AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Piet Plezier
8
Ik zie enkel positieve vooruitzichten en die zie je keihard terug in de cijfers en verwachtingen.
Dat is gewoon een feit.

Dat aandelen vaak speelbal zijn van daghandelaren, die koersen kunnen manipuleren, over de rug van normale beleggers is
triest, maar helaas zit de maatschappij nu nog in elkaar. AMG is een van de speeljes waarmee men dit uit kan halen.
Hopelijk worden deze lieden een keer aan de schandpaal genagelt, zal nog lang duren vrees ik.

AMG is een ijzersterk bedrijf en had nu minimaal € 38-€39 moeten staan als het de laatse weken had meebewogen met de algehele beurstrend. En dan geeft deze koers nog lang niet de werkelijke waarde weer van AMG, die zou m.i. nu inmiddels tussen de 50-60 euro moeten bedragen en dan ben ik nog conservatief.

Vandaar dat ik verwacht dat een dezer dagen het sentitment radicaal omslaat naar boven toe.
Alle signalen staan op donkergroen voor AMG.

Jammer dat sommige zich negatief uitlaten over AMG op dit forum. tja wat kan ik daar over zeggen, ze zullen
hun eigen goede reden daarvoor hebben voor zichzelf en dat mag.

Fijne avond en een paar zonnige weken toegewenst
gerrit graaier
3
Van linked in

AMG Lithium GmbH
AMG Lithium GmbH
2,212 followers
11h • 11 hours ago

AMG Lithium is fully on track with lithium hydroxide refinery in Bitterfeld-Wolfen

Eight months to the day after the groundbreaking ceremony, AMG Lithium celebrated a topping-out event for the first lithium hydroxide refinery on European soil on January 11, 2023. After completion of the shell, the dimensions of the first production module as well as the storage building are clearly visible - also most of the large aggregates are already installed.
"We are very pleased that in these turbulent times for construction projects, we are on schedule with our Bitterfeld project, and that completion will take place in the fourth quarter of 2023" said Stefan Scherer, CEO of AMG Lithium GmbH.
Tordan
0
quote:

Piet Plezier schreef op 12 januari 2023 20:42:

Ik zie enkel positieve vooruitzichten en die zie je keihard terug in de cijfers en verwachtingen.
Dat is gewoon een feit.

Dat aandelen vaak speelbal zijn van daghandelaren, die koersen kunnen manipuleren, over de rug van normale beleggers is
triest, maar helaas zit de maatschappij nu nog in elkaar. AMG is een van de speeljes waarmee men dit uit kan halen.
Hopelijk worden deze lieden een keer aan de schandpaal genagelt, zal nog lang duren vrees ik.

AMG is een ijzersterk bedrijf en had nu minimaal € 38-€39 moeten staan als het de laatse weken had meebewogen met de algehele beurstrend. En dan geeft deze koers nog lang niet de werkelijke waarde weer van AMG, die zou m.i. nu inmiddels tussen de 50-60 euro moeten bedragen en dan ben ik nog conservatief.

Vandaar dat ik verwacht dat een dezer dagen het sentitment radicaal omslaat naar boven toe.
Alle signalen staan op donkergroen voor AMG.

Jammer dat sommige zich negatief uitlaten over AMG op dit forum. tja wat kan ik daar over zeggen, ze zullen
hun eigen goede reden daarvoor hebben voor zichzelf en dat mag.

Fijne avond en een paar zonnige weken toegewenst
Stukje met veel plezier gelezen, Piet. Voor die zonnige weken, qua weer, moeten we echt op vakantie. Fijne avond.
Hopper58
1
Uit een artikel in De Tijd vandaag:

'Maar sinds enkele jaren is de particuliere autokoper in staking. Terwijl tien jaar geleden nog de helft van alle nieuwe auto's door particulieren gekocht werd, was dat eind vorig jaar gezakt tot iets meer dan een derde. Dat blijkt uit cijfers van de autosectorfederatie Febiac.

Dat is voor een gedeelte veroorzaakt door de nog altijd groeiende populariteit van bedrijfswagens. Maar in vergelijking met tien jaar geleden is het aantal verkochte nieuwe auto's aan particulieren bijna gehalveerd tot 132.000 exemplaren in 2022.'

'Maar ook de elektrificatie van het wagenpark speelt een rol. Terwijl bedrijfswagens in sneltempo vergroenen, kopen particulieren nog altijd in hoofdzaak auto's met een klassieke verbrandingsmotor. Plug-inhybrides of volledig elektrische varianten zijn tot tientallen duizenden euro's duurder, waardoor ze al snel buiten het bereik van particulieren vallen. Tegelijk zijn de rentetarieven voor autokredieten fors gestegen.

'De voorspelde prijsdaling van elektrische auto's is tot stilstand gekomen. Dat is een gevolg van de snel gestegen grondstoffenprijzen voor batterijen, zoals de prijs van lithium en nikkel. De meeste automerken hebben de voorbije maanden de prijzen van hun elektrische modellen verhoogd.'

Onzekerheid en hoge prijzen verlammen particuliere autokoper
Goedkope elektrische auto's van ongeveer 25.000 euro met een behoorlijke autonomie, die onder meer Volkswagen en Tesla beloofd hadden, zijn er vooralsnog niet. De gemeenschappelijke mobiliteitsorganisaties in ons land waarschuwden vorig jaar dat de elektrificatie tot een tweedeling in de samenleving kan leiden.'
[verwijderd]
2
quote:

Hopper58 schreef op 12 januari 2023 15:47:

[...]

Dit soort berichten ben ik zo beu hè. Je ziet ze overal verschijnen. Mensen die geen enkel idee hebben waar het heengaat met een aandeel.
Negeren en doorscrollen, of leef jij alleen en/of krijg jij alleen maar zaken te horen die je wilt horen ? Bijzonder…
de kleine belegger
2
Piet Plezier schreef op 12 januari 2023 20:42:

Ik zie enkel positieve vooruitzichten en die zie je keihard terug in de cijfers en verwachtingen.
Dat is gewoon een feit.

Dat aandelen vaak speelbal zijn van daghandelaren, die koersen kunnen manipuleren, over de rug van normale beleggers is
triest, maar helaas zit de maatschappij nu nog in elkaar. AMG is een van de speeljes waarmee men dit uit kan halen.
Hopelijk worden deze lieden een keer aan de schandpaal genagelt, zal nog lang duren vrees ik.

AMG is een ijzersterk bedrijf en had nu minimaal € 38-€39 moeten staan als het de laatse weken had meebewogen met de algehele beurstrend. En dan geeft deze koers nog lang niet de werkelijke waarde weer van AMG, die zou m.i. nu inmiddels tussen de 50-60 euro moeten bedragen en dan ben ik nog conservatief.

Vandaar dat ik verwacht dat een dezer dagen het sentitment radicaal omslaat naar boven toe.
Alle signalen staan op donkergroen voor AMG.

Jammer dat sommige zich negatief uitlaten over AMG op dit forum. tja wat kan ik daar over zeggen, ze zullen
hun eigen goede reden daarvoor hebben voor zichzelf en dat mag

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piet ik ben het met je eens maar 50-60 is nu nog iets te vroeg dat het in de toekomst daar een keer staat is denk ik zeker haalbaar.
Voor nu zo hals altijd is AMG een speelbal van de heren denk eerst nog lager en dat vind ik oke kan ik lekker bijkopen zet niet al U geld in en wacht af koop lager in.

vr.gr. de kleine belegger

wacht en koop lager en sla uw slag
Just lucky
0
Inschatten van de koers is bij AMG gewoon gokken, 50 kan er over een paar weken staan, eind dit jaar of gewoon nooit.
geldmaker
0
Het gaat vooralsnog prima, snap Just Lucky ff niet alles gaat op 20 februari goed komen. Denk dat de 50 toch sneller komt dan je gaat denken.
gerrit graaier
0
quote:

geldmaker schreef op 13 januari 2023 12:29:

Het gaat vooralsnog prima, snap Just Lucky ff niet alles gaat op 20 februari goed komen. Denk dat de 50 toch sneller komt dan je gaat denken.
Wat is sneller? Dit jaar nog?
Just lucky
1
quote:

geldmaker schreef op 13 januari 2023 12:29:

Het gaat vooralsnog prima, snap Just Lucky ff niet alles gaat op 20 februari goed komen. Denk dat de 50 toch sneller komt dan je gaat denken.
Heb je een kort geheugen dan, AMG ligt al 2 jaar vlak, ondanks een exploderende lithiumprijs en resultaten. Twee jaar geleden rond de emissie stond AMG begin 30, begin vorig jaar ook en nu weer.
Bully58
3
Pascal van Outheusden (eToro) heeft een lijstje met aandelen samengesteld die kunnen verrassen in 2023. Zijn eerste keus daarbij is Vestas, de Deense marktleider op het gebied van windturbines. Het Noorse bedrijf Aker Carbon Capture, actief in dezelfde verhaallijn van de energietransitie, is een andere kandidaat voor hem. Midkapper AMG, eigenaar van verschillende grondstofmijnen, waaronder lithium, kan ook op zijn interesse rekenen. verder wijst hij vitamineconcern en AEX-fonds DSMaan. Last but not least gaat zijn voorkeur uit naar Palo Alto Networks, het Amerikaanse cybersecurity-bedrijf
Hopper58
0
Uit een artikel van De Tijd over de prijsreducties van Tesla:

Door de kortingen worden de Tesla-modellen mogelijk betaalbaarder voor meer consumenten. De prijsverlagingen zijn wel nadelig voor wie onlangs een Tesla heeft gekocht, aangezien de tweedehandswaarde nu lager is.

De zet van Tesla is extra opmerkelijk omdat elektrische auto's sinds ruim een jaar alleen maar duurder worden. Door de fors gestegen prijzen voor batterijgrondstoffen als lithium en nikkel gingen de prijzen van de meeste elektrische auto's met duizenden euro's de hoogte in.
VLiTaNbase
0
quote:

Hopper58 schreef op 13 januari 2023 16:10:

Uit een artikel van De Tijd over de prijsreducties van Tesla:

Door de kortingen worden de Tesla-modellen mogelijk betaalbaarder voor meer consumenten. De prijsverlagingen zijn wel nadelig voor wie onlangs een Tesla heeft gekocht, aangezien de tweedehandswaarde nu lager is.

De zet van Tesla is extra opmerkelijk omdat elektrische auto's sinds ruim een jaar alleen maar duurder worden. Door de fors gestegen prijzen voor batterijgrondstoffen als lithium en nikkel gingen de prijzen van de meeste elektrische auto's met duizenden euro's de hoogte in.
Vergeet niet dat de waarde van de US Dollar ten opzichte van de Euro sinds begin november 2022 bijna 10% is gedaald.
Ook is de US Dollar in die periode gedaald ten opzichte van de CNY.
Dat is mede een factor die speelt bij recente nieuwe prijsstelling van de Tesla's in Europa en in China.

Vergeet overigens ook niet dat AMG haar financiële cijfers presenteert in US Dollar. Op 2 november 2022 op een tijdelijk dieptepunt van de Euro ten opzichte van USD.
peter545
0
Ieys voor AMG (voor de lange termijn): Zweden ontdekt grote hoeveelheid zeldzame aardmetalen in de grond.
peter545
0
oeps:
Iets voor AMG (voor de lange termijn)?: Zweden ontdekt grote hoeveelheid zeldzame aardmetalen in de grond.
VLiTaNbase
0
quote:

peter545 schreef op 13 januari 2023 17:35:

oeps:
Iets voor AMG (voor de lange termijn)?: Zweden ontdekt grote hoeveelheid zeldzame aardmetalen in de grond.
Er wordt gisteren inderdaad veel gesproken over zogenaamde zeldzame aardmetalen (REE's). Er bestaan lichte en zware REE's.
Beide staan niet op het aanwezigheid lijstje van AMG.

Zie bijgaande presentatie van AMG op pagina's 9-11
amg-nv.com/wp-content/uploads/Company...

Als die REE's meer beschikbaar komen versnelt de energietransitie. Waarschijnlijk indirect dan ook in het voordeel van AMG
Lamsrust
7
quote:

Thorgall schreef op 12 januari 2023 17:42:

[...]Niemand weet het. Als jij zo goed was in het correct voorspellen van koersen, zat je niet hier te posten, maar op de Bahamas te rentenieren met een cocktail.
Nou dat heb je na een paar weken wel gezien.

Het gaat er ook niet om dat je de koers correct voorspelt, maar dat je de potentie van een business ziet en of het management van deze business deze potentie winstgevend kan maken middels een consequente strategie die gekenmerkt wordt door focus. Grootste risico bij AMG is nu eigenlijk dat er met een beperkt team op heel veel zaken gefocust moet worden, nl.
- Vanadium business en dan m.n. uitbreiding Ohio II;
- Lithium Business en dan m.n. uitbreiding SP+, plannen upgrade facility in Brazilië naar technical grade en lithiumhydroxide facility Duitsland;
- Shell JV met supercenter plannen in Saoedi Arabië;
- LIVA business;
- reguliere tantalum, minerals en technology business.

Naast alle executierisico's zijn er ook financieel risico's van kostenoverschrijdingen en meer belangrijk financiering: nu financiert AMG alle nieuwe projecten (behalve Ohio II) uit de operationele cash flow maar mocht hier om welke reden dan ook een kink in de kabel komen dan zal er fors getrokken moeten worden onder de kredietfaciliteiten.

Dit drukt allemaal op de koers. Daarom ben ik van mening dat de koers van AMG echt begint te lopen zodra deze risico's afnemen, i.e. zodra Ohio II, SP+ en de eerste hydroxide module afgerond en volledig operationeel is. Dat moment komt overigens steeds dichter bij.

Vergelijk het met alle risico's die op Chinese aandelen rustten en die nu 1 voor 1 weggestreept kunnen worden. Bijgevolg een koersstijging van bijna 100% in 2 à 3 maanden tijd.

Indien de huidige marktbrede koersstijging weer eens een klap krijgt van 10 à 15%, zal AMG zeker mee omlaag gaan en ontstaan er weer leuke instapmomenten rond de EUR 30. Voorlopig rustig afwachten en alles omtrent AMG's business blijven volgen uiteraard.
VLiTaNbase
1
quote:

peter545 schreef op 13 januari 2023 17:35:

oeps:
Iets voor AMG (voor de lange termijn)?: Zweden ontdekt grote hoeveelheid zeldzame aardmetalen in de grond.
Nog even in aanvulling op posts eerder vandaag naar aanleiding van de vondst zeldzame aardmetalen in Zweden.

Wellicht dat AMG, met zijn technologisch geavanceerde vacuüm oven techniek en/of met zijn andere speciale technieken, mede een rol kan gaan spelen bij het zuiveren van zeldzame aardmetalen (in een stap na isolatie uit erts zoals onlangs gevonden in Noord-Zweden). Daarnaast zal er ook in de toekomst wereldwijd veel meer worden ingezet op recyclen daarvan.

Dat lukt AMG al met andere metalen, ook met elementen (nuclear) uit de reeks van zogenaamde Actiniden (Actinoïden).

Zie bijvoorbeeld:
amg-nv.com/product/vacuum-furnaces/

En zie ook AMG Annual report 2021:
-pagina 11, in pdf pagina 13 (onder: Circular Economy);
-pagina 102, in pdf pagina 104 (onder: AMG Critical Materials Technologies).
Thorgall
0
quote:

Lamsrust schreef op 13 januari 2023 19:36:

[...]

Nou dat heb je na een paar weken wel gezien.

Het gaat er ook niet om dat je de koers correct voorspelt, maar dat je de potentie van een business ziet en of het management van deze business deze potentie winstgevend kan maken middels een consequente strategie die gekenmerkt wordt door focus. Grootste risico bij AMG is nu eigenlijk dat er met een beperkt team op heel veel zaken gefocust moet worden, nl.
- Vanadium business en dan m.n. uitbreiding Ohio II;
- Lithium Business en dan m.n. uitbreiding SP+, plannen upgrade facility in Brazilië naar technical grade en lithiumhydroxide facility Duitsland;
- Shell JV met supercenter plannen in Saoedi Arabië;
- LIVA business;
- reguliere tantalum, minerals en technology business.

Naast alle executierisico's zijn er ook financieel risico's van kostenoverschrijdingen en meer belangrijk financiering: nu financiert AMG alle nieuwe projecten (behalve Ohio II) uit de operationele cash flow maar mocht hier om welke reden dan ook een kink in de kabel komen dan zal er fors getrokken moeten worden onder de kredietfaciliteiten.

Dit drukt allemaal op de koers. Daarom ben ik van mening dat de koers van AMG echt begint te lopen zodra deze risico's afnemen, i.e. zodra Ohio II, SP+ en de eerste hydroxide module afgerond en volledig operationeel is. Dat moment komt overigens steeds dichter bij.

Vergelijk het met alle risico's die op Chinese aandelen rustten en die nu 1 voor 1 weggestreept kunnen worden. Bijgevolg een koersstijging van bijna 100% in 2 à 3 maanden tijd.

Indien de huidige marktbrede koersstijging weer eens een klap krijgt van 10 à 15%, zal AMG zeker mee omlaag gaan en ontstaan er weer leuke instapmomenten rond de EUR 30. Voorlopig rustig afwachten en alles omtrent AMG's business blijven volgen uiteraard.
Goede analyse die je geeft inzake de risico's en het effect op de koers. Een betere verklaring dan manipulatie van de koers.

Die 100% stijging heb ik dan overigens wel even gemist op mijn Chinese ETF. 50% vond ik desondanks al leuk.

Laten we hopen dat de mogelijke risico's dit jaar in omvang zullen gaan afnemen of beheersbaar blijken te zijn.
Lamsrust
1
quote:

Thorgall schreef op 13 januari 2023 23:24:

[...]Goede analyse die je geeft inzake de risico's en het effect op de koers. Een betere verklaring dan manipulatie van de koers.

Die 100% stijging heb ik dan overigens wel even gemist op mijn Chinese ETF. 50% vond ik desondanks al leuk.

Laten we hopen dat de mogelijke risico's dit jaar in omvang zullen gaan afnemen of beheersbaar blijken te zijn.
Ik heb op de maandag na het Chinese partijcongres in oktober jl. toen de koersen in elkaar klapten mijn belangen in Alibaba, Baidu en Prosus bijna verdubbeld en de koersen zijn sindsdien bijna verdubbeld. Markt was toen in paniek over de aandacht die de CCP zou hebben voor de economie, maar uiteindelijk geldt dat de economie toch het allerbelangrijkste is, want als jan modaal geen eten heeft, ontstaat onrust.

Uiteraard wordt de koers van AMG op de korte termijn ook gemanipuleerd door hedgies, maar die zullen ook verdwijnen indien er grotere institutionele interesse in het aandeel komt, want dan werking hun strategieën niet meer zo goed.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 13:17
Koers 23,340
Verschil -0,180 (-0,77%)
Hoog 23,520
Laag 23,100
Volume 48.484
Volume gemiddeld 244.187
Volume gisteren 146.992

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront