Ahold « Terug naar discussie overzicht

Ahold start maandag 9 september met een prijsoorlog.

28 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Vidoque schreef op 8 september 2013 23:28:

[...]

Ik denk ook dat AH Jumbo als grootste concurrent ziet. Jumbo is een mix van Lidl en AH en bovendien goedkoop met snelle kassa's. AH speelt hier strategisch snel op in met forse prijsverlagingen maar dat zal toch ten koste gaan van de marge. Hoe je het ook wendt of keert.
Natuurlijk gaat het ten koste van de marge van die duizend artikelen.Een XL heeft meer dan 30.000 artikelen en een "gewone" AH tussen de 8.000 en 22.000
artikelen.Dus extra klanten nemen de artikelen die buiten die 1000 afgeprijsde vallen ook mee.Verder kan er geld in een "potje" zitten ter dekking van margeverlies.

Rob 74
0
Inderdaad Vidoque,

ik denk ook dat AH met mes bij de leveranciers en niet te vergeten de producenten op de keel zet en de procenten hier eraf zal dwingen.
Vaste prijsafspraken zijn niks meer waard in tijden van oorlog ( lees crisis ).
Let maar op de komende tijd zal duidelijk worden dat ze het bij deze groep halen!!
hvasd2
0
MARKET TALK: AH houdt focus op prijsperceptie - SNS

AMSTERDAM (Dow Jones)-- Ahold (AH.AE) supermarktketen Albert Heijn maakt met de prijsverlaging van meer dan 1.000 producten nog eens duidelijk dat prijsperceptie een heel belangrijke maatstaf voor het bedrijf blijft, constateert Richard Withagen van SNS Securities. De SNS-analist verwacht dat de prijsactie zal leiden tot reacties van andere supermarktketens en voor Albert Heijn verdere druk op de marges zal geven. Hij merkt verder op dat het voor Albert Heijn lastig is om autonoom met de markt mee te groeien en verwacht dat AH de margedruk zoveel mogelijk zal willen pareren met kostenbesparingen en kortingen van leveranciers. Het advies op Ahold blijft reduce en het koersdoel staat op EUR11,00. Omstreeks 10.10 uur noteert het aandeel 0,4% lager op EUR12,48, terwijl de AEX met 0,1% daalt. (BTK)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires
September 09, 2013 04:09 ET (08:09 GMT)
Copyright (c) 2013 Dow Jones & Company, Inc.
*Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden
[verwijderd]
0
quote:

Rob 74 schreef op 9 september 2013 08:03:

Inderdaad Vidoque,

ik denk ook dat AH met mes bij de leveranciers en niet te vergeten de producenten op de keel zet en de procenten hier eraf zal dwingen.
Vaste prijsafspraken zijn niks meer waard in tijden van oorlog ( lees crisis ).
Let maar op de komende tijd zal duidelijk worden dat ze het bij deze groep halen!!

Inderdaad ,klaar ben je er mee als je leverancier bent en Albert Heijn MOET beleveren.Ik heb met ze te doen en dan ook nog meer moeten leveren vanwege "de oorlog".Ook dat nog!
[verwijderd]
0
Koers blijft mooi liggen.Aandeelhouders hebben er vertrouwen in.We hebben wel sterkere dalingen gezien de laatste tijd.
voda
0
AH-actie zal niet leiden tot prijzenoorlog - Rabo


AMSTERDAM (Dow Jones)--De nieuwe prijscampagne van Ahold (AH.AE) dochter Albert Heijn zal niet leiden tot een nieuwe prijzenoorlog in het Nederlandse supermarktlandschap zoals die in 2003 werd ontketend, verwachten analisten van Rabobank Equity Research. Zij vinden de prijzen van Albert Heijn al concurrerend. Zij denken dat AH vooral de prijsperceptie wil verbeteren en volumegroei als prioriteit heeft. De analisten voorzien dat concurrenten de prijsverlagingen op droge kruidenierswaren zullen volgen. Ook vermoeden ze dat de actie vooral gericht is op Lidl, dat in het afgelopen jaar substantieel marktaandeel van AH en C1000 heeft gewonnen. Zij denken dat AH margeverlies zal compenseren met kostenbesparingen en kortingen van leveranciers. Het advies blijft buy en het koersdoel EUR14,50. Omstreeks 10.30 uur noteert het aandeel 0,3% lager op EUR12,49, terwijl de AEX met 0,1% stijgt. (BTK)


Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
pilot1
0
Prijzenoorlog: Albert Heijn verlaagt prijzen 1900 producten door Richard van de Crommert
AMSTERDAM - Het is Albert Heijn menens in de prijzenoorlog. De supermarktketen heeft in plaats van de aangekondigde 1000 artikelen, zijn maar liefst 1900 producten met gemiddeld 6,5 procent in prijs verlaagd. Lees hier welke producten dit zijn.

Gemiddeld zijn de prijzen van die 1900 artikelen 6,5% in prijs omlaag gegaan, zo berekende bureau Inprijsverhoogd.nl, dat de prijswijzigingen van verschillende winkelketens volgt. ,,Ik moet zeggen dat het geen loos dreigement van Albert Heijn was", zegt Thijs van der Tuin van het bureau.

,,Ze hebben echt flink doorgepakt. En er staan geen prijsverhogingen tegenover. Die kunnen vandaag natuurlijk nog wel komen." Andere ketens zoals de Jumbo, Dirk van den Broek en Coop hebben direct gereageerd en ook hun prijzen verlaagd.

De prijsverlagingen varieren van van 0,3 procent voor Swifferdoekjes tot 51 procent voor Silvo Zilverpoets. In totaal gaat het om ongeveer 1700 producten van A-merken. De rest is van het huismerk van de supermarktketen
[verwijderd]
0
Jumbo volgt Albert Heijn in prijzenoorlog

Supermarktketen Jumbo lijkt ook mee te gaan in de nieuwe prijzenoorlog die Albert Heijn maandag begon.

Jumbo laat donderdag weten vrijdagochtend te beginnen met een reclamecampagne om consumenten er op te wijzen dat de supermarkt de laagste vaste prijs biedt, 'ook als andere supermarkten hun vaste prijzen verlagen'.

Maandag verlaagde Albert Heijn de prijzen van duizend artikelen van A-merken permanent. Jumbo stelt dat een vast team van prijsmeters dagelijks prijzen bij supermarkten controleert. Klanten die een product elders vinden dat blijvend goedkoper is, krijgen dat product gratis mee, waarna de prijs aan wordt gepast.
28 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 27,140
Verschil +0,180 (+0,67%)
Hoog 27,170
Laag 26,820
Volume 2.405.151
Volume gemiddeld 2.034.987
Volume gisteren 2.791.825

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront