AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Just lucky
0
quote:

Haegen schreef op 23 juni 2022 06:36:

The Company is pleased with the strong responses received from participants and has accepted a pre-auction offer of US$6,350/dmt (SC5.5, FOB Port Hedland basis) with a 10% deposit having already been received.

This offer of US$6,350/dmt equates to an approximate price of US$7,017/dmt on a SC6.0 CIF China basis after adjusting for lithia content on a pro rata basis and freight costs. Shipment is expected from late July.

1pls.irmau.com/site/PDF/91fb2bff-3002...

Een pre-auction verkoop van spodumene concentraat. Dat pakt Pilbara best slim aan
Dat is veel hoger dan de spotprice China 6%. Sterker nog bijna 7x xo hoog als de prijs in 2918. M a.w. her geld spuit eruit. Ook bij een halvering spuit her geld er nog uit bij AMG als low cost producer.
wesmail
0
#China imported 10kt of #Lithium Carbonate in May 2022. Average imported price in May was US41,000/t, up 660% YoY.

Between Jan to May 2022, China imported almost 1 million tons of spodumene con,with average import price of US2450/t.

Lithium upstream + downstream looking good.
Just lucky
0
quote:

wesmail schreef op 23 juni 2022 08:21:

#China imported 10kt of #Lithium Carbonate in May 2022. Average imported price in May was US41,000/t, up 660% YoY.

Between Jan to May 2022, China imported almost 1 million tons of spodumene con,with average import price of US2450/t.

Lithium upstream + downstream looking good.
Dit is een paar honderd dollar hoger dan de gem. prijs die AMG aangaf voor q1. Kan wel kloppen want april zit er ook al in. Nu is de spotprijs 4.900 dollar.
[verwijderd]
0
We kunnen allemaal mooi kletsen over stijging Lithium, maar ik heb toch liever de koers van AMG weer op het niveau waar het zou moeten staan. Zo te zien krijgen we vandaag weer een bijkoopdagje.
wesmail
0
quote:

Fugroflop schreef op 23 juni 2022 08:30:

We kunnen allemaal mooi kletsen over stijging Lithium, maar ik heb toch liever de koers van AMG weer op het niveau waar het zou moeten staan. Zo te zien krijgen we vandaag weer een bijkoopdagje.
Alle Australische Lithium-mijnbouwers vandaag weer 5-10% omlaag. Laatste fase van dalingen?
Wie kan een berekening maken van wat AMG gaat rapporteren over een maand??
Just lucky
1
We draaien keurig mee met de algo's, geen enkele intresse, deze week weer -20%. Begin juli op 20, daarna veruit de beste cijfers ooit.
Just lucky
1
quote:

Lepre Chaun schreef op 23 juni 2022 09:33:

waarom dalen We vandaag weer ?
Er zijn alleen verkopers, de kopers wachten op de recessie.
Lunpro20
0
Lepre Chaun
0
quote:

Just lucky schreef op 23 juni 2022 09:34:

[...]Er zijn alleen verkopers, de kopers wachten op de recessie.
AMG zal het enige aandeel zijn wat juist boert in een recessie met al die batterijopslag en EV etc etc .
De Beurs kijkt toch vooruit .
Of hebben ze nooit van de Energietransitie gehoord .
watergeus
0
quote:

Just lucky schreef op 23 juni 2022 09:34:

[...]Er zijn alleen verkopers, de kopers wachten op de recessie.
Ik begrijp deze onzin niet. Gisteren was het volume 30% hoger dan gemiddeld.. Sowieso ligt het gem volume hoger deze week. Er zijn veel verkopers maar zeker zoveel veel kopers die vinden het waard om het aandeel tegen deze prijs te kopen. Over het algemeen zijn kopers die op een recessie wachten te laat, want recessie is vaak ingeprijsd voor de krantenkoppen er melding van maken.
Lunpro20
0
[verwijderd]
0
quote:

Lunpro20 schreef op 23 juni 2022 10:19:

Kan zo zijn maar als de koers zo hard daalt zijn er meer verkopers dan kopers.
Dat aantal is altijd gelijk, anders kan er niets overgedragen worden.
[verwijderd]
0
quote:

klaagbox schreef op 23 juni 2022 09:46:

Die van Eck was op 17 juni niet gek.
Want? Leg eens uit?
Analyse
0
Er lijkt werkelijk geen enkele rem meer te zitten op de daling van AMG. Gisteren gelezen hier op het forum dat de rentestijging aardig is ingedekt. Het lijkt er tevens op dat er hele goede Q2 cq. H1 cijfers aan zitten te komen. Wat is het dan zou je zeggen. Zouden er al partijen aan het voorsorteren zijn op het feit dat AMG natuurlijk nog een financieringsbehoefte heeft met al haar nog te maken investeringen en dat daar een compleet ander financieringsplaatje tegenover komt te staan dan pakweg een half jaar geleden. Of toch gewoon weer shortpartijen die aan het rotzooien zijn onder de meldingsgrens.
wesmail
7
Wat doet de aandelenmarkt verkeerd met lithium?
Door: Matt Fernley
Geplaatst op - 23 juni 2022

Antwoord: zo ongeveer alles!
Vandaag is weer een dag waarop de meeste lithiumaandelen naar het zuiden gaan en ik, en vele andere brancheanalisten, krabben aan mijn hoofd en vragen me af waarom?

Maakt de markt zich zorgen over de lithiumprijs? Nou ja, misschien, maar de huidige waarderingen voor lithiumaandelen houden rekening met lithiumprijzen, wat ik uiterst onwaarschijnlijk acht. Tegen de huidige prijzen houdt een producent van spodumeenconcentraat die ik volg rekening met een vijfjarige plateauprijs van US$1800/t SpodCon en een langetermijnprijs van US$800/t (beide op CIF China-basis). Gezien de huidige spotprijzen van US$4500-6300/t, afhankelijk van welke prijsreeks je volgt, en de Pilbara BMX-veiling van vandaag op US$7000/t (6%, CFR China), beschouw ik die prijzen als hoogst onwaarschijnlijk.

Misschien maakt de markt zich zorgen over de vraag naar EV's? Nou ja, nogmaals, misschien. Er zijn zeker enige zorgen, aangezien de groei van de verkoop van personenauto's in een aantal belangrijke economieën vertraagt ??en negatief wordt. Maar ik verwacht niet dat de verkoop van elektrische auto's zal krimpen. Om zeker te zijn, mijn basisscenario voor de verkoop van EV's in 2022 ligt onder de consensus, maar dat is gebaseerd op de beschikbaarheid van grondstoffen, niet op de vraag. Vooruitgaan in de komende 3-5 jaar ben ikbezorgd over de consument in een tijdperk van hoge inflatie en hoge rentetarieven. Maar ik denk dat de markt de politieke en maatschappelijke wil achter de Energietransitie onderschat. Het zou voor veel politici politiek onaanvaardbaar zijn als de overstap naar elektrische voertuigen zou mislukken. Dat betekent dat, hoewel EV's ronduit duurder zijn dan ICE's (hoewel nog steeds goedkoper in de tijd op basis van de eigendomskosten, vooral met hogere olieprijzen), er politieke steun voor hen zal blijven bestaan. Of dat nu in de vorm van subsidies, voordelige leasevoorwaarden of battery as a service is, valt nog te bezien. Maar ik verwacht niet dat de groei van de verkoop van elektrische auto's op korte termijn negatief zal worden, of zelfs zal vertragen tot minder dan 20% op jaarbasis. Als dat het geval is, dan is er nog steeds een enorm vraagverhaal naar lithium…

En, tussen haakjes, laten we deze argumenten eens op een andere manier bekijken. Als er een overaanbod van lithium op de markt is en dit de lithiumprijzen doet dalen, zou dat een enorme impact hebben op de winstgevendheid van EV-producenten, omdat de productiekosten zouden dalen. Dat zou betekenen dat de batterijprijzen zouden dalen en dat de prijzen van EV's dan ook weer zouden kunnen dalen, wat betekent dat consumenten meer waar voor hun geld zouden kunnen krijgen van EV's. Daarom zou de vraag naar elektrische voertuigen toenemen en zou het veel van het extra lithium op de markt opslokken. Ik zie daarom geen situatie waarin we ooit het soort enorm overaanbod aan lithium zouden hebben dat veel analisten hebben voorspeld, omdat dit materiaal zou worden opgebruikt.

Misschien dalen de lithiumprijzen uiteindelijk. Misschien halveren ze zelfs ten opzichte van het huidige niveau. Wat betekent dat voor aandelen? Een daling van 50% ten opzichte van de huidige spotprijsniveaus zou nog steeds BOVEN zijn dan de huidige consensus voor 2023 en later . Dat betekent dat lithiumaandelen momenteel nog steeds enorm ondergewaardeerd zijn tegen de huidige spotprijzen (naar mijn mening)…

En als ik kijk naar de prijs die de industrie bereid is te betalen voor lithium in vergelijking met de verkoopconsensus, zie ik een enorme kloof.

De grafiek hiernaast toont consensus aan de verkoopzijde voor lithiumhydroxide versus futures-prijzen.

Ik denk niet dat ik ooit een grotere kloof heb gezien voor een materiaal tussen waar de industrie rekening mee houdt en wat de aandelenmarkt is.

Er is iets dat aandelenanalisten echt niet begrijpen, en het wordt heel erg benadrukt door recente rapporten van uitpuilende banken. Ik weet zeker dat de lezers weten welke rapporten ik bedoel!

Ik wil geen analisten in de zak steken, maar het feit dat deze rapporten zijn geschreven door generalisten met weinig ervaring in de sector komt heel duidelijk naar voren. Het fonds waarmee ik werk is een klant van een van de betrokken banken en ik ging terug naar hun team met duidelijke en branchespecifieke vragen over onderdelen van hun rapport. Waar ze alleen met algemeenheden op reageerden, of zelfs nooit op reageerden. Dit is ofwel een onwil om te antwoorden, ofwel een onvermogen om te antwoorden. En ik vrees dat het bij sommige vragen een onvermogen is. Omdat ik niet veel van hun suggesties heb kunnen onderbouwen met behulp van andere bronnen in China (die branchespecialisten zijn).

En dat brengt een probleem naar voren dat ik in een eerdere LinkedIn-post aan de orde heb gesteld. Zouden beleggers liever luisteren naar branchespecialisten met jarenlange ervaring in het kijken naar deze branche of luisteren ze liever naar generalisten? Tot nu toe luisteren ze naar generalisten. Maar dat is naar mijn mening een vergissing, want van alle bedrijfstakken die ik in meer dan 20 jaar ervaring heb onderzocht, is dit verreweg de meest complexe. Ik lees regelmatig bulge bracket sell-side onderzoek naar zowel de grondstoffen als de batterijruimte en zie er behoorlijk grote fouten in. Het feit dat een organisatie een enorm verkoopteam heeft en het hardst kan schreeuwen op de markt, maakt ze nog niet de beste analist, en ik denk dat beleggers dat moeten begrijpen.

Maar ik denk dat het nog wel even zal duren voordat dat doordringt.

Dus de komende tijd, totdat het kwartje valt bij de meeste beleggers, zal ik me vermaken met wat bodemvissen en het oppikken van veel van deze oververkochte aandelen tegen prijzen waarvan ik nooit had durven dromen dat ik dat in deze cyclus weer zou kunnen.

Matt Fernley is hoofd onderzoek voor het Volta Energy Transition Fund van Westbeck Capital Management en redacteur van Battery Materials Review.
[verwijderd]
0
quote:

Fugroflop schreef op 23 juni 2022 10:30:

[...]

Want? Leg eens uit?
Van 3,10 terug naar 2,66% kapitaalbelang is het vertrouwen van hun, een afspiegeling wat de koers gaat doen.
En dit is sinds 17 juni ook uitgekomen.
En we zijn er nog niet.
Fox WIld
2
Zoals gisteren al aangegeven, Van Eck heeft helemaal geen eigen positie in AMG. Van Eck geeft ETF's uit en koopt daarom aandelen om het mandje te vullen. Door herwegingen en handel in de ETF zullen ze van tijd tot tijd aandelen moeten kopen of verkopen en dat laatste is nu bij AMG aan de orde. Het zal Van Eck aan hun reet roesten wat de koers van AMG doet.
geldmaker
2
Verkopen en lager terug kopen zou slim zijn toen we rond de 35 stonden en nu terugkopen. Zou me heel wat aandelen schelen. Alleen ik heb het boekje niet, Hoe wordt je helderziende. Doet nu pijn maar er nu uitgaan , nee want voor het zelfde geld komt vandaag of morgen de omslag.. En dan net de hele handel hebben verkocht, en andere partijen jouw lang verwachtte winst pakken. Dat is dubbel zuur, nee ons rest weinig kijken en je niet gek laten maken..suk6 allemaal..
9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.761
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront