Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
klaar
0
quote:

Diegy schreef op 29 maart 2023 12:34:

[...]
..............................Vooruitzichten zijn prima en inderdaad geen emissie.
Althans geen emissie in 2023, aldus CFO. Volgens ABN in 2024 emissie noodzakelijk. Echter, de CFO wees in de webcast op enkele alternatieven voor het probleem van de cashburn.

Terzijde zij opgemerkt dat ook ASML jaren lang met verlies draaide.
bezinteergebelegt
0
Vandaag is geen graadmeter meer voor de koers. Die blijft wel onder de 10.

Na de zomer weer op 12 is mooi genoeg.
The Saint
7
Laat gaan ! De trend van lagere winsten vanwege verhoogde kosten. Daar heeft ieder bedrijf last van. Daarom zo overdreven persberichten dat de winst tegenvalt. Dat is was toch te voorzien ….Denk eerder dat het een manier is om de koers kapot te trappen om de deur open te gooien voor grote beleggers en intussen de hedgefondsen geld laten verdienen in shortposities. Voor analisten van m.n. banken is het ‘ rupsje nooit genoeg’. Er is genoeg kapitaal en Outlook is ook prima. Het gaat ondanks alle factoren helemaal niet slecht met Ebusco.
Charlemagne
5
1ste stap : daghandelaar of niet; dan heb je winst of verlies aan het einde van de dag en strijk je de positie glad. Maar als je in elektrische bussen gelooft heb je een hele andere discussie en maakt de koers van vandaag niet uit..... kopen en nooit meer naar omkijken....

mijn eerste spaargeld ging op aan aandelen Sbux - een paar l.lli.g koffietentjes - gokje wagen 5.000 aandelen gekocht op 0,75 $cent lang geleden en hoera! verkocht voor 1,50 wat was ik trots op mezelf... vandaag zou je multimiljonair geweest zijn met dat pakketje... door er gewoon met je vingers vanaf te blijven.....
Beleggertje Uit Roffa
9
Even m'n sigarendoosje erbij pakken :-) :

Outlook is over 5 jaar 3.000 bussen per jaar, half miljoen omzet per bus, omzet 1,5 miljard en EBITDA-marge bijgesteld naar 20%: 300 miljoen. EV/EBITDA in de auto-industrie is ongeveer 8. Dus het bedrijf kan over 5 jaar mogelijkerwijs nog wel 2,4 miljard waard zijn, maar 17% daarvan is niet bereikbaar voor de bestaande aandeelhouders door een toekomstige emissie (100 miljoen is 17% huidige beurswaarde, ik ga even uit van een slecht scenario) en dan ga ik er tevens vanuit dat er verder geen netto schuldpositie is, dus dan kom je op ongeveer 2 miljard Euro beurswaarde voor de bestaande aandeelhouders (de overige 400 miljoen is voor de instappers op een toekomstige emissie)

Als je dat gaat doen en je verdisconteert dat vanuit de toekomst naar nu met een 10% rendementsvereiste kom je nog steeds uit op 1,2 miljard euro uit en niet op de huidige 580 miljoen Euro, maar dus op ongeveer 20 Euro per aandeel als een faire prijs als je het nu zou aanschaffen om 10% rendement te behalen per jaar EN de huidige managementoutlook komt uit.

Ik blijf dan ook gewoon lekker in het busje zitten. Klein belang en leuke rit om mee te maken :-)
[verwijderd]
1
quote:

Beleggertje Uit Roffa schreef op 29 maart 2023 14:03:

Even m'n sigarendoosje erbij pakken :-) :

Outlook is over 5 jaar 3.000 bussen per jaar, half miljoen omzet per bus, omzet 1,5 miljard en EBITDA-marge bijgesteld naar 20%: 300 miljoen. EV/EBITDA in de auto-industrie is ongeveer 8. Dus het bedrijf kan over 5 jaar mogelijkerwijs nog wel 2,4 miljard waard zijn, maar 17% daarvan is niet bereikbaar voor de bestaande aandeelhouders door een toekomstige emissie (100 miljoen is 17% huidige beurswaarde, ik ga even uit van een slecht scenario) en dan ga ik er tevens vanuit dat er verder geen netto schuldpositie is, dus dan kom je op ongeveer 2 miljard Euro beurswaarde voor de bestaande aandeelhouders (de overige 400 miljoen is voor de instappers op een toekomstige emissie)

Als je dat gaat doen en je verdisconteert dat vanuit de toekomst naar nu met een 10% rendementsvereiste kom je nog steeds uit op 1,2 miljard euro uit en niet op de huidige 580 miljoen Euro, maar dus op ongeveer 20 Euro per aandeel als een faire prijs als je het nu zou aanschaffen om 10% rendement te behalen per jaar EN de huidige managementoutlook komt uit.

Ik blijf dan ook gewoon lekker in het busje zitten. Klein belang en leuke rit om mee te maken :-)
Jij rookt lange sigaren zeg. Op de mijne staat "gewoon kopen, is groen enzo"
Spoorman
2
quote:

Beleggertje Uit Roffa schreef op 29 maart 2023 14:03:

Even m'n sigarendoosje erbij pakken :-) :

Outlook is over 5 jaar 3.000 bussen per jaar, half miljoen omzet per bus, omzet 1,5 miljard en EBITDA-marge bijgesteld naar 20%: 300 miljoen. EV/EBITDA in de auto-industrie is ongeveer 8. Dus het bedrijf kan over 5 jaar mogelijkerwijs nog wel 2,4 miljard waard zijn, maar 17% daarvan is niet bereikbaar voor de bestaande aandeelhouders door een toekomstige emissie (100 miljoen is 17% huidige beurswaarde, ik ga even uit van een slecht scenario) en dan ga ik er tevens vanuit dat er verder geen netto schuldpositie is, dus dan kom je op ongeveer 2 miljard Euro beurswaarde voor de bestaande aandeelhouders (de overige 400 miljoen is voor de instappers op een toekomstige emissie)

Als je dat gaat doen en je verdisconteert dat vanuit de toekomst naar nu met een 10% rendementsvereiste kom je nog steeds uit op 1,2 miljard euro uit en niet op de huidige 580 miljoen Euro, maar dus op ongeveer 20 Euro per aandeel als een faire prijs als je het nu zou aanschaffen om 10% rendement te behalen per jaar EN de huidige managementoutlook komt uit.

Ik blijf dan ook gewoon lekker in het busje zitten. Klein belang en leuke rit om mee te maken :-)
En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
Instapmoment
3
quote:

Spoorman schreef op 29 maart 2023 14:37:

[...]
En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
Dat kan ik u alvast meegeven. Dat gaat niet gebeuren. Elektrificatie is in volle gang en zal alleen maar toenemen de komende jaren.
Jokeltje
1
quote:

fleurie schreef op 29 maart 2023 12:24:

laat je niet gek maken met zo weinig schuld ,niks emissie .vandaag in het groen let op mijn woorden.
Kleurenblind ?
Beleggertje Uit Roffa
0
quote:

Spoorman schreef op 29 maart 2023 14:37:

[...]
En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
Dan blijkt de outlook die vandaag is afgegeven een complete misrekening en zijn de Ebusco-aandeelhouders de sjaak (en terecht), maar dat is inherent aan een belegging, nul risico bestaat niet.

Ik zeg ook niet dat mijn sigarendoosjesberekening uitkomt. Maar ik heb wel voor mezelf berekend of er nog steeds een gerede kans is dat mijn investeringkje op een aankoopkoers van 18 Euro nog serieus kan renderen in de toekomst en het antwoord is voor mij voorlopig ja.

Overigens: Zelfs met mijn optimistische (pro-management) berekening kom je al op een koers uit die betekent dat de IPO-prijs van destijds (23 Euro) in ieder geval veel te hoog was, wat met name kwam door het te optimistisch rekenen met 35% EBITDA-marge. 17/18 Euro was eigenlijk eerlijker geweest bij een rendementsvereiste van 10% en een realistischere inschatting van de EBITDA-marge.

Die prijs is echter wel het bedrijf ingerold als daadwerkelijke kapitaalversterking door aandeelhouders, dus je zou ook kunnen zeggen, dank aan al die aandeelhouders die er destijds teveel geld in hebben gestoken. :-)
Groeneguru
2
Geloof mij maar bussen op waterstof gaat niet massaal gebeuren. Waterstof zal met name woorden gebruik de industrie (staal, aluminium productie etc.) Waterstof is ook minder efficiënt voor vervoer want je hebt meer rendement verlies in de energie overdracht.
Electrische bussen are here to stay. Batterijen zullen steeds efficiënter, goedkoper en duurzamer worden geproduceerd.
StoplossBurner
0
quote:

Spoorman schreef op 29 maart 2023 14:37:

[...]
En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
Omdat zo'n quote aangeeft dat je je natuurkunde lessen overgeslagen hebt.
Insider
0
quote:

Spoorman schreef op 29 maart 2023 14:37:

[...]
En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
Antwoord van Ebusco: www.ebusco.com/nl/opiniestuk-watersto...
Unimog
0
quote:

Spoorman schreef op 29 maart 2023 14:37:

[...]
En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
dan zou je beter in bv PLUG stappen
de koers is ongeveer gelijk
(geen tip) de keuze is aan ieder zelf
DeZwarteRidder
0
quote:

Unimog schreef op 29 maart 2023 14:56:

[...]dan zou je beter in bv PLUG stappen
de koers is ongeveer gelijk
(geen tip) de keuze is aan ieder zelf
PLUG is een rampenfonds.
Unimog
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 29 maart 2023 14:58:

[...]

PLUG is een rampenfonds.
voor nu wel gelijk Ebusco maar dat waren Shell en Alfen voor een tientje ook..
k zeg duidelijk zelf bekijken
bezinteergebelegt
1
Weinig koopinteresse meer voor vandaag. Slot zal ongetwijfeld rond deze 9,75 liggen. Mooi startpunt voor een up beweging de komende maanden.
Alfie Solomons
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 29 maart 2023 15:40:

Weinig koopinteresse meer voor vandaag. Slot zal ongetwijfeld rond deze 9,75 liggen. Mooi startpunt voor een up beweging de komende maanden.
Ben er ook bang voor! Lange weg te gaan naar mijn GAK van 13€
Drs P.
1
quote:

Alfie Solomons schreef op 29 maart 2023 15:49:

[...] Ben er ook bang voor! Lange weg te gaan naar mijn GAK van 13€
kan snel gaan, bodem is gezet de afgelopen weken, outlook is sterk.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 2,654
Verschil +0,038 (+1,45%)
Hoog 2,670
Laag 2,578
Volume 97.562
Volume gemiddeld 335.294
Volume gisteren 104.165

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront