AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Blanco rolling
1
quote:

Aandachtige lezer schreef op 2 december 2022 16:44:

Lithium schudt Frankrijks mijnverleden wakker

Een mijn bij het Franse dorpje Échassières kan Europa’s grootste bron van lithium worden. De weerstand tegen mijnbouw is hier minder groot dan elders. En er is genoeg van het ‘witte goud’ om jaarlijks 700.000 auto’s van batterijen te voorzien.

Het mijnbouwbedrijf Imerys gaat in Frankrijk lithium exploiteren.
Het Franse dorpje Échassières hoopt op meer activiteit dankzij de mijn.
Europa importeert nu nog het ‘witte goud’ dat onmisbaar is voor de batterijen in elektrische auto’s.
Er is te weinig ‘makkelijk’ lithium in de wereld om alle ambities waar te maken.

Het volledige artikel is te vinden in het FD.
Op zijn vroegst in 2028 gaat deze mijn open en nergens staat genoemd wat de graad van lithium is.
AMG, Pilbara en in Congois dat 1,1 tot 1,2%
Dat wordt dan verrijkt tot Spodumene.

Ik heb ook gelezen over mijnen die maar 0,5% bevatten.
Dan wordt het winnen van deze grondstof extreem duur tov andere miners
DeZwarteRidder
2
quote:

Blanco rolling schreef op 2 december 2022 20:13:

[...]
Op zijn vroegst in 2028 gaat deze mijn open en nergens staat genoemd wat de graad van lithium is.
AMG, Pilbara en in Congois dat 1,1 tot 1,2%
Dat wordt dan verrijkt tot Spodumene.

Ik heb ook gelezen over mijnen die maar 0,5% bevatten.
Dan wordt het winnen van deze grondstof extreem duur tov andere miners
Studies and core sampling predict the presence at a great depth of high concentrations of lithium hydroxide, a total of 1 million tonnes containing between 0.9% and 1% of oxide, confirming the estimates of the French Geological and Mining Research Bureau (BRGM). This deposit will enable 34,000 tons to be extracted over 25 years, making Imerys a leading supplier to the European market, with a capacity to equip 700,000 vehicles per year with lithium-ion batteries.
Blanco rolling
1
You can share an article by clicking on the share icons at the top right of it.
The total or partial reproduction of an article, without the prior written authorization of Le Monde, is strictly forbidden.
For more information, see our Terms and Conditions.
For all authorization requests, contact droitsdauteur@lemonde.fr.

www.lemonde.fr/en/economy/article/202...

On Monday, October 24, the Imerys group, the world leader in industrial specialty minerals, announced the launch of a major lithium mining project in Echassières (central France). Since the end of the 19th century, this open-pit mine – named "de Beauvoir" after the former operating company and located on the edge of the Colettes forest on the border between the Allier and Puy-de-Dôme departments – has produced 25,000 to 30,000 tons of kaolin for ceramics every year.
Studies and core sampling predict the presence at a great depth of high concentrations of lithium hydroxide, a total of 1 million tonnes containing between 0.9% and 1% of oxide, confirming the estimates of the French Geological and Mining Research Bureau (BRGM). This deposit will enable 34,000 tons to be extracted over 25 years, making Imerys a leading supplier to the European market, with a capacity to equip 700,000 vehicles per year with lithium-ion batteries.
Read more Subscribers only The tough race for lithium, the 'oil of the 21st century'
In addition to the studies already carried out for €30 million, the project will require a minimum investment of €1 billion, based on an estimated lithium production cost of €7-9 euros/kilo. Imerys considers this "very competitive, particularly on the European market, and sufficient to guarantee a return on investment in line with group guidelines

Dat is het verhaal van lithium ores delven in Frankrijk.
Zie de hoge kosten en op grote diepte.
Is dus niet zo een prachtig verhaal
Blanco rolling
7
Voor de duidelijkheid nog eens dat Franse project:
1 miljard investering
34 k Oxide winnen
Kostprijs van winnen, zullen wel de variabela kosten zijn zonder afschrijving van die 1 milard:
Gemiddeld 7-9 euro per kg is gem 8000 euro per ton en dan staat er nergens dat het nog verrijkt moet worden tot spodemene.

Amg en Pilbara pruceren tegen 400-500 per ton….
Krentenmenten
1
quote:

Aandachtige lezer schreef op 2 december 2022 16:44:

Lithium schudt Frankrijks mijnverleden wakker

Een mijn bij het Franse dorpje Échassières kan Europa’s grootste bron van lithium worden. De weerstand tegen mijnbouw is hier minder groot dan elders. En er is genoeg van het ‘witte goud’ om jaarlijks 700.000 auto’s van batterijen te voorzien.

Het mijnbouwbedrijf Imerys gaat in Frankrijk lithium exploiteren.
Het Franse dorpje Échassières hoopt op meer activiteit dankzij de mijn.
Europa importeert nu nog het ‘witte goud’ dat onmisbaar is voor de batterijen in elektrische auto’s.
Er is te weinig ‘makkelijk’ lithium in de wereld om alle ambities waar te maken.

Het volledige artikel is te vinden in het FD.
Ik heb het artikel ook gelezen. In feite is de basis-infra al aanwezig. En Frankrijk kennende..... gaat deze mijn gaat zeker open.
geldmaker
2
Alle media aandacht betreffende lithium is prima ook voor AMG. Het moet steeds breder bekender worden dat in ons kikkerlandje een compagnie is die hierin al jaren bezig is. Voor de meeste Nederlanders nog steeds een onbekende, zou denk in het chauvinistische Frankrijk ontdenkbaar zijn.
Bio-marker
0
Deze van seekingalpha geeft zelfde soort verhaal. Plannen voor heel dure toekomstige spudomene mining met argumenten voor hoge waardering.
seekingalpha.com/instablog/37628986-t...
DeZwarteRidder
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 2 december 2022 20:51:

[...]Studies and core sampling predict the presence at a great depth of high concentrations of lithium hydroxide, a total of 1 million tonnes containing between 0.9% and 1% of oxide, confirming the estimates of the French Geological and Mining Research Bureau (BRGM). This deposit will enable 34,000 tons to be extracted over 25 years, making Imerys a leading supplier to the European market, with a capacity to equip 700,000 vehicles per year with lithium-ion batteries.
Als deze mijn ooit open gaat, wordt het een ondergrondse mijn vergelijkbaar met onze kolenmijnen.
de schaatser
2
quote:

Blanco rolling schreef op 2 december 2022 22:42:

Voor de duidelijkheid nog eens dat Franse project:
1 miljard investering
34 k Oxide winnen
Kostprijs van winnen, zullen wel de variabela kosten zijn zonder afschrijving van die 1 milard:
Gemiddeld 7-9 euro per kg is gem 8000 euro per ton en dan staat er nergens dat het nog verrijkt moet worden tot spodemene.

Amg en Pilbara pruceren tegen 400-500 per ton….
Je hebt gelijk. Tevens kan je ook zo redeneren:
Indien men bereid is om zulke enorme investeringen te doen, schatten de investeerders in: Dat de prijzen nog meer omhoog kunnen en zeker niet dalen.
Ten opzichte van de betrekkelijke lage kostprijs waarvoor AMG dat goedje kan leveren, kan AMG alleen maar een goudmijn zijn.
En dat de prijzen op termijn zullen dalen is een foute redenatie. Iedere daling in de prijs zal door de accubouwers aangegrepen worden om voorraad te vormen. Dalen van de prijs zit er niet in, alleen maar stijgen.
Op het moment dat er betrouwbare goedkopere alternatieven voor stroom vasthouden komen. dan pas gaat de prijs naar beneden.
mmpm
0
quote:

Aandachtige lezer schreef op 2 december 2022 16:44:

Lithium schudt Frankrijks mijnverleden wakker

Een mijn bij het Franse dorpje Échassières kan Europa’s grootste bron van lithium worden. De weerstand tegen mijnbouw is hier minder groot dan elders. En er is genoeg van het ‘witte goud’ om jaarlijks 700.000 auto’s van batterijen te voorzien.

Het mijnbouwbedrijf Imerys gaat in Frankrijk lithium exploiteren.
Het Franse dorpje Échassières hoopt op meer activiteit dankzij de mijn.
Europa importeert nu nog het ‘witte goud’ dat onmisbaar is voor de batterijen in elektrische auto’s.
Er is te weinig ‘makkelijk’ lithium in de wereld om alle ambities waar te maken.

Het volledige artikel is te vinden in het FD.
Dit is oud nieuws, heb je meer als een maand terug al een lading media aandacht over gehad tot zelfs NOS journaal, RTL 4 nieuws en Goedemorgen Nederland, en de kranten
mmpm
0
Ik hoorde wel recent iemand vertellen dat het project van AMG in Duitsland ca 1 a 11/2 jaar terug een reportage op TV is geweest.
Kan iemand dat bevestigen en vertellen waar te vinden ?
Kruimeldief
0
Kan geen reportage vinden; wel een stuk met het bekende plan met de modules hetgeen dus inmiddels draait, op focus.de
Overigens vind je nogal wat duitse filmpjes op youtube over Lithium, ook recente over vindplaatsen in Duitsland.
Tordan
0
Aandachtige lezer
0
quote:

mmpm schreef op 4 december 2022 17:24:

[...]

Dit is oud nieuws, heb je meer als een maand terug al een lading media aandacht over gehad tot zelfs NOS journaal, RTL 4 nieuws en Goedemorgen Nederland, en de kranten
Ik las het nu pas in het FD.
[verwijderd]
2
Ja, Martine Hafkamp had het gisteren in Business Class van Harry Mens al over Albemarle. Dat zit in hun portefeuille. Natuurlijk Martine, een aandeel dat al (overdreven gezegd) tien keer meer is gewaardeerd dan AMG is goed voor je klantjes (not). AMG dat nog aan het begin staat van een explosieve opgang natuurlijk niet genoemd. Het bewijst maar weer eens dat je niet bij vermogensbeheerders moet zitten.
Aandachtige lezer
0
Die Martine Hafkamp is ook niet zo goed in Nederlands, en haar corrector vermoedelijk ook niet: "Omdat men zich in China minder druk om de leefomgeving maakt, is het land kunnen uitgegroeid tot een heel belangrijke speler".
C.R.
2
ik ben geen fan van Martine , aan Nederland besteed nooit aandacht het is alleen maar buitenland en dan vooral Amerika . CR
RJ 80
1
quote:

Frankie12 schreef op 5 december 2022 11:19:

Ja, Martine Hafkamp had het gisteren in Business Class van Harry Mens al over Albemarle. Dat zit in hun portefeuille. Natuurlijk Martine, een aandeel dat al (overdreven gezegd) tien keer meer is gewaardeerd dan AMG is goed voor je klantjes (not). AMG dat nog aan het begin staat van een explosieve opgang natuurlijk niet genoemd. Het bewijst maar weer eens dat je niet bij vermogensbeheerders moet zitten.
Verbaasde me ook. Volgens mij was dat wel de business class van vorige week zondag. Gisteren zat een collega van haar er. Ging over lijfrente en wat daar einde jaar slim of niet in is nog mee te doen. In ieder geval, ik verbaasde me er vorige week ook over dat ze het vrij uitgebreid over albemarle had en niet refereerde naar AMG.
9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 16:07
Koers 23,920
Verschil -0,580 (-2,37%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 123.345
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront