GeoJunxion « Terug naar discussie overzicht

AND en Navitel versus kaart Canada/VS 2015

167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Laatste
Bulletje80
0
Begin steeds meer aan een overname te denken. Misschien een Chinese of Amerikaanse partij?
[verwijderd]
0
quote:

Bart32 schreef op 1 december 2015 19:38:

Begin steeds meer aan een overname te denken. Misschien een Chinese of Amerikaanse partij?
Geloof ik niet
[verwijderd]
1
quote:

Bart32 schreef op 1 december 2015 19:38:

Begin steeds meer aan een overname te denken. Misschien een Chinese of Amerikaanse partij?
Heb geruime tijd het gevoel dat de Chinezen wel eens aan de deur hebben geklopt.
De Duitsers hebben gezamelijk Nokia overgenomen, Amerikanen Apple pakken straks TomTom en Google heeft eigen kaarten, De Chinese markt is moeilijk te betreden voor andere partijen, denk dat zo,n partij graag kaarten van Noord Amerika en Europa wil hebben want ze moeten mee in de ontwikkelingen.
En zoals CEO Hugo aangaf, komt 90% van de omzet in navigatie uit Noord Amerika en Europa.
En de komende jaren gaat deze markt ook nog eens verdubbelen.
Hoop dat dit gaande is, laat ze bv maar aandelen AND kopen van 3 tot 12 euro (gemiddeld 7,50)

Als dit niet het geval dan gaan we in 2016 op eigen houtje de 12 euro aantikken.

Succes voor de aanhouders
mr.Franz
0
Bon: beleggers belangen

AND staat de laatste weken flink in de belangstelling van beleggers, gestuwd door een aantal positieve berichten die naar buiten zijn gebracht. Het aandeel is dit jaar inmiddels meer dan verdubbeld en volgens beleggers is dit pas het begin van een veel grotere koersstijging.

RECENTE ARTIKELEN

Advieswijzigingen uitgelicht
Terug op het boodschappenlijstje
'PEY' betaalt elke maand dividend
Wat koop je voor een koopadvies
Rendement verzilveren
Blijft een renteverhoging goed voor de dollar?
Nieuwe order

In mei 2014 is AND begonnen met het bouwen van premium kaarten voor de VS en Canada. Twee maanden geleden maakte AND bekend de kaart voor de VS af te hebben. Het kleine Nederlandse bedrijf heeft verschillende concerns ‘samples’ gegeven om de bekendheid van de kaart op te krikken. Dat heeft vorige maand direct geresulteerd in een order.

Zoals gebruikelijk doet AND geen uitspraken in zijn persberichten over de naam van de betreffende partij. Ook vermijdt het bedrijf verwachtingen over winst en omzet. Dat zet aan tot speculeren en een overvloed van beleggers op fora is enorm optimistisch over de toekomst van AND. Volgens hen is het hek van de dam en zullen er nog vele orders volgen. De optimalisering van de Canadese kaart is naar alle waarschijnlijkheid binnen enkele maanden af. Dat biedt verdere kansen voor AND.

Gesprekken met automotive

AND voert al 9 maanden gesprekken met partijen in de automotive-sector. Beleggers wachten gespannen op de uitkomst van die gesprekken. Men vraagt zich af wat voor soort overeenkomst er kan worden gesloten: AND is op dit moment immers niet in staat om mee te doen in de markt van de zelfrijdende auto. Daarvoor is het bedrijf veel te klein en heeft het onvoldoende kennis in huis.

Mochten de gesprekken leiden tot concrete interesse dan zal dat hoe dan ook voor AND-begrippen uitmonden in een grote deal. Een overname van het in Capelle aan den IJssel gevestigde bedrijf behoort dan ook zeker tot de mogelijkheden. Op fora gist men naar de namen van de partijen met wie AND in gesprek kan zijn. Beleggers vermoeden dat het automakers betreft uit Italië, Frankrijk of China.

Stijgende trend

Beleggers zien hun optimisme bevestigd in de sterk stijgende trend van het aandeel. AND noteert inmiddels de hoogste stand in de laatste vijf jaar, maar van winstnemingen is nog geen sprake. Het valt beleggers op dat elke verkoop van het aandeel probleemloos wordt opgevangen door enthousiaste kopers. Forumleden vermoeden dat een partij zijn aandelenbelang flink aan het uitbreiden is. Uit het register van de AFM blijkt dat inmiddels bijna 60% van de aandelen in vaste handen is.

Lage waardering

Zoals eerder geschreven geeft AND geen verwachting in getallen over de winst en omzet. Wel uit het bedrijf de verwachting dat de omzet dit jaar significant zal stijgen ten opzichte van vorig jaar bij een gelijkblijvende winst.

Beleggers vragen zich af waarom AND voorzichtig is met de winstverwachting terwijl de omzet duidelijk in de lift zit.

De eerste mogelijkheid is dat de ontwikkeling en het op de markt brengen van de Amerikaanse kaart veel kosten met zich mee heeft gebracht. Dit betreft waarschijnlijk een eenmalige kostenpost en heeft dus geen invloed op de winstontwikkeling voor volgend jaar.
Andere beleggers denken dat de magere winstontwikkeling van de eerste helft van het jaar op het totale resultaat van 2015 drukt. Ze suggereren dat vanaf het derde kwartaal van 2015 de winst pas echt toeneemt. AND heeft aangegeven dat de winst in het derde kwartaal significant is gestegen. En in diezelfde periode verwelkomde AND in de VS de eerste klant voor zijn kaart. Beleggers denken dat de stijgende lijn volgend jaar doorgezet kan worden.
Op basis van de winstvoorspelling die AND afgeeft voor dit jaar wordt een winst verwacht van ongeveer 70 eurocent. Op de huidige koers is de koerswinstverhouding 8. Aangezien dat bij branchegenoot TomTom 40 is, vinden beleggers het aandeel AND nu een stuk aantrekkelijker. AND heeft daarnaast geen schulden en bezit over een sterke kaspositie. Beleggers zijn niet bang dat er binnenkort een emissie wordt gedaan die het aandeel onder druk zet.

De komende tijd kan AND profiteren van interesse in de kaart van VS/Canada (Foto: Dan Markeye). Voor volgend jaar verwachten beleggers daarom een winst per aandeel van ongeveer 1 euro. Ze vinden AND daarmee spotgoedkoop.

Grote klant Navitel

Beleggers verwachten dat AND op korte termijn wederom een grote order binnensleept. Op fora wordt gesuggereerd dat het Russische Navitel binnenkort zal toeslaan. Navitel is leverancier van navigatieproducten voor de auto-industrie in Rusland en Oost-Europa. Het bedrijf is geen onbekende voor AND, want beide partijen doen al langer zaken met elkaar. Twee jaar geleden nam Navitel de West-Europese kaarten van AND af. En dat heeft het Nederlandse concern tot dusver geen windeieren gelegd. Navitel heeft op dit moment behoefte aan een kaart van de VS en Canada en beleggers verwachten dat de Russen daarvoor bij AND aankloppen.

Koersdoel 10 euro

Doordat AND erg klein is heeft elke ontwikkeling binnen het bedrijf een grote invloed op de aandelenkoers. Een order meer of minder maakt voor het bedrijf een wereld van verschil. Beleggers verwachten dat de opgaande lijn volgend jaar wordt doorgezet. Het eerst koersdoel is daarom 10 euro. De voornaamste redenen die op fora worden genoemd zijn:

- AND sleept nieuwe orders binnen
- Navitel zal binnenkort kaarten USA/Canada afnemen wat voor ongeveer 2,5 miljoen euro aan omzet zal zorgen
- Koerswinstverhouding is erg laag
- Professionele partijen hebben interesse in aandelen AND
- Fantasie over mogelijkheden in automotive sector
- Overnamefantasie is terug
- Bedrijf staat er beter voor dan ooit tevoren
- Volgend jaar wellicht hoge dividenduitkering
- Bedrijf heeft geen schulden

Goede vooruitzichten

In het verleden viel AND vaak op door elk kwartaal teleurstellende resultaten te rapporteren. Daar lijkt dit jaar verandering in te zijn gekomen. Beleggers zien flinke kansen in het aandeel. Het bedrijf opereert in een markt die ‘hot’ is. Doordat AND een zeer klein bedrijf is zijn er geen banken die het aandeel volgen.

Beleggers Belangen volgt het aandeel wel en gaat mee in het optimisme van forumleden. Onlangs bevestigde Beleggers Belangen het koopadvies voor AND.
167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront