AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
rendement_zoeker
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 25 juni 2022 08:56:

[...]

Ik had ook een flinke koersstijging verwacht voor AMG, maar ik heb niet de 3 genoemde beginnersfouten gemaakt.

Uit jarenlange ervaring weet ik dat (te) hoge verwachtingen voor een aandeel vrijwel nooit uitkomen; er gaat bijna altijd ergens wel wat fout.

De 'mooiste' voorbeelden zijn natuurlijk Galapagos en JET.
Ik heb niet het idee dat AMG iets fout doet. Sterker nog, ze zijn uitstekend gepositioneerd. Het wordt alleen niet zo gewaardeers.
Lepre Chaun
4
Lithium Overaanbod? Rustig aan

Als de prijs van lithium is de afgelopen 18 maanden omhooggeschoten, de vraag naar lithium-ionbatterijen is intenser dan ooit. Batterijfabrikanten zoals Panasonic, LG Chem en CATL moeten budgetteren voor de stijgende kosten van lithium, een metaal dat cruciaal is voor de batterijen die erin gaan elektrische auto's, terwijl ze hun productie de komende jaren uitbreiden.

Bij elke bullmarkt zijn er echter bear-voorspellers die erop gokken dat de prijs van lithium zal dalen met de markt die in balans komt of zelfs overaanbod.
Als veteraan op het gebied van batterijmetalen wordt mijn standpunt van "houd je paarden vast, Wall Street" herhaald door veel lithiumanalisten en experts die geloven dat de fundamentals van de batterijmetaalmarkt licht werpen op een verscheidenheid aan dringende redenen waarom een lithiumoverschotmarkt met dramatisch verlaagde prijzen niet aan de horizon is.

Veteranen uit de industrie worden vergezeld door een aantal analisten en andere experts, waaronder Benchmark minerale intelligentie, een toonaangevend onderzoeksbureau dat groene energiemineralen behandelt. De recente rapport getiteld: "Lithium overaanbod? Niet waarschijnlijk – vijf belangrijke redenen waarom" biedt een overtuigend weerwoord op de gebrekkige stelling dat lithiumvoorraden in feite elastisch zijn.

Hoe snel kunnen mijnwerkers van ontdekking naar productie gaan?

Wat lithium 'beren' niet begrijpen, is dat hoewel lithium wereldwijd in een aantal verschillende vormen aanwezig kan zijn, de processen die betrokken zijn bij het economisch extraheren en produceren van lithium van batterijkwaliteit uiterst uitdagend zijn. Het kan tot een decennium duren om een afzetting te ontdekken, te ontwikkelen, een mijn te bouwen en lithium van batterijkwaliteit te extraheren en te verfijnen. Zelfs in China, waar het toestaan doorgaans eenvoudiger is en de lithiumproductie vaak wordt versneld, blijkt dit het geval te zijn.

Het proces om lithium om te zetten in de chemicaliën die batterijen van stroom voorzien, is niet eenvoudig. Ook het raffineren van ruw lithium tot zeer zuiver lithiumcarboniet, dat van voldoende kwaliteit is voor batterijen, omvat gecompliceerde metallurgische verwerkingsmethoden en is zeer tijdrovend.

Sommige lithium 'beren' wijzen naar China om rekening te houden met een toekomstig overaanbod van lithium.

Benchmark Mineral Intelligence benadrukt dat China de productie niet significant kan opvoeren om een overaanbod te creëren. Hier is de kern van het argument van Benchmark zoals vermeld in zijn lithium rapport. "Bekende binnenlandse Chinese spodumeen en andere hard-rock weg zijn van lage kwaliteit, een belangrijke reden waarom er een toenemende afhankelijkheid van Chinese converters van Australië is voor levering. China's afzettingen van lepidoliet kunnen het potentieel hebben om het tekort in de komende jaren te helpen overbruggen, maar het is onwaarschijnlijk dat dit tot overaanbod zal leiden. "

Volgens Benchmark zal "de lithiummarkt de komende jaren beginnen te balanceren", maar is het onwaarschijnlijk dat "marginale, onconventionele grondstoffen het tekort zullen opvullen" en "onwaarschijnlijk dat de vraag aanzienlijk zal verzwakken."

Benchmark's visie op spotprijzen voor lithium concludeert dat "eindgebruikers alleen zoveel kosten kunnen doorberekenen voordat het een onhoudbare impact heeft op hun ambities op het gebied van elektrische voertuigen. De spotmarktprijs in China vertegenwoordigt echter niet de echte prijs van lithium op de markt en is vaak niet de echte prijs die wordt betaald door westerse batterijmajors. In deze markten verwachten we een geleidelijke toename van contractdeals die worden afgewikkeld met steeds flexibelere en frequentere prijsmechanismen."
Lepre Chaun
2
Lithium Whisperer is de marktplaats
Het is belangrijk om naar de markt te luisteren om de status van de lithiumtoevoer te meten. Overweeg de volgende statistieken. Allereerst verdubbelde de wereldwijde EV-verkoop in februari 2022 rapporten Binnen EV's op 6 april 2022. Of dat de spotprijs van één ton lithiumcarbonaat (LCE) steeg van $ 6.750 in september 2000 tot een recent hoogtepunt van $ 78.000 USD. Tegen 2025 zullen autofabrikanten $ 365 miljard USD hebben uitgegeven aan het bouwen van EV- en HEV-productiefaciliteiten, meldt Bloomberg Energy Finance.

Naarmate de lithiumschaarste toeneemt, heeft BloombergNEF Prognoses de prijzen van lithiumcarbonaat en hydroxide - de belangrijkste lithiumchemicaliën die worden gebruikt bij de productie van batterijen - tot 2030 de lucht in gaan als gevolg van verwachte leveringstekorten.

"Terwijl de markt worstelt tussen leveringszekerheid op lange termijn om de lithium-ioneconomie van brandstof te voorzien, en steeds meer marktgestuurde prijsmechanismen om de groei van het aanbod te stimuleren, is het tijdperk van lithiummarktvolatiliteit waarschijnlijk nog maar net begonnen," vermoedt Benchmark.

Missiekritiek: urgentie voor 'Made in America' Lithium
De zoektocht naar EV-fabrikanten (evenals andere industriële en militaire gebruikers) om de toegang tot hoogwaardig lithium veilig te stellen, is intens. Dat geldt ook voor de noodzaak om de veiligheid van de toeleveringsketen te waarborgen. Daartoe willen de Verenigde Staten en andere landen hun toeleveringsketens voor schone energie ontwarren van China, dat momenteel de toonaangevende producent van lithium-ionbatterijen is.

Als zodanig is er een urgentie om de langetermijnvoorraden veilig te stellen van geopolitiek veilige, lithiumrijke landen zoals de Verenigde Staten, Canada en Peru. Het conflict in Oekraïne is een grimmige herinnering aan wat er gebeurt als de levering van energie en andere kritieke goederen "in handen" is van onstabiele of onvriendelijke regimes. Dienovereenkomstig hebben de VS een verhoogde behoefte om zo snel mogelijk zoveel mogelijk duurzaam, "zelfgemaakt" lithium en andere kritieke mineralen in te kopen, vooral gezien het feit dat lithiumwinning in de VS momenteel naar schatting minder dan 1% van het lithium is dat jaarlijks over de hele wereld wordt gedolven.

gritdaily.com/lithium-oversupply-hold...
Halte
1
Ik lees ook in de media dat de Westerse wapenfabrikanten ( vooral die in de VS) door miljarden orders uit eigen land maar ook van andere NATO landen als gevolg van de `Oekraïne oorlog moeite hebben om aan de vraag naar nieuwr hoogwaardige wapens ( zoals raketsystemen, gevechts - en spionagedrones , munitie , en luchtafweersystemen) te voldoen.het is namelijk moeilijk om op korte termijn de productiecapaciteit flink op te schalen dit door o.a gebrek aan geschikt personeel en grondstoffen waaronder bepaalde metalen. Gevolg is nu veel hogere prijzen en lange levertijden. Is iemand bekend inhoeverre AMG direct ( door levering ) of meer indirect door hogere prijzen met haar metalenpalet kan profiteren van deze bonanza in de Westerse defensieindustrie ?
rendement_zoeker
1
quote:

Halte schreef op 25 juni 2022 22:10:

Ik lees ook in de media dat de Westerse wapenfabrikanten ( vooral die in de VS) door miljarden orders uit eigen land maar ook van andere NATO landen als gevolg van de `Oekraïne oorlog moeite hebben om aan de vraag naar nieuwr hoogwaardige wapens ( zoals raketsystemen, gevechts - en spionagedrones , munitie , en luchtafweersystemen) te voldoen.het is namelijk moeilijk om op korte termijn de productiecapaciteit flink op te schalen dit door o.a gebrek aan geschikt personeel en grondstoffen waaronder bepaalde metalen. Gevolg is nu veel hogere prijzen en lange levertijden. Is iemand bekend inhoeverre AMG direct ( door levering ) of meer indirect door hogere prijzen met haar metalenpalet kan profiteren van deze bonanza in de Westerse defensieindustrie ?
Vanadium versterkt staal. Dit kan niet meer uit Rusland worden gehaald. Dit voor wapentuig van staal.
Blanco rolling
0
quote:

rendement_zoeker schreef op 26 juni 2022 11:33:

[...]

Vanadium versterkt staal. Dit kan niet meer uit Rusland worden gehaald. Dit voor wapentuig van staal.
Onzin, dan loopt de Russische handelsroute via China of India.
rendement_zoeker
0
quote:

Blanco rolling schreef op 26 juni 2022 18:21:

[...]

Onzin, dan loopt de Russische handelsroute via China of India.
Geen onzin. Je kan het nog steeds niet direct uit Rusland krijgen. En er zijn genoeg russische tanks opgeblazen. Rusland wil het zelf gebruiken.
Just lucky
1
Wat bijzonder is, is dat de grondstoffenindex vanaf begin juni een flinke correctie laat zien, en AMG gewoon wordt meegezogen. En dat terwijl AMG 90% van zijn inkomsten haalt uit spodumene (loopt sinds begin juni geleidelijk verder op, nu op het hoogste punt ooit) en vanadium (ligt al een paar weken vlak).
N audio
0
quote:

Just lucky schreef op 26 juni 2022 22:06:

Wat bijzonder is, is dat de grondstoffenindex vanaf begin juni een flinke correctie laat zien, en AMG gewoon wordt meegezogen. En dat terwijl AMG 90% van zijn inkomsten haalt uit spodumene (loopt sinds begin juni geleidelijk verder op, nu op het hoogste punt ooit) en vanadium (ligt al een paar weken vlak).
Dat verbaast mij ook. Mogelijk zijn er andere redenen voor de niet logische daling van AMG.
Beleggers lijken voorzichtig nu het Rrrrr woord tot vervelens toe, en eindeloos herhaald wordt, terwijl iedereen dat allang wist.
Wellicht nog niet de exacte percentages tot achter de komma, maar goed. Van een verrassing kan toch geen sprake zijn.

In een afwachtende beurs zijn er meer momenten van rustige handel, en daar kunnen partijen mogelijk handig gebruik van maken om een situatie naar hun hand te zetten.
wesmail
3
De grafiek van AMG even naast Arcelor gelegd en je ziet bijna 1 op 1 verloop. Even nagelaten de hype die ontstond toen AMG Lithium wou afsplitsen. Iedereen denkt nog dat AMG een metaalbedrijf is. Goldman Sachs praat Lithium naar beneden maar is ondertussen wel lekker goedkoop aandelen in die sector aan het kopen. Het beste nieuws is als AMG toch de naam Lithium en Battery in de naam opnemen. Zo simpel kan het zijn Schubi. Daar hoef je toch geen € 10.000 per dag voor te ontvangen? Als je 90% van je winst maakt met Lithium dekt zo de vlag de lading.
wesmail
2
Ganfeng Lithium stijgt met dagelijkse limiet om het hoogste punt in 3 maanden te bereiken door een aantrekkende vraag, stijgende prijzen (GEPLAATST OP27 JUNI 2022 DOOR THE WIRE - Actuele nieuwsupdates begeleiden u elke handelsdag!)

De Chinese lithiumproducent maakt een rally door dankzij de herstellende vraag en stijgende prijzen, waarbij Ganfeng Lithium met de dagelijkse limiet van 10% stijgt tot 150,16 in Shenzhen, het hoogste niveau in drie maanden, en zijn in Hong Kong genoteerde aandelen stijgen bijna 11%. China gaat nieuwe subsidies invoeren op aankoop EV.
geldmaker
2
quote:

Blanco rolling schreef op 27 juni 2022 11:01:

Blackrock belang ruim 6%, JP Morgan bijna 5% belang in Ganfeng
Denk komende week echt een jump omhoog, alleen de vrijdag opgenomen 50.000 gooien ff zand op de rails.
Blijft een gegeven dat over precies een maand we weer wat zichtbaarder worden met prima vooruitzichten en mooie cijfers. Eens gaat het kwartje vallen, mark my words..
Analyse
0
quote:

Frankie12 schreef op 24 juni 2022 18:07:

Fugroflop, om 09.56 uur schrijf je dat je AMG eruit hebt gegooid. Was dat op het dieptepunt van de dag?
Fugroflop heeft niks gekocht en niks verkocht. Bericht hier op het forum vol met tegenstrijdigheden. Links laten liggen en Fugro voor flop wegdenken.
Just lucky
1
quote:

Lepre Chaun schreef op 27 juni 2022 18:49:

Waarom zijn we vandaag niet met 7% gestegen ?
Simpel geen vraag en we worden op 1 hoop gegooid met fondsen als AM, waarvan de rel. gronfstofprijzen wel hard dalen. Zelf die stijgen vandaag harder, het is wachten tot er weer een paar grote partijen instappen....
Het mannetje van de radio
0
quote:

Just lucky schreef op 27 juni 2022 19:38:

[...]Simpel geen vraag en we worden op 1 hoop gegooid met fondsen als AM, waarvan de rel. gronfstofprijzen wel hard dalen. Zelf die stijgen vandaag harder, het is wachten tot er weer een paar grote partijen instappen....
Ik weet niet of er momenteel in insider-termijn loopt, maar een goed signaal naar de markt zou zijn als het topmanagement weer flink aandelen gaat inkopen op persoonlijke titel.
[verwijderd]
0
quote:

Frankie12 schreef op 24 juni 2022 18:07:

Fugroflop, om 09.56 uur schrijf je dat je AMG eruit hebt gegooid. Was dat op het dieptepunt van de dag?


Redelijk op het dieptepunt ja, helaas. Dus inderdaad wederom met een klein verlies. Voelt nu even niet goed om long te gaan, zeker niet in AMG, dan straks toch liever in Kendrion.
Lepre Chaun
1
een bullish bet op Amerika's volledig elektrische toekomst, zei een kaderlid op maandag.

Eric Norris, hoofd van de lithiumdivisie van Albemarle, zei dat het bedrijf de laatste negen maanden een grote verschuiving in de Verenigde Staten heeft gezien met een "ongekend" aantal aangekondigde EV-fabrieken, een voorbode waarvan het bedrijf gelooft dat die een sterke stijging van de vraag naar lithium zullen aanwakkeren.

"Er is nog niet genoeg (lithium)aanbod om de ambities van de V.S. te vervullen," vertelde Norris op de Fastmarkets Lithium Supply and Battery Raw Materials conferentie in Phoenix, Arizona.
9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 24,500
Verschil +0,340 (+1,41%)
Hoog 24,500
Laag 23,840
Volume 211.210
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 140.716

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront