TomTom « Terug naar discussie overzicht

Nokia HERE te koop

4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Erik9400
0
Google krijgt natuurlijk nooit toestemming voor kopen here maar via Uber kan het inderdaad wel.

Misschien krijgt Uber het geld zelfs wel van google in ruil voor groter belang

In dat geval heeft google direct (google maps) en indirect (Uber) controle
[verwijderd]
0
xynix hier geloof ik niks van je gaat echt geen 2 of 3 mrd uitgeven om een foutje uit het verleden weg te poetsen, om vervolgens met TT verder te gaan, weet je hoeveel auto's je daarvoor moet verkopen.
Dit geloof je toch zelf ook niet!!
[verwijderd]
0
quote:

Misschien schreef op 8 mei 2015 23:59:

[...]

Deze reactie is behoorlijk overtrokken, helemaal omdat je het over jezelf afroept dat mensen zo op je reageren.

Tini
Ik heb eerder aangegeven dat hij misleidend bezig was en dan werd hij kwaad. IEX heeft dat gelukkig ook door

Als je berichten plaatst alsof dat "waar"is terwijl er geen betrouwbare bron bestaat , dan is dat duidelijk misleidend.

Ben trouwens benieuwd hoe het maandag verder gaat en als er geen vers nieuws is of er winstnemingen komen.
mjmj
0
quote:

xynix schreef op 9 mei 2015 10:54:

[...]
Mooie gedachte: UWV als Über-UBER en gelijk tienduizenden banen erbij. En gemeten "re-integratie-performance" van de mensen die in zo'n traject komen.

Wel weer jammer dat het maar voor een paar jaar is tot taxibots hun rol overnemen.
Nee niet UWV dat zijn de verkeerde ambtenaren, die denken alleen maar aan handhaving en papier.
Moeten wel een dynamische club zijn. Voor TT een braakliggende markt me dunkt.

Moet toch interessant zijn voor lokale overheden. Denk aan de mogelijkheid om iets te reguleren, eisen te stellen aan de verhuurders, een bepaalde belasting te heffen enz. Levert enorme werkgelegenheid op. Niet alleen toepasbaar met semi-openbaar vervoer maar ook met tijdelijke accommodatieverhuur en misschien nog andere terreinen.

Die taxibots zijn nog toekomstmuziek... zo'n ingewikkeld vraagstuk zal heel wat tijd nodig hebben. Is niet te plannen en als je dat wel doet dan wordt de planning niet gehaald. Zie bv grote ICT en Infra projecten zoals het vliegveld van Berlijn.
[verwijderd]
0
quote:

Ferdo schreef op 9 mei 2015 11:07:

xynix hier geloof ik niks van je gaat echt geen 2 of 3 mrd uitgeven om een foutje uit het verleden weg te poetsen, om vervolgens met TT verder te gaan, weet je hoeveel auto's je daarvoor moet verkopen.
Dit geloof je toch zelf ook niet!!
Je hebt mijn andere posts over de inverdieneffecten waarschijnlijk niet gelezen. Rationalisatie van het HERE-kaartenonderhoud, door deze te gaan betrekken van TomTom als "part-of-the-deal". Ze betalen nu ook ook flinke bedragen aan HERE.

Ik geef direct toe: het vergt een bijna onvoorstelbaar Europees monsterverbond. Maar het alternatief van "slaafje van de Amerikanen" worden is ook niet zo heel gaaf. Apple probeert de hele wereld aan een omgekeerd Marshall-plan te onderwerpen!

Als het wel lukt om hier verenigd uit te komen als Europa dan kunnen we een prachtig monument oprichten: "Grabstein der Schatten". Grafzerk voor de schaduwen waar iedereen overheen is moeten stappen en symbool van nieuwe Europese trots door samenwerking!

Zorgen dat Wij als Europa DE partij worden voor alles wat met verkeerstechnologie, Internet of Things in al zijn aspecten en Big Data te maken heeft. Ware "regelkunstenaars"!
[verwijderd]
0
Uber heeft dus geld genoeg
Uber wil naar verluidt een bedrag van 1,5 tot 2 miljard dollar ophalen bij investeerders, op een waardering van 50 miljard dollar of hoger.
Dat meldt de Wall Street Journal zaterdag op basis van ingewijden.

Als die investering inderdaad rondkomt kan Uber zich de hoogst gewaardeerde startup ooit noemen. Alleen Facebook behaalde vlak voor zijn beursgang een waardering van 50 miljard dollar.

De waardering van Uber zou nog omhoog kunnen gaan gedurende de gesprekken met investeerders, aldus de ingewijden. Dat gebeurde al eerder: eind vorig jaar begon Uber aan een investeringsronde op een waardering van 30 miljard dollar. De investeringsronde sloot vervolgens op 41 miljard dollar.
[verwijderd]
0
Nu ff voor de duidelijkheid. Wat gaat de koers van tt maandag en de dagen erna doen volgens jullie.
[verwijderd]
0
Ik denk ook dat wanneer HERE in de handen van de autobouwers valt dat dit niet perse gunstig is voor Tom2(A). Tom2 is deze klanten aan het winnen maar wanneer de autobouwers zelf een map asset hebben zal die connectie, ook voor andere bouwers, mogelijk de preferred connectie zijn. Goddijn heeft niet voor niets gezegd; "Ik had het graag met onze Finse vrienden uit geknokt".
HERE in de handen van een silicon valley partij is zeer gunstig voor Tom2 (B). Het winnen van deze lucratieve autobouwers als klant is waarschijnlijker geworden.
Wanneer je kijkt naar de reactie van het aandeel zie je ook een negatieve return bij berichten richting A en een positieve return bij berichten richting B.
Een bod op Tom2 lijkt me niet logisch, of het moet Apple zelf zijn. Een andere partij kent de connectie Apple - Tom2 en weet dat een bod, Tom2 in de handen van Apple drijft (diepste zakken). Hierdoor valt er voor de andere partij weer een leverancier weg.

Ongeacht de vraag wie bereid is het meeste te betalen, is het ook nog van belang wie Nokia als preferred bieder ziet. Mogelijk willen ze graag een connectie met HERE houden aangezien ze ook zelf weer mobiele telefoons gaan maken. Maar misschien dat er met de Silicon Valley partijen ook wel iets af te spreken is.

Voor mij is de richting naar het Noorden niet zeker. Voor 8 euro is Tom2 m.i. absoluut een gok waard. Wanneer we door stijgen naar 10 dek ik mijn aandelen met wat out of the money put opties. Er zullen ook nog wel berichten komen richting kamp A, dus ik denk dat het volatiel zal blijven de komende tijd.
[verwijderd]
0
Ok dus als ik het goed begrijp moneymaker dan is het niet verstandig maandag bij een stijging gelijk te verkopen?
[verwijderd]
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 9 mei 2015 11:34:

[Modbreak IEX: Gelieve dergelijke misleidende teksten voortaan achterwege te laten.]
Gatverdamme!

Er staat heel duidelijk:

Uber inc heeft een bod gedaan op de digitale navigatiekaartendivisie van Nokia, HERE, meldde e e n persoon bekend met de situatie vrijdag.

Moderator kun je deze misleiding weghalen. Moneymaker, zo maak je geen vrienden!
[verwijderd]
0
Wervel Wind ik zie het exact zo, laat HERE maar naar UBER gaan dat is het beste voor TT.
Chiddix
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 9 mei 2015 11:34:

[Modbreak IEX: Gelieve dergelijke misleidende teksten voortaan achterwege te laten.]
In de media wordt gezegd, dat de Duitse autobouwers 3 miljard euro willen gaan neertellen. Dat bericht was er vlak voordat Uber zijn bod uitbracht(2,7 miljard euro). Overbiedingen zijn altijd mogelijk.
zzz_zzz
2
Xynix, mooi dat je zo optimistisch bent over TT. Ik denk echter dat autobouwers mapping en alles wat het verlengde daarvan ligt te belangrijk vinden om aan een al te onafhankelijke toeleverancier over te laten. Ze zullen mi nog liever 10 keer zelf het wiel opnieuw uitvinden!

TT zal met deze realiteit moeten leven en daar zit ook een beetje mijn twijfel over TT.

Zoals ik het zie hebben we in de afgelopen jaren een aantal (bijna) afgeonde life cycles gezien van producten waarin TT er steeds weer in slaagde een belangrijke speler te worden. Maar TT kan niet duidelijk maken hoe de aandeelhouder hiervan gaat profiteren! Denk aan de min of meer afgeronde life cycles van PND, Kaarten, HD traffic. Elke keer als een life cycle bijna ten einde is worden de hoop weer op een nieuw product gezet. Autonomous driving gaat het helemaal worden! Op zich is er met een dergelijke evolutie niets mis, maar mijn punt is dat er binnen elke product life cycle ook een punt moet komen waarin ook het ook voor de aandeelhouder interessant wordt.
DeZwarteRidder
0
quote:

zzz_zzz schreef op 9 mei 2015 11:57:

Xynix, mooi dat je zo optimistisch bent over TT. Ik denk echter dat autobouwers mapping en alles wat het verlengde daarvan ligt te belangrijk vinden om aan een al te onafhankelijke toeleverancier over te laten. Ze zullen mi nog liever 10 keer zelf het wiel opnieuw uitvinden!

TT zal met deze realiteit moeten leven en daar zit ook een beetje mijn twijfel over TT.

Zoals ik het zie hebben we in de afgelopen jaren een aantal (bijna) afgeonde life cycles gezien van producten waarin TT er steeds weer in slaagde een belangrijke speler te worden. Maar TT kan niet duidelijk maken hoe de aandeelhouder hiervan gaat profiteren! Denk aan de min of meer afgeronde life cycles van PND, Kaarten, HD traffic. Elke keer als een life cycle bijna ten einde is worden de hoop weer op een nieuw product gezet. Autonomous driving gaat het helemaal worden! Op zich is er met een dergelijke evolutie niets mis, maar mijn punt is dat er binnen elke product life cycle ook een punt moet komen waarin ook het ook voor de aandeelhouder interessant wordt.
Je bent erg dapper, ZZZ-ZZZ...!!

Iemand die iets negatiefs zegt over TT, krijgt gewoonlijk de hele bijenkorf over zich heen.
[verwijderd]
0
quote:

E.v.B schreef op 9 mei 2015 11:26:

Nu ff voor de duidelijkheid. Wat gaat de koers van tt maandag en de dagen erna doen volgens jullie.
Als we dat wisten waren we rijk....dat weet echt niemand.....alleen Goddijn misschien....:)
guusje
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 9 mei 2015 12:01:

[...]
Je bent erg dapper, ZZZ-ZZZ...!!

Iemand die iets negatiefs zegt over TT, krijgt gewoonlijk de hele bijenkorf over zich heen.
Misschien wel terecht.
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 9 mei 2015 11:49:

[...]
Gatverdamme!

Er staat heel duidelijk:

Uber inc heeft een bod gedaan op de digitale navigatiekaartendivisie van Nokia, HERE, meldde e e n persoon bekend met de situatie vrijdag.

Moderator kun je deze misleiding weghalen. Moneymaker, zo maak je geen vrienden!
Misleid wel meer en de mod. heeft dat gisteren al opgemerkt
4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 16:42
Koers 7,190
Verschil -0,085 (-1,17%)
Hoog 7,240
Laag 7,080
Volume 119.504
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront