Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

Pandjesbaas
1
quote:

Ernie1966 zonder Bert schreef op 25 juni 2022 20:39:

[...]

Helaas worden momenteel je aandelen en je cash (inflatie) minder waard
Inflatie was negatief, toch, de afgelopen week? Want de olieprijs daalde. Volgend jaar zal het leven misschien zo'n 2% goedkoper zijn.

In elk geval is mijn cash nu veel meer waard dan in april. Veel meer aandelen. Dus hoezo, inflatie?
Ernie1966 zonder Bert
0
quote:

Pandjesbaas schreef op 25 juni 2022 21:13:

[...]

Inflatie was negatief, toch, de afgelopen week? Want de olieprijs daalde. Volgend jaar zal het leven misschien zo'n 2% goedkoper zijn.

In elk geval is mijn cash nu veel meer waard dan in april. Veel meer aandelen. Dus hoezo, inflatie?
Ik heb genoeg aandelen Shell, hoef er niet meer bij.Ik ging van de week een paar kratten Heineken halen....6% duurder. Dat noem ik inflatie
Pandjesbaas
0
quote:

Ernie1966 zonder Bert schreef op 25 juni 2022 21:31:

[...]

Ik heb genoeg aandelen Shell, hoef er niet meer bij.Ik ging van de week een paar kratten Heineken halen....6% duurder. Dat noem ik inflatie
Shell is niet het enige aandeel wat goedkoper geworden is sinds april... En als je voor een groot deel cash zit, dan wil je er best nog wat aandelen bij. De aandelen Heineken zijn nu 6% goedkoper dan in april. Je koopt gewoon het verkeerde product!
30-Lizer
0
quote:

Carl 2-8 schreef op 25 juni 2022 08:12:

Deze week heeft de koers van shell toch een mooi rendement gegeven want ondanks een olieprijs die 0,5% daalde steeg shell bijna 2% op weekbasis.
Daarbovenop nog een grote volatiliteit heel deze week en zowel LT beleggers zagen herstel en handelaars kregen veel rendement in de op en neer beweging dus iedereen tevreden toch.
Wie nu klaagt ziet alle flessen halfleeg.

Mmm... fles kon ik niet helemaal meer opdrinken van vrijdag tot vrijdag. Jammer, want dan was hij i.d.d. met + 2% nog halfvol geweest. Ik had alleen nog een bodempje staan van donderdag tot donderdag (- 6%). Klaag echter niet, want met dividend van morgen koop ik een nieuwe kist. :-)
Candelll
0
05:33
G7-top vangt aan in Duitsland
De grote industrielanden van de wereld overleggen de komende dagen over onder meer de gevolgen van de oorlog in Oekraïne. In het Duitse Elmau bij München komen immers de leiders van de G7-landen en de EU bijeen. Ook enkele andere leiders zijn uitgenodigd, zoals de Oekraïense president Volodymyr Zelensky. Hij gaat digitaal een toespraak houden.

Vooral de Verenigde Staten lijken aan te dringen op extra maatregelen tegen Moskou. Eerder deze week werd bekend dat de Amerikanen in gesprek zijn met bondgenoten over het instellen van een maximumprijs voor Russische olie. Op die manier willen de westerse landen ervoor zorgen dat Rusland minder geld kan verdienen aan de verkoop.

Daarnaast staan de voedselprijzen op de agenda. De oorlog in Oekraïne stuwt de prijzen omhoog voor granen, bakolie, brandstof en kunstmest. Rusland en Oekraïne zijn goed voor bijna een derde van de wereldwijde tarwevoorraden. Hoge voedselprijzen hebben de grootste gevolgen voor armere landen. Ook wordt er tijdens de top gesproken over bijvoorbeeld klimaatverandering, maar kenners rekenen op dat vlak niet op een doorbraak.

De topconferentie vindt plaats in Schloss Elmau, 75 kilometer ten zuiden van München. In juni 2015 was daar ook een top van de groep van de zeven vooraanstaande westerse geïndustrialiseerde landen. De G7 is een op economische vraagstukken gerichte overleggroep van Canada, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Japan en de VS. De EU, eerder de Europese Economische Gemeenschap, schuift sinds 1977 ook aan.

Protestgroepen hebben aangekondigd te willen demonstreren tegen de economische top. De politie is bang voor acties van extreemlinkse groepen en mogelijke protesten die te maken hebben met de kosten van het levensonderhoud, de coronamaatregelen en de oorlog in Oekraïne.
30-Lizer
0
quote:

Pandjesbaas schreef op 25 juni 2022 21:36:

[...]

Shell is niet het enige aandeel wat goedkoper geworden is sinds april... En als je voor een groot deel cash zit, dan wil je er best nog wat aandelen bij. De aandelen Heineken zijn nu 6% goedkoper dan in april. Je koopt gewoon het verkeerde product!
Ben benieuwd wat het nu wordt bij de Beleggersdag in 't Spant vrijdag. Heineken of toch maar witte wijn uit halfvolle flessen.
Schadenfreude
2
Hahaha, Opgelet is weer terug…
Lange tijd gedacht dat je jezelf misschien geinvesteerd had in een goede psycho-behandeling.
Fijn vooruitzicht dat het hier weer vol komt te staan met al jouw heldere idioterie. Ik krijg van jou Schadenfreude, hahaha
Ernie1966 zonder Bert
0
quote:

Ernie1966 zonder Bert schreef op 26 juni 2022 09:47:

Oceanic Breeze langszij de Prelude
137000 ton LNG capaciteit

www.balticshipping.com/vessel/imo/969...
Klopt mijn berekening dat een vol schip ongeveer 260 miljoen Euro waard is op de Europese markt?
Kan iemand dat bevestigen?
bp5ah
0
Oil: Market Settlements and Activity


Longs in U.S. crude saw their first back-to-back weekly loss since April amid recession fears that could pose a greater challenge than thought to the energy sector despite typically busy summer travels.

It was also an unusual week for those in the oil trade, with the regular inventory report from the U.S. Energy Information Administration missing due to “power issues”. Bloomberg said the report will run next week instead, meaning there will be two EIA reports in the coming week.

www.investing.com/news/commodities-ne...
DPL64
1
quote:

Ernie1966 zonder Bert schreef op 26 juni 2022 10:31:

[...]

Klopt mijn berekening dat een vol schip ongeveer 260 miljoen Euro waard is op de Europese markt?
Kan iemand dat bevestigen?
Ik kom zelfs nog hoger uit.

Van 1m3 LNG naar MMBTu is factor 21,9.

www.eaglelng.com/lng-calculator

137.000 m x 21,9 x 128 $ / MMBTu = 384 million $.

Dit is uiteraard waarde tegen spotprijs. Meeste LNG is verhandeld/verkocht op basis van termijncontracten.

In deze berekening is geen rekening gehouden met verliezen door boil off gas. Dus werkelijke waarde natural gas die afgeleverd wordt is stuk lager.
The Royal
0
Exxon Mobil-CEO: “In 2040 worden er alleen nog elektrische auto’s verkocht”
Arno Meijnen - 1 uur geleden

Delen

De CEO van de Amerikaanse oliegigant Exxon Mobil, Darren Woods, heeft in een interview met CNBC gezegd dat er tegen het jaar 2040 over heel de wereld alleen nog maar elektrische personenwagens (EV’s) verkocht zullen worden. “Die verandering gaat er komen. Maar het gaat onze sector niet maken of breken.”

Wat er ook gebeurt in de toekomst, zelfs als alle auto’s elektrisch zijn, Exxon Mobil zal een belangrijk bedrijf blijven, meent Woods. “Een grote drijfveer zijn industriële en transportbrandstoffen. We kunnen de faciliteiten die we vandaag gebruiken om diesel en benzine mee te maken, ombouwen en biobrandstof maken.”

De vraag naar olie zou volgens de CEO in 2040 ook niet fors afnemen. “Ze zal gelijk zijn aan de vraag die we in 2013 of 2014 hadden.”

De productie van chemicaliën zal volgens Woods de sleutel zijn om het bedrijf naar de toekomst toe winstgevend te houden. Exxon Mobil hoopt met de kunststoffen die het produceert een belangrijke rol te spelen bij de productie van elektrische voertuigen.

Rechtszaak
De industrie rond de opvang en het ondergronds opslaan van CO2 zou volgens Exxon tegen het midden van de eeuw een waarde van 4.000 miljard dollar hebben. De technologie om dat massaal te doen, staat echter nog niet op punt. En Exxon krijgt ook zware kritiek te verwerken vanwege zijn communicatie over CO2-uitstoot en vervuiling.

In mei besliste het hooggerechtshof van Amerikaanse staat Massachusetts dat Exxon Mobil daarom voor de rechter moet verschijnen. Maura Healey, de procureur-generaal van Massachusetts, beschuldigt het bedrijf van het misleiden van zowel beleggers als consumenten over klimaatverandering en de klimaatgevaren van fossiele brandstofproducten.

ExxonMobil zou volgens Healey consumenten onder meer misleid hebben door zijn producten aan te prijzen en te verkopen als schoon, broeikasgasreducerend en goed voor het milieu. Het bedrijf beweerde echter dat de zaak politiek gemotiveerd was en een poging vormde om het bedrijf zijn recht tot vrije meningsuiting te ontzeggen.

China
Onderzoeksbureau Canalys berekende dat in 2021 zo’n 9 procent van de wereldwijd verkochte auto’s elektrisch was. Dat kwam neer op een verkoop van 6,5 miljoen wagens, een toename van 109 procent in vergelijking met een jaar eerder.

Exxon Mobil-CEO: “In 2040 worden er alleen nog elektrische auto’s verkocht”
© Aangeboden door Business AM
Exxon Mobil-CEO: “In 2040 worden er alleen nog elektrische auto’s verkocht”
De helft van al die elektrische wagens werd verkocht in China. “In 2021 werden meer dan 3,2 miljoen EV’s verkocht op het Chinese vasteland. Elke maand worden veel nieuwe modellen gelanceerd in elk belangrijk marktsegment, van kleine, goedkope stadsauto’s tot mainstream en premium sedans en SUV’s”, zegt Jason Low, Principal Analyst bij Canalys.

“15 procent van de nieuwe auto’s die in 2021 in China werden verkocht, waren EV’s. Dat is meer dan het dubbele van het percentage in 2020 en er is nog steeds een enorme kans voor toekomstige groei in 2022 en daarna”, aldus Low.

Daarmee is China ruim de koploper wat betreft de transitie naar elektrisch rijden. Europa telde in 2021 een aandeel van 35 procent in de wereldwijde verkoop van EV’s. Terwijl de Verenigde Staten ver achterliepen met een aandeel van 8 procent.
Pandjesbaas
4
Zullen we eens gaan gokken hoeveel buybacks er gaan komen in het 2e half jaar?

De CFFO in Q1 was $14.8mrd, maar werd toen gedrukt omdat $7.4mrd van de inkomsten in het werkkapitaal gestort werden. Dat was nodig omdat de olieprijs gestegen was van $82 begin januari tot $105 begin april. In Q2 steeg de olieprijs ook, maar slechts tot ca. $110. Dus er moet nog steeds werkkapitaal bij, maar misschien slechts $2mrd. Dan zou er bij dezelfde verdiensten een CFFO van $20mrd overblijven. Maar de gemiddelde olieprijs was ruwweg $15 hoger, en Shell heeft in de laatste update aangegeven dat ze dan $1.5mrd meer (in een kwartaal) verdienen. CFFO zou dus wel eens $21.5mrd kunnen worden.

30% daarvan zou dan $6.45mrd zijn. Zo'n $1.85mrd daarvan gaat naar het cash dividend. Dan is er nog $4.6mrd over. Het volgende inkoopprogramma (gedurende Q3) zou dus wel eens gewoon weer $4.5mrd kunnen worden. Net als in Q2, maar ondanks het feit dat de opbrengst van de Permian verkoop, die het bedrag toen zo hoog maakte, al is uitgedeeld. (Het reguliere deel van de buybacks was toen maar $1.5mrd per kwartaal.) Dat is dan effectief $0.61 per aandeel, bovenop de $0.25 cash.
K-d-H 1962
3
quote:

The Royal schreef op 26 juni 2022 13:36:

Exxon Mobil-CEO: “In 2040 worden er alleen nog elektrische auto’s verkocht”
Arno Meijnen - 1 uur geleden

Delen

De CEO van de Amerikaanse oliegigant Exxon Mobil, Darren Woods, heeft in een interview met CNBC gezegd dat er tegen het jaar 2040 over heel de wereld alleen nog maar elektrische personenwagens (EV’s) verkocht zullen worden. “Die verandering gaat er komen. Maar het gaat onze sector niet maken of breken.”

Wat er ook gebeurt in de toekomst, zelfs als alle auto’s elektrisch zijn, Exxon Mobil zal een belangrijk bedrijf blijven, meent Woods. “Een grote drijfveer zijn industriële en transportbrandstoffen. We kunnen de faciliteiten die we vandaag gebruiken om diesel en benzine mee te maken, ombouwen en biobrandstof maken.”

De vraag naar olie zou volgens de CEO in 2040 ook niet fors afnemen. “Ze zal gelijk zijn aan de vraag die we in 2013 of 2014 hadden.”

De productie van chemicaliën zal volgens Woods de sleutel zijn om het bedrijf naar de toekomst toe winstgevend te houden. Exxon Mobil hoopt met de kunststoffen die het produceert een belangrijke rol te spelen bij de productie van elektrische voertuigen.

Rechtszaak
De industrie rond de opvang en het ondergronds opslaan van CO2 zou volgens Exxon tegen het midden van de eeuw een waarde van 4.000 miljard dollar hebben. De technologie om dat massaal te doen, staat echter nog niet op punt. En Exxon krijgt ook zware kritiek te verwerken vanwege zijn communicatie over CO2-uitstoot en vervuiling.

In mei besliste het hooggerechtshof van Amerikaanse staat Massachusetts dat Exxon Mobil daarom voor de rechter moet verschijnen. Maura Healey, de procureur-generaal van Massachusetts, beschuldigt het bedrijf van het misleiden van zowel beleggers als consumenten over klimaatverandering en de klimaatgevaren van fossiele brandstofproducten.

ExxonMobil zou volgens Healey consumenten onder meer misleid hebben door zijn producten aan te prijzen en te verkopen als schoon, broeikasgasreducerend en goed voor het milieu. Het bedrijf beweerde echter dat de zaak politiek gemotiveerd was en een poging vormde om het bedrijf zijn recht tot vrije meningsuiting te ontzeggen.

China
Onderzoeksbureau Canalys berekende dat in 2021 zo’n 9 procent van de wereldwijd verkochte auto’s elektrisch was. Dat kwam neer op een verkoop van 6,5 miljoen wagens, een toename van 109 procent in vergelijking met een jaar eerder.

Exxon Mobil-CEO: “In 2040 worden er alleen nog elektrische auto’s verkocht”
© Aangeboden door Business AM
Exxon Mobil-CEO: “In 2040 worden er alleen nog elektrische auto’s verkocht”
De helft van al die elektrische wagens werd verkocht in China. “In 2021 werden meer dan 3,2 miljoen EV’s verkocht op het Chinese vasteland. Elke maand worden veel nieuwe modellen gelanceerd in elk belangrijk marktsegment, van kleine, goedkope stadsauto’s tot mainstream en premium sedans en SUV’s”, zegt Jason Low, Principal Analyst bij Canalys.

“15 procent van de nieuwe auto’s die in 2021 in China werden verkocht, waren EV’s. Dat is meer dan het dubbele van het percentage in 2020 en er is nog steeds een enorme kans voor toekomstige groei in 2022 en daarna”, aldus Low.

Daarmee is China ruim de koploper wat betreft de transitie naar elektrisch rijden. Europa telde in 2021 een aandeel van 35 procent in de wereldwijde verkoop van EV’s. Terwijl de Verenigde Staten ver achterliepen met een aandeel van 8 procent.
En wat doen de Chinezen om aan al die elektriciteit te komen. Juist ze bouwen tot 2030 nog zeker 600 KOLENCENTRALES. Ze hebben ook gezegd dat ze zeker tot 2040 kolen blijven gebruiken. Ps India doet het zelfde veel kolencentrales bouwen. Oh oh wat zijn we goed bezig voor het milieu.
Ernie1966 zonder Bert
0
quote:

DPL64 schreef op 26 juni 2022 11:37:

[...]

Ik kom zelfs nog hoger uit.

Van 1m3 LNG naar MMBTu is factor 21,9.

www.eaglelng.com/lng-calculator

137.000 m x 21,9 x 128 $ / MMBTu = 384 million $.

Dit is uiteraard waarde tegen spotprijs. Meeste LNG is verhandeld/verkocht op basis van termijncontracten.

In deze berekening is geen rekening gehouden met verliezen door boil off gas. Dus werkelijke waarde natural gas die afgeleverd wordt is stuk lager.
Dan is het nog meer 1 ton =1,379 m3
137.000 ton = 189.000m3
189.000 x 21,9 x128 $ /MMBTu = 529 million $
Blanco rolling
1
Belangrijkste is dat de Prelude op voluit draait.
En er komt dus veel cash binnen via die installatie.
Ding is natuurlijk wel dat Shell voor 67,5 % eigenaar is.
Zou dat ook gelden voor het Prelude veld die verdeling?
War zijn de consessie voorwaarden met Australie?
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9374 9375 9376 9377 9378 9379 9380 9381 9382 9383 9384 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 14:17
Koers 33,850
Verschil -0,065 (-0,19%)
Hoog 34,090
Laag 33,830
Volume 2.124.473
Volume gemiddeld 7.617.915
Volume gisteren 7.480.978

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront