TomTom « Terug naar discussie overzicht

Groeiaandeel TomTom (30 euro) met dividend

6.601 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... 327 328 329 330 331 » | Laatste
[verwijderd]
0
Phone makers back Android but flirt with other options

"Today, all Android vendors are considering their software options,"

Navigation firm TomTom launched an app running on Android this week but said it was not planning a Windows app.

"I have a big bucket of (research and development) and if I had to decide where to put my money, I want to wait first to see whether Windows is a success," said co-founder Corinne Vigreux.

gadgets.ndtv.com/mobiles/news/phone-m...

TomTom = alternatief voor Google Maps smartphoneproducenten die alternatieve route zoeken
TomTom is zuinig op Apple deal (Android nav app in okt na introduktie ios6 in september en voorlopig geen Windows versie).

TomTom gaat maximale rendement uit Apple deal halen of stelt zich steeds meer op als overnameprooi voor Apple.
[verwijderd]
0
quote:

Albert70 schreef op 31 augustus 2012 14:45:

[...]

2015
1800 miljoen Adroid gebruikers; 30% marktaandeel= 540 miljoen TT app
510 miljoen Apple gebruikers; 100% marktaandeel= 510 miljoen TT app
600 miljoen Windows; 10% marktaandeel= 60 miljoen TT app
60 miljoen Blackberry; 70% marktaandeel= 42 miljoen TT app

Totaal 1.152.000.000 smartphones uitgerust met TomTom app.

Het aantal smartphones uitgerust met TomTom app(s) in 2015(bij jouw verwachtingen) komen hoger uit dan het totaal ingeschatte wereldwijde smartphone verkopen.

Ik geef je de link van een gerennomeerd instituut maar verwacht van jou wel enige uitleg over jouw cijfers.
Ook het marktaandeel van Android (operating systeem) komt niet overeen met jouw verwachtingen.

www.statista.com/statistics/12865/for...

www.statista.com/statistics/150842/ma...
bart1805
0
quote:

inspirator schreef op 1 september 2012 16:31:

"I have a big bucket of (research and development) and if I had to decide where to put my money, I want to wait first to see whether Windows is a success," said co-founder Corinne Vigreux.
Wat een ontzettend leuke grap van Vigreux over de big bucket of research en development. Dat het een grote emmer is zal best, jammer dat er maar een klein laagje geld in zit.
[verwijderd]
0
quote:

inspirator schreef op 1 september 2012 16:31:

Phone makers back Android but flirt with other options

"Today, all Android vendors are considering their software options,"

Navigation firm TomTom launched an app running on Android this week but said it was not planning a Windows app.

"I have a big bucket of (research and development) and if I had to decide where to put my money, I want to wait first to see whether Windows is a success," said co-founder Corinne Vigreux.

gadgets.ndtv.com/mobiles/news/phone-m...

TomTom = alternatief voor Google Maps smartphoneproducenten die alternatieve route zoeken
TomTom is zuinig op Apple deal (Android nav app in okt na introduktie ios6 in september en voorlopig geen Windows versie).

TomTom gaat maximale rendement uit Apple deal halen of stelt zich steeds meer op als overnameprooi voor Apple.

de bucket wordt snel gevuld met alle recente megadeals
verwachte jaarwinst 2012 van 100 miljoen dit jaar nog in R&D steken
volgend jaar in ieder geval gedeelte als dividenduitkering
[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 1 september 2012 16:48:

[...]
Wat een ontzettend leuke grap van Vigreux over de big bucket of research en development. Dat het een grote emmer is zal best, jammer dat er maar een klein laagje geld in zit.
Misschien is er nog wel meer geld maar dan wel op een plekje wat jij niet kunt zien? ;-)
[verwijderd]
0
Stel nou eens dat TomTom 50 euro vraagt voor een navigatie applikatie op de Android.
In 2015 ruwweg 600 miljoen Android smartphones (nog op de top van een gerennommeerd statistisch bedrijf)
In 2012 Apple verkoopt wellicht 180 miljoen devices Iphone/ipad neem de Apple-deal even niet mee omdat de opbrengsten niet bekend zijn en trek de TomTom app verkopen aan Apple voor het gemak door.
Het aantal verkochte TomTom apps op Apple ligt op 400.000 per jaar, maar ik doe het heel positief en maak er 450.000 van.

De verhouding is dan 180 miljoen verkopen en 450.000 apps is dan 400 : 1.

Pak nu Android 2015 weer op met verwachte verkoop aantallen van 600 miljoen.
Dan TomTom apps verkopen 600.000.000 / 400 = 1,5 miljoen TomTom apps.

Omzet 1,5 miljoen maal 50 euro = 75 miljoen euro.

Uiteraard komen er nog advertentie inkomsten bij maar dan nog.

Ik chargeer wellicht maar zoek dat zelf maar uit.
[verwijderd]
3
quote:

bart1805 schreef op 1 september 2012 16:48:

[...]
Wat een ontzettend leuke grap van Vigreux over de big bucket of research en development. Dat het een grote emmer is zal best, jammer dat er maar een klein laagje geld in zit.
Die big bucket is inderdaad de grote berg aan investeringsopties die ze hebben en niet zozeer het investeringsbudget.

Gezien de recente nieuwtjes zijn dit de keuzes die afgelopen jaar gemaakt zijn:

- voorop blijven lopen met HD traffic, nu naar een 6.0 versie met incident reports (maakt waze overbodig en brengt inrix en navteq op achterstand
- geografische uitbreiding hd traffic. Ik las dat eind dit jaar al Rusland en China worden toegevoegd
- inbouw android tablet voor Renault. De cfo heeft aan sns laten weten dat dit tot Q4 2012 een groot deel van het r&d budget opsoupeert
- stukje maatwerk voor BMW gemaakt
- Apple geholpen met navigatie voor iOS6
- Android navigatie ontwikkeld
- Nieuwe carkits ter voorbereiding van Android app en iOS6 / de nieuwe iphone.
- Uitbreiding en onderhoud kaarten. Het lijkt erop dat ze dit wat intensiever doen in voorbereiding op de Apple release. Ik lees vaker over mensen die tomtom camerabusjes zien

Best een lijstje en geen verkeerde keuzes als je het mij vraagt. Waarvan android app inderdaad hopeloos vertraagd is geweest. Ik vermoed gewoon door de reorganisatie en andere prioriteiten. Als je TomTom vandaag en paarhonderd miljoen cadeau doet is het denk ik morgen op, want er is nog zoveel meer te doen. We wachten nog op eerste fitnessproducten na nike horloge. En als geld geen rol speelde zou een windows mobile app er nu ook komen. Die staat nu laag op de prio lijst, ook omdat microsoft zo innig is met navteq.

Een alternatief voor een windows mobile app is een deal met Samsung en htc om hen navigatie te bieden op windows mobile toestellen. Rechstreeks is misschien wel net zo goed en dan zet je nokia meer een hak.
roloff
0
[verwijderd]
0
quote:

inspirator schreef op 1 september 2012 17:17:

[...]

de bucket wordt snel gevuld met alle recente megadeals
verwachte jaarwinst 2012 van 100 miljoen dit jaar nog in R&D steken
volgend jaar in ieder geval gedeelte als dividenduitkering

Ik heb je al eerder gevraagd deze werkelijke nettowinst in 2012 nader te specificeren, blijkbaar is je dat ontgaan nou vooruit nog een kans.
Overigens meen ik mij te herinneren dat er vorige keer of daarvoor het groter dan teken voor stond.

En vraag eens Harold waarom hij die 34,4 miljoen werkelijke nettowinst in 2012 niet driemaal positief over de kop laat gaan in een update op zijn outlook.
Tjonge jonge(n)jonge(n) wat een geweldige rekenaar ben jij.
bart1805
0
Justin, je feiten kloppen niet.
- er is niet gezegd dat een groot deel van het R&D budget op is gegaan aan de R-link. Er werd nalv een vraag over de gestegen R&D uitgaven aangegeven dat een belangrijk deel van de stijging te wijten is aan de ontwikkeling van de R-Link.
- je presenteert een aantal aannames zoals het feit dat waze nu overbodig is en navteq en Inrix op achterstand staan zonder dat je voldoende weet van deze partijen om dit zo te kunne presenteren.
- de R&D post die je als laatste noemt slokt bijna tweederde van de totale uitgaven op. Ook jij schatte namelijk in dat dat ongeveer om 100 miljoen per jaar gaat.

Samsung lijkt overigens eerder closer te worden met Nokia / Navteq dan dat er ruimte lijkt te instaan voor TomTom. Zie bijvoorbeeld de samenwerking met een groot aantal andere partijen om indoor navigatie te ontwikkelen.
hvasd2
0
quote:

*Justin* schreef op 1 september 2012 19:54:

[...]

Die big bucket is inderdaad de grote berg aan investeringsopties die ze hebben en niet zozeer het investeringsbudget.

Gezien de recente nieuwtjes zijn dit de keuzes die afgelopen jaar gemaakt zijn:

- voorop blijven lopen met HD traffic, nu naar een 6.0 versie met incident reports (maakt waze overbodig en brengt inrix en navteq op achterstand
- geografische uitbreiding hd traffic. Ik las dat eind dit jaar al Rusland en China worden toegevoegd
- inbouw android tablet voor Renault. De cfo heeft aan sns laten weten dat dit tot Q4 2012 een groot deel van het r&d budget opsoupeert
- stukje maatwerk voor BMW gemaakt
- Apple geholpen met navigatie voor iOS6
- Android navigatie ontwikkeld
- Nieuwe carkits ter voorbereiding van Android app en iOS6 / de nieuwe iphone.
- Uitbreiding en onderhoud kaarten. Het lijkt erop dat ze dit wat intensiever doen in voorbereiding op de Apple release. Ik lees vaker over mensen die tomtom camerabusjes zien

Best een lijstje en geen verkeerde keuzes als je het mij vraagt. Waarvan android app inderdaad hopeloos vertraagd is geweest. Ik vermoed gewoon door de reorganisatie en andere prioriteiten. Als je TomTom vandaag en paarhonderd miljoen cadeau doet is het denk ik morgen op, want er is nog zoveel meer te doen. We wachten nog op eerste fitnessproducten na nike horloge. En als geld geen rol speelde zou een windows mobile app er nu ook komen. Die staat nu laag op de prio lijst, ook omdat microsoft zo innig is met navteq.

Een alternatief voor een windows mobile app is een deal met Samsung en htc om hen navigatie te bieden op windows mobile toestellen. Rechstreeks is misschien wel net zo goed en dan zet je nokia meer een hak.
"- geografische uitbreiding hd traffic. Ik las dat eind dit jaar al Rusland en China worden toegevoegd"

Wow Makkelijker gezegd dan gedaan !! Hier heb je echt een power house voor nodig .. En in beide regio's..
Google power houses zijn omringt met geheimzinnigheid... TT ook ?
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 1 september 2012 19:54:

[...]

Gezien de recente nieuwtjes zijn dit de keuzes die afgelopen jaar gemaakt zijn:

- voorop blijven lopen met HD traffic, nu naar een 6.0 versie met incident reports (maakt waze overbodig en brengt inrix en navteq op achterstand
- geografische uitbreiding hd traffic. Ik las dat eind dit jaar al Rusland en China worden toegevoegd
- inbouw android tablet voor Renault. De cfo heeft aan sns laten weten dat dit tot Q4 2012 een groot deel van het r&d budget opsoupeert
- stukje maatwerk voor BMW gemaakt
- Apple geholpen met navigatie voor iOS6
- Android navigatie ontwikkeld
- Nieuwe carkits ter voorbereiding van Android app en iOS6 / de nieuwe iphone.
- Uitbreiding en onderhoud kaarten. Het lijkt erop dat ze dit wat intensiever doen in voorbereiding op de Apple release. Ik lees vaker over mensen die tomtom camerabusjes zien

Best een lijstje en geen verkeerde keuzes als je het mij vraagt. Waarvan android app inderdaad hopeloos vertraagd is geweest. Ik vermoed gewoon door de reorganisatie en andere prioriteiten.
Alweer een tijdje aparte R&D-diensten, waaronder de afdelingen Traffic, Navigation, Maps en Speedcams. De herstructurering en de ontslagen in de overhead moeten ervoor zorgen dat producten sneller op de markt komen.

Jouw genoemde punten vallen onder verschillende R&D diensten, dus ik geloof niet in je vermoedens.
Het probleem is de Andoid complexiteit die TomTom verkeerd heeft ingeschat.
hvasd2
0
'Voor BATS was het vrijdag een zwarte dag. Niet alleen vond de foutieve transactie in Apple plaats op hun platform maar ook was het de eerste handelsdag van de eigen IPO. Wat een feestelijke dag had moeten worden met de beursgang van het eigen aandeel eindigde in een drama. Na een paar uur handel werd de beursgang van het aandeel BATS ingetrokken en voor onbepaalde tijd uitgesteld. Een flater waarvan het de vraag is in hoeverre het bedrijf zich hiervan kan herstellen.Voor BATS was het vrijdag een zwarte dag. Niet alleen vond de foutieve transactie in Apple plaats op hun platform maar ook was het de eerste handelsdag van de eigen IPO. Wat een feestelijke dag had moeten worden met de beursgang van het eigen aandeel eindigde in een drama. Na een paar uur handel werd de beursgang van het aandeel BATS ingetrokken en voor onbepaalde tijd uitgesteld. Een flater waarvan het de vraag is in hoeverre het bedrijf zich hiervan kan herstellen."

Zo komen we nooit bij de 30 euro.............

www.quoteweb.com/c.aspx?c=C&id=7466
[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 1 september 2012 20:37:

Justin, je feiten kloppen niet.
- er is niet gezegd dat een groot deel van het R&D budget op is gegaan aan de R-link. Er werd nalv een vraag over de gestegen R&D uitgaven aangegeven dat een belangrijk deel van de stijging te wijten is aan de ontwikkeling van de R-Link.
- je presenteert een aantal aannames zoals het feit dat waze nu overbodig is en navteq en Inrix op achterstand staan zonder dat je voldoende weet van deze partijen om dit zo te kunne presenteren.
- de R&D post die je als laatste noemt slokt bijna tweederde van de totale uitgaven op. Ook jij schatte namelijk in dat dat ongeveer om 100 miljoen per jaar gaat.

Samsung lijkt overigens eerder closer te worden met Nokia / Navteq dan dat er ruimte lijkt te instaan voor TomTom. Zie bijvoorbeeld de samenwerking met een groot aantal andere partijen om indoor navigatie te ontwikkelen.
Ik zie jouw opmerkingen eerder als aanvulling van mijn opsomming dan dat de feiten niet kloppen. Maar dat wordt haarkloverij om dat precies uit te leggen, onder andere hoe je de waze percipieert (ander segment) en indoor mapping (andere tak van sport waarin navteq voortrekker is)

De boodschap is dat er toch best een aardig aantal zaken ontwikkeld is. Android heeft te lang geduurd, maar er is meer dan dat. En dat het budget denk ik wel dwingt tot keuzes om te voorkomen dat ze het versplinteren. De door jerry aangehaalde reorganisatie naar 11 aparte innovatie afdelingen helpt daarbij, want die krijgen elk hun eigen potje geld en als het tegenzit kunnen ze sneller beslissingen nemen qua bezuinigen zonder dat alles stil komt te liggen en als het meezit kunnen ze ook sneller keuzes maken. Dus 11 knopjes om aan te draaien.

Ik denk dat de knopjes voor kaarten, traffic, automotive en mobiel de hoogste in de rangorde zijn. En fitness en pnd lagere orde.
guusje
0
@ sjeroen ,Ik ben het met je eens,dit heb helemaal niets te maken met tegenwicht geven over TT, maar eerder iedere post het negatieve zoeken en afzeiken. Volgens mij zit Bart 1805 de hele dag achter het scherm te verzinnen om TT ondeuit te halen met Z.G.N zijn kennis en visie om commentaar te geven Ik neem aan dat hij die aandelen ook niet heeft en wil hebben. Wat zal dan zijn rede en drijfveer kunnen zijn, om constant elk uur van de dag hier op dit forum te posten.
[verwijderd]
0
quote:

sjeroen schreef op 1 september 2012 22:26:

[Modbreak IEX] Gelieve niet over anderen te discussiëren.]
Hij zeikt lang niet alles af. Neem bijvoorbeeld het feit dat BNP een belang nam in TomTom. Bij die berichtgeving gaf hij ook wel aan dat dit positief was/is en dat dit steun zou geven. Dat is dan ook gebeurd..
[verwijderd]
0
Het klopt als bart zegt dat een groot deel van R&D zit in onderhoud, uitbreiding en verrijking van kaarten en alle traffic werkzaamheden zoals IQ routes en HD traffic. Dat zijn echter de PERMANENTE investeringen, want dat is de core. Daaromheen heb je andere uitgaven van soms tijdelijke aard of tijdelijke pieken. Tot Q4 een piek in uitgaven voor nieuw product Renault. En Android app zal ook wat gekost hebben want is wel degelijk anders dan de iPhone app. De kaarten koop en download je namelijk via tomtom.com en niet de Android market / Google play. Dus meer modulair van opzet. Misschien komen er wel meerdere apps/toepassingen om een set kaarten heen.

Dus zo bedoelde ik het, en ze moeten stap voor stap nieuwe dingen ontwikkelen en op de markt brengen en als je het lijstje ziet, vind ik dat persoonlijk niet verkeerd.
[verwijderd]
0
Stel nou eens dat TomTom 50 euro vraagt voor een navigatie applikatie op de Android (realistisch maar kan ook lager zijn).
In 2015 ruwweg 600 miljoen Android smartphones (nog op de top van een gerennommeerd statistisch bedrijf)
In 2012 Apple verkoopt wellicht 180 miljoen devices Iphone/ipad neem de Apple-deal even niet mee omdat de opbrengsten niet bekend zijn en trek de TomTom app verkopen aan Apple voor het gemak door.
Het aantal verkochte TomTom apps op Apple ligt op 400.000 per jaar, maar ik doe het heel positief en maak er 450.000 van.

De verhouding is dan 180 miljoen verkopen en 450.000 apps is dan 400 : 1.

Pak nu Android 2015 weer op met verwachte verkoop aantallen van 600 miljoen.
Dan TomTom apps verkopen 600.000.000 / 400 = 1,5 miljoen TomTom apps.

Omzet 1,5 miljoen maal 50 euro = 75 miljoen euro.

Uiteraard komen er nog advertentie inkomsten bij maar dan nog.

Bij een verhouding van 333 : 1 (150 miljoen Apple Ihone/Ipads verkopen in 2012),komt de omzet uit op 1,8 miljoen TomTom apps(Android) in 2015 en is dan 90 miljoen.

De door mij uitgerekende Android omzet is ongelooflijk veel lager dan door inspirator en albert70 aangegeven.
Toch denk ik dat mijn Android omzetberekening niet ver van de waarheid zal liggen in 2015 (er is nog altijd veel Google Maps concurrentie).
Van 2013 op weg naar 2015 zal dus geleidelijk een omzet worden gegenereerd met een raming van maximaal 75 tot 90 miljoen euro omzet in 2015.
Wellicht een koude douche voor velen hier.

Begrijpelijker in dat licht wordt dan het commentaar van Martijn den Drijver en neem aan dat hij de Apple-deal/ Android app en BMW deal heeft meegenomen als hij o.a schrijft:
TomTom verlies het momentum in Automotive terwijl de negatieve trend in Consumer doorzet. De groei in Business Solutions en Licensing is hoog maar onvoldoende om de negatieve marktview te laten draaien naar een positieve. De FCF yield is hoog en de waardering is laag maar dat weegt niet voldoende om een positieve rating aan te houden.
En misschien ook nog duidelijk o.a daardoor waarom de markt de koers niet laat exploderen.
6.601 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... 327 328 329 330 331 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront