TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Maart 2016

3.389 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Nait Soesen
0
TomTom Traffic Index 2016 – The Results Are In! Mexico City Takes Crown of 'Most Traffic Congested City' in World from Istanbul

www.itbriefing.net/modules.php?op=mod...

TomTom works with 14 trillion data points that have been accumulated over eight years. This is the fifth year of the TomTom Traffic Index.
[verwijderd]
1
quote:

Balimoney schreef op 23 maart 2016 16:51:

Mijn sloep is van deuren, open deuren, open deuren
mijn sloep is van deuren, van open deuren is mijn sloep.
Mijn kleinzoon heet Youry, heet Youry, heet Youry
mijn kleinzoon heet Youry, ja Youry is zijn naam.
Beleggingen spreiden, ja spreiden, ja spreiden
beleggingen spreiden, ja spreiden moet je doen
Pastoor is mijn roeping, mijn roeping, mijn roeping
pastoor is mijn roeping, mijn roeping is pastoor.
Als aandelen niet stijgen, niet stijgen, niet stijgen
als aandelen niet stijgen, is het Justin zijn schuld.
Ik ga nu weer fietsen, weer fietsen, weer fietsen
ik ga nu weer fietsen, weer voldoende geluld.

Zoek er een leuke (vooral eenvoudige) melodie bij...

kleine aanvulling:
Ik ga met vakantie naar CG, CG, CG
Ik ga naar CG en Hoopmazzel mag mee
Ik mag hier zeggen wat ik wil, wat ik wil, wat ik wil
ik mag hier zeggen wat ik wil, ja ik houd me niet stil
Ik doe boodschappen bij KPN, bij KPN, bij KPN
Ik doe boodschappen bij KPN, ja en dus niet bij BEN
Ik sta op verlies bij Bam, bij BAM, bij BAM
Ik sta op verlies bij Bam, maar wat zou dat dan?

Justin, over to you
[verwijderd]
1
quote:

Henker schreef op 23 maart 2016 22:12:

Ik heb al meerdere forumleden horen zeggen dat ze graag naar de ava gaan. Wie gaat er al zeker en geldt er een minimum van aandelen voordat je aanwezig mag zijn? Ik wil er namelijk graag bij zijn. Ik studeer namelijk accountancy en het lijkt mij dan ook een goede ervaring om voor het eerst in mijn leven aanwezig te zijn bij een ava. Ik bezit natuurlijk gewoon aandelen van meerdere bedrijven maar ik acht hier sommige forumleden deskundig, dus vandaar ook de keuze om naar tom2 te gaan. Ik hoor het graag van jullie.
1 aandeeltje is al genoeg.
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 23 maart 2016 21:49:

Wil niet pessimistisch zijn...maar morgen is de brief weer oud nieuws....gaat de dump machine aan...dow in de min...aex en tommie gaan vrees ik volgen

8.10 is mijn volgende bijkoop moment.
Eerder meldde je in onbeschaafd/ongepast Nederlands je TomTom eruit te hebben 'geflikkerd'. Dan kan je alleen maar terugkopen. Nu opeens is het bijkopen. Raar verhaal waar niemand iets aan heeft.
i know it
2
Wie de boot niet wilt missen zal toch vandaag moeten inslaan wat de koers ook is. Maar omlaag zal hij niet of niet veel gaan. Alleen omhoog komende maand..
B_B
1
quote:

shakermaker schreef op 23 maart 2016 16:34:

Goud moet je hebben, las ik hier laatst van TT-hater B_B.

Doet -2,2% nu en de euro werd ook nog duurder.

Dividend fysiek goud is trouwens negatief; het bewaarloon.
Goud/Olie daalt door stijging Dollar (gevolg van hawkish FEDs).
Een verdere daling van Olie kan weer voor een beurscrash zorgen (gevolg: stijging Goud).
De "crash cycle" wordt korter.

Ik heb geen emotionele band met aandelen/belegging (geen haat/liefde).
Maar ik denk dat TT weer gaat dalen.
Time to short TT.

Erik9400
0
Koersen zeggen natuurlijk niets bij tt. Het gaat alleen om de vraag wat de eigenaren gaan doen. Ze hadden al lang de kans gehad om waarde te vergroten Door een symbolisch dividend van 1 cent of het inkopen van aandelen of Door simpelweg optimistisch te zijn over de toekomst.

Allemaal niet...maar ze hadden tt ook al eerder goedkoop van beurs kunnen halen....doen ze ook niet

Ze hadden tt ook kunnen verkopen....doen ze ook niet

Ze hadden tt kunnen spuiten. ..doen ze ook niet

Toch bijzonder...gaan ze op deze voet Door de komende 10 jaar tot pensioen?
leonardus65
1
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 23 maart 2016 21:49:

Wil niet pessimistisch zijn...maar morgen is de brief weer oud nieuws....gaat de dump machine aan...dow in de min...aex en tommie gaan vrees ik volgen

8.10 is mijn volgende bijkoop moment.
Tot nooit meer ziens !


0

n zijn brief wijst TT International-fondsmanager Vikram Kunar op de in december afgeronde verkoop van kaartenproducent Here. Een groep Duitse autoproducenten betaalde hiervoor €2,8 mrd aan het Finse Nokia. Als onafhankelijke producent van navigatiegegevens moet TomTom voor deze activiteiten op minimaal een vergelijkbare opbrengst kunnen rekenen, stelt TT International.

Voor de twee overgebleven onderdelen, Telematics en de consumentenartikelen (camera's, horloges en de navigatiekastjes) rekent de vermogensbeheerder op een opbrengst van €1,2 mrd.

Als je die 4 miljard euro van Kunar deelt door het aantal uitstaande aandelen kom je uit op afgerrond 17,35 euro per aandeel. Verwachting is dat op korte termijn de koers flink gaat stijgen.
[verwijderd]
0
Ik acht het verzelfstandigen van telematics nog als het meest kansrijk. Ze hebben diverse acquisities gedaan, waardoor dit bedrijfsonderdeel nu ook echt body heeft. 600 man personeel en 700.000 abonnees in beheer, daarmee kun je op eigen benen staan. De acquisities zoals die Poolse marktleider betalen zich dubbel en dwars terug, want bij grotere telematica bedrijven is de multiple ook groter.

Een zelfstandig telematics zal bovendien klant zijn van TomTom voor maps, traffic en software, dus ook van een verdere groei profiteert TomTom mee. Nog mooier zou zijn een fusie met een ander telematica bedrijf, waarbij het geheel overgaat op TomTom services, dan is het revenue verlies na acquisitie helemaal minimaal.

Het feit dat TT voornamelijk Telematics overnames doet, hoeft dus niet te betekenen dat ze ook langjarig met die activiteiten doorgaan, het zou ook wel eens andersom kunnen zijn. Of ze moeten echt zichtbaar krijgen dat er synergie is met automotive, in dat geval ze ook een meerderheidsbelang behouden.
[verwijderd]
0

De vier oprichters van TomTom hebben nog altijd 47 procent van de aandelen in handen. Bij een goed bod zullen ze echter naar het belang van alle aandeelhouders kijken, belooft Goddijn. "We kunnen hier niet blijven zitten omdat we het leuk vinden iedere dag naar het werk te gaan en van het uitzicht te genieten.''
[verwijderd]
1

@ Justin, dat denk ik ook - maar TTT is slechts de 1e stap, daarna gaat via het stappenplan een verdere cash/exit , de grootaandeelhouders gaan de onderliggende waarde eruit halen, via 20 euro naar mogelijkerwijs 35/50 euro misschien zelfs die 100 van GB, maar persoonlijk denk ik dat TT dan al ( buiten het hobby-werk) onder een ander dak zit.

TT is een cash-cow voor aandeelhouders, niet zo zeer of enkel vanwege de groei van TT maar vanwege de kapitalisatie die over een 3 @ 5 jarenplan gaat uitgevoerd worden.

echt een beetje ' the best of both worlds ' naarmate groei in omzet en winsten komen gaat ook de exit strategie voor te cashen een versnelling hoger.

super stokkie voor de komende jaren, is gewoon een winnaar voor elk type aandeelhouder, voor hen die groei willen en voor hen die willen cashen en voor hen die beide willen.

volg de MS strategie. " blue sky scenario " in de maak.
Dokus
0
quote:

Misschien schreef op 23 maart 2016 21:56:

[...]

Je vreest dat Tommie gaat zakken, maar hoopt dat je bij kan kopen op 8.10!
Tja, ik hoop het niet, je hebt kansen zat gehad Dokus!

Je hebt het over bijkopen, dus je profiteert als hij niet zakt.

Tini
ja, zo moeilijk is het niet hoor.... ik denk dat de bodem rond de 8,00 a 8,10 ligt.

dus daar koop ik dan weer bij.
en idd, heb genoeg in porto om bij stijging ook te juichen!

heb dit alleen al zo vaak gezien bij tomtom
Dokus
0
quote:

Flixxx schreef op 24 maart 2016 08:16:

[...]

Tot nooit meer ziens !


0

n zijn brief wijst TT International-fondsmanager Vikram Kunar op de in december afgeronde verkoop van kaartenproducent Here. Een groep Duitse autoproducenten betaalde hiervoor €2,8 mrd aan het Finse Nokia. Als onafhankelijke producent van navigatiegegevens moet TomTom voor deze activiteiten op minimaal een vergelijkbare opbrengst kunnen rekenen, stelt TT International.

Voor de twee overgebleven onderdelen, Telematics en de consumentenartikelen (camera's, horloges en de navigatiekastjes) rekent de vermogensbeheerder op een opbrengst van €1,2 mrd.

Als je die 4 miljard euro van Kunar deelt door het aantal uitstaande aandelen kom je uit op afgerrond 17,35 euro per aandeel. Verwachting is dat op korte termijn de koers flink gaat stijgen.
wie ben jij dan?? komt net aanwaaien hier.

het is al vaker gezegd, zolang er niets van die waarde hard gemaakt wordt, telt gewoon de k/w en op die koers staan we nu!

Dokus
0
quote:

Riet van Milt schreef op 23 maart 2016 23:25:

[...]

Eerder meldde je in onbeschaafd/ongepast Nederlands je TomTom eruit te hebben 'geflikkerd'. Dan kan je alleen maar terugkopen. Nu opeens is het bijkopen. Raar verhaal waar niemand iets aan heeft.
net zoals 100% van al jouw posts!
Dokus
0
quote:

Flixxx schreef op 24 maart 2016 09:05:

Goede naam !
zou hem veranderen in "ikrekenmerijkmaarkomtochweerbedrogenuit"
3.389 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront