Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Nieuwe fabrieken Tesla lijden grote verliezen

Lees over dit aandeel ook

  1. 16 apr Tesla kondigt grote reorganisatie aan 3
  2. 03 apr Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 maarten030 23 juni 2022 08:17
    quote:

    robrdam schreef op 23 juni 2022 08:03:

    En meneer Musk vindt dit geen koersgevoelige informatie die hij met alle aandeelhouders dient te delen?
    Het interview is wel uit zijn verband getrokken. Allereerst is het een interview in een club met Tesla eigenaren. Ten tweede is het al bekend dat er minder geproduceerd is in Q1 dan verwacht door de lockdowns in Shanghai en supplychain issues. Tesla loopt hierdoor miljarden aan omzet mis, maar ze gaan wel gewoon een positief kwartaal draaien in Q1. Voor miljarden schulden en verliesgevende elektrische auto’s moet je toch echt bij de concurrenten zijn.
  2. forum rang 7 €URO-Trader 23 juni 2022 08:20
    quote:

    robrdam schreef op 23 juni 2022 08:03:

    En meneer Musk vindt dit geen koersgevoelige informatie die hij met alle aandeelhouders dient te delen?
    Tesla is 1 grote hype. Uiteraard goed bedoeld, een nieuw concept in de autowereld, maar de destructie vd infrastructuur in bijv Chili bij winning van accu grondstoffen geeft te denken. De koers, men kan deze pumpen, maar ook shorten. Eerst het 1, dan het andere.
  3. forum rang 5 maarten030 23 juni 2022 08:34
    quote:

    €URO-Trader schreef op 23 juni 2022 08:20:

    [...]Tesla is 1 grote hype. Uiteraard goed bedoeld, een nieuw concept in de autowereld, maar de destructie vd infrastructuur in bijv Chili bij winning van accu grondstoffen geeft te denken. De koers, men kan deze pumpen, maar ook shorten. Eerst het 1, dan het andere.
    We gaan de zogenaamde hype zien. Voorlopig de enige met een hoge marge op de elektrische auto's. Ook de enige zonder schulden en een goede cashpositie. De issues in de supply-chain en lockdowns zijn van tijdelijke aard. Bovendien raakt het de concurrentie nog harder. De nieuwe batterij komt er ook aan. Oooh ja en de robotaxi, zelfrijdende software, cybertuck, truck, verzekeringen, robots.
  4. forum rang 4 Housepartyy 23 juni 2022 09:00
    quote:

    maarten030 schreef op 23 juni 2022 08:34:

    [...]

    We gaan de zogenaamde hype zien. Voorlopig de enige met een hoge marge op de elektrische auto's. Ook de enige zonder schulden en een goede cashpositie. De issues in de supply-chain en lockdowns zijn van tijdelijke aard. Bovendien raakt het de concurrentie nog harder. De nieuwe batterij komt er ook aan. Oooh ja en de robotaxi, zelfrijdende software, cybertuck, truck, verzekeringen, robots.
    Leg mij even uit hoe tijdelijk de supply-chain issues zijn als de hele wereld electrificeert en het openen van een nieuwe mijn voor onder meer koper 5 tot 10 jaar duurt. En dan heb ik het nog niet eens over regelgeving waardoor wij in het westen praktisch geen nieuwe mijnen kunnen open.
  5. DBM 23 juni 2022 09:11
    Het is logisch dat nieuwe fabrieken een ramp up periode kennen waarin geld verloren wordt, gelukkig draaien de andere fabrieken op volle kracht en gaat bijv. alleen shanghai likely meer dan 1mil autos produceren.
    Daarnaast is tesla in gesprek met de Indonesische regering, omdat daar de grootste nikkel voorraad ter wereld is en gaat deze integratie in de supply keten ervoor zorgen dat het inderdaad een tijdelijk probleem is.
  6. Psv998 23 juni 2022 09:14
    Zodra een fabriek produceert moeten alle kosten worden meegenomen. Bij een lage productie moeten de kosten worden verdeeld over te weinig auto’s dus verlies. Zie wat er nu bij Rivian en Lucid aan de hand is. Zodra productie stijgt is er een omslagpunt naar winst. Zie Shanghai. Kortom zo gaat het bij iedere fabriek die opstart. Niemand is verplicht een Tesla auto of aandeel te kopen of Elon Musk fan te zijn. Helaas schijn je voor of tegen te moeten zijn bij ieder onderwerp.
  7. FlashHenk 23 juni 2022 10:11
    quote:

    maarten030 schreef op 23 juni 2022 08:34:

    [...]

    We gaan de zogenaamde hype zien. Voorlopig de enige met een hoge marge op de elektrische auto's. Ook de enige zonder schulden en een goede cashpositie. De issues in de supply-chain en lockdowns zijn van tijdelijke aard. Bovendien raakt het de concurrentie nog harder. De nieuwe batterij komt er ook aan. Oooh ja en de robotaxi, zelfrijdende software, cybertuck, truck, verzekeringen, robots.
    Ah, een fanboy die nog steeds in alle verhaaltjes gelooft.
  8. forum rang 4 No-nonsense 23 juni 2022 16:09
    quote:

    maarten030 schreef op 23 juni 2022 08:17:

    [...]

    Het interview is wel uit zijn verband getrokken. Allereerst is het een interview in een club met Tesla eigenaren. Ten tweede is het al bekend dat er minder geproduceerd is in Q1 dan verwacht door de lockdowns in Shanghai en supplychain issues. Tesla loopt hierdoor miljarden aan omzet mis, maar ze gaan wel gewoon een positief kwartaal draaien in Q1. Voor miljarden schulden en verliesgevende elektrische auto’s moet je toch echt bij de concurrenten zijn.
    Als dit geen koersgevoelige informatie is, wat dan wel? Je kunt wel alles goed willen praten, maar dit kan natuurlijk niet. En aangezien dhr. Musk door vrijwel iedereen kennelijk als nogal bovengemiddeld intelligent wordt verklaard, begrijpt hij dit zelf ook donders goed. Dit valt niet goed te praten en hier zijn zware maatregelen op zijn plaats. Geldovens noemt hij ze, nou nou!
  9. forum rang 4 No-nonsense 23 juni 2022 16:14
    quote:

    maarten030 schreef op 23 juni 2022 08:34:

    [...]

    We gaan de zogenaamde hype zien. Voorlopig de enige met een hoge marge op de elektrische auto's. Ook de enige zonder schulden en een goede cashpositie. De issues in de supply-chain en lockdowns zijn van tijdelijke aard. Bovendien raakt het de concurrentie nog harder. De nieuwe batterij komt er ook aan. Oooh ja en de robotaxi, zelfrijdende software, cybertuck, truck, verzekeringen, robots.
    Nou nou Maarten030. Je leest ook de koppen op Nu.nl zie ik. Je geeft alleen niet aan wanneer het allemaal komt. De volledig zelfrijdende auto zou er al in 2020 zijn. Das toch nie helemaal gelukt nie en het duurt nog wel even. Kijk eens naar een videootje op YouTube waarin je kunt zien hoe een Tesla gaat staan wachten in een rij die niet vooruit wil terwijl de rijstrook ernaast, die naar dezelfde richting gaat voor een stoplicht, helemaal leeg is.
13 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Tesla

149,840 18 apr
-5,610 -3,61%
Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links