TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM SEPTEMBER 2015

4.651 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 ... 229 230 231 232 233 » | Laatste
WEBJE
0
Had van het jaar op 88 %winst staan met tomtom ,na ze bij te houden te hebben is dat gezakt naar 42 % nu probeer ik wat te spelen en het lukt aardig .al geloof ik echt in tomtom maar de rekening zie ik ook graag groeien .
[verwijderd]
0
Die flinke daling van donderdag kwam gelijk met onderstaande bericht. Ik denk trouwens dat UBS het overdrijft, die 0,5 tot 1,5 procent. Zal eerder op 0,5% liggen of daar onder. Tomtom levert alleen maps aan volkswagen in de USA en daar verkoopt Volkswagen niet zoveel auto's. Slechts 600.000 ofzo. Take rates moeten nog helemaal op gang komen en de auto's die nu mogelijk niet verkocht worden hebben denk ik nog allemaal nokia here spul er in. En 10% capaciteitskrimp bij VW lijkt me ook wel veel maar dat moet de tijd uitwijzen. Laat de mensen die zich op VW orienteerden maar lekker Renaults of Fiat's kopen.

---

www.bolero.be/nl/analyse-en-inzicht/t...

"In de nasleep van het dieselgate bij Volkswagen heeft UBS ook de sector van de halfgeleiderproducenten op de rooster gelegd. En ook al kunnen de leveranciers van halfgeleiders niet verantwoordelijk gehouden worden voor het schandaal, toch zullen ze waarschijnlijk een indirecte impact ondervinden. UBS rekende uit dat elke verlaging van de productie door Volkswagen met 10% een negatieve impact op de omzet van ongeveer 0,5% tot 1,5% kan hebben voor onder meer Infineon, STMicroelectronics, TomTom en Melexis. Ze verlaagden in één adem ook het advies voor STMicroelectronics naar “verkopen”."
[verwijderd]
0
Ja Justin die nemen gewoon grosso modo wat cijfers. Misschien dat TT daar wel wat minder last van heeft. Maar op dit moment is slecht nieuws gelijk de botte bijl.
Hup 5-6-7% eraf. Niet zeuren verder. Hoppa.
Als het hier bij blijft. Denk het niet overigens.
Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
De koersdoelen worden nog niet verlaagd....
[verwijderd]
0
quote:

Natte krant schreef op 28 september 2015 17:19:

Ja Justin die nemen gewoon grosso modo wat cijfers. Misschien dat TT daar wel wat minder last van heeft. Maar op dit moment is slecht nieuws gelijk de botte bijl.
Hup 5-6-7% eraf. Niet zeuren verder. Hoppa.
Als het hier bij blijft. Denk het niet overigens.
Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
De koersdoelen worden nog niet verlaagd....
Het gaat inderdaad gewoon om associatie. Je wilt als aandeel zo min mogelijk in 1 zin genoemd worden waar ook dieselschandaal/gate in voorkomt. Laten we het dus maar hierbij houden :)

Als iedere 10% minder omzet voor VW zou betekenen 1% minder voor TomTom, dan zou 100% minder VW (het hele verdwijnen van VW) betekenen 10% minder tomtom omzet. Dat zou betekenen dat tomtom 10% van haar omzet uit Volkswagen haalt. Dat kan nooit, omdat tomtom nu nog slechts 10% van haar totale omzet uit de automotive branche als geheel haalt (gaat wel groeien) en misschien 10% daarvan weer uit volkswagen komt.
[verwijderd]
1
zo is dat , het is nu eigenlijk goed dat TT maar beperkt aan VW levert, maakt eigenlijk geen reet uit, is eigenlijk best ondersteunend voor TT, probleem met VW zit eigenlijk bij Here

sodeju, zoals VW de waardes manipuleert, zo manipuleren sommigen hier elke berichtgeving die ook maar iets negatiefs zou kunnen uitpakken voor TT.

wel de realiteit leert gewoon TT staat aan 9 euro en niet aan 10,50 daar stonden we op 6 augustus en dat hebben we niet meer terug gezien.

ik zit tot aan mijn strot toe vol in TT en lees graag al het Positieve, maar dit slaat helemaal nergens op wat ik hier allemaal lees en twijfel sterk of deze mensen echt wel aandelen hebben in TT, want ze voelen geen enkele pijn en ik kan je verzekeren dat het bij mij goed zeer doet en het is niet omdat ik bereid ben het uit te zweten dat ik dit niet voel.

succes verder allemaal
[verwijderd]
1
Goed dat bij jou ook het kwartje is gevallen dat TT het moet hebben van winst maken wat ik al zei toen we 10+ stonden (maar ja ik was een schreeuwende in de woestijn).

quote:

*Justin* schreef op 28 september 2015 16:29:

[...]

John de Mol heeft de functie van uithangbord, ze willen de geesten rijp maken voor een verkoop van de Telematics divisie en de Mol heeft dat naar voren gebracht en dankzij zijn naam is het in media aan bod gekomen, onder andere in het FD.

De rationale achter het BEHOUD van Telematics was dat er niet alleen grote groei is, maar ook consolidatie in de markt. Die rationale is nu voor de helft weggevallen.

Omdat het om software as a service gaat, hebben de grotere partijen schaalvoordelen waar kleintjes moeilijk tegenop kunnen. TomTom heeft drie partijen ingelijfd die elk 27.000 abonnees hadden. TomTom Telematics heeft 500.000 abonnees. Dan heb je dus veel gunstigere kosten per user. (kosten = onderhouden en verder verbeteren en uitbreiden van de software) en kun je dus veel concurrerender zijn in je licentie prijzen.

Nu TomTom aangeeft dat het aantal overnamekansen afneemt (de overnameprijzen worden duurder) moet TomTom het dus gaan hebben van hun autonome groei. Die met 30% trouwens prima is.

Je hebt echter niet meer die consolidatiefase waarin diverse kleintjes voor het oprapen liggen voor lage prijzen, waardoor je heel snel richting een miljoen users kan gaan.

Daarom staat TomTom nu voor een keuze. Wil je organisch groeien met 30% per jaar, dan blijf je een grote speler maar zet je anderen niet op achterstand. Wil je dat wel doen, dan moet je meer geld vrijmaken voor acquisities of eens een grotere partij overnemen (100.000+ users). Als je daar ook niet aan kunt of wilt (omdat je het te duur vindt) dan moet je kijken of je TomTom Telematics niet kunt laten fuseren met Masternaut. Dan ontstaat die partij met 1.000.000 users in 1 keer en ontstaat er een evident schaalvoordeel.

Ik snap overigens dat TomTom niet voor iedere prijs overneemt. Zij hebben een bedrag in hun hoofd wat ze per user willen betalen. Want ze zetten alle users over op de TomTom software waarvoor je als transportbedrijf EUR 16,20 per gebruiker per maand betaalt.

TomTom neemt dus alleen de gebruikers over en zinkt de rest van het overgenomen bedrijf af. Daarom willen ze bij de overname ook niet betalen voor de software en andere bezittingen van het overgenomen bedrijf, die hebben voor TT geen waarde.

Ik heb ergens gelezen dat TT ieder halfjaar een strategic review doet. Dan komt dit soort zaken aan de orde.
[verwijderd]
0
quote:

R8GT schreef op 28 september 2015 17:33:

zo is dat , het is nu eigenlijk goed dat TT maar beperkt aan VW levert, maakt eigenlijk geen reet uit, is eigenlijk best ondersteunend voor TT, probleem met VW zit eigenlijk bij Here

sodeju, zoals VW de waardes manipuleert, zo manipuleren sommigen hier elke berichtgeving die ook maar iets negatiefs zou kunnen uitpakken voor TT.

wel de realiteit leert gewoon TT staat aan 9 euro en niet aan 10,50 daar stonden we op 6 augustus en dat hebben we niet meer terug gezien.

ik zit tot aan mijn strot toe vol in TT en lees graag al het Positieve, maar dit slaat helemaal nergens op wat ik hier allemaal lees en twijfel sterk of deze mensen echt wel aandelen hebben in TT, want ze voelen geen enkele pijn en ik kan je verzekeren dat het bij mij goed zeer doet en het is niet omdat ik bereid ben het uit te zweten dat ik dit niet voel.

succes verder allemaal
Je begrijpt me verkeerd. Ik zeg niet dat het goed is dat tomtom beperkt levert aan volkswagen, het liefst zou ik willen dat alles wat volkswagen levert via tomtom komt. Ik stel alleen dat de calculatie van de impact op tomtom niet verder komt dan een paar miljoen euro. Wie er anders over denkt mag dat komen voorrekenen. Als VW met 10% zou krimpen dan kan dat tomtom alleen meer dan 10 mln omzet kosten als tomtom meer dan 100 miljoen business doet bij VW. En dat is gewoon niet het geval. Zelfs bij Renault niet en dat is TT's grootste klant.
[verwijderd]
0
tsja wat nu.
AEX -/- 2,5%
De Dow nog nipt boven de 16.000..maar of ie dat gaat houden.
De S&p door de 1900 en de Nasdaq bijna -/-2%.
Gaan "we" dan toch de berenmarkt in?

Stop dan die koersdoeletjes maar in de prullenbak en dan druk ik me nog lief uit.
mjmj
0
quote:

R8GT schreef op 28 september 2015 17:33:

sodeju, zoals VW de waardes manipuleert, zo manipuleren sommigen hier elke berichtgeving ..
En dat zonder motorsoftware moet je nagaan.
[verwijderd]
0
quote:

Rabo revival schreef op 28 september 2015 17:34:

Goed dat bij jou ook het kwartje is gevallen dat TT het moet hebben van winst maken wat ik al zei toen we 10+ stonden (maar ja ik was een schreeuwende in de woestijn).

[...]
Wat zeg je nou precies? Dat meer winst maken een voorwaarde is voor groei van een aandeel?! Wow wat een inzicht. Voeg daar echter ook aan toe dat het ook een groei vooruitzicht mag zijn. Tesla hoopt volgend jaar voor het eerst quitte te spelen en heeft toch een behoorlijke beurswaarde. Wpa is echt een achterhaald metric, omdat het te weinig zegt.
[verwijderd]
2
quote:

*Justin* schreef op 28 september 2015 17:36:

[...]
Je begrijpt me verkeerd. Ik zeg niet dat het goed is dat tomtom beperkt levert aan volkswagen, het liefst zou ik willen dat alles wat volkswagen levert via tomtom komt. Ik stel alleen dat de calculatie van de impact op tomtom niet verder komt dan een paar miljoen euro. Wie er anders over denkt mag dat komen voorrekenen.
Sorry, Justin, dit is naar mijn gevoel letterlijk wat kortzichtig! Volkswagen is voor de toekomstplannen van TomTom natuurlijk zeer belangrijk. En die toekomstplannen zouden nu toch wel eens gevoelig kunnen worden geraakt. Niet dat er geen kansen zijn om die gaten langs andere wegen te vullen. Strategisch gezien heeft TomTom nog steeds de juiste dingen gedaan in de afgelopen jaren om voor veel partijen een interessante partner te zijn. Maar VW was wel een zekerheidje!
[verwijderd]
0
quote:

R8GT schreef op 28 september 2015 17:33:

zo is dat , het is nu eigenlijk goed dat TT maar beperkt aan VW levert, maakt eigenlijk geen reet uit, is eigenlijk best ondersteunend voor TT, probleem met VW zit eigenlijk bij Here

sodeju, zoals VW de waardes manipuleert, zo manipuleren sommigen hier elke berichtgeving die ook maar iets negatiefs zou kunnen uitpakken voor TT.

wel de realiteit leert gewoon TT staat aan 9 euro en niet aan 10,50 daar stonden we op 6 augustus en dat hebben we niet meer terug gezien.

ik zit tot aan mijn strot toe vol in TT en lees graag al het Positieve, maar dit slaat helemaal nergens op wat ik hier allemaal lees en twijfel sterk of deze mensen echt wel aandelen hebben in TT, want ze voelen geen enkele pijn en ik kan je verzekeren dat het bij mij goed zeer doet en het is niet omdat ik bereid ben het uit te zweten dat ik dit niet voel.

succes verder allemaal
Ik zit met een groep in Tomtom voor 6,4 miljoen EUR. Wij wachten nog tm 20 oktober mocht positief nieuws op de beurs als negatief ontvangen worden verkopen wij al onze aandelen daar wij op verlies staan.
[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 28 september 2015 17:36:

[...]

Je begrijpt me verkeerd. Ik zeg niet dat het goed is dat tomtom beperkt levert aan volkswagen, het liefst zou ik willen dat alles wat volkswagen levert via tomtom komt. Ik stel alleen dat de calculatie van de impact op tomtom niet verder komt dan een paar miljoen euro. Wie er anders over denkt mag dat komen voorrekenen.
neen hoor, ik begrijp je volkomen
het gaat om de intonatie
de vlag gaat uit als VW binnen gehaald is en de vlag gaat uit als het fout gaat, want VW is dan te verwaarlozen in de cijfers
ik begrijp het helemaal.

ik waardeer je kennis en totale informatie die je over TT bezit, meer dan een ieder van ons, maar je onderbouwing is gewoon sterk gekleurd en dat toont.
TT lijkt wel heilig voor jou, bizar.
[verwijderd]
0
Cruciaal is volgens mij de vraag: "Welke events kunnen de neergaande trend op de beurzen keren" ?

- Goede Q3 cijfers
- Zeer goede vooruitzichten
- ????

Als de trend niet omkeert dan zijn we voorlopig lost. En zeker met TT.

[verwijderd]
4
quote:

R8GT schreef op 28 september 2015 17:51:

[...]

neen hoor, ik begrijp je volkomen
het gaat om de intonatie
de vlag gaat uit als VW binnen gehaald is en de vlag gaat uit als het fout gaat, want VW is dan te verwaarlozen in de cijfers
ik begrijp het helemaal.

ik waardeer je kennis en totale informatie die je over TT bezit, meer dan een ieder van ons, maar je onderbouwing is gewoon sterk gekleurd en dat toont.
TT lijkt wel heilig voor jou, bizar.

Nu geef ik je een dikke AB!!!!!!!!!!

Dat je dit nu pas ziet,Justin is een kei in recht praten wat krom is.
mjmj
1
quote:

xynix schreef op 28 september 2015 17:44:

[...]
Sorry, Justin, dit is naar mijn gevoel letterlijk wat kortzichtig! Volkswagen is voor de toekomstplannen van TomTom natuurlijk zeer belangrijk. En die toekomstplannen zouden nu toch wel eens gevoelig kunnen worden geraakt. ....
Of omgekeerd: misschien draait VW qua toekomstplannen wel naar een scenario om nog meer met TT te doen...
[verwijderd]
0
Gelukkig......ik maakte me volledig onterecht zorgen.

Uiteindelijk verwacht ik binnenkort ook een definitief einde van deze zesde correctie en de start van een volgende krachtige opwaartse beweging.

Bas Heijink vanochtend 28-9-2015

VS ziet er ook goed uit (..)
Juun
1
quote:

Goudhaantjes schreef op 28 september 2015 17:46:

[...]

Ik zit met een groep in Tomtom voor 6,4 miljoen EUR. Wij wachten nog tm 20 oktober mocht positief nieuws op de beurs als negatief ontvangen worden verkopen wij al onze aandelen daar wij op verlies staan.
Raar idee.
Bij aankoop verscheur ik altijd direct de aankoopnota. Kopen of verkopen t.o.v. de aankoopprijs is geen beleid voor mij. Ik verkoop als het toekomstperspectief minder is dan eerder en ik blijf zitten als het toekomstperspectief in de toekomst beter is dan gisteren.

(allemaal theorie natuurlijk, (ik heb ook zo mijn emoties), maar het is wel mijn uitgangsprincipe)
[verwijderd]
0
Goudhaantjes / Juun

Ik begrijp helemaal niets van jullie posts.
- verkopen bij positief nieuws, beter dan verwacht toekomstperspectief? Dan blijf ik mooi zitten. Alleen niet als het algemene sentiment er zo slecht uitziet dat met cash aan de zijlijn staan een betere optie is. Gedeeltelijk positie afbouwen kan ook nog;
- je huidige positie zet je toch permanent af tegen je aankoopprijs (nota).

note: nasdaq -/- 2,5% (..)
4.651 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 ... 229 230 231 232 233 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 09:45
Koers 5,530
Verschil +0,070 (+1,28%)
Hoog 5,545
Laag 5,450
Volume 115.966
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront