Antonov « Terug naar discussie overzicht

Gaat Antonov de strijd in China verliezen?

50 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
[verwijderd]
0
Oordeel zelf:

"New environmental and fuel efficiency legislation combined with major advances in electronics and manufacturing techniques have paved the way for a flood of new automated transmission technologies, including high-performance AMTs, dual-clutch transmissions (DCTs), CVTs for smaller vehicles and the highly innovative new technologies such as Torotrak and the Antonov Automatic Drive. The most likely winner (that will replace traditional automatics and boost market penetration of automated transmissions generally) will be the dual-clutch, pre-select DCT concept, for its combination of refinement, efficiency, low cost and driving satisfaction. "

Hele artikel:

www.just-auto.com/article.aspx?id=96121

En de 12 Chinese OEM's van de Borwarner JV onderschrijven dit verhaal.

Gr. Q
dmem2
4
Vanwege dat artikel van Bandu maar weer een oud artikel van stal gehaald? Tsja je moet wat om aan de kost te komen.
[verwijderd]
0
De datum boven Bandu's artikel is recent. Delen van het artikel zijn ook uit het verleden. Denk aan de uitspraken van de goede man van Loncin.

Overigens geeft dit "gedateerde" artikel de verhoudingen wel juist weer. De 12 OEM's van de BW JV onderschrijven dit.

Nog één keer dan:

"The most likely winner (that will replace traditional automatics and boost market penetration of automated transmissions generally) will be the dual-clutch, pre-select DCT concept, for its combination of refinement, efficiency, low cost and driving satisfaction"

Gr. Q

quote:

dmem2 schreef:

Vanwege dat artikel van Bandu maar weer een oud artikel van stal gehaald? Tsja je moet wat om aan de kost te komen.
[verwijderd]
0
Poker, Wel erg mager hoor. Vroeger kon je de zaken nog wel is uiteen zetten waarom. Brevet van onvermogen?

Gr. Q

quote:

Pokerface schreef:

Reactie op de titel: NEE!
Pokerface
0
Moet ik dan iedere keer hetzelfde verhaal opdreunen? Hier heb je het nog een keer. Staat alles wel zo'n beetje in:

Een paar jaar terug heb ik hier een topic geplaatst voor de (nieuwe) aandeelhouders van Antonov. Ik gaf daarin mijn kijk op de situatie van Antonov destijds. Die was in mijn ogen rooskleurig. Helaas was mijn blik te rooskleurig... Na een reeks van berichten deze maand vind ik het tijd voor een nieuw topic. Of ik deze keer dichter bij de waarheid zit, zal de tijd leren. Het is mijn kijk op het heden en de toekomst.

Antonov steunt op drie pijlers:
A) De TX6 automatische versnellingsbak
B) De AMM met een reeks van mogelijkheden
C) De 4-speed

Om met het gemakkelijkste te beginnen: de 4-speed. Een tijdje terug is er gemeld dat er hernieuwde interesse was voor deze bak vanuit minder ontwikkelde landen. Deze 4-speed is eigenlijk een oud product van Antonov waar destijds geen interesse voor was en die niet aan de eisen van autofabrikanten voldeed. In feite is het een AMM 4-speed. Antonov heeft ook aangegeven dat men niet de middelen heeft om op drie fronten onderzoek te doen, zonder dat hier inkomsten tegenover staan. Men wil van het imago van eeuwige onderzoeker zonder werkend product af. Tenzij er partijen zijn die de ontwikkelingen aan deze 4-speed willen financieren, blijft dit project in de ijskast staan. Wat de huidige status hiervan is, weet ik niet, maar ik verwacht dat dit op een laag pitje staat en dat het bij interesse gebleven is.

Dan de AMM. Een aantal jaar geleden heeft financier van Antonov, Quivest, via Emporio aangegeven geïnteresseerd te zijn in de AMM 2-speed techniek. Deze techniek kan in allerlei toepassingen verwerkt worden. Er werd destijds zelfs over elektrische tandenborstels gesproken... Emporio zag vooral mogelijkheden als een toevoeging aan een supercharger en heeft daarvoor een dochteronderneming in Duitsland opgezet onder de naam GTI Green Tec Int. Deze dochter moest klanten zoeken in Duitsland en zou 2 miljoen betalen als Antonov een werkend product kon presenteren. Dat werkende product is gepresenteerd, maar de betalingen stopten bij 250 K, waarschijnlijk door een gebrek aan interesse in Duitsland. De 2-speed was in die tijd namelijk gekoppeld aan een Rotrex Supercharger en dat gaf te veel beperkingen richting klanten. In de tussentijd heeft men bij Antonov niet stilgezeten en is er een pulley ontwikkeld op het zelfde principe. Deze kan echter in principe op iedere supercharger gemonteerd worden, waardoor deze ook bij lage toerentallen een flinke boost genereert. Ook zijn er andere toepassingen bedacht, ondermeer om de dynamo meer energie te laten produceren bij lage toeren. De deal met Green Tec is nu aangepast en er wordt 20K per maand betaald voor de verdere ontwikkelingen van de AMM toepassingen. Wie dit betaalt is onduidelijk en of het kostendekkend is ook. Maar het lijkt er op te duiden dat er een Duitse partij is die toehapt en de mogelijkheden verder wil onderzoeken. Mocht dit tot een contract leiden, dan zal Green Tec alsnog 2M aan Antonov betalen (betaald uit de royalties). Verder ontvangt Antonov natuurlijk royalties per verkochte toepassing.
Hoeveel Duitse OEMs er geïnteresseerd zijn en wie dit zijn is niet bekend. Ook de termijn waarop men omzet gaat genereren is niet bekend. Er zijn dus nog een aantal vraagtekens, maar er zijn ook zeker kansen. Deze zijn een stuk concreter dan pakweg 2 jaar geleden. Positief is ook de 20K ontwikkelingsbijdrage die betaald wordt.

En dan tot slot de TX6. Deze 6-speed automatische versnellingsbak die eenvoudig omgebouwd kan worden tot een handgeschakelde bak (heb ik begrepen), berust op een andere techniek dan de AMM. Proefritten met prototypes hebben uitgewezen dat deze bak al behoorlijk kan concurreren met bestaande automaten, zeker op het gebied van gewicht, verbruik en kosten. Er is echter nog wel wat werk aan de winkel. Demonstraties met deze prototypes in China hebben geleid tot interesse van diverse Chinese partijen. Eén van die partijen, Lifan heeft inmiddels aangegeven van plan te zijn de TX6 in zijn nieuwe modellen toe te passen. Dat is een grote stap in de goede richting. Vandaag werd bekend dat de Chinese overheid bereid is om Antonov en de JV tussen Antonov en Loncin (de productiepartner) financieel te steunen. Dit betekent dat Antonov minder zal hoeven te investeren dan de eerder geraamde 20 miljoen. Hierdoor lijkt het er op dat Antonov zijn doelstelling om een belang van 49% in de op te richten JV kan behouden.
Eerder deze week maakte Antonov ook bekend dat het nog twee partijen aan zich gebonden heeft. Welke partijen dit zijn, wilde men nog niet bekend maken, maar het ging om automotive partijen van een redelijke grootte. Wat dit precies in houdt blijft een vraagteken. Is er een letter of intent getekend of zijn er echt harde contracten met duidelijke cijfers getekend? Daar kan ik helaas niets over zeggen. Als je kijkt naar het verleden van Antonov, dan hou ik echter een beetje twijfel. Eerder werden namelijk soortgelijke lofberichten de wereld ingestuurd zoals een zo goed als zekere overwinning in een rechtszaak tegen Toyota of een nagenoeg getekende deal met GWM, Honda en Geely. We weten allemaal hoe dat is afgelopen. Toch is er een duidelijk verschil te constateren met de persberichten van dit jaar. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er op een andere, meer constructieve manier gewerkt wordt. Als je alleen al kijkt naar dit jaar, dan zijn er grote stappen gemaakt, met Lifan als eerste klant tot gevolg. Twee andere klanten zouden ook getekend hebben en met verscheidene andere partijen wordt nog gesproken.
Waar dit alles toe leidt, valt nog niet te zeggen, de toekomst zal het uitwijzen. De koers reageert er voorlopig nog niet op. Het lijkt dat deze wordt beheerst door één of meerdere partijen die gebaat zijn bij een lage koers. Velen wijzen naar Quivest, al heb ik daarbij mijn twijfels.

Al met al kun je concluderen dat er meer kansen dan ooit zijn en dat het de goede kant op gaat. Er blijven echter nog een (groot) aantal vraagtekens. Hopelijk worden enkele daarvan nog dit jaar beantwoord. Ik verwacht begin 2010 een koers van rond de euro. Of we daar geleidelijk naartoe werken of dat we dat in stappen gaan doen weet ik niet. Ik verwacht het laatste.

Pokerface (die het tijd vond om weer eens iets van zich te laten horen)
[verwijderd]
0
Verouderd. Betrek de BorgWarner JV er maar bij. Niet onbelangrijk dacht ik zo.

AMM wordt niets meer. Waarom anders de wijziging voorwaarde om de 2 miljoen te betalen???? Ritskes wil die 2 miljoen niet betalen omdat er gewoon niets verkocht wordt.

Je bent wel realistischer als menig believer.

Gr. Q

quote:

Pokerface schreef:

Moet ik dan iedere keer hetzelfde verhaal opdreunen? Hier heb je het nog een keer. Staat alles wel zo'n beetje in:

Een paar jaar terug heb ik hier een topic geplaatst voor de (nieuwe) aandeelhouders van Antonov. Ik gaf daarin mijn kijk op de situatie van Antonov destijds. Die was in mijn ogen rooskleurig. Helaas was mijn blik te rooskleurig... Na een reeks van berichten deze maand vind ik het tijd voor een nieuw topic. Of ik deze keer dichter bij de waarheid zit, zal de tijd leren. Het is mijn kijk op het heden en de toekomst.

Antonov steunt op drie pijlers:
A) De TX6 automatische versnellingsbak
B) De AMM met een reeks van mogelijkheden
C) De 4-speed

Om met het gemakkelijkste te beginnen: de 4-speed. Een tijdje terug is er gemeld dat er hernieuwde interesse was voor deze bak vanuit minder ontwikkelde landen. Deze 4-speed is eigenlijk een oud product van Antonov waar destijds geen interesse voor was en die niet aan de eisen van autofabrikanten voldeed. In feite is het een AMM 4-speed. Antonov heeft ook aangegeven dat men niet de middelen heeft om op drie fronten onderzoek te doen, zonder dat hier inkomsten tegenover staan. Men wil van het imago van eeuwige onderzoeker zonder werkend product af. Tenzij er partijen zijn die de ontwikkelingen aan deze 4-speed willen financieren, blijft dit project in de ijskast staan. Wat de huidige status hiervan is, weet ik niet, maar ik verwacht dat dit op een laag pitje staat en dat het bij interesse gebleven is.

Dan de AMM. Een aantal jaar geleden heeft financier van Antonov, Quivest, via Emporio aangegeven geïnteresseerd te zijn in de AMM 2-speed techniek. Deze techniek kan in allerlei toepassingen verwerkt worden. Er werd destijds zelfs over elektrische tandenborstels gesproken... Emporio zag vooral mogelijkheden als een toevoeging aan een supercharger en heeft daarvoor een dochteronderneming in Duitsland opgezet onder de naam GTI Green Tec Int. Deze dochter moest klanten zoeken in Duitsland en zou 2 miljoen betalen als Antonov een werkend product kon presenteren. Dat werkende product is gepresenteerd, maar de betalingen stopten bij 250 K, waarschijnlijk door een gebrek aan interesse in Duitsland. De 2-speed was in die tijd namelijk gekoppeld aan een Rotrex Supercharger en dat gaf te veel beperkingen richting klanten. In de tussentijd heeft men bij Antonov niet stilgezeten en is er een pulley ontwikkeld op het zelfde principe. Deze kan echter in principe op iedere supercharger gemonteerd worden, waardoor deze ook bij lage toerentallen een flinke boost genereert. Ook zijn er andere toepassingen bedacht, ondermeer om de dynamo meer energie te laten produceren bij lage toeren. De deal met Green Tec is nu aangepast en er wordt 20K per maand betaald voor de verdere ontwikkelingen van de AMM toepassingen. Wie dit betaalt is onduidelijk en of het kostendekkend is ook. Maar het lijkt er op te duiden dat er een Duitse partij is die toehapt en de mogelijkheden verder wil onderzoeken. Mocht dit tot een contract leiden, dan zal Green Tec alsnog 2M aan Antonov betalen (betaald uit de royalties). Verder ontvangt Antonov natuurlijk royalties per verkochte toepassing.
Hoeveel Duitse OEMs er geïnteresseerd zijn en wie dit zijn is niet bekend. Ook de termijn waarop men omzet gaat genereren is niet bekend. Er zijn dus nog een aantal vraagtekens, maar er zijn ook zeker kansen. Deze zijn een stuk concreter dan pakweg 2 jaar geleden. Positief is ook de 20K ontwikkelingsbijdrage die betaald wordt.

En dan tot slot de TX6. Deze 6-speed automatische versnellingsbak die eenvoudig omgebouwd kan worden tot een handgeschakelde bak (heb ik begrepen), berust op een andere techniek dan de AMM. Proefritten met prototypes hebben uitgewezen dat deze bak al behoorlijk kan concurreren met bestaande automaten, zeker op het gebied van gewicht, verbruik en kosten. Er is echter nog wel wat werk aan de winkel. Demonstraties met deze prototypes in China hebben geleid tot interesse van diverse Chinese partijen. Eén van die partijen, Lifan heeft inmiddels aangegeven van plan te zijn de TX6 in zijn nieuwe modellen toe te passen. Dat is een grote stap in de goede richting. Vandaag werd bekend dat de Chinese overheid bereid is om Antonov en de JV tussen Antonov en Loncin (de productiepartner) financieel te steunen. Dit betekent dat Antonov minder zal hoeven te investeren dan de eerder geraamde 20 miljoen. Hierdoor lijkt het er op dat Antonov zijn doelstelling om een belang van 49% in de op te richten JV kan behouden.
Eerder deze week maakte Antonov ook bekend dat het nog twee partijen aan zich gebonden heeft. Welke partijen dit zijn, wilde men nog niet bekend maken, maar het ging om automotive partijen van een redelijke grootte. Wat dit precies in houdt blijft een vraagteken. Is er een letter of intent getekend of zijn er echt harde contracten met duidelijke cijfers getekend? Daar kan ik helaas niets over zeggen. Als je kijkt naar het verleden van Antonov, dan hou ik echter een beetje twijfel. Eerder werden namelijk soortgelijke lofberichten de wereld ingestuurd zoals een zo goed als zekere overwinning in een rechtszaak tegen Toyota of een nagenoeg getekende deal met GWM, Honda en Geely. We weten allemaal hoe dat is afgelopen. Toch is er een duidelijk verschil te constateren met de persberichten van dit jaar. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er op een andere, meer constructieve manier gewerkt wordt. Als je alleen al kijkt naar dit jaar, dan zijn er grote stappen gemaakt, met Lifan als eerste klant tot gevolg. Twee andere klanten zouden ook getekend hebben en met verscheidene andere partijen wordt nog gesproken.
Waar dit alles toe leidt, valt nog niet te zeggen, de toekomst zal het uitwijzen. De koers reageert er voorlopig nog niet op. Het lijkt dat deze wordt beheerst door één of meerdere partijen die gebaat zijn bij een lage koers. Velen wijzen naar Quivest, al heb ik daarbij mijn twijfels.

Al met al kun je concluderen dat er meer kansen dan ooit zijn en dat het de goede kant op gaat. Er blijven echter nog een (groot) aantal vraagtekens. Hopelijk worden enkele daarvan nog dit jaar beantwoord. Ik verwacht begin 2010 een koers van rond de euro. Of we daar geleidelijk naartoe werken of dat we dat in stappen gaan doen weet ik niet. Ik verwacht het laatste.

Pokerface (die het tijd vond om weer eens iets van zich te laten horen)

Pokerface
0
Ik heb me nog niet verdiept in BW. Misschien later. Ik denk echter dat niet één partij de complete markt gaat innemen. Je houdt altijd concurrentie. Dat is ook beter voor de marktwerking. BW zal ongetwijfeld groter worden of zijn dan Antonov-Loncin, maar dat maakt mij niet uit. Als ze maar voet aan de grond krijgen daar, dan sta ik waarschijnlijk al in de plus.
[verwijderd]
0
Het is nog niet gezegd dat diegene die nu aan de BW JV meedoen zich voor een bepaald auto model geen versnellingsbak bij Loncin-Antonov bestellen.

Grtz. Markie
[verwijderd]
0
Beste Narkie

Stel je even voor, je bent de baas van een bedrijf dat product X maakt. Voor dat product heb je onderdeel Y nodig. Toevallig ben je ook nog medeeigenaar van een bedrijf dat onderdeel Y maakt!

Waar zou jij onderdeel Y gaan kopen?

Juist ja, niet bij de concurrent.
[verwijderd]
0
Is natuurlijk wel een beetje afhankelijk wat de uiteindelijke prijs van de auto moet worden.
Als geld niets uitmaakt o.k , maar als je een auto wilt uitbrengen voor een bepaald butget dan lijkt me b.v een besparing van 500-1000euro op een versnellingsbak toch veel.
Heb je toevallig een prijsindicatie van de BW bak???
Grtz. Markie

quote:

ffwachten schreef:

Beste Markie

Stel je even voor, je bent de baas van een bedrijf dat product X maakt. Voor dat product heb je onderdeel Y nodig. Toevallig ben je ook nog medeeigenaar van een bedrijf dat onderdeel Y maakt!

Waar zou jij onderdeel Y gaan kopen?

Juist ja, niet bij de concurrent.
[verwijderd]
0
Ik heb geen flauw idee van de prijzen van een versnellingsbak. Maar 1+1 = nog steeds 2. Je gaat niet deel uitmaken van een JV als je er geen voordeel uit kan halen.
[verwijderd]
0
Voordelen zijn op meerdere plaatsen te behalen dat is ook overal bekend.
Grtz. Markie
[verwijderd]
0
Markie, de tijd zal het leren maar dat kan voor velen een dure les zijn. Ik hoop echt voor de mensen met aandelen A dat het allemaal goed gaat komen maar de klok tikt door en de waarde van het aandeel zakt langzaam doch gestaag.
[verwijderd]
0
Bovendien heeft A nog geen JV en dus ook nog geen klanten, er is "slechts" een intentieverklaring.

[verwijderd]
0
Ik zit het hele draadje nog eens door te lezen maar eigenlijk zou het topic een andere kop moeten hebben;
"Zou de Joint Venture met Loncin in China wel van de grond komen?"

Feiten:

Er zijn "nog" geen klanten.
Er staat "nog" geen fabriek.
De financiering van de fabriek is "nog" niet rond.
Antonov moet tenminste "nog" 2 jaar overleven.
Om dat alleen al te halen moeten er "nog" tussen de 200 en 400 miljoen aandelen bijkomen. (Is ruwe schatting)
Er zijn "nog" geen relevante inkomsten.
Er "is" een concurrent van formaat op de chinese markt.
De mogelijkheden elders in de wereld zijn "nog" belabberd voor A.
Pokerface
0
400M aandelen? Tegen welke koers reken jij dan??? Bij een koers van 20 cent, is dit namelijk 80M, lijkt me wel heeeeeel ruim voldoende voor 2 jaar...
[verwijderd]
1
Zoals ik schreef is het een ruwe schatting maar niet zo irreeel. Even een paar cijfers.

IN 2008 zijn er ruim 34.000.000 aandelen bijgekomen waarvan de eerste tegen een uitgifte koers van 50 eurocent en de laatse rond de 20 cent.
Koers is dus 60% gedaald in 2008. Als je die lijn doortrekt en ik zou niet weten waarom niet immers ze hopen pas eind 2010 te gaan produceren. Dan zakt de koers dit jaar naar 8 cent en in 2010 naar 3 cent. Om dezelfde hoeveelheid geld op te halen zullen er "iets" meer aandelen gedrukt moeten worden.
50 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 874,02 0,00 0,00% 24 apr
AMX 925,76 0,00 0,00% 24 apr
ASCX 1.207,07 +3,02 +0,25% 24 apr
BEL 20 3.883,83 0,00 0,00% 24 apr
Germany40^ 18.086,70 -2,00 -0,01% 24 apr
US30^ 38.353,31 0,00 0,00% 24 apr
US500^ 5.072,39 0,00 0,00% 24 apr
Nasd100^ 17.524,13 0,00 0,00% 24 apr
Japan225^ 37.998,76 0,00 0,00% 24 apr
WTI 82,90 0,00 0,00% 24 apr
Brent 88,08 0,00 0,00% 24 apr
EUR/USD 1,0708 +0,0010 +0,09% 06:29
BTC/USD 64.558,77 -1.813,21 -2,73% 02:59
Gold spot 2.312,82 -3,29 -0,14% 06:29
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ASMI 590,000 +58,400 +10,99% 24 apr
BESI 139,000 +5,450 +4,08% 24 apr
RANDSTAD NV 46,470 +1,470 +3,27% 24 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
ING 14,670 -0,930 -5,96% 24 apr
RELX 38,500 -0,800 -2,04% 24 apr
DSM FIRMENICH AG 104,000 -2,150 -2,03% 24 apr

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront