Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Gaston Lagaffe
3
quote:

Jong Belegen schreef op 19 juli 2022 11:50:

[...]
Wat ben ik blij dat je nog steeds de moeite neemt om hier af en toe iets te posten. Altijd nuttige bijdragen, veel dank!
Bedankt voor de aanmoediging ! JET heeft naast enkele andere bedrijven mijn dagelijkse interesse. Het is een bijzonder bedrijf. Ik geef Groen gelijk in zijn opmerking dat JET waardevolle marktposities heeft (hij maakte o.a. een vergelijking met de marktpositie in Pakistan van Delivery Hero) maar ben van mening dat hij strategisch slimmer moet opereren. JET is niet langer een prive-onderneming maar een groot beursgenoteerd bedrijf dat uitsluitend de huidige omvang heeft kunnen bereiken nadat er extern kapitaal(externe aandeelhouders) aangetrokken is. Groen heeft dus mede de belangen van externe aandeelhouders te dienen en dat doet hij op dit moment niet/onvoldoende. Helaas is het zo dat particuliere aandeelhouders bij deze zeer grote ondernemingen vaak een gezamenlijk belang beneden de 5% hebben en daarmee irrelevant zijn. De IB'ers zijn dus aan zet. De huidige zeer lage koers is realiteit maar m.i. overtrokken. Het blijft een (zeer ?) risicovolle maar mogelijk lucratieve belegging (op deze koers). JET is niet failliet en gaat niet failliet (fraude uitgesloten). Wat wel mogelijk is dat de problemen bij JET dermate fors worden (aflossing schulden !) dat herkapitalisatie noodzakelijk is. De aandelenposities van bestaande aandeelhouders kunnen dan weggevaagd worden (Bij URW kon dit ternauwernood voorkomen worden maar het scheelde niet veel). Ik noem dat het "Baan-scenario" (hoewel dit technisch niet geheel klopt). De CC's (Conference Calls) - Engelstalig - zullen niet voor iedereen goed te volgen zijn maar leveren veel informatie op (zeker als analisten vragen beginnen te stellen). Altijd interessant hiernaar te luisteren !
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 19 juli 2022 13:23:

[...]Bedankt voor de aanmoediging ! JET heeft naast enkele andere bedrijven mijn dagelijkse interesse. Het is een bijzonder bedrijf. Ik geef Groen gelijk in zijn opmerking dat JET waardevolle marktposities heeft (hij maakte o.a. een vergelijking met de marktpositie in Pakistan van Delivery Hero) maar ben van mening dat hij strategisch slimmer moet opereren. JET is niet langer een prive-onderneming maar een groot beursgenoteerd bedrijf dat uitsluitend de huidige omvang heeft kunnen bereiken nadat er extern kapitaal(externe aandeelhouders) aangetrokken is. Groen heeft dus mede de belangen van externe aandeelhouders te dienen en dat doet hij op dit moment niet/onvoldoende. Helaas is het zo dat particuliere aandeelhouders bij deze zeer grote ondernemingen vaak een gezamenlijk belang beneden de 5% hebben en daarmee irrelevant zijn. De IB'ers zijn dus aan zet. De huidige zeer lage koers is realiteit maar m.i. overtrokken. Het blijft een (zeer ?) risicovolle maar mogelijk lucratieve belegging (op deze koers). JET is niet failliet en gaat niet failliet (fraude uitgesloten). Wat wel mogelijk is dat de problemen bij JET dermate fors worden (aflossing schulden !) dat herkapitalisatie noodzakelijk is. De aandelenposities van bestaande aandeelhouders kunnen dan weggevaagd worden (Bij URW kon dit ternauwernood voorkomen worden maar het scheelde niet veel). Ik noem dat het "Baan-scenario" (hoewel dit technisch niet geheel klopt). De CC's (Conference Calls) - Engelstalig - zullen niet voor iedereen goed te volgen zijn maar leveren veel informatie op (zeker als analisten vragen beginnen te stellen). Altijd interessant hiernaar te luisteren !
Haha baan scenario?? Haha wat een grap!! en heb je voor amazon nu ze een deal met grubhub hebben gesloten de imtech scenario in je hoofd zitten?? Haha
KCNIB
3
quote:

Bert12345 schreef op 19 juli 2022 11:51:

[...]

En gaat JET dan dalen of stijgen en waarom?
JET gaat flink stijgen, let maar op!
Gaston Lagaffe
0
quote:

SEVA_ schreef op 19 juli 2022 12:05:

[...]
Vervallen of aanpassen caps kunnen echt het verschil gaan maken. Ik vermoed dat ze er met SF uit gaan komen. Mocht NY volgen dan kan de vlag uit. Ik zal niks zeggen over winst, ebit oid. Wil namelijk niet de accountancy politie op mijn dak. Dit is iets om heel goed in de gaten te houden. Zou naar mijn mening hot-topic op dit forum moeten zijn
Maak je geen zorgen over de accountancy politie hier :) Volgens mij hebben slechts enkele forumleden hier echt enige kennis van. Uit mijn hoofd (corrigeer me als ik het fout heb) heeft JET aangegeven dat de feecaps (SF en NY) alleen ca. $ 180mio aan Ebitda kosten. Lijkt mij een redelijk bedrag en dit valt voor mij niet te controleren. De impact is er dus wel maar...... Grubhub had voor de feecap-problematiek ook de nodige problemen (continue verlies marktaandeel). Mocht het zo zijn dat feecap's deels opgeheven worden dan is dit natuurlijk gunstig maar eigenlijk dient Grubhub (eindelijk) dat verlies van marktaandeel eens te stoppen.
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 19 juli 2022 13:36:

[...]Maak je geen zorgen over de accountancy politie hier :) Volgens mij hebben slechts enkele forumleden hier echt enige kennis van. Uit mijn hoofd (corrigeer me als ik het fout heb) heeft JET aangegeven dat de feecaps (SF en NY) alleen ca. $ 180mio aan Ebitda kosten. Lijkt mij een redelijk bedrag en dit valt voor mij niet te controleren. De impact is er dus wel maar...... Grubhub had voor de feecap-problematiek ook de nodige problemen (continue verlies marktaandeel). Mocht het zo zijn dat feecap's deels opgeheven worden dan is dit natuurlijk gunstig maar eigenlijk dient Grubhub (eindelijk) dat verlies van marktaandeel eens te stoppen.
Haha ze hebben afgelopen week al 2 miljoen extra er bij gekregen!!! Je vergeet amazon deal!!!!
SEVA_
2
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 19 juli 2022 13:36:

[...]Maak je geen zorgen over de accountancy politie hier :) Volgens mij hebben slechts enkele forumleden hier echt enige kennis van. Uit mijn hoofd (corrigeer me als ik het fout heb) heeft JET aangegeven dat de feecaps (SF en NY) alleen ca. $ 180mio aan Ebitda kosten. Lijkt mij een redelijk bedrag en dit valt voor mij niet te controleren. De impact is er dus wel maar...... Grubhub had voor de feecap-problematiek ook de nodige problemen (continue verlies marktaandeel). Mocht het zo zijn dat feecap's deels opgeheven worden dan is dit natuurlijk gunstig maar eigenlijk dient Grubhub (eindelijk) dat verlies van marktaandeel eens te stoppen.
150-200 mln had ik idd begrepen.
Jonge_belegger
5
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 19 juli 2022 13:28:

[...]

Haha baan scenario?? Haha wat een grap!! en heb je voor amazon nu ze een deal met grubhub hebben gesloten de imtech scenario in je hoofd zitten?? Haha
Heb je maar weer eens een NOK gegeven. Eens kijken of een mod er nu iets mee doet. Post iemand eindelijk eens iets dat uitermate goed onderbouwd en doordacht is, denk jij dat je met zo een vervelende nietszeggende reactie moet komen. Schaam je. Zelf heb je nog nooit iets onderbouwd en plaats je allemaal maar berichten dat de koers gaat stijgen. In en in triest.
wiegveld
0
Als de caps echt vervallen in NEw York, dan kan de koers 1-2 euro omhoog wegens euforie.
Maar niet de huis verkopen voor de beer geschoten is. Maar ook daar loopt een rechtszaak.
Bert-Jan
2
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 19 juli 2022 13:23:

[...]Bedankt voor de aanmoediging ! JET heeft naast enkele andere bedrijven mijn dagelijkse interesse. Het is een bijzonder bedrijf. Ik geef Groen gelijk in zijn opmerking dat JET waardevolle marktposities heeft (hij maakte o.a. een vergelijking met de marktpositie in Pakistan van Delivery Hero) maar ben van mening dat hij strategisch slimmer moet opereren. JET is niet langer een prive-onderneming maar een groot beursgenoteerd bedrijf dat uitsluitend de huidige omvang heeft kunnen bereiken nadat er extern kapitaal(externe aandeelhouders) aangetrokken is. Groen heeft dus mede de belangen van externe aandeelhouders te dienen en dat doet hij op dit moment niet/onvoldoende. Helaas is het zo dat particuliere aandeelhouders bij deze zeer grote ondernemingen vaak een gezamenlijk belang beneden de 5% hebben en daarmee irrelevant zijn. De IB'ers zijn dus aan zet. De huidige zeer lage koers is realiteit maar m.i. overtrokken. Het blijft een (zeer ?) risicovolle maar mogelijk lucratieve belegging (op deze koers). JET is niet failliet en gaat niet failliet (fraude uitgesloten). Wat wel mogelijk is dat de problemen bij JET dermate fors worden (aflossing schulden !) dat herkapitalisatie noodzakelijk is. De aandelenposities van bestaande aandeelhouders kunnen dan weggevaagd worden (Bij URW kon dit ternauwernood voorkomen worden maar het scheelde niet veel). Ik noem dat het "Baan-scenario" (hoewel dit technisch niet geheel klopt). De CC's (Conference Calls) - Engelstalig - zullen niet voor iedereen goed te volgen zijn maar leveren veel informatie op (zeker als analisten vragen beginnen te stellen). Altijd interessant hiernaar te luisteren !
Een partij als URW heeft zich te houden aan bepaalde voorwaarden als het gaat om de leningen. Ze zijn afhankelijk van hun Loan-to-value ratio. Aangezien de waarde van de panden enorm naar beneden ging door corona kwamen ze daardoor in de problemen. Bij JET spelen zulke dingen wat minder uiteraard. Het belangrijkste voor Jitse is om op termijn voldoende cashflow wordt gegenereerd zodat aan de aflossingsverlichtingen kan worden voldaan.
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

Jonge_belegger schreef op 19 juli 2022 13:57:

[...]
Heb je maar weer eens een NOK gegeven. Eens kijken of een mod er nu iets mee doet. Post iemand eindelijk eens iets dat uitermate goed onderbouwd en doordacht is, denk jij dat je met zo een vervelende nietszeggende reactie moet komen. Schaam je. Zelf heb je nog nooit iets onderbouwd en plaats je allemaal maar berichten dat de koers gaat stijgen. In en in triest.
Sorry maar net doen of je er verstand van hebt en dan zeggen dat jet een baan scenario achterna gaat is gewoon lachwekkend en dus mag er best om gelachen worden!!
Jonge_belegger
2
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 19 juli 2022 14:09:

[...]

Sorry maar net doen of je er verstand van hebt en dan zeggen dat jet een baan scenario achterna gaat is gewoon lachwekkend en dus mag er best om gelachen worden!!
Je hebt het er maar druk mee tussen je business trips & meetings door... Als er iets of iemand lachwekkend is hier en waar om gelachen mag worden... Vul maar in ;)
CEO Takeaway
0
quote:

Jonge_belegger schreef op 19 juli 2022 14:11:

[...]
Je hebt het er maar druk mee tussen je business trips & meetings door... Als er iets of iemand lachwekkend is hier en waar om gelachen mag worden... Vul maar in ;)
Pedr heeft zijn long ingeruild voor een short, Mark my words. Binnen nu e een uur 4 procent omlaag
SEVA_
0
quote:

wiegveld schreef op 19 juli 2022 14:04:

Als de caps echt vervallen in NEw York, dan kan de koers 1-2 euro omhoog wegens euforie.
Maar niet de huis verkopen voor de beer geschoten is. Maar ook daar loopt een rechtszaak.
Je onderschat het.
Hendrik Roo
0
quote:

wiegveld schreef op 19 juli 2022 14:04:

Als de caps echt vervallen in NU, dan kan de koers 1-2 euro omhoog wegens euforie.
Maar niet de huis verkopen voor de beer geschoten is.
Ik denk dat € 10 ,- / €20,- erbij realistischer is. Bovendien kunnen dit trickers voor een shortsqueeze zijn. In dat geval komen we hoger uit.
Jonge_belegger
1
quote:

CEO Takeaway schreef op 19 juli 2022 14:15:

[...]
Pedr heeft zijn long ingeruild voor een short, Mark my words. Binnen nu e een uur 4 procent omlaag
Oh ja, het is alweer bijna 15:30u...
wiegveld
0
Dit is enige artikel dat ik kan vinden over de zaak feecaps New York

NYC Builds Delivery Fee Cap Defense Against DoorDash Suit
By Bryan Koenig · Listen to article

Law360 (March 8, 2022, 5:41 PM EST) -- New York City expanded on its defense of caps on what DoorDash, Grubhub and Uber Eats can charge restaurants, arguing that the delivery services' federal court lawsuit must be tossed because the rules are needed to protect eateries and are not discriminatory.

Monday's motion to dismiss built on arguments in the city's letter last month in which it sought a pre-motion conference on the briefing — deemed unnecessary by U.S. District Judge Gregory H. Woods — arguing that the technology companies have failed to plausibly allege that New York City's law, which permanently caps delivery and nondelivery fees at a combined 20%, impairs the apps' contractual relationship with restaurants.

Like the letter before it, Monday's brief argued that the "at-will" nature of the technology company's restaurant contracts, and the long-recognized possibility of such rules, means there is no contractual interference. Also important is the legitimate justification for the law, according to Monday's brief, which argued that before and during the pandemic, delivery commissions have bitten deep into the ability of restaurants to remain profitable and afloat.

"[T]he City Council reasonably concluded that the ordinance was necessary to aid struggling restaurants serving a vital role in the city as cornerstones of communities and engines of local economies," the city said.

"As such, despite the fact that the ordinance provides immediate benefits to restaurants, its primary purpose is to prevent the social and economic devastation communities would experience if employment opportunities in the restaurant industry decline as restaurants are forced to pay unreasonably high commissions on a rapidly increasing portion of their orders," it continued.

Nor is the ordinance an improper safeguard of a "special interest," according to the brief, which said that more than 300,000 people are estimated to work in New York City restaurants. It also doesn't matter that the ordinance has been made permanent after it was originally enacted amid the pandemic, according to the brief, which further argued that rather than "unsupported and unreasonable," the set rates "are directly tied to data the City Council had regarding rates" the delivery companies previously charged.

Additionally, the city assailed arguments that it could simply give restaurants direct financial assistance, asserting that just because there may be alternatives "does not render the ordinance unreasonable or unnecessary."
wiegveld
0
The three food delivery giants' suit, initially filed Sept. 9, claims the city's "unconstitutional" legislation, which went into effect Jan. 24, will permanently cap commissions they can charge restaurants.

DoorDash, Grubhub and Uber Eats allege that the city lawmakers' measure capping delivery fees at 15% and nondelivery fees on services such as marketing at 5% is in violation of the U.S. Constitution's contract, due process, equal protection, takings and dormant commerce clauses, and corresponding provisions of the state constitution.

In their Jan. 24 amended complaint, the apps maintain that the city's price-control measure is unnecessary because restaurants need not partner with third-party platforms, as they have other options for advertising, receiving orders and providing deliveries, including doing it themselves.

The trio said that they have been instrumental in keeping restaurants afloat and food industry workers employed since the start of the COVID-19 pandemic and that with restaurants now able to operate at full capacity, the permanent price controls will harm not only the plaintiffs but also the revitalization of local restaurants the city claims to promote.

Responding to those allegations Monday, the city also argued that the delivery services cannot make the ordinance into an illegal taking, assailing "plaintiffs' threadbare claims of reduced profits" and contending that the companies can always recoup any reduced profits "by increasing consumer fees and/or reducing the scope of services." In a footnote, the city also pushed back on assertions that hiking consumer fees would drive away consumers, calling those arguments "speculative" and without support.

"Notwithstanding, even if plaintiffs had endeavored to support this claim, plaintiffs still cannot demonstrate that the commission caps deprive them of the ability to make any economically viable use of their contracts," the city said.

The city also argued that the ordinance is well within its state and federal purview, asserting that it is "vested with broad police power to protect the public welfare, which necessarily includes the city's authority to enact local laws to protect the city's jobs, economy, and residents."

In addition, the city argued that there's nothing discriminatory about fee caps primarily affecting companies based outside New York that don't touch other firms serving restaurants such as "raw ingredient suppliers, equipment suppliers, point-of-sale system vendors, online reservation platforms, or other advertising providers."

The city's law department said in an email Tuesday that the lawsuit's allegations are "baseless."

"The restaurant industry is vital to the city's economy and way of life. The city was well within its legal authority to curb the predatory practices of these app-based delivery companies by imposing this fee cap," spokesperson Nick Paolucci said.

A DoorDash spokesperson said in a statement that the company continues to believe the price caps "are unconstitutional, unnecessary, arbitrary and ultimately harmful to the very restaurants they are intended to help."

A Grubhub spokesperson similarly contended that the ordinance "is not only unconstitutional but will also hurt local restaurants, delivery workers and diners across New York City."

A representative for Uber did not immediately respond Tuesday to a press inquiry.

This is one of several legal actions lodged by food delivery platforms to overturn restaurant aid measures enacted during the pandemic. Grubhub and DoorDash sued San Francisco in July over that city's law permanently capping fees they can charge local restaurants at 15%.

Meanwhile, both platforms were hit with lawsuits from the city of Chicago for allegedly using deceptive practices that cause customers to pay higher delivery fees. The companies have denied the allegations and called that suit "baseless," while Chicago filed an amended complaint on Dec. 27 that upped the city's claims against Grubhub.

And Massachusetts Attorney General Maura Healey sued Grubhub in July, accusing it of charging Bay State restaurants excessive fees outside the cap enacted during the pandemic.

Conversely, the delivery companies have faced accusations that they've failed to abide by New York City's caps, although earlier this month they managed to force a lawsuit making those allegations into arbitration.

DoorDash, Grubhub and Uber Eats are represented by Anne Champion, Joshua S. Lipshutz, Esther Lifshitz and Andrew C. Bernstein of Gibson Dunn & Crutcher LLP.

The city is represented by Darren Trotter and Kevin Collins of the New York City Law Department.

The case is DoorDash Inc. et al. v. City of New York, case number 1:21-cv-07564, in the U.S. District Court for the Southern District of New York.

--Additional reporting by Joyce Hanson and Khorri Atkinson. Editing by Rich Mills.
vlug
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 19 juli 2022 14:17:

[...]

Denk dat € 10 ,- / €20,- erbij realistischer is.
Waarom zo veel ?
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:36
Koers 14,010
Verschil -0,090 (-0,64%)
Hoog 14,530
Laag 13,860
Volume 2.412.741
Volume gemiddeld 2.398.085
Volume gisteren 1.477.065

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront