, as you
rightly comment. But it's too early to say if, how, that relationship will end or what shape that relationship will take in longer term future. So its very
difficult to comment on that. It's commercially sensitive. We all know what Apple is doing. We still have a very good relationship. We're sharing a
lot of data and information. I think that relationship is intact. And I think there will be opportunities for extending that relationship, but it will be
of a different nature than it used to be.

Ik vertaal een gedeelte.

Ondanks dat Apple zelf de kaarten maakt, is de relatie intact.
En er zijn mogelijkheden om die relatie uit te breiden, maar het zal op een andere manier zijn, dan in het verleden.

Doei.

De koers is de koers, vooral bij Tom Tom.
819 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 37 38 39 40 41 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 15:02
Koers 6,160
Verschil -0,025 (-0,40%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 297.904
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront