TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Maart 2016

3.389 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Happy Chappy schreef op 2 maart 2016 09:46:

[...]

ik vraag niet om je medeleven, ik heb NUL probleem met belasting te betalen, ik heb wel een probleem als je enkel op meerwaarde belast gaat worden en minwaarde niet mag compenseren.
Dat je hier nog op in gaat, moet je die Nederlanders eens horen als zoiets hier zou plaatsvinden.

gr,
Tini
Dokus
0
in de toekomst gaat een auto, net zoals nu op je smartphone, verbonden worden met een appstore. De klant kan dan zelf kiezen of hij TT nav, Here Nav, garmin Nav etc wilt downloaden. Ieder met een eigen prijskaartje.

Autos worden straks niet meer met een vaste nav vanuit de fabriek geleverd.

just my 2 cents
[verwijderd]
0
quote:

Natte krant schreef op 2 maart 2016 09:57:

[...]
Ik denk dat alle partijen, van FB tot Alibaba van Apple tot Google etc etc hebben gekeken naar Here. Imho.
Er staat grote onzin in het artikeltje:

Das Trio hatte sich zu der ungewöhnlichen Allianz entschlossen, um zu verhindern, dass Nokia seine Tochter an den US-Internetkonzern Google verkauft und dieser dann den Markt beherrscht. Here beschäftigt weltweit 6500 Mitarbeiter und hat seinen Hauptsitz in Berlin.

[verwijderd]
0
quote:

Sam39 schreef op 2 maart 2016 09:59:

Tijd voor weer een nieuwtje..;)
Inderdaad. De schwung is er (al weer) uit.
[verwijderd]
0
All three new Kias are also bang up to date inside and feature full connectivity systems which include Android Auto and Apple CarPlay as well as a sat nav system from TomTom which comes with seven years' worth of free updates to match Kia's long term warranty.

eurekar.co.uk/articles/2016-03-02/nir...
[verwijderd]
0
Iedere autofabrikant heeft de keuze: ga ik klant worden of blijven bij Here, wil ik me wellicht aansluiten of wil ik alleen sensor data met ze delen. De laatste situatie (sensor data delen) betekent klant blijven bij tomtom.

Uiteindelijk worden sensor data vrijuit gedeeld (en dan bedoel ik: over wat realtime op de weg gebeurt). Dat wordt dus geen commercieel product. HERE en TomTom praten ook samen over de taal waarin die data worden uitgewisseld.

De reden dat die data niet commercieel zijn is omdat het veiligheidskritiek is. Als een auto met tomtom aan boord voor zich een auto op de vluchtstrook ziet staan, dan geeft ie dat door aan zijn achterligger. En gaat ie niet eerst denken: welk merk rijdt er achter me en ga ik daar wel mee delen. Die informatie wordt dus vrij beschikbaar het gaat er meer om wie de capaciteiten heeft om ze goed te distribueren.

Renault is tomtom klant, Nissan is Here klant en Dacia is Here klant. Dus de Renault-Nissan groep als geheel moet ook nadenken wat ze gaan doen. En dan noemen ze de drie opties die er zijn: bij here blijven (voor nissan en dacia) en bij tomtom blijven (voor renault) of iets anders.

Wat ik weet is dat Renault een nieuwe versie van R-Link uit heeft met componenten van tomtom er in; toegepast door een externe software ontwikkelaar. Dus daar is niets aan de hand for as far as I know.

Mijn wenkbrouwen fronsten ook een beetje van de uitspraak maar de man die het zei is al vele jaren verantwoordelijk voor de Renault-Mercedes alliantie. Ze delen bijvoorbeeld ook motoren. Maar dat is dus niet een beslisser die over infotainment gaat.

Appointed as the Alliance Director in charge of the Strategic Cooperation with Daimler AG in May 2010, Jacques Verdonck started his career with Renault in 1992. blog.alliance-renault-nissan.com/users/783
harrysnel
0
Toyota Proace drivers will be able to enjoy a fantastic navigation experience thanks to TomTom’s automotive-grade quality digital maps......

Dat is toch voor het eerst dat Toyota met maps naar TT gaat?

En als ik dat koppel aan:
- de uitspraak van Goddijn dat "de evt omzet die volgt uit testen met autobouwers op gebied van HAD nog ver in de toekomst ligt maar wel zal leiden tot inkomsten vanuit andere deals op kortere termijn vanuit zo'n samenwerking" (zie VW).
- Bosch gaat testen in Japan.
- TT een nieuwe topfunctie automotive creëert voor Japan.

...dan kan dit m.i. het begin zijn van een diepere samenwerking (of die is er al). Lees ook het commentaar van TT over de deal.
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 2 maart 2016 10:01:

in de toekomst gaat een auto, net zoals nu op je smartphone, verbonden worden met een appstore. De klant kan dan zelf kiezen of hij TT nav, Here Nav, garmin Nav etc wilt downloaden. Ieder met een eigen prijskaartje.

Autos worden straks niet meer met een vaste nav vanuit de fabriek geleverd.

just my 2 cents
Technisch zou dat kunnen, maar het is niet wenselijk en ook niet verstandig qua veiligheid. De ADAS-systemen (en straks SDC-systemen) gebruiken ingebouwde HD-kaarten en aanverwante technologie. Daarnaast real-time services. Autofabrikanten gaan de veiligheid niet overlaten aan zo maar een app.
[verwijderd]
0
quote:

Happy Chappy schreef op 2 maart 2016 09:46:

[...]
ik vraag niet om je medeleven, ik heb NUL probleem met belasting te betalen, ik heb wel een probleem als je enkel op meerwaarde belast gaat worden en minwaarde niet mag compenseren.
Ja, dat is ook natuurlijk vooral bedoeld om de volatiliteit te beteugelen. Je ziet aan het gedrag van de Belgische beleggers ook dat dat werkt.

Waar je natuurlijk ernstige twijfels over kunt hebben is het "nationale karakter" van deze maatregelen. Dat maakt het erg "Don Quichote-achtig".

Maar ik denk dat de centrale bankiers echt een standbeeld zouden verdienen als ze in plaats van steeds gekkere bazooka's zich zouden gaan focussen op het beteugelen van de volatiliteit. Ze zitten mentaal vast in de totaal verkeerde economische modellen en weigeren het fiasco van belachelijke geldhoeveelheidsverruiming te erkennen. Volgens mij snappen ze niet wat dat in de hoofden van mensen gaat doen als ze straks serieus zodanig met negatieve rentes gaan werken dat dat zelfs voor particulieren zal gaan gelden. Hoe hard wil je het vertrouwen van de mensen in het hart treffen? En wat gaat iedere simpele ziel doen als hij/zij de toekomst niet vertrouwt? Hoe moeilijk is het om dat te snappen???

En wat doet al die belachelijke volatiliteit van triljoenen swings op "niets" met het vertrouwen van mensen? En wat gaan mensen doen die het niet vertrouwen? We willen geen manisch-depressieve centrale bankiers, maar ordentelijke huisvaders/huismoeders die orde in de chaos scheppen.

Dus het doortrekken van het Belgische systeem zou wel degelijk kunnen werken bij het beteugelen van die belachelijke volatiliteit. Denk nog maar eens na over die speculatie-werende beurs onder toezicht van het IMF. GEEN derivaten, geen shorting, 25% afdracht voor alle KT-winsten (<3 maanden) en het herverdelen van die afdrachten op basis van het gemiddeld bezit op die beurs. Simpel, uitvoerbaar, zeer vervelend voor financiële boeven en zeer aantrekkelijk voor "rustige typjes"!

Jammer dat alle centrale bankiers zijn gevormd in het criminele financiële milieu.

Wat niet wegneemt Wies, dat ik mezelf nu in België ook "gepakt" zou voelen. Hoe het nu wordt aangepakt is "Hollande-achtig" onbenul.
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 2 maart 2016 10:04:

Toyota Proace drivers will be able to enjoy a fantastic navigation experience thanks to TomTom’s automotive-grade quality digital maps......

Dat is toch voor het eerst dat Toyota met maps naar TT gaat?

En als ik dat koppel aan:
- de uitspraak van Goddijn dat "de evt omzet die volgt uit testen met autobouwers op gebied van HAD nog ver in de toekomst ligt maar wel zal leiden tot inkomsten vanuit andere deals op kortere termijn vanuit zo'n samenwerking" (zie VW).
- Bosch gaat testen in Japan.
- TT een nieuwe topfunctie automotive creëert voor Japan.

...dan kan dit m.i. het begin zijn van een diepere samenwerking (of die is er al). Lees ook het commentaar van TT over de deal.
Zo kijk ik er ook naar. Toyota breidt de samenwerking met TomTom uit! Tegelijkertijd is TomTom samen met Bosch bezig met/voor een autofabrikant in Japan. Grote kans dus dat dat ook Toyota is.
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 2 maart 2016 10:01:

in de toekomst gaat een auto, net zoals nu op je smartphone, verbonden worden met een appstore. De klant kan dan zelf kiezen of hij TT nav, Here Nav, garmin Nav etc wilt downloaden. Ieder met een eigen prijskaartje.

Autos worden straks niet meer met een vaste nav vanuit de fabriek geleverd.

just my 2 cents
Dat denk ik niet wat auto's krijgen steeds meer functies zoals achteruitkijk camera's en andere dingen. En ook dab radio is nog steeds populair. Steeds meer auto's hebben sowieso al een scherm aan boord om alles te bedienen. Ik zie er bijvoorbeeld ook mijn verbruik statistieken op en wanneer ik naar garage moet voor servicebeurt. Ook hebben steeds meer gps aan boord, voor e-call en stolen vehicle recovery. In steeds meer landen verplicht. De stap naar een infotainment systeem is dan makkelijk gemaakt. Een map is niet meer online of offline, maar hybride. De map zit er standaard op en krijgt realtime updates. Dan heb je het beste van beide werelden. Voordeel van online is actualiteit en nadeel is dataverbruik. Voordeel van vast aan boord is betrouwbaarheid, werkt ook zonder connectie en lagere datakosten. Hybride is beste van beiden. Daar is ook mede het realtime maps platform voor. Zodat een vaste map niet meer het imago tegen zich heeft van sneller verouderd.
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 2 maart 2016 10:04:

Toyota Proace drivers will be able to enjoy a fantastic navigation experience thanks to TomTom’s automotive-grade quality digital maps......

Dat is toch voor het eerst dat Toyota met maps naar TT gaat?

En als ik dat koppel aan:
- de uitspraak van Goddijn dat "de evt omzet die volgt uit testen met autobouwers op gebied van HAD nog ver in de toekomst ligt maar wel zal leiden tot inkomsten vanuit andere deals op kortere termijn vanuit zo'n samenwerking" (zie VW).
- Bosch gaat testen in Japan.
- TT een nieuwe topfunctie automotive creëert voor Japan.

...dan kan dit m.i. het begin zijn van een diepere samenwerking (of die is er al). Lees ook het commentaar van TT over de deal.
Harry, hier moet je niets meer en niets minder achter zoeken dan dat die Proace een ontwikkelingsbroertje/-zusje van het Peugeot model is. Net zoals de Renault Trafic, Opel Vivaro en Nissan Primastar ook samen zijn ontwikkeld.

Bij dat Peugeot/Toyota-koppel heeft Peugeot de ontwikkel-lead voor het carrosserie/interieur gedeelte gehad en daar is de Peugeot-lijn voor infotainment (alles voor Bassie, sorry, voor TomTom!) doorgetrokken. That's it. Niet meer achter zoeken. Heeft niets met de personenautolijn van Toyota te maken. Hooguit dat Toyota straks erg tevreden is over de oplossing die ze aanbieden in hun door Peugeot ontwikkelde Proace-busjes.

De motoren voor die dingen zijn vrijwel zeker uit de koker van Toyota. Mijn zus heeft een 12 jaar oude Hiace met een lelijke deuk in de zijkant en >350.000 op de teller, maar die vindt echt wekelijk briefjes onder haar ruitenwisser of ze hem niet wil verkopen.

(Overigens vind ik die andere signalen ook hoopgevend en dat zou kunnen wijzen op een mooie taart onder het suikerwerk. Maar daar WETEN we nog niets over.)
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 2 maart 2016 10:08:

[...]
Zo kijk ik er ook naar. Toyota breidt de samenwerking met TomTom uit! Tegelijkertijd is TomTom samen met Bosch bezig met/voor een autofabrikant in Japan. Grote kans dus dat dat ook Toyota is.
Ik vind het jammer dat je wat neigt naar "tunnelvisie-interpretaties". Ze zijn zo eenzijdig en voorspelbaar dat het niet meer aanvoelt als "samen zoeken naar de waarheid", maar meer als een "praise-the-lord" kerkdienst. Ik sla daar persoonlijk een beetje van dicht.
[verwijderd]
0
Als de tunnelvisie van Tomtom maar goed is! Als we eruit komen dan vervolgen we onze weg naar boven........
[verwijderd]
2
[quote alias=*Justin* id=9210965 date=201603011726]
[...]

Morgen open boven 9 en er niet meer onder terug :)
[/quote

AB !!!! AB!!!!!!!
[verwijderd]
0
quote:

RON737 schreef op 2 maart 2016 10:26:

[quote alias=*Justin* id=9210965 date=201603011726]
[...]

Morgen open boven 9 en er niet meer onder terug :)
[/quote

AB !!!! AB!!!!!!!
Mensen hebben wensen en hoop, gelukkig is de dag nog jong!
Tini
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 2 maart 2016 10:19:

[...]
Ik vind het jammer dat je wat neigt naar "tunnelvisie-interpretaties". Ze zijn zo eenzijdig en voorspelbaar dat het niet meer aanvoelt als "samen zoeken naar de waarheid", maar meer als een "praise-the-lord" kerkdienst. Ik sla daar persoonlijk een beetje van dicht.
We zullen zien wat voor nieuws er straks uit Japan komt. Mijn inschatting is: grote kans op Toyota.

Voorlopig zitten we in de tunnel, maar ik zie licht gloren (orderboek >300 miljoen en groeiend marktaandeel).
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 2 maart 2016 10:04:

Mijn wenkbrouwen fronsten ook een beetje van de uitspraak maar de man die het zei is al vele jaren verantwoordelijk voor de Renault-Mercedes alliantie. Ze delen bijvoorbeeld ook motoren. Maar dat is dus niet een beslisser die over infotainment gaat.
En waar Renault en Mercedes op dit moment samenwerken op het gebied van infotainment is dat bij de Smart die leentje-buur heeft gedaan bij Renault voor het van TomTom afkomstige R-Link.
Grey01
0
quote:

*Justin* schreef op 2 maart 2016 10:10:

[...]

Dat denk ik niet wat auto's krijgen steeds meer functies zoals achteruitkijk camera's en andere dingen. En ook dab radio is nog steeds populair. Steeds meer auto's hebben sowieso al een scherm aan boord om alles te bedienen. Ik zie er bijvoorbeeld ook mijn verbruik statistieken op en wanneer ik naar garage moet voor servicebeurt. Ook hebben steeds meer gps aan boord, voor e-call en stolen vehicle recovery. In steeds meer landen verplicht. De stap naar een infotainment systeem is dan makkelijk gemaakt. Een map is niet meer online of offline, maar hybride. De map zit er standaard op en krijgt realtime updates. Dan heb je het beste van beide werelden. Voordeel van online is actualiteit en nadeel is dataverbruik. Voordeel van vast aan boord is betrouwbaarheid, werkt ook zonder connectie en lagere datakosten. Hybride is beste van beiden. Daar is ook mede het realtime maps platform voor. Zodat een vaste map niet meer het imago tegen zich heeft van sneller verouderd.
Mee eens. Ik kijk naar mezelf. Heb net een nieuwe auto gekocht en na aankoop boeit het niet meer. Als het er maar in zit en goed werkt. Voor mij is in de toekomst belangrijk dat ik de auto s'ochtends via mijn app voorverwarmd voor de deur kan laten rijden vanuit het docking station (!) en dat de auto zichzelf s'avonds automatisch weer wegzet. Er komt een nieuw soort gebruiker denk ik. Andere aspecten van een auto worden belangrijk o.a.: Hoe hou je jezelf bezig in een volautomatische auto? Daar komt JdM goed van pas ;-)
3.389 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront