Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Kleine hap
0
Hele Jet is gewoon K.T
Je kunt er gewoon niet van op aan!
Beter verkopen die handel en ergens anders in beleggen!
Beursbengel12
0
En de drempel van Standard en Poor is 4150 die is even gebroken maar nu flink er onder weer is toch een dingetje verwacht morgen ook een lage dag voor JET.
Beursbengel12
0
Volgende week dinsdag is altijd een dag dat de koers zwaar zakt ik ben verder tevreden met wat ik naar binnen heb geharkt deze week, mini kans dat ik het er morgen weer op ga wagen..
chris123
14
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 4 augustus 2022 17:27:

Momenteel in Sydney voor een business meeting en zie dat de koers gedaald is en dit is heerlijk voor de aandeelhouders die long zitten want nu kunnen ze nog een keer goedkoop bijkopen!! Dus ik had helemaal gelijk dat het een mooie dag zou worden!!!
Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat deze onzin hier dag in dag uit 24/7 gepost mag worden!!
Beursbengel12
0
quote:

Kleine hap schreef op 4 augustus 2022 17:42:

Hele Jet is gewoon K.T
Je kunt er gewoon niet van op aan!
Beter verkopen die handel en ergens anders in beleggen!
Hoog volatiel maar dit was wel te verwachten na gisteren komt altijd een correctie dagje..
SAHR-0310
0
Het is weer feest voor de notoire zuigers. Ik ga maar even in het zonnetje zitten, kunnen ze hier mooi met elkaar aan hun trekken komen.
bezinteergebelegt
0
quote:

Kleine hap schreef op 4 augustus 2022 17:42:

Je kunt er gewoon niet van op aan!
Beter verkopen die handel en ergens anders in beleggen!
Ik vermoed dat meerderen dat licht gaan zien de komende periode. Het is en blijft voorlopig een dalende luchtballon.

Gelukkig over 10/11 weken alweer Q3 cijfers..........
Beursbengel12
0
quote:

chris123 schreef op 4 augustus 2022 17:46:

[...]

Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat deze onzin hier dag in dag uit 24/7 gepost mag worden!!
Haha zou hij de beleggende piloot zijn :-)
Wervel Wind
2
quote:

Charlie Munger schreef op 4 augustus 2022 17:26:

Je moet er miljarden in steken juist omdat de groei van Grubhub niet winstgevend is. Dit zie je aan de brutowinstmarges van het bedrijf. Eerst waren de brutowinstmarges van JET (en vermoed dus ook van Grubhub) rond de 90%. Van iedere euro omzet gaat er dus 10 cent naar de inkoopwaarde van de omzet en blijft er dus 90 cent over om de overige kosten van te betalen zoals R&D, sales en marketing, general & administrative cost, enz..

Inmiddels zijn de brutowinstmarges van JET (en van Grubhub waarschijnlijk dus ook) gedaald naar 34%. Dit komt omdat ze net als Uber en DD nu ook de bezorging zijn gaan doen, na lang ontkennen dat dit winstgevend zou zijn door oprichter Jitse Groen. Iets wat veel meer kosten met zich mee brengt aangezien ze nu ook de bezorger en het scootertje moeten betalen. Dit betekent een massale achteruitgang in potentiele winstgevendheid voor beide spelers. Sterker nog: de brutowinstmarge is daarmee zo erg gedaald dat alleen al op dit niveau de operatie voor JET en GRUB verlieslatend is.

Op termijn kan dit bijtrekken, wanneer JET een voldoende geavanceerd bezorgnetwerk heeft uitgerold waardoor ze voldoende schaal hebben om die brutowinstmarges weer op te krikken (zoals bij een UPS of een FEDEX in de VS), maar voorlopig is dit nog niet aan de hand en is groei voor JET/GRUB alleen al op brutowinstmarge niveau verliesgevend. Daarom moet je er miljarden in pompen en is groei voor GRUB geen zegen maar juist een vloek (tenzij je geld wil verbranden).
Eens en dan moet je bedenken dat maar tussen de 25 en 33% delivery orders zijn. De rest is gewoon market place. Ik heb ook de CC beluisterd en Grub verwacht door de Amazon deal minder uit te geven aan marketing waardoor het verlies wat kleiner zou worden in H2. Het meest opmerkelijke vond ik toen een analist vroeg om een cashflow forecast, Groen simpel zei dat hij die niet zou krijgen. Dan weet je wel genoeg.. Verder gaf Groen ook aan dat zijn bedrijf nu een nieuwe tijd in gaat, maar nog in groei modus is. De draai van groei naar geen groei is allemaal wat snel gegaan en daardoor gaan er in H2 nog flink wat kosten uit. (headcount van sales en operations, minder marketing). Daar is het delivery probleem wel nog niet mee opgelost. Wat ook slecht is voor JET dat Uber cash binnen haalt via de taxi busines. Andere concurrenten hebben ook diepere zakken. Mogelijk dat die in deze fase dus marktaandeel gaan winnen (meer marketing, vouchers) wat het delivery probleem voor JET alleen nog maar groter maakt.
Eagle1959
0
Had in de loop vd dag mijn aandelen posities verkocht. Laatste 10 minuten weer teruggekocht, nu klein verlies van 164,- op deze nieuw gekochte aandelen positie. GAK 18,998. Ik twijfelde erg maar er kunnen zomaar positieve zaken naar buiten komen waardoor we morgen 15% hoger staan. En morgenvroeg kijk ik wel even wat de futures doen en de Nasdaq gedaan heeft. Ook Doordash komt nabeurs met cijfers wat een indicatie kan geven waar de sector staat. Als Doordash nabeurs plust kan JET morgen mee. En gaan we morgenvroeg meteen 5% in de min schrijf ik onmiddelijk augustus 19,- calls voor deze aandelen. Die doen nu nog 1,35.
Dutchy Ron
0
Ik had vanmiddag geen tijd maar m’n strategie was de juiste aug 18,50 calls toevallig (of niet) op hoogste punt op 2,48 verkocht omdat ik gisteren al aangaf dat 20,50 de volgende weerstand zou zijn ……
……dezelfde calls koop ik morgen terug op een dip
Pedro = in NY (for business)
4
quote:

chris123 schreef op 4 augustus 2022 17:46:

[...]

Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat deze onzin hier dag in dag uit 24/7 gepost mag worden!!
Is geen onzin, klopt gewoon!! Ik vond je stuk in het NRC over JET erg boeiend om te lezen:

“Chris Lambermon:
‘Ik ben heel erg teleurgesteld in JET’
„Ik begon zo’n anderhalf jaar geleden met JET. Dat was op de top, toen de koers op 110 euro stond. Er zat heel veel potentie in het aandeel, maar toen begonnen de geruchten dat ze Grubhub in de VS wilden kopen.”
Bert-Jan
0
quote:

visboer schreef op 4 augustus 2022 17:49:

waar was de 10 euro bbq ook al weer?
Als de koers 10 euro aantikt denk ik
Beursbengel12
0
quote:

Eagle1959 schreef op 4 augustus 2022 17:49:

Had in de loop vd dag mijn aandelen posities verkocht. Laatste 10 minuten weer teruggekocht, nu klein verlies van 164,- op deze nieuw gekochte aandelen positie. GAK 18,998. Ik twijfelde erg maar er kunnen zomaar positieve zaken naar buiten komen waardoor we morgen 15% hoger staan. En morgenvroeg kijk ik wel even wat de futures doen en de Nasdaq gedaan heeft. Ook Doordash komt nabeurs met cijfers wat een indicatie kan geven waar de sector staat. Als Doordash nabeurs plust kan JET morgen mee. En gaan we morgenvroeg meteen 5% in de min schrijf ik onmiddelijk augustus 19,- calls voor deze aandelen. Die doen nu nog 1,35.
Daarom morgen vroeg weer spannend waarschijnlijk waag ik het ook als ik laag kan instappen de ochtend rit werkt voor mij het beste, moet het daar dan ook bij laten, wat ik verloren heb vandaag zie ik als leer geld!
Shadow
1
quote:

Beursbengel12 schreef op 4 augustus 2022 17:53:

[...]

Daarom morgen vroeg weer spannend waarschijnlijk waag ik het ook als ik laag kan instappen de ochtend rit werkt voor mij het beste, moet het daar dan ook bij laten, wat ik verloren heb vandaag zie ik als leer geld!
U spreekt u zelf gelukkig bijna nooit tegen.
Pfffff....
Eagle1959
0
Charlie Munger: Inmiddels zijn de brutowinstmarges van JET (en van Grubhub waarschijnlijk dus ook) gedaald naar 34%. Dit komt omdat ze net als Uber en DD nu ook de bezorging zijn gaan doen, na lang ontkennen dat dit winstgevend zou zijn door oprichter Jitse Groen. Iets wat veel meer kosten met zich mee brengt aangezien ze nu ook de bezorger en het scootertje moeten betalen. Dit betekent een massale achteruitgang in potentiele winstgevendheid voor beide spelers. Sterker nog: de brutowinstmarge is daarmee zo erg gedaald dat alleen al op dit niveau de operatie voor JET en GRUB verlieslatend is.

Jitse Groen zegt dat 2023 Adjusted Ebidta positief gaat worden. Dat is een ander verhaal dan hierboven door Munger geschetst. Als ik het goed begrijp zegt hij dat zelfs de brutomarge negatief is. Directe inkoopkosten heeft JET toch nauwelijks.
SEVA_
0
Shadow
0
quote:

Beursbengel12 schreef op 4 augustus 2022 17:53:

[...]

Daarom morgen vroeg weer spannend waarschijnlijk waag ik het ook als ik laag kan instappen de ochtend rit werkt voor mij het beste, moet het daar dan ook bij laten, wat ik verloren heb vandaag zie ik als leer geld!
Reflectie is altijd goed.
En wat heeft U dan geleerd?
Kunnen wij ook weer wijzer van worden.
Hernia
0
Shorters bouwen nog niet af en dat is geen goed signaal. Ik hoop dat JET sen Grubhub kan slijten en dat zou erg goed moeten doen. Ik blijf hoop houden.
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 2251 2252 2253 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 13,360
Verschil -0,720 (-5,11%)
Hoog 14,000
Laag 13,360
Volume 2.123.091
Volume gemiddeld 2.418.757
Volume gisteren 3.436.901

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront