TomTom « Terug naar discussie overzicht

Service inkomsten nu en in de toekomst

44 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
hvasd2
0
quote:

Etherman schreef:

Ik ga er met een gerust hart vanuit dat de retentie ratio rond de 40% ligt.
Tomtom is de markt aan het 'maken' door het eerst gratis te geven en vervolgens hierdoor de vraag te creeeren.

Super slim natuurlijk. Daarom zal het even duren voordat de omzet cijfers omhoog gaan. Het is natuurlijk wel wachten op de concurrentie en hoe het aandeel daar op reageert.......
[verwijderd]
1
Het is inderdaad aankijken wat concurrentie gaat doen, maar ben daar niet zo bang voor. TomTom heeft heel slim bizar veel informatie over hoeveel verkeer op welke moment van de dag met welke snelheid rijd.

Het is niet alleen verkeersinformatie, maar ook of de alternatieve route inderdaad sneller is. En die kan worden berekend door combinatie van file informatie en het IQ route informatie systeem.

Om dit te kunnen doen moet je de al die gegevens in je kaart plotten. Dat kan alleen als je verstand hebt van kaarten en van het maken van PND ( software) en verwerken van alle gegevens uit al die PND's

Er is in mijn ogen maar 1 partij die beide goed doet......

[verwijderd]
0
quote:

Etherman schreef:

Het is inderdaad aankijken wat concurrentie gaat doen, maar ben daar niet zo bang voor. TomTom heeft heel slim bizar veel informatie over hoeveel verkeer op welke moment van de dag met welke snelheid rijd.

Het is niet alleen verkeersinformatie, maar ook of de alternatieve route inderdaad sneller is. En die kan worden berekend door combinatie van file informatie en het IQ route informatie systeem.

Om dit te kunnen doen moet je de al die gegevens in je kaart plotten. Dat kan alleen als je verstand hebt van kaarten en van het maken van PND ( software) en verwerken van alle gegevens uit al die PND's

Er is in mijn ogen maar 1 partij die beide goed doet......

juist en daar komen er steeds meer achter...van groot of klein uiteindelijk zullen ze bij TT moeten zijn!!
hvasd2
0
quote:

beeldscherm schreef:

[...]

juist en daar komen er steeds meer achter...van groot of klein uiteindelijk zullen ze bij TT moeten zijn!!
Laten we hopen dat er niet weer een "Googletje" uit de hoge hoed komt en de koers 50% laat downen......
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Houtert schreef:

... Als je eenmaal HD Traffic hebt gehad, dan wil je er nog geen week zonder. Je bent dan zo verwend met die service, dat elk ander systeem (ook TMC) je in files laat staan die je kunt vermijden. Daar heb je dan graag een paar euro in de maand voor over.
Eens met de teneur. Maar steeds weer onbegrip voor TMC. Ook TMC kan actuele files melden (die je dus kunt mijden).

Voordelen TMC:
1. Geen communicatiekosten (die paar euro inderdaad), geen privacy-kwesties.
2. Beter bereik in regio's of landen waar het gsm-net te kort schiet.
3. Goede info in landen als Frankrijk (Renault) of Dld met een rijke TMC-ervaring.
4. Commerciële extra's via overeenkomsten met de RDS-TMC-uitzenders en eigen speciale on-board kaarten (op abonnement) met bv POI.

Nadelen TMC: voor de client weinig, voor TT meer (geen terugkoppeling).
Kwestie van effe achter de schermen kijken...

[verwijderd]
0
Ik kan bij geen van beide systemen (TMC noch HD Traffic) achter de schermen kijken. Ik heb wel de indruk dat HD Traffic sneller is, maar dat kan ook suggestie zijn. Toch blijkt ook uit Duitse tests - laatst weer met de TT1000 - dat het als een superieur systeem wordt gezien dat je het snelste en het meest zeker door het verkeer leidt.
Het nadeel dat je noemt over TMC, geen terugkoppeling, gaat in de nabije toekomst volgens mij groter worden. Tenminste, als ik me probeer voor te stellen wat er allemaal mogelijk is met een actieve terugkoppeling...
Stel je voor: iDeal-gegevens (of andere) koppelen aan de plek waar jij je bevindt en daarop inspelen door informatie te sturen naar je TomTom. Eindeloze inkomstenstromen komen dan los. Of beter gezegd: kunnen dan loskomen. We gaan het meemaken!
bionerd
3
zat nog even de capital market presentaties te lezen en er vielen mij een aantal dingen op waarvan ik niet weet of dit hier al besproken is. Ik concludeer onderstaand, mocht iemand dit willen bevestigen of afwijzen dan lees ik graag jullie onderbouwde reactie.

www.tomtomcapitalmarketsday.com/websi...

Sheet 6.

Ik maak hier uit op dat er bij de verkoop van een TT apparaat met 1 jaar gratis live services van Euro 240,-- Euro 42,-- niet geboekt wordt als omzet maar gespreid wordt over de volgende twaalf maanden. In het derde kwartaal van 2010 werden er 250.000 units verkocht met gratis live services. In aantal 250.000 units. Dit genereert dus in het vierde kwartaal al 250.000 x 3,5 x 3 = € 2.262.500,-- extra omzet

Er van uitgaande dat we mogelijk in het vierde kwartaal nog eens zeg 375.000 units verkopen met live services. 375.0000 x 3,5 x 3 = 3.933.750,-- + extra omzet in het eerste kwartaal van 2011.
De live service inkomsten zullen eind 1st kwartaal 2011 min. met ca 6,5 milj. groeien t.o.v. eind kwartaal 3. 2010, bij gelijkblijvende omstandigheden.

Het is niet onlogisch dat deze trend zich doorzet in 2011. Ik schat zelf dat er eind 2011 ca. 2,5 milj. subscribers zullen zijn. Gemiddeld 2 milj.
Geeft 2 x 3,5 x 12 = 84 milj. omzet in live service subscribers. Zeg maar een verdubbeling t.o.v. van 2010.

Tevens maak ik hier uit op dat gratis niet echt gratis is, want het zit gewoon in de eindprijs verwerkt. De unit zal straks zonder gratis HD wel een stuk goedkoper worden aangeboden.

De forecast dat 2013 30% van de inkomsten services t.o.v van hardware vind ik dan ook wel erg conservatief.



[verwijderd]
0
Zou die 42,= euro niet voor Vodafone zijn? Die zullen toch ook wat willen hebben voor het gebruik van hun netwerk.
staalfreak2
0
Nee, dat zijn uitgestelde inkomsten voor TomTom, die worden uitgespreid in een periode van één jaar ná aankoop, zie pagina 6 van de *.pdf, bladzijde 5 van de presentatie:

www.tomtomcapitalmarketsday.com/websi...
battumboy
0
quote:

bionerd schreef:

zat nog even de capital market presentaties te lezen en er vielen mij een aantal dingen op waarvan ik niet weet of dit hier al besproken is. Ik concludeer onderstaand, mocht iemand dit willen bevestigen of afwijzen dan lees ik graag jullie onderbouwde reactie.

www.tomtomcapitalmarketsday.com/websi...

Sheet 6.

Ik maak hier uit op dat er bij de verkoop van een TT apparaat met 1 jaar gratis live services van Euro 240,-- Euro 42,-- niet geboekt wordt als omzet maar gespreid wordt over de volgende twaalf maanden. In het derde kwartaal van 2010 werden er 250.000 units verkocht met gratis live services. In aantal 250.000 units. Dit genereert dus in het vierde kwartaal al 250.000 x 3,5 x 3 = € 2.262.500,-- extra omzet

Er van uitgaande dat we mogelijk in het vierde kwartaal nog eens zeg 375.000 units verkopen met live services. 375.0000 x 3,5 x 3 = 3.933.750,-- + extra omzet in het eerste kwartaa...
Goed verhaal..AB
bionerd
0
kleine aanvulling.

Apparaat kan natuurlijk niet zonder HD traffic aangeboden worden, want het heeft geen TMC ontvanger dus moet altijd in combinatie met HD traffic worden aangeboden.
[verwijderd]
0
Ik zie het zo:
Die 42,= verschuiven ze naar de volgende 12 maanden. Elke maand dus 3,50.
Dat boeken ze elke maand als winst.

Maar daar staat elke maand ook 3,50 als uitgave tegenover voor de internet/service-provider.

Per saldo verlopen de inkomsten en uitgaven voor/van die 12 maanden gratis HD-dienst dan glad.

Zouden ze de 42,- direct bij de verkoop van het apparaat als winst boeken, dan wordt de verlies & winstrekening (P&L) in de komende 12 maanden een beetje scheef. Die 42,- is geen winst, maar omzet die over een periode van 12 maanden weer verdwijnt (in de zak van de provider van de internetdienst).
staalfreak2
0
quote:

Houtert schreef:

Ik zie het zo:
Die 42,= verschuiven ze naar de volgende 12 maanden. Elke maand dus 3,50.
Dat boeken ze elke maand als winst.

Maar daar staat elke maand ook 3,50 als uitgave tegenover voor de internet/service-provider.

Per saldo verlopen de inkomsten en uitgaven voor/van die 12 maanden gratis HD-dienst dan glad.

Zouden ze de 42,- direct bij de verkoop van het apparaat als winst boeken, dan wordt de verlies & winstrekening (P&L) in de komende 12 maanden een beetje scheef. Die 42,- is geen winst, maar omzet die over een periode van 12 maanden weer verdwijnt (in de zak van de provider van de internetdienst).
staalfreak2
0
[verwijderd]
1
quote:

staalfreak2 schreef:

Betekent dit dat jouw conclusie is dat TomTom aan HD Traffic niets verdient...?!
Zoals ik het nu kan zien per jaar slechts 8,= + eventueel een beetje rente op die 42,=.
Anders zou mijn conclusie moeten zijn dat de internetprovider niets verdient. En dat sluit ik echt uit.

Ik wou dat we wisten wat TomTom aan bijvoorbeeld Vodafoon moet betalen per maand, per HD aansluiting... Dan konden we gaan rekenen!
bionerd
0
Wat TT aan Vodafone moet betalen dat weten we natuurlijk niet. Derhalve heb ik het alleen maar over een omzet toename. Ik zou niet weten wat Vodafone hiervoor krijgt. Misschien fifty/fifty? Iemand een idee? De 8 Euro is de BTW.
bionerd
1
Heb nog een poging gewaagd om de omzetten terug te brengen naar de vroegere rapportage vorm. Zeg maar of jullie denken of ik hierin geslaagd ben.

Bijlage:
[verwijderd]
1
When it comes to its operations, AMAP's name says it all. Established in 2002, its roots are securely planted in the AUTOmobile NAVIgation industry, offering in-dash systems for more than 100 car models in China. While AMAP continues to explore other applications for its digital map database, which covers nearly the entire population through its 1.74 million miles of roadway, the heart of its operations lies in this original business venture, which accounted for 73.8% of total revenues for the first quarter.

Automobile manufacturers typically select the map data supplier two to four years before a vehicle hits the market. This timeline creates a high barrier to entry and confirms AMAP's staying power. Considering AMAP currently holds 48.7% of market share, based on the number of copies of digital map data sold in 2009 for in-dash navigation systems, it stands to reason that investors can expect solid revenue generation from this portion of its business well into 2012.

Although AMAP has been in business since 2002, its operations experienced a surge in 2006 with two pivotal acquisitions, entering into online map applications and establishing its aerial "photogrammetry" business. Additionally, an agreement with China Mobile propelled AMAP into the wireless location-based solutions. The two companies are currently working together to develop a new mobile navigation service that will launch this year, but both this contract and the nationwide digital map database are set to expire by December 2010.

Considering AMAP's wireless/Internet services comprised 10.7% of its first-quarter revenue, a reduction or loss of this contract will impact results, but it will not derail overall operations. Investors should keep a close watch for renewal developments, but regardless, we do not expect to see a sustained impact on aftermarket results.

The biggest wild card for AMAP's operations lies in its public-sector segment, where revenue is generated on a project basis. Essentially, AMAP provides aerial photogrammetry solutions and develops 3-D digital city models and geographic information systems for Chinese government agencies. This segment accounted for 13.8% of total revenue for the first quarter, down on a year-over-year basis.

Despite the uncertainties in this segment, it offers the strongest growth potential, as the need for digital map and location-based services is expected to increase. In large part this is due to a 2006 government sponsored "Digital City Geospatial Framework" initiative that is expected to be implemented in more than 330 large and medium-sized cities and select small cities by the end of 2015. AMAP may not win all related contracts, but with a comprehensive digital map database, it holds an advantage as a leader in this industry.

Some investors may be turned off because the company's bottom line declined 42.6% year over year in the first quarter.

This was mainly attributed to increased costs, which are not directly related to an increase in revenue since AMAP must expand its database, independent of projects and contracts, in order to remain relevant.

Additionally, AMAP began recognizing share-based compensation expenses, which put further pressure on its results.

Although these declines are cause for concern, AMAP does not have any debt, so the influx of proceeds from this offer will be going directly into operational expansion. By offsetting some necessary, growth-oriented expenses, this should bring improvements in future bottom-line results.

AMAP is an established company, which provides a solid fundamental investment. The biggest roadblock ahead is something the company can't change -- its foreign status. In the end, it becomes a question of whether investors need or want a Chinese-based company in their portfolio. If the answer is "yes," then we would recommend exploring opportunities to purchase at the IPO and possibly buying any dips in the aftermarket.

"The two companies are currently working together to develop a new mobile navigation service that will launch this year, but both this contract and the nationwide digital map database are set to expire by December 2010"

en geloof maar als ze daar met TT HD-Traffic mee inspringen het contract wel verlengd word,vraagje wordt uberhaupt in china deze service al aangeboden? wie
staalfreak2
0
From Norway to New Zealand - TomTom brings HD Traffic™ to eight new countries
~ TomTom doubles the availability of world's most accurate traffic service ~
Amsterdam, 11 November 2010 – TomTom has doubled the number of countries in which its world-leading traffic service, HD
Traffic™, is available.
Within the last month, TomTom has launched HD Traffic in eight more countries across the world: Denmark, Finland, Ireland,
Italy, New Zealand, Norway, Spain and Sweden. It is now available in a total of 16 countries.
"Increasing the availability of HD Traffic is a major part of TomTom's mission to reduce road congestion for all drivers," said
Corinne Vigreux, managing director, TomTom. "As part of our Traffic Manifesto we are committed to making HD Traffic
available to as many people as possible around the world."
Today drivers using HD Traffic can reduce their journey times by on average 15%. The 'collective effect' of HD Traffic means
that when 10% of the driving population uses the service, traffic flow will improve across the entire road network and journey
times will be reduced by 5% for all drivers.
Award-winning HD Traffic is now available to more than 200 million cars worldwide – 76 million of which are in the eight new
countries. This means that millions more drivers are set to benefit from reduced congestion.
Increased availability isn't the only recent improvement to HD Traffic; in October, HD Traffic 4.0 launched across Europe. HD
Traffic now uses a combination of historic, real-time and predictive traffic data to provide the most accurate updates available.
It detects traffic jams that other services are unable to find, in particular on urban roads. Traffic information is updated every
minute on the server side and every two minutes on TomTom navigation devices – more often than any other provider.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

bionerd schreef:

Heb nog een poging gewaagd om de omzetten terug te brengen naar de vroegere rapportage vorm. Zeg maar of jullie denken of ik hierin geslaagd ben.
Chapeau voor een serieuze over-all poging tot waardering.
44 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 15:51
Koers 6,120
Verschil -0,065 (-1,05%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 337.319
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront