TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom september 2022

901 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Wereldbelegger
0
quote:

boem! schreef op 14 september 2022 08:56:

[...]

Er is slechts 1 koers die je als belegger zelf mag bepalen en dat is de "verwachtingskoers".

uitgaande van de afwachtingskoers (= de huidige koers) zal deze door jou zelf bepaalde verwachtingskoers het rendement aangeven wat jij maakt.
Om 06.27 uur mag ik lezen dat 'de afwachtingskoers' € 8,50 is.
Nu mag ik lezen dat de 'de afwachtingskoers' de actuele koers is.

Zo raak je toch echt de weg kwijt.
marathon 11
3
quote:

Wereldbelegger schreef op 14 september 2022 19:25:

Moet ik nu ook alle posts van vandaag van marathon 11 lezen en ook tellen hoeveel het er zijn?
Of kan ik dat geneuzel over andere posters overslaan?
Weinig verheffend en een grijs gedraaide plaat.

De hoop op een inhoudelijke post van de eigen roem stinkt meneer heb ik al een lange tijd geleden opgegeven.
Maar het vervuilen van dit forum door steeds maar weer over hetzelfde te leuteren is wel ergerlijk.
Tel ze dan van je vrienden ook svp. En nee je hoeft mijn posts absoluut niet te lezen hoor.
Ik geef altijd tegengas aan onze top 5 posters. Succes verder.
[verwijderd]
0
quote:

marathon 11 schreef op 14 september 2022 19:16:

[...]

Ook een prettige avond!!!
Ik corrigeer zelden of nooit taal-,spel- of typefouten. Ik zou er de tijd niet voor (over)hebben. Ik probeerde alleen te benadrukken dat het onzin is mij te verdenken van dubbele aliassen met posters die de -dt materie etc. niet beheersen. Ik hecht erg aan het correcte gebruik van mijn moerstaal en heb moeite met de hedendaagse verloedering daarvan. Zoals meer van mijn generatiegenoten. Maar dat is mijn probleem.
Tevens hoop ik van u eens iets inhoudelijks over TomTom of de koers van het aandeel te lezen. Daarvoor bestaat dit forum toch!
[verwijderd]
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 14 september 2022 19:28:

Proficiat voor de heren die vandaag aan TT wat centen hebben verdiend.
Jullie hebben het vandaag beter gedaan dan ik.
Zat er steeds naast.

Mijn belang blijft bij een koers onder de 9,50 voor aanstaande vrijdag.
Alleen de heren? :-)

Al een tijdje is het ‘s ochtends verkopen en ‘s middags terugkopen. Heel typisch maar uiterst aantrekkelijk. Natuurlijk gaat het een keer mis, maar in mijn geval heb ik aan deze tactiek inmiddels genoeg verdiend om een plotse daling tot € 6,10 verliesloos te weerstaan en bij een onverwachte stijging heb ik plezier aan mijn langlopende kale callopties. Dankzij de hier zo verguisde NewKidInTown heb ik geleerd hoe je kan verdienen aan dit slecht bestuurde succesloze bedrijfje.
marathon 11
1
quote:

Riet v. Milt schreef op 14 september 2022 20:28:

[...]

Ik corrigeer zelden of nooit taal-,spel- of typefouten. Ik zou er de tijd niet voor (over)hebben. Ik probeerde alleen te benadrukken dat het onzin is mij te verdenken van dubbele aliassen met posters die de -dt materie etc. niet beheersen. Ik hecht erg aan het correcte gebruik van mijn moerstaal en heb moeite met de hedendaagse verloedering daarvan. Zoals meer van mijn generatiegenoten. Maar dat is mijn probleem.
Tevens hoop ik van u eens iets inhoudelijks over TomTom of de koers van het aandeel te lezen. Daarvoor bestaat dit forum toch!
Met alle respect maar de tijd dat er serieus gereageerd werd op inhoudelijke posts ligt al lang achter ons. Gaat altijd om de content in het belachelijke te trekken. Verder ben ik niet degene die hier over dubbele aliassen rept.
Zodra dit Forum weer over inhoudelijke dingen gaat en het ge-emmer over bestuur,aankopen, koersverwachtingen en persoonlijke winsten is opgehouden zal ik ook weer van de partij zijn maar ben bang dat dit ijdele hoop is.
[verwijderd]
1
quote:

marathon 11 schreef op 14 september 2022 20:47:

[...]
Met alle respect maar de tijd dat er serieus gereageerd werd op inhoudelijke posts ligt al lang achter ons. Gaat altijd om de content in het belachelijke te trekken. Verder ben ik niet degene die hier over dubbele aliassen rept.
Zodra dit Forum weer over inhoudelijke dingen gaat en het ge-emmer over bestuur,aankopen, koersverwachtingen en persoonlijke winsten is opgehouden zal ik ook weer van de partij zijn maar ben bang dat dit ijdele hoop is.
Geen koersverwachtingen, geen adviezen over aan- en verkoopmomenten? Beide lijken me zeer interessant voor een beleggersforum.

Wilt u liever inhoudelijk over IndiGO posten waar geen hond belangstelling voor lijkt te hebben? Of over Consumer waar TT groot mee is geworden en dat o.l.v. mevr. Goddijn ter ziele is gegaan? Dat is toch niet relevant om winst op beleggingen mee te maken?
DNFTT
7
quote:

Odessadream schreef op 11 september 2022 09:42:

Levert TT ook data aan voor het "Petal Maps" navigatie systeem ? Jullie als kenners moeten dit toch weten.
JA

Deze service bevat gegevens die door TomTom N.V. zijn geleverd en waarop auteursrecht rust.

Als dank graag GEEN meldingen meer van privé transacties meer.

Oh ja, de info kun je ook gewoon vinden bij de copyrights www.petalmaps.com/setting/copyright en en.wikipedia.org/wiki/Petal_Maps
Wereldbelegger
0
quote:

Riet v. Milt schreef op 14 september 2022 20:37:

[...]

Alleen de heren? :-)

Al een tijdje is het ‘s ochtends verkopen en ‘s middags terugkopen. Heel typisch maar uiterst aantrekkelijk. Natuurlijk gaat het een keer mis, maar in mijn geval heb ik aan deze tactiek inmiddels genoeg verdiend om een plotse daling tot € 6,10 verliesloos te weerstaan en bij een onverwachte stijging heb ik plezier aan mijn langlopende kale callopties. Dankzij de hier zo verguisde NewKidInTown heb ik geleerd hoe je kan verdienen aan dit slecht bestuurde succesloze bedrijfje.
U heeft gelijk!
Ook proficiat voor de dames die (dagelijks) rendement maken op TT.

De nieuwe Beurswijsheid:
Geen 'afwachtingskoers' zo hoog of de koers daalt wel weer.
Wereldbelegger
1
Autosalon Detroit test voor gepijnigde sector

Na 3,5 jaar afwezigheid vindt het autosalon van Detroit, het grootste in de VS, opnieuw plaats. Slechts een handvol nieuwe modellen wordt voorgesteld.

Het zijn uitdagende tijden voor organisatoren van autoshows. Zelfs voor covid toesloeg, werden ze geconfronteerd met afnemende belangstelling van zowel het publiek als de industrie. De autoshow van Genève werd in 2022 voor de vierde keer op rij geannuleerd en verhuist in 2023 naar Doha, terwijl de show van Frankfurt naar München verhuisde en opnieuw werd uitgevonden als een 'mobiliteitsevenement'.

De Brusselse Heizelpaleizen maken zich in januari op voor een 100-jarige jubileumeditie. De autoshow van Detroit, het epicentrum van de Amerikaanse auto-industrie, kan daarvoor als een belangrijke test gelden.

Woensdag begint in Detroit de NAIAS, de North American International Auto Show, na 3,5 jaar afwezigheid. Het salon werd verplaatst van de koude wintermaanden naar de late zomer om meer bezoekers te lokken. Voor het eerst wordt er ook buiten geëxposeerd. Langs de Riverfront in Detroit wordt bijvoorbeeld het nieuwste model van een ultieme Amerikaanse klassieker - de Ford Mustang - gedoopt. Eigenaars van een Mustang zullen in een soort konvooi mee kunnen rijden langs de rivierbedding naar het expositiecentrum.

De nieuwe Mustang is het hoogtepunt in de schaarse lijst met premières. Er zouden volgens Amerikaanse autobladen ongeveer acht debuten van nieuwe modellen gepland staan. Op het hoogtepunt van het salon waren dat er meer dan 70

bron:
www.tijd.be/dossiers/dit-wordt-nieuws...
marathon 11
3
[quote alias=Wereldbelegger id=14411429 date=
202209150700]
[...]

Toch bent u er dagelijks met uw ge-emmer.
Wat let u om daar verandering in te brengen en iets inhoudelijks te posten.
[/quote]
Ik ben er alleen om te reageren op het negatieve ge-emmer van enkele bashers. Ik ga er inderdaad voorlopig mee ophouden en alleen lezen wat de serieuze groep beleggers hier te melden heeft.
Succes met uw dagelijkse voorspellingen over dagkoersen uw aan en verkopen de gerealiseerde winsten, de aanvallen op het bestuur etc etc.
Wereldbelegger
2
quote:

marathon 11 schreef op 15 september 2022 07:37:

[...]
Ik ben er alleen om te reageren op het negatieve ge-emmer van enkele bashers. Ik ga er inderdaad voorlopig mee ophouden en alleen lezen wat de serieuze groep beleggers hier te melden heeft.
Succes met uw dagelijkse voorspellingen over dagkoersen uw aan en verkopen de gerealiseerde winsten, de aanvallen op het bestuur etc etc.
Dan zult u het volgens uw eigen zeggen weinig te lezen hebben.
Dat u "er verder mee ophoudt" heeft u al meerdere malen hier gepost.
Maar echt aan een afspraak houden doet u niet.
Wereldbelegger
0
Is het SUV-succes tijdelijk?

SUV’s worden steeds populairder in Europa. In de eerste zes maanden van 2022 vertegenwoordigden ze 2 miljoen verkochte auto’s, een succes dat uiteraard ten koste gaat van andere categorieën.

Ondanks de crisis lijken SUV’s nog altijd aan populariteit te winnen. De Europese verkoopcijfers getuigen van hun blakende gezondheid: in de eerste zes maanden van 2022 werden 970.863 kleine SUV’s verkocht en nog eens 834.085 compacte SUV’s, goed voor bijna 2 miljoen stuks in totaal. Deze prestatie verdringt de categorie die normaliter op kop staat naar de derde plaats: het segment van de kleine auto’s of stadswagens (Renault Clio, Peugeot 208 enzovoort).

Meer marge
Deze cijfers zijn natuurlijk niet alleen het resultaat van het enthousiasme van het publiek voor deze auto’s. Constructeurs duwen je vandaag ook meer richting SUV’s dan klassieke auto’s. Begrijpelijk, zeker gezien de pandemie en de onderdelentekorten. De winstmarges die ze halen op SUV’s liggen namelijk aanzienlijk hoger dan die op kleine auto’s.

bron:
gocar.be/nl/autonieuws/auto-industrie...
Wereldbelegger
0
De eerste tekenen laten zien dat de autoproductie zeer waarschijnlijk gaat afnemen.

Productie industrie eurozone daalt door impact hoge inflatie

LUXEMBURG - De industrie in de eurozone heeft in juli minder goed geproduceerd dan de maand ervoor. Ook op jaarbasis, ten opzichte van juli 2021, bracht de industrie minder producten voort, meldt het Europese statistiekbureau Eurostat. Eerder bleek al uit cijfers over de mate van bedrijvigheid in de sector dat de Europese industrie gebukt gaat onder de gevolgen van de hoge inflatie en energieprijzen.

Door de hogere kosten voor levensonderhoud bezuinigen consumenten op andere zaken. Steeds meer fabrieken schroeven daardoor de productie terug, ook omdat magazijnen vol liggen met onverkochte voorraden. In mei en juni nam de productiegroei in het eurogebied juist nog toe als gevolg van achterstallige orders.

De productie nam in juli op maandbasis met 2,3 procent af. Ten opzichte van dezelfde maand een jaar geleden daalde de productie met 2,4 procent. De daling werd vooral veroorzaakt door een sterke afname, ruim 4 procent, van de productie van kapitaalgoederen zoals vrachtauto's en bedrijfsmachines.

Ook in de sector duurzame consumentengoederen, zoals personenauto's, meubels en witgoed, werd minder geproduceerd. Bij de categorie tussenproducten, die nog verder moeten worden verwerkt tot eindproducten, daalde de productie eveneens. De productie van niet-duurzame consumptiegoederen, zoals etenswaren en andere verbruiksgoederen, nam daarentegen toe en ook in de energiesector werd meer geproduceerd.

De Ierse industrie kende de grootste productievermindering op maandbasis, gevolgd door Estland en Oostenrijk. De grootste toename werd gemeten in Litouwen, Zweden en Malta. In Duitsland, de grootste economie van het eurogebied en een belangrijke handelspartner van Nederland, daalde de productie met 0,7 procent. Ook in andere grote economieën als Frankrijk en Spanje nam de productie af. In Nederland was daarentegen sprake van een lichte stijging.

bron:
www.transport-online.nl/site/144939/p...
Wereldbelegger
0
Ook ADAS deskundige worden? - Lees het artikel.

Wat weet mijn rijhulpsysteem van mij?

Sinds juli 2022 beschikt elke nieuw op de markt gebrachte personenauto over een black box, plus een reeks verplichte digitale hulpsystemen. Welke systemen zijn dat, wat doen ze, en hoe doen ze dat? En: welk effect hebben ze op de privacy van de automobilist?

Onder de noemer ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) vallen allerlei elektronische systemen die bijvoorbeeld zorgen dat de auto binnen de wegbelijning blijft, bestuurders attent worden gemaakt op een auto die in hun dode hoek zit, helpen bij parkeren, monitoren of de bestuurder vermoeid is of dreigt te raken en de auto volautomatisch laat afremmen in gevaarlijke situaties. De Europese Unie heeft bepaald dat per juli 2022 een aantal van die hulpsystemen verplicht wordt op nieuw geïntroduceerde personenauto’s. Twee jaar later worden ze verplicht op alle auto’s die dan de showroom verlaten.

We zetten ze op een rijtje en leggen uit wat ze doen:
• Intelligente snelheidsassistent (ISA, Intelligent Speed Assistance) - Past automatisch
de snelheid aan de geldende limiet aan. In- en uitschakelbaar door de bestuurder.
• Rijstrookondersteuning (Emergency lane keeping) – geeft stuurcorrectie en/of waarschuwing wanneer u onbedoeld uw rijstrook dreigt te verlaten, ongeacht aan welke kant van de weg. Staat standaard aan.
• Autonoom noodremsysteem (Autonomous Emergency Braking) – Grijpt bij gevaar in door het voertuig middels een noodstop tot stilstand te laten komen. Staat standaard aan.
• Vermoeidheidsherkenning (Driver drowsiness and attention warning) – Herkent vermoeidheid bij bestuurder en geeft een waarschuwingssignaal of grijpt in d.m.v. een gecontroleerde stop en sneller
• ingrijpen van Safety ADAS. Instelbaar, blijft ingeschakeld staan op laatst gebruikte instelling.
• Noodstopsignaal (Emergency stop signal) – attendeert de omgeving op een noodstop met (knipper)lichtsignalen.
• Achteruitrijdetectie (Reversing detection) – voorkomt aanrijdingen met kruisend verkeer of voetgangers bij achteruitrijden.

bron:
www.plusonline.nl/auto/wat-weet-mijn-...
Wereldbelegger
0
Voor bij het koffieapparaat of op een verjaardagspartijtje. Beetje complotter ziet hier de nieuwe wereldorde in.

Zwarte doos, alcoholslot en privacy
Sinds juli is elke nieuwe auto ook verplicht uitgerust met een EDR, ofwel Event Data Recorder. Een piepkleine chip (of kastje) waarin bepaalde essentiële rijgegevens worden bijgehouden en opgeslagen. Is de auto betrokken bij een ongeluk, kunnen de gegevens van 30 seconden voor tot 10 seconden na het ongeluk worden uitgelezen. Het gaat dan om technische gegevens, niet om bijvoorbeeld de gesprekken van de inzittenden, zoals bij de zwarte dozen in verkeersvliegtuigen.

Van de EDR-gegevens mogen alleen de autofabrikanten zelf gebruikmaken (om de veiligheid van hun producten verder te kunnen verbeteren) en politie en justitie, om voor de hand liggende redenen. De EU garandeert dat verzekeraars geen gebruik van de gegevens mogen maken, omwille van de privacy van de automobilist. Ook zijn autofabrikanten verplicht om elke nieuwe auto te voorzien van een voorbereiding voor een alcoholslot. Dat betreft dus alleen een technische oplossing voor het snel en eenvoudig kunnen aanbrengen van een alcoholslot. Of en wanneer dat slot ook moet worden gemonteerd, bepaalt de wetgever.

bron:
www.plusonline.nl/auto/wat-weet-mijn-...
Wereldbelegger
0
Nieuwe rechtszaak tegen Tesla over 'misleiding' met Autopilot

Een Amerikaanse Tesla-bezitter heeft de autofabrikant aangeklaagd in een collectieve rechtszaak. Tesla wordt beschuldigd van 'misleiding van het publiek' met valse claims over de rijhulpsystemen Autopilot en Full Self-Driving.

De aanklacht stelt dat Tesla en ceo Elon Musk sinds 2016 de werking van de rijhulpsystemen 'bedrieglijk' hebben aangeprezen als volledig zelfrijdend of dat zo'n volledig autonome functie 'bijna klaar' zou zijn, terwijl ze wisten dat dat niet zo was.

Volgens de eiser, Briggs Matsko, deed Tesla dit om 'opwinding' over zijn auto's te genereren, investeringen aan te trekken, de verkoop te stimuleren, een faillissement te voorkomen, de aandelenkoers op te drijven en een 'dominante speler' op de markt van elektrische auto's te worden.

Schadevergoeding
"Tesla heeft nog niets geproduceerd dat zelfs maar in de buurt komt van een volledig zelfrijdende auto", stelt Matsko. Gebruikers van Tesla's rijhulpsystemen hebben volgens hem tal van problemen ondervonden terwijl ze de functies gebruikten, zoals het insturen op tegenliggers en door rood licht rijden.

Hij eist een schadevergoeding voor alle consumenten die sinds 2016 Tesla's met Autopilot en Full Self-Driving hebben gekocht of geleased. Het bedrag van de schadeclaim is nog niet bekend.

Toezichthouder ook in actie
De nieuwe rechtszaak is aangespannen in San Francisco in Californië. In diezelfde staat diende de verkeerstoezichthouder DMV eind juli ook al een klacht in tegen Tesla wegens het overdrijven van de werking van zijn rijhulpsystemen.

bron:
www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/nieuwe-...
Gvv2024
0
terugkoopmoment komt steeds dichterbij :-) De inflatie en de stijgende rente daalt nu snel in in de beurskoersen zoals voorspeld.
901 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront