TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom April 2016

4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
Beperktedijkbewaking
0
quote:

harrysnel schreef op 15 april 2016 11:43:

Maar dat gezegd hebbende. De communicatie is daarvoor verantwoordelijk maar de focus ligt ook niet op de beurskoers. Communicatie is eerder een verplichting. Het liefst bracht TT helemaal niets naar buiten. Want voor de business is het beste om zo min mogelijk los te laten.

Maar: er moet een beter evenwicht gezocht worden. Dit is niks. Waarom? Je moet de huidige/potentiële aandeelhouders ook niet wegjagen.

Als ik een mailtje stuur naar TT, volgens mij heel netjes, met wat vragen en suggesties waar ze best wat mee kunnen, onderbouwd met verwijzingen.....dan moet daar een normaal antwoord op komen. Ik kreeg een mailtje terug van 2 zinnen met 1 taalfout.
1 We doen over het onderstaande geen uitspraken.
2 U kunt bellen als u vragen heeft.

IR heeft gewoon de plicht om normaal te reageren. Wat is het nu voor moeilijks om te beginnen met:

" Hartelijk dank voor uw mail. Wij vinden het bij TT fijn dat U betrokken bent en meedenkt over het reilen en zeilen....etc"

Zo simpel. En belangrijk. Zij weten ook niet of ik stiekem Johnie de Mol himself ben:). Of dat ik 1 of 1 mln aandelen heb. Dat moet ook niet uitmaken. Het is ook mijn bedrijf.
Stel ze voldoen aan jouw verzoek, en dat van vele anderen...
Hoe knapt hun balans of jaarrekening daarvan op?

Je vraagt gewoon om een voorschot. Als mede-eigenaar stem ik op dit moment tegen.
Ik bedoel tegen overdreven -Mobileye-achtige- PR.
[verwijderd]
0
Expibelangen 8.40 - koers wordt daar feilloos naar toe gedirigeerd door de optiemaffia...
mjmj
0
er is vandaag een aardige omzet geweest in de turbo long van 7,97 van G.Sucks. Ik hoop maar dat die niet uitgetikt gaat worden na de cijfers.
Hoop....
1
Zier niet goed uit voor de cijfers grrrr..
Je zou toch verwachten dat ABN,SNS en Rabo inslaan met hun hoge koersdoelen.
Beetje voorkennis van insiders zou ook wat steun moeten bieden denk ik maar nee hoor, de voortekenen zijn k......'t..
Expiratie of niet
Bert van M
1
[quote Ze moeten minder in R&D stoppen, maar meer geld in communicatie.
'DAN' zou ik het goed vinden dat er geen dividend wordt uitgekeerd.
Investeren in iets wat de koers toch nooit omhoog krijgt, dat vind ik weggegooid geld, aangezien wij hier allemaal erin zitten voor een hogere koers (behalve shorters dan en oh ja, en Goddijn)
[/quote]

En dat is goed voor de toekomst van het bedrijf (en de aandeelwaarde)? Het bedrijf (en de aandelen) wordt op een moment afgerekend op de kwaliteit van de producten. Vertellen hoe goed je bent zonder je technisch te verbeteren, dat brengt op termijn niets meer dan hoongelach en tranen. Alleen door R&D en eventuele overnames kan je kwaliteit waarborgen en dus ook je afzet zeker stellen of uitbreiden. Dat bereik je niet met woorden alleen.

We kunnen wel zeuren over Tom2 en haar slechte communicatie, volgens velen hier dan). We mogen pas echt zeuren als de communicatie naar de grote afnemers slecht is en de producten datzelfde niveau hebben. De communicatie naar klanten of potentiele klanten is dat vast niet, anders haal je die Fransen niet over en ook VW niet.

Dat Bosch mee wil doen in de gesprekken met Here is niet onbegrijpelijk, ze zitten in bijna elke auto met diverse zaken, je klanten voor het hoofd stoten / schofferen doe je niet. Wat wel vast staat dat ieder het gesprek aan gaat met zijn eigen agenda.

Voorlopig zijn de bedrijven rond HAD zich nog aan het oriënteren over wat het beste is. Dat doen ook zij middels r&d. testen - testen en nog eens testen, wat daar op volgt is vergelijken. Niemand wil op het verkeerde paard gokken. Als het met HAD mis gaat, dan gaat het goed mis voor de autobouwers cs. Voor het echter echt zover is ben ik al wel met pensioen, ik ben 54 en moet nog wel even.
[verwijderd]
5
quote:

275 GTB schreef op 15 april 2016 13:32:

Jammer Justin, weer op de man spelen en weer kleineren en voor lul zetten.
Henk?
En je belofte om niet meer te reageren op mij, ook loze beloftes dus van jou.

Jouw verklaring voor de lage koers al jaren hoor ik niet Justin, kop in het zand?
Trouwens, lees je het forum wel?
Bijna iedereen is het er nu wel mee eens dat Goddijn iets moet doen en niks deed in het verleden, betreffende de koers en promote voor zijn bedrijf.
Maar dat wil je niet horen en je reageert daar maar niet op, wel op mij steeds, erg vreemd.
Persoonlijke vete voor je?
Dus volgens jou heb ik er niks van begrepen?
Volgens mij heb jij er dan niks van begrepen, jarenlang het bedrijf ophemelen en kijk de koers, waardeloos.
Dus waarschijnlijk ben jij degene die het niet zo goed begrijpt.
Nee je zet jezelf voor lul. Koop een opblaas Harold en ga daar thuis de hele dag tegen zitten zeiken, in plaats van dit forum te vervuilen.
[verwijderd]
2
quote:

seren schreef op 15 april 2016 11:54:

De (mogelijke) redenen voor de huidige lage waardering:
1) geen vertrouwen van de financiele ouwe rotten in het TT management
2) oud zeer, door eerdere verliezen van jaren geleden
3) automotive is slechts een klein onderdeel van de omzet
4) bang voor concurrentie en marges

De lijst argumenten voor een hogere waardering is langer, en de grootste plus is dat, de tijd in het voordeel van TT tikt, het is bijna zeker dat de situatie in 2017 een stuk beter is dan in 2016.
1) oude rotten zonder visie. Barclays kijkt niet verder dan een kwartaaltje. Of de marge een procentje meer of minder is. Spreadsheet geneuzel. Automated driving vinden ze te ver weg dus niet relevant.

2) tragisch als je niet vooruit meer wil kijken.

3) maar bookings wel. 30%!

4) Meer angst als een concurrent met iets komt dan vertrouwen wanneer TT met iets (beters) komt.

Toevoeging: op dit forum althans he. Is dat representatief? Op dit forum vindt men dat IR zuigt en in de buitenwereld krijgen ze uit handen van de veb en jury grote beleggers een prijs voor beste IR van de AMX. Wie heeft er gelijk? Iex is soms ook een eigen werekelijkheid op zich.
hvasd2
0
Lol..

Misschien een mooi nieuw produkt voor TT… Een navigeerbare opblaaspop die een auto automatisch laat rijden !
flatliner
2
Beste IR, serieus?

Ik heb ze over de periode van een jaar zes keer gemaild met hele normale vragen op in mijn ogen relevante ontwikkelingen en hun visie daarop, en heb welgeteld eenmaal antwoord gehad: "Voor een toelichting op onze strategie verwijs ik je naar het jaarverslag". Tsja.. Het is echt alsof ze gewoon niet willen.

Ondertussen alweer op daylow, zucht..
[verwijderd]
3
quote:

JanK1 schreef op 15 april 2016 12:07:

[...]

..

Ik meen ook dat momenteel de meest aantrekkelijke aandelen in de bouwsector zitten en zo meldt BAM bijna elke dag een opdracht, vandaag zelfs twee.

Kan dit op het TT off-topic draadje of gewoon op het Bam draadje? Is wel duidelijk in welke aandelen je zit

Later we hier informatie delen over Tomtom
harrysnel
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 15 april 2016 13:45:

[...]
Stel ze voldoen aan jouw verzoek, en dat van vele anderen...
Hoe knapt hun balans of jaarrekening daarvan op?

Je vraagt gewoon om een voorschot. Als mede-eigenaar stem ik op dit moment tegen.
Ik bedoel tegen overdreven -Mobileye-achtige- PR.

Ben zeker geen voorstander om de "MobilEye aanpak" te hanteren bij TomTom. Bedrijf heeft ook ander karakter dan MobiEye in de zin dat TomTom al meer geworteld is in de bedrijfstak. Heeft al jarenlange relaties met klanten, is geen disrupter maar eerder een "oude bekende" voor de autobouwers. Bovendien communiceer je via persberichten met meerdere stakeholders. Aandeelhouder is daar maar 1 groep van. Dus ik begrijp de voorzichtigheid wel via het officiële perskanaal. Denk zelf dat een deel van de IR hier op het forum gedaan wordt. Door ons allemaal.

Eens dat het geen onmiddellijk effect heeft op de balans maar een beleefd antwoord is moeiteloos te geven in een mailwisseling met particulier. Goede relatie onderhouden is wel belangrijk op termijn. Het heeft wel effect op de balans mocht TT in de toekomst een beroep gaan doen op de kapitaalmarkt. Ze kunnen IPO voor Telematics doen, Maps een beursnotering geven, een JV opstarten met aantal partijen en dat via de beurs financieren....Relaties met beleggers zijn dan cruciaal. En als er minder aandelen geplaatst hoeven te worden om bedrag X op te halen zal dat de toekomstige WPA beïnvloeden onder de streep.

TomTom ziet dat zelf ook wel in gezien deze vacature:



Job Title

Investor Relations Officer

....

We are looking for the best and brightest minds in finance & investments to join our Investor Relations Team. Investor Relations is responsible for communication with the financial markets, making sure investors and analysts understand our company, our results and our strategies. Based on this information, analysts are able to estimate the value of the company and form an opinion on the share price of the company. This is important as equity is a source of capital for the company and a fair valuation allows us to optimise our cost of capital.

...

erecruit.tomtomgroup.com/psc/eRecruit...

Wellicht een idee om als forum op deze functie te solliciteren. We verrichten deze taak nu ook al en dan verdienen we nog wat aan de hobby zelfs bij dalende koers:).
[verwijderd]
3
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]

[verwijderd]
3

ik heb persoonlijk niets met dit soort ' oscar nominaties ' voor mij telt maar één prijs en dat is de prijs van het aandeel

verder is het simpel, aandeelhouder in TT is een keuze, als het je niet langer bevalt moet je ze laten gaan en dat hebben er heel wat gedaan de laatste maanden, daarom staan we aan 8,50 en niet langer aan 12,50

deze huidige korte rally lijkt nu gebaseerd op short indekking, die vinden het voor nu wellicht ook mooi geweest, om verse Longs naar het aandeel te krijgen hebben we meer nodig dan 'herhaal-adviezen'
we moeten of nieuwe analisten krijgen met een verse view, Exane of Goldman zouden dat best eens kunnen worden, maar eerst horen we nog van HG hoeveel nieuwe deals er gewonnen zijn, hoe Here desperaat is om nieuwe aandeelhouders te vinden, dat the evil eye uit Jeruzalem zich maar naar de Gaza moet begeven voor mapping en mepping daar kunnen ze wel wat camera security voor ongewenste objecten gebruiken

en Bosch , ben je gek die nemen helemaal geen belang in Here, het zijn de Duitsers die de pers omkopen.
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 15 april 2016 14:12:

[...]

1) oude rotten zonder visie. Barclays kijkt niet verder dan een kwartaaltje. Of de marge een procentje meer of minder is. Spreadsheet geneuzel. Automated driving vinden ze te ver weg dus niet relevant.

2) tragisch als je niet vooruit meer wil kijken.

3) maar bookings wel. 30%!

4) Meer angst als een concurrent met iets komt dan vertrouwen wanneer TT met iets (beters) komt.

Toevoeging: op dit forum althans he. Is dat representatief? Op dit forum vindt men dat IR zuigt en in de buitenwereld krijgen ze uit handen van de veb en jury grote beleggers een prijs voor beste IR van de AMX. Wie heeft er gelijk? Iex is soms ook een eigen werekelijkheid op zich.
Spelfouten en woede, en je gaat in termen als 'men op dit forum' spreken.
Iets waar je fel tegen mij op was.
En je hebt het over opblaaspoppen.....
Gaat het wel goed met je Justin, moet ik me zorgen maken om je?
Neem even een pauze, heb je denk ik even nodig.
[verwijderd]
0
quote:

Happy Chappy schreef op 15 april 2016 14:37:

verder is het simpel, aandeelhouder in TT is een keuze, als het je niet langer bevalt moet je ze laten gaan en dat hebben er heel wat gedaan de laatste maanden, daarom staan we aan 8,50 en niet langer aan 12,50

De enige juiste conclusie en jouw nuchterheid is heel wat duidelijker dan het gepump iemand die de werkelijkheid ook niet onder ogen ziet. Ik ben ooit gewaarschuwd niet verliefd te worden op een aandeel en heb daarvan geleerd maar hier maakt liefde kennelijk stekel blind mag je alleen maar positief zijn over het aandeel en bedrijf.

En als het toch "werk"is geldt altijd

"Wiens brood men eet, wiens taal men spreekt "
[verwijderd]
2

Justin
oprecht advies:

laat je niet door de meest nutteloze posters van dit forum uit de tent lokken en reageer aub alleen op de (zowel positieve als negatieve) inhoudelijke posters. Ik waardeer je inhoudelijke bijdrages en feiten kennis (laat die "onderbuik" maar aan anderen over)

Sommigen hebben nu eenmaal als doel om mensen hier weg te krijgen (is het niet vanuit hun frustratie dat ze op het verkeerde moment zijn ingestapt/gedwongen zijn om uit te stappen, dan wel via een modbreak)
[verwijderd]
6
quote:

275 GTB schreef op 15 april 2016 14:43:

[...]
Spelfouten en woede, en je gaat in termen als 'men op dit forum' spreken.
Iets waar je fel tegen mij op was.
En je hebt het over opblaaspoppen.....
Gaat het wel goed met je Justin, moet ik me zorgen maken om je?
Neem even een pauze, heb je denk ik even nodig.
Zou fijn zijn wanneer jij "even" pauze neemt. Dan hebben we strak misschien weer een leesbaar forum.
4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront