TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM FEBRUARI 2016

4.386 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Garibaldi
3
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 12 februari 2016 13:30:

[...]
China heeft voor maandag een inhaalslag te maken, omdat China een week gesloten was. Het is heel aannemelijk of een zeer grote kans, dat dit voor een bloedrode dag gaat zorgen.
Ja? En dan? Is het een week later weer anders. Of een maand later, whatever. Beleggen doe je voor de lange termijn, speculeren/gokken voor de korte.
[verwijderd]
0
Btw iedereen zit fout met TT,analisten voorspelden goude bergen,het kon niet op.Als iedereen euforisch wordt moet je wegwezen.Het was een gigantische stijging vorig jaar.Weinig stijgingspotentieel daardoor.
Als mensen te negatief wordt moet je aandelen oppikken.Dit is een buitenkansje.Ik denk dat we de bodem hebben gezien.China zal reuzemee vallen denk ik zelf.
[verwijderd]
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 12 februari 2016 13:14:

Mannuhhhhhh, je mag verliefd worden op je buurvrouw, je leuke collega, de oppas, de vriendin van je vrouw, de leuke croupier in het casino, het meisje van de slijterij, de krantenbezorgster, de centerfold van de Libelle, de lerares van je kind of op de escort die je besteld maar...........wordt nooit verliefd op een aandeel want dat kost meer dan alle genoemde dames hierboven bij elkaar.
En ook niet op je lerares Nederlands, want dan leer je het kofschip nooit.
HansG020
1
[quote alias=Slainte id=9170504 date=201602121306]
[...]

Niet per se door hedge funds, maar ik denk ook naar rond de 6.
Als je alle fabeltjes hier vergeet is dat ook heel redelijk geprijsd.

Helemaal juist, op basis van € 6 heeft TT nog steeds een bovengemiddelde k/w.
[verwijderd]
0
Ik lees hier soms over de bovengemiddelde k/w van TomTom. Als tech bedrijf is de huidige k/w helemaal zo gek nog niet. Ze maken winst en ze investeren veel omdat er de komende jaren heel veel kansen liggen op het gebied van mobiliteit, wearables en IoT. k/w is in mijn ogen ook helemaal geen goede indicator voor de business waar TomTom in zit.

[verwijderd]
1
quote:

Xerxes81 schreef op 12 februari 2016 13:51:

[...]

Ja? En dan? Is het een week later weer anders. Of een maand later, whatever. Beleggen doe je voor de lange termijn, speculeren/gokken voor de korte.
Je leest niet goed. Als iets naar een AEX van 300 punten gaat dan is dat niet zomaar in 1 maand gecorrigeerd. Beleggen hoef je helemaal niet te doen voor de lange termijn. Iemand zal niet wijs zijn als ie in een dalende koers blijft zitten als ie uiteindelijk de aandelen goedkoper kan krijgen. Ik weet wel zeker dat Wies als een stekker baalt. Hij zit min of meer in de val door het Belgisch systeem, maar anders heeft hij de aandelen TomTom ook wel gereduceerd of verkocht.
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 12 februari 2016 12:40:

[...]

100% eens Justin. Wat MobilEye nu in de Tesla heeft gedaan is knap, maar het is zéker geen volledig platform voor de SDC. De CEO van MobilEYE zegt letterlijk: "If the driver can't see what is on the road, the car shouldn't drive autonomously" (even uit mijn hoofd). Het is dus allemaal visueel gebaseerd. Niet alle autoleveranciers zullen hier gelukkig mee zijn.
De enige echte deal die zij hebben is met GM, dat moet in 2016 resultaten geven, maar supercruise is al vertraagd. VW is meer een samenwerkings overeenkomst die in 2018 enkele functies, die meer ADAS zijn, voor VW betekenen. Ze mogen de naam van een derde partij niet communiceren... Vergeet niet dat het een lefgozertje is met veel bravoure en BlaBla. Op zich hou ik daar wel van, maar het wil niet zeggen dat je er verder mee komt dan de geitewollensokken Goddijn uitstraling.
Het is de vraag, wil de autobestuurder volledig automatisch rijden in de toekomst.... Semi is denk ik al genoeg... Velen willen het niet ben ik bang...
[verwijderd]
0
quote:

Girakian1 schreef op 12 februari 2016 14:21:

[...]
Het is de vraag, wil de autobestuurder volledig automatisch rijden in de toekomst.... Semi is denk ik al genoeg... Velen willen het niet ben ik bang...
Cruisen op een relatief stille autoweg of effe wat lezen in de voorkabbelende file zou ik ook wel zien zitten, maar om met mijn leven te gaan wedden op afwezigheid van kinderziektes in de algoritmes die mij veilig door mist en sneeuw moeten leiden gaat mij als techno-believer voorlopig nog te ver. Nog afgezien van het feit dat ik mijn Octavia met deze koersontwikkeling nog zeker 15 jaar ga door rijden ;-) !!!

Amsterdam - Utrecht is met snelweg cruisen waarschijnlijk aanzienlijk veiliger dan in een roedel domme cruise-controllers met soms maar enkele meters afstand en de meest maffe manoeuvres. Ik zou dat traject wel eens mee willen maken in een Tesla met auto-pilot. Moet denk ik een prima ervaring zijn. Als je dat dan dagelijks moet doen word je er wel blij van, denk ik.
[verwijderd]
0
quote:

Girakian1 schreef op 12 februari 2016 14:21:

[...]

Het is de vraag, wil de autobestuurder volledig automatisch rijden in de toekomst.... Semi is denk ik al genoeg... Velen willen het niet ben ik bang...
Bejaarden, kinderen, mensen zonder rijbewijs sowieso.

Wordt gewoon een soort taxi zonder chauffeur die je met elkaar deelt.
[verwijderd]
0
Ondanks de sneeuwstormen..


inShare
WASHINGTON (AFN) - De winkelverkopen in de Verenigde Staten zijn in januari met 0,2 procent toegenomen ten opzichte van december. Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Handel vrijdag bekend.
De stijging is iets sterker dan verwacht. Economen rekenden in doorsnee op een toename met 0,1 procent. In december namen de detailhandelsverkopen eveneens met 0,2 procent toe. Eerder was voor die maand een afname met 0,1 procent gemeld.
[verwijderd]
1
De echte revolutie zal gebracht worden door zelfstandig rijdende fleets. Zo kan openbaar vervoer ineens persoonlijk worden. TomTom Fleetmanagement (routeplanning en Traffic info) is dan ook nog belangrijker dan RoadDNA in mijn ogen voor toekomstige mobiliteits concepten.
[verwijderd]
0
quote:

Girakian1 schreef op 12 februari 2016 14:21:

[...]

Het is de vraag, wil de autobestuurder volledig automatisch rijden in de toekomst.... Semi is denk ik al genoeg... Velen willen het niet ben ik bang...
Één of 50 miljoen, dat maakt niet uit. De hele architectuur en infrastructuur moet in zijn geheel gereed zijn om te kunnen voorzien in die éne auto die toevallig wel zelfstandig wil rijden. (En reken maar dat koeriersdiensten, taxibedrijven, invaliden en noem maar op dit best zien zitten). Persoonlijk zit ik er ook niet op te wachten eerlijk gezegd. Maarja, technology pushes hebben we vaker gezien. Als de wil er is is er ook een weg. Politiek Amerika maakt zich er ook sterk voor. Dus is er geld. Dus is er industrie die er op inspeelt.
[verwijderd]
0
aandeeltje!
0
Je zou zeggen: koopje, maar ja kijk eens naar de k/w verhouding tov de winstgroei, dan vind ik het geen koopje.
Alleen speculatie van overname houdt de koers niet hoog, anders was ie niet zo strek gezakt.
aandeeltje!
0
quote:

Mob2020 schreef op 12 februari 2016 14:03:

Ik lees hier soms over de bovengemiddelde k/w van TomTom. Als tech bedrijf is de huidige k/w helemaal zo gek nog niet. Ze maken winst en ze investeren veel omdat er de komende jaren heel veel kansen liggen op het gebied van mobiliteit, wearables en IoT. k/w is in mijn ogen ook helemaal geen goede indicator voor de business waar TomTom in zit.

Het wordt eens tijd dat ze fatsoenlijk winst maken. Hoe lang wordt er wel al niet geinvesteerd? Sinds oprichting, miljarden erin, maar nog nooit retour gekomen.
Simpel toch je kunt wel bezig blijven, maar als TT nu overgenomen wordt, hebben de aandeelhouders totaal nog niet eens nu geinvesteerde geld terug, dus gewoon niets winst, maar verlies!
[verwijderd]
1
Nou feit is dat beleggers de teleurstelling van wederom slechte jaarcijfers 2015 en een outlook van een stichting nog niet vergeten zijn. Koop je nu TomTom dan heb je geen rendement voor dit jaar. Je kan je geld dan beter beleggen in dividend aandelen of aandelen waar wel een positieve outlook voor is afgegeven.
[verwijderd]
2
quote:

aandeeltje! schreef op 12 februari 2016 15:02:

[...]

Het wordt eens tijd dat ze fatsoenlijk winst maken. Hoe lang wordt er wel al niet geinvesteerd? Sinds oprichting, miljarden erin, maar nog nooit retour gekomen.
Simpel toch je kunt wel bezig blijven, maar als TT nu overgenomen wordt, hebben de aandeelhouders totaal nog niet eens nu geinvesteerde geld terug, dus gewoon niets winst, maar verlies!

Winst kun je niet toveren

De enige manier om meer winst te maken is door de top line (omzet) te laten groeien.

En om de omzet te laten groeien zijn investeringen nodig en die raken de bottom line (winst)

Maar wat blijkbaar even niemand boeit is dat automotive orders 3 jaar duren voordat ze volledig in de omzet zichtbaar zijn.

En de orders groeiden voor het eerst in 2013 ten opzichte van 2012. Daarna was 2014 een record en daarna 2015.

Wat je nu ziet aan omzetgroei is slechts een voorproefje, dit gaat nog zeker drie jaar door.
harrysnel
0
Wat ik niet kan begrijpen.

Stel je wilt uit het aandeel. Dan neem ik aan dat je voor een zo hoog mogelijke prijs gaat. Ook een shorter wil de ingeleende aandelen zo hoog mogelijk verkopen als hij positie uitbreidt en verder short wil. Er zijn verkopers dat zien we.

Waarom staat de computer dan zo beroerd afgesteld? Er zijn na de daling mensen die aan de zijlijn staan. Tini is eruit, Xynix alles weg, Justin wacht op een gunstig bijkoopmomentje.... Daarbij is de beurs nu groen. Als de computer ff uitgezet wordt en je laat koers naar E7,5 lopen dan stappen er meer partijen in voor herstelritje. Als je dan voorzichtig op de bied je stukjes verkoopt (en dus niet de laat volzet bij de geringste beursstijging met verkooporders van 10k!)....dan raak je de aandelen ook wel kwijt.

Wat nu gebeurt zou wellicht dan toch het programmaatje van een shorter zijn die wil coveren maar waarom blijven er verkopers? Allemaal gedwongen door VBR? Of een fonds dat geld nodig heeft?
.
[verwijderd]
0
quote:

Slainte schreef op 12 februari 2016 12:06:

Dit forum is HET bewijs dat beleggen op basis van alleen FA totaal niet werkt.
Los van het feit of de analyses hier correct zijn; als je naar een prijs grafiek kijkt denk je toch op een gegeven moment "ja, het aandeel is natuurlijk minstens 30 euro waard, maar blijkbaar denkt de markt daar op het moment toch heel anders over". Dan stap je uit en als je blijft geloven in het bedrijf kun je later weer veel goedkoper instappen.
Nu zit je met een berg niet renderend (verliesgevend) kapitaal waarvan je maar moet afwachten of en wanneer het weer wat aantrekt.

Maar nee, we blijven elkaar gewoon wijsmaken hoe een geweldig bedrijf het is en dat het allemaal goed komt.
Enfin, ik wil maar zeggen: kijk ook eens naar TA.

Heerlijk zo'n grafiek (in bijlage bericht 12:06) met een gebroken Y-as (begint bij EUR5), dat is pas stemmingmakerij. Helaas staat de hele financiële verslaggeving er vol mee. Dagelijks kun je wel een EUR/USD of andere grafiek met gebroken Y-as vinden die eruit ziet als de mount Everest....

Mede daarom is de beurshandel ook zo manisch depressief. Banken spelen hier met TA trouwens ook mooi op in om transacties los te krijgen bij twijfelende mensen.
trend follower
0
quote:

Mob2020 schreef op 12 februari 2016 13:42:

Hebben jullie de lijst met pers evenementen gezien bij TomTom? Er komen nog veel nieuwtjes dit jaar =)

corporate.tomtom.com/pressevents.cfm
Ik zie de autoshow 13 feb-21 feb Chicago er niet bij staan.
4.386 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront