Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Ook BMW overschrijdt milieunormen'

Lees over dit aandeel ook

  1. 10 apr Lichte groei autoverkoop BMW
  2. 21 mrt BMW is een van de aantrekkelijkste auto-aandelen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

27 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Traveler@repair 24 september 2015 15:36
    paar magneten op luchtinlaat en mijn Saab 9000 turbo had een veel lagere uitstoot van NXO dan die met katalisator.
    En dan dat gedoe om die CO2, die wij in de grond moeten pompen...
    Er was eens een leider in Noord-Afrika die de woestijn weer liet bloeien, leidde er water heen en plantte bomen, bomen die harder groeien door de hogere CO2 in de lucht. Bomen die 25% meer CO2 opnemen dan werd aangenomen...alle bomen doen dat trouwens !
    Wij hier in NL geven het voorbeeld...we kappen de bomen in de stad !

    En die leider in Noord Afrika ? Het hele land is in puin geschoten en de leider is op barbaarse wijze door een klein groepje afgemaakt.
    Al zijn aanhangers werden klein gehouden en gebombardeerd door onze luchtmachten. Euro/GB en dollar stonden lijn recht tegenover zijn idee de olie tegen goud te gaan verkopen i.p.v. bijgeprintte dollars.
  2. ljjls 24 september 2015 15:40
    quote:

    Mick75 schreef op 24 september 2015 13:49:

    Iedereen met gezond verstand wist dat de opgegeven verbruikswaarden niet strookten met de werkelijkheid tenzij men de wind van achteren mee had. Iedereen die een beetje mee is met de actualiteiten van de laatste jaren, weet dat autofabrikanten hun waarden berekenen in ideale test situaties, waarbij roosters worden afgeplakt om zo min mogelijk weerstand te hebben.

    Ik heb mijn bedenkingen bij de oprechtheid van de Amerikanen.
    Zij formuleerden extreem strenge emissie eisen voor dieselauto's (de producten van Europese fabrikanten) en lieten de eisen voor benzineauto's (de producten van Amerikaanse fabrikanten) nagenoeg ongemoeid.
    De EPA, die de strenge eisen voor dieselauto's in Amerika formuleerde, liet VW 6 jaar lang aanmodderen om vervolgens na deze periode "bij toeval" een enorme monsterboete op te kunnen leggen, toevallig nu Europa een eindelijk een economisch herstel laat zien. Zelfs de NOS kon eenvoudig verklaren hoe eenvoudig de EPA tests te omzeilen waren. Wie gelooft dat de EPA zelf al niet jaren wist dat dieselautofabrikanten aan het sjoemelen waren, is volgens mij naief.

    Amerika speelt keiharde handelsoorlog met Europa en de rest van de wereld. Ze hebben als eerste, vanaf 2008, enorm veel geld bijgedrukt om de economie van de VS sneller te laten herstellen dan die van Europa. Nu Europa en China dat truucje doorkregen, gaan de Amerikanen kritiek uiten op Europa en China hen verwijtende een valuta oorlog te beginnen.

    Om nog maar te zwijgen van alle andere ellende die de VS in Europa geiniteerd heeft (financiële crisis door Lehman en Amerikaanse rommelhypotheken, vluchtelingencrisis door IS vanwege Chaos in Irak, handelsoorlog Rusland, etc.)
    Helemaal mee eens, de USA moet van haar voetstuk en minder macht krijgen, Europeanen moeten eens wat meer lef tonen en keihard terug slaan. Geen handelsakkoorden die in het voordeel zijn van de USA, normen voor die rottige 5 liter pick-ups, waar ze niet aan voldoen (wie haalt het in z'n harsens om hier mee te gaan rijden trouwens!). Geen informatie van burgers aan de USA geven etc etc, weg met de USA!!
  3. ljjls 24 september 2015 16:06
    Ja, het is allemaal bedrog in de industrie en de politiek laat dat zo om financiële redenen.Linkse politiek is alleen maar bezig met CO2 en weet inhoudelijk vaak niet waar ze het over hebben. Die rotmotoren zijn een goed voorbeeld. De industrie moet zelf de geluidsnormen bewaken. Er is geen APK. Daags na aankoop of direct zet je er een leuke andere uitlaat onder en het hele dorp kan horen dat je een te kleine pik hebt. Heb eens een Europarlementariër gemaild van GL (ja Groen groen links) en kreeg geen serieuze reactie op een vraag over geluid en milieuaantasting door motoren.
    Die zit daar lekker zijn eigen hobbies te doen en burgers zijn maar lastig he.
  4. zilvermeeuw 24 september 2015 19:17
    Duitse minister neemt techreus Apple de maat

    BERLIJN (ANP) - Technologiereus Apple moet meer verantwoordelijkheid nemen voor het welzijn van de mensen die zijn producten maken en voor milieu en klimaat. Dat zegt de Duitse minister van Ontwikkelingssamenwerking Gerd Müller in een interview met de zondagskrant Welt am Sonntag.

    Müller vindt dat multinationale ondernemingen het aan hun stand verplicht zijn lonen te betalen waar werknemers zichzelf en hun gezin van kunnen onderhouden. Daarnaast moeten zij verantwoordelijk omspringen met bijvoorbeeld het gebruik van grondstoffen.

    De fabrikant van onder meer de iPhone en iPad dicht de bewindsman daarbij een voorbeeldfunctie toe. ,,Apple is een wereldspeler die miljardenwinsten boekt en macht heeft'', zegt hij. ,,Zo'n bedrijf moet zijn verantwoordelijkheid nemen.''

    www.elsevier.nl/Economie/nieuws/2015/...

    Maar wat vindt hij dan van de Duitse multinationals...
    Een beetje doorzichtig zijn de acties aan beide zijden van de grote plas wel.

    (maar van mij zelf moet een auto vooral goed rijden. PK's moeten zijn en bomen overal ter wereld beschermd, herplant of wat dan ook...)
  5. [verwijderd] 25 september 2015 08:31
    quote:

    Fuego32 schreef op 24 september 2015 13:48:

    Gaat wel ook over het verbruik!!! Met de sjoemel software verlagen ze niet alleen de uitstoot maar ook het verbruik!
    Het gaat in zoverre om verbruik, dat de optimale verbranding die nodig is om de drempels te halen tijdens de test, alleen met MEER brandstof en MEER AdBlue (waar van toepassing) te realiseren is.

    Als die settings op de weg gebruikt zouden worden, zou het verbruik nog verder oplopen.

    De tests zijn laboratorium tests en geen praktijktests. Dat is het grote probleem.

    VW heeft zich schuldig gemaakt aan manipulatie, dat is duidelijk en dat is fout. Maar overheden moeten zich realiseren dat het landschap dat ze hebben vormgegeven niet klopt.

    Men moet in de laatste fase van de ontwikkeling van een nieuwe motor of nieuwe auto aanschuiven bij het testen op de weg.

27 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

BMW

105,850 22 apr
-1,100 -1,03%
Premium

BMW is een van de aantrekkelijkste auto-aandelen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links