TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom April 2016

4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
Grey01
0
quote:

*Justin* schreef op 22 april 2016 16:49:

Verslag AVA TomTom
tomtomiex.wordpress.com

Combinatie van AVA en gesprekjes daarna.

Dank voor dit verslag *Justin*. Voor mij wordt meer duidelijk over Here en wat voor buitenkansje dit voor TomTom is als enig overgebleven zelfstandige betekent. De overname van Here door het trio berust op een vergissing m.i. Jouw indicatie van 0,30 WPA 2016, wat voor een koers hoort daar volgens jou bij?
[verwijderd]
0
AB Justin voor het mooie verslag. Ook dank aan alle vragenstellers, zij hebben het gebrek aan langere termijn verwachtingen bij T2 goed overgebracht vandaag.

Denk dat de RvC via de CFO meer vinger aan de pols moet gaan houden de komende jaren om succesvoller te worden. De financiële lijn moet sterker worden betrokken bij investeringbesissingen. Best lastig als de indieners van investeringsvoorstellen vaak grootaandeelhouder zijn, maar wel een hele belangrijke rol om te vervullen. Daarom is het uitspreken van meerjarige financiële doelstellingen/verwachtingen zo belangrijk. Anders heeft de CFO weinig munitie om tegen uitgeven van alle beschikbare cashflow in te gaan.
[verwijderd]
0
quote:

Natte krant schreef op 22 april 2016 17:18:

Eind goed al goed.

Justin dank voor de samenvatting.

Een paar observaties van mijn kant.

Wakkie geeft aan: Nu investeren om de finale te halen. Maar gaat TT de finale wel halen. Er zijn nog genoeg voorronden en 1/8, kwart en halve finales. Gaat TT dat wel redden? Barcelona speelt ook het mooiste voetbal....

Een automotive deal in de VS. Goddijn heeft dit ook gezegd vanochtend (Noord Amerika - vrij specifiek ook nog).

Het belangrijkst lijkt me dat TomTom wordt 'gezien' als Barcelona, zodat velen zullen speculeren op de mogelijke winstkansen in de champions league. Als je over 2 jaar signalen krijgt dat het toch lastig wordt om die leidende positie te hebben in onder andere HD maps (wat ik niet verwacht) dan kun je altijd nog uitstappen. Er zullen down the road voldoende signalen zijn. Tot nu toe zijn dit positieve signalen.

TProfit
0
quote:

Riet van Milt schreef op 22 april 2016 17:06:

De 8 (!) staat weer op de borden en de speculaties over deals, de voorsprong van TT en de neergang van Here barsten meteen los. Here heeft wel het dubbele opgeleverd van wat TT nu waard is.

Soms vraag ik me af of TT een verslaving is dan wel een chronische ziekte.Vier dagen geleden stonden we een euro hoger en het enige vermeldenswaardige feit daarna is een matte nietszeggende AvA waarin we om 2-3 jaar extra geduld worden gevraagd en waar TTI zich niet eens heeft laten zien terwijl ze 18 op de borden willen.
Verslaving Riet, ik zit er al 8 jaar in met ups and downs.Iedere keer weer hoop, desondanks geen teleurstellend resultaat en nog steeds de nieuwste tt in de auto.

Stel me alleen de vraag heeft niemand gevraagd recht op our Harry G. af, wat de oorzaak is van de koersdaling. ?
harrysnel
0
Dank iedereen voor het plaatsen van de info vanaf AVA en de naborrel.

Als ik alles zo lees dan denk ik koers van minimaal E20. Nu al. Dat de koers daar nog niet staat is een cadeautje en gevolg van een waardering die gebaseerd is op huidige business. Niet op de kansen in automotive die zelfs deels al verzilverd zijn middels het orderboek. Dus enorme potentie met een beperkt risico. Als de zelfrijdende auto niet haalbaar blijkt dan zit ik liever met HAD Maps, waar je ouderwets ook mee kunt navigeren, dan met een hoop overbodige sensoren.

Het zelfstandige scenario werd aanvankelijk ook goed opgepikt door beleggers. Zeker omdat ABN begon te kijken naar het doorkomen van orderboek in cijfers en begon te rekenen op langere termijn (2020).. Meerdere analisten waren daartoe bereid. Ik geloof dat E20 in jaar of 2 gehaald kan worden in een zelfstandig scenario.

Dat de focus weer op de huidige business is komen te liggen door gedoe rond deelnemingen in Here, MobilEye op de CES en ook de teleurstellende WPA 2016 outlook heeft m.i. tot koersdaling geleid. Na de cijfers met melding van momentum in order intake + verslagen vanaf AVA ben ik voor mezelf gerustgesteld dat ik positie kan aanhouden. Desnoods 2 jaar.

Denk nu ook dat TT het wel prettig vindt om over pnd's te babbelen als er achter de schermen strategische activiteiten ontplooid worden.

Edit: ik zie als gevaar nog steeds een exit met bijbehorende manipulatiespelletjes. Het koersverloop deze week komt op mij volkomen onlogisch over.
[verwijderd]
0
quote:

Grey01 schreef op 22 april 2016 17:34:

[...]

Dank voor dit verslag *Justin*. Voor mij wordt meer duidelijk over Here en wat voor buitenkansje dit voor TomTom is als enig overgebleven zelfstandige betekent. De overname van Here door het trio berust op een vergissing m.i. Jouw indicatie van 0,30 WPA 2016, wat voor een koers hoort daar volgens jou bij?

1

quote:
*Justin* schreef op 22 apr 2016 om 14:30:

@hik. Geen transitiejaar. Transitie is afgerond.
Is tijdens ava ook nog eens bevestigd.

Na de transitie zouden de kosten dalen ivm het verdwijnen van het oude platform. Dat gaat nu pas vanaf volgend jaar gebeuren. Als het geen transitiejaar is, dan is 2016 minstens nog een jaar van forse extra kosten.

Er wordt in 2016 zelfs zo'n slordige 50 miljoen extra uitgegeven. Bovenop de al zeer forse extra ontwikkelingskosten van de afgelopen jaren (4 jaar ontwikkeling van het real-time platform door 500 engineers a minimaal 50 miljoen per jaar))

Door het niet activeren en direct afboeken van de meeste van die 50 miljoen aan extra kosten missen we alleen al ruwweg zo'n 40 cent aan WPA. Die is voor 2016 nu 0,23 ipv 0,63.

Tel daar geschat 0,05 aan op voor de extra kosten om het oude platform in de lucht te houden en 0,40 aan de al jaren lopende extra ontwikkelingskosten voor o.a. het real-time platform en je komt op een reële WPA 2016 van 1,08 euro.

De CFO kan dit allemaal op de cent nauwkeurig uitleggen, maar doet dat bewust niet.

Of TomTom nou kapitaliseert of niet, en wat hier de reden ook voor mag zijn, de waardeopbouw is er toch !
[verwijderd]
0
*Justin*

Na de vergadering had jij volgens mij nog wat gehoord?

(of heb ik dit verkeerd begrepen?)

MvG
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 22 april 2016 17:37:

AB Justin voor het mooie verslag. Ook dank aan alle vragenstellers, zij hebben het gebrek aan langere termijn verwachtingen goed overgebracht vandaag.

Denk dat de RvC via de CFO meer vinger aan de pols moet gaan houden de komende jaren. De financiële lijn moet sterker worden betrokken bij investeringbesissingen. Best lastig als de indieners van investeringsvoorstellen vaak grootaandeelhouder zijn, maar wel een hele belangrijke rol om te vervullen. Daarom is het uitspreken van meerjarige financiële doelstellingen/verwachtingen zo belangrijk. Anders heeft de CFO weinig munitie om tegen uitgeven van alle beschikbare cashflow in te gaan.
Ik ben volledig eens dat er meer langjarige doelstellingen genoemd moeten worden. De CEO van Unilever zei bij aantreden zelfs: ik wil omzet op lange termijn verdubbelen door elk jaar 7% te groeien en de global ecologische footprint beperken. Dat is niet geheel gelukt, maar toch komt de CEO ermee weg, omdat daarmee een 'growth mindset' werd gecreëerd en wel flinke groei. Je kunt altijd doelen bijstellen. Een 3 jaar outlook hoeft voor mij niet, maar meerjarige doelen wel.

Ik denk niet dat er per se sterker op financiën gestuurd moet worden. Ik denk zelfs dat TomTom voor zichzelf heeft bepaald: ok we maken ongeveer 50 miljoen omzetgroei (in een conservatief scenario) hoeveel daarvan gaan we gebruiken om te investeren in de end game. Dan wordt er vervolgens gekozen voor 20 miljoen investeringen, zodat de winst nog net wat groeit.

Dan heb je a) maximale investeringen binnen de ruimte die je hebt b) ondanks dat beleggers klagen over een EPS miss, kan TT nog steeds zeggen dat de winst met 10% groeit en c) doordat de winst groeit en de investeringen toenemen straal je naar klanten maximale soliditeit uit. Minder investeren ten gunste van korte termijn winst zal niet in goede aarde vallen bij klanten. En meer investeren dan er binnenkomt ook niet. Er is dus een gulden middenweg gekozen.

[verwijderd]
0
elke jaar vooruitschuiven is ook strategie
ik trap er niet meer in
vanaf 2012 is het elke x volgend jaar
nu dus 2017
maar wie kan voorspellen wat er in die tussentijd gebeurd en met name wat voor ontwikkelingen er zijn op technisch gebied
het is allemaal onder het mom van als dit als dat
ik geloof er niet zo in des al niettemin zit ik er wel in met 4100 stuks
sta wel weer op verlies
wil tot 5000 volmaken
Kuiken
7
Nog even een verslag van de AVA aan de hand van vooral citaten. Ik moest snel weg, dus loop wat achter de fanfare aan. 66,2% van de aandelen waren vertegenwoordigd. "Consumer heeft stand gehouden in een krimpende markt, met een zeer bescheiden daling. Sportomzet 79 miljoen Euro. Afgelopen jaar 600.000 horloges verkocht. We zijn van plan dit jaar nieuwe producten naar de markt te brengen. Order- intake automatie nieuw record >300 miljoen. We beginnen ook in Noord Amerika contracten te winnen .Onze overeenkomst met Apple is verlengd, met Uber erbij betekent dat, dat het vertrouwen van deze wereldbedrijven onze positie van business to business versterkt. .Telematic 605.000 voertuigen onder beheer : leidend ,sterk groeiend en de meest winstgevende tak.Technologisch zijn er een aantal belangrijke doorbraken. Op de gebieden van automatic driving, met data uit al of niet sensoren, kunnen we onze producten vrij eenvoudig aanpassen en dat geeft ons een belangrijk concurrentievoordeel. We positioneren ons als leidende compagny op het gebied van automatic driving en kunnen met onze mogelijkheden beter concurreren met smartphones. We zien zelf ook wel dat het met de winstgevendheid niet hard gaat .Dat thema is voor ons een dilemma. We zien grote groeikansen aan de ene kant en sterke bewijzen dat we de goeie beslissingen nemen,maar het duurt lang voordat het geld binnenkomt.Het probleem is : we hebben grote fixed kosten ivm het verbeteren van de kaart, we werken eraan om dat meer en meer te automatiseren, die trends zijn positief en zullen gaan leiden tot het verbeteren van het bedrijfsresultaat. We moeten werken aan omzetgroei, het blijft een verhaal van schaalgrootte en dat moet met een product dat toekomstbestendig en veilig is. Samengevat: we hebben veel voor elkaar gekregen, maar weinig verdiend." Capital marktday/volvo/dividend/opsplitsen bedrijf (nee dus), zie andere bijdrages. Teneur: we spelen in de Champions-leage en maken ons op voor de finale.
[verwijderd]
0
quote:

Y schreef op 22 april 2016 17:40:

[...]

Na de transitie zouden de kosten dalen ivm het verdwijnen van het oude platform. Dat gaat nu pas vanaf volgend jaar gebeuren. Als het geen transitiejaar is, dan is 2016 minstens nog een jaar van forse extra kosten.

Er wordt in 2016 zelfs zo'n slordige 50 miljoen extra uitgegeven. Bovenop de al zeer forse extra ontwikkelingskosten van de afgelopen jaren (4 jaar ontwikkeling van het real-time platform door 500 engineers a minimaal 50 miljoen per jaar))

Door het niet activeren en direct afboeken van de meeste van die 50 miljoen aan extra kosten missen we alleen al ruwweg zo'n 40 cent aan WPA. Die is voor 2016 nu 0,23 ipv 0,63.

Tel daar geschat 0,05 aan op voor de extra kosten om het oude platform in de lucht te houden en 0,40 aan de al jaren lopende extra ontwikkelingskosten voor o.a. het real-time platform en je komt op een reële WPA 2016 van 1,08 euro.

De CFO kan dit allemaal op de cent nauwkeurig uitleggen, maar doet dat bewust niet.

Of TomTom nou kapitaliseert of niet, en wat hier de reden ook voor mag zijn, de waardeopbouw is er toch !
Ik denk dat je de uitgaven aan het platform vooral moet zien in de CAPEX. Alles wat in CAPEX zit is denk ik voor highly automated driving. Road DNA, de HD map en verdere kunstmatige intelligentie in het platform.

De OPEX groei heeft met andere dingen te maken.

- Vorig kwartaal zag je flinke marketingkosten groei. Staat dus los van real-time maps platform. Aangezien ik geen campagne heb gezien, is dit denk ik een vooruitbetaling voor een campagne en eventuele productlanceringen in Q2. Voor sport is het voorjaar het beste moment van lanceren.

- Er zijn extra operationele uitgaven om de grote order instroom en RFC/RFQ's bij automotive aan te kunnen. Staat dus ook los van het platform.

Inderdaad is het zo dat dit opex groei niet gedempt wordt doordat het platform al zorgt voor minder mensenhanden. Dat is vanaf 2017.

[verwijderd]
1
quote:

Kuiken schreef op 22 april 2016 17:53:

Nog even een verslag van de AVA aan de hand van vooral citaten. Ik moest snel weg, dus loop wat achter de fanfare aan. 66,2% van de aandelen waren vertegenwoordigd. "Consumer heeft stand gehouden in een krimpende markt, met een zeer bescheiden daling. Sportomzet 79 miljoen Euro. Afgelopen jaar 600.000 horloges verkocht. We zijn van plan dit jaar nieuwe producten naar de markt te brengen. Order- intake automatie nieuw record >300 miljoen. We beginnen ook in Noord Amerika contracten te winnen .Onze overeenkomst met Apple is verlengd, met Uber erbij betekent dat, dat het vertrouwen van deze wereldbedrijven onze positie van business to business versterkt. .Telematic 605.000 voertuigen onder beheer : leidend ,sterk groeiend en de meest winstgevende tak.Technologisch zijn er een aantal belangrijke doorbraken. Op de gebieden van automatic driving, met data uit al of niet sensoren, kunnen we onze producten vrij eenvoudig aanpassen en dat geeft ons een belangrijk concurrentievoordeel. We positioneren ons als leidende compagny op het gebied van automatic driving en kunnen met onze mogelijkheden beter concurreren met smartphones. We zien zelf ook wel dat het met de winstgevendheid niet hard gaat .Dat thema is voor ons een dilemma. We zien grote groeikansen aan de ene kant en sterke bewijzen dat we de goeie beslissingen nemen,maar het duurt lang voordat het geld binnenkomt.Het probleem is : we hebben grote fixed kosten ivm het verbeteren van de kaart, we werken eraan om dat meer en meer te automatiseren, die trends zijn positief en zullen gaan leiden tot het verbeteren van het bedrijfsresultaat. We moeten werken aan omzetgroei, het blijft een verhaal van schaalgrootte en dat moet met een product dat toekomstbestendig en veilig is. Samengevat: we hebben veel voor elkaar gekregen, maar weinig verdiend." Capital marktday/volvo/dividend/opsplitsen bedrijf (nee dus), zie andere bijdrages. Teneur: we spelen in de Champions-leage en maken ons op voor de finale.
Aan het onderstreepte voegde hij toe.

Onze vaste kosten zijn hoog en worden gedekt met de huidige contracten. Elk nieuw contract dat we sluiten, daarvan stroomt de omzet vrijwel volledig door naar de bottom line winstgevendheid van het bedrijf.

Daar gaat het om. De kosten zijn niet het probleem, die kunnen natuurlijk lager. Het is alleen zo dat indien de schaalgrootte echt groter wordt (zoals boekingen in automotive bewijzen) dat 200 miljoen meer omzet direct betekent dat er 150 miljoen naar de bottom line doorstroomt.

Dat betekent dus: 20% omzetgroei staat gelijk aan 300% winstgroei. Dat is de 'leverage' (hefboom)
tatje
0
quote:

Y schreef op 22 april 2016 17:40:

[...]


1

quote:
*Justin* schreef op 22 apr 2016 om 14:30:

@hik. Geen transitiejaar. Transitie is afgerond.
Is tijdens ava ook nog eens bevestigd.

Na de transitie zouden de kosten dalen ivm het verdwijnen van het oude platform. Dat gaat nu pas vanaf volgend jaar gebeuren. Als het geen transitiejaar is, dan is 2016 minstens nog een jaar van forse extra kosten.

Er wordt in 2016 zelfs zo'n slordige 50 miljoen extra uitgegeven. Bovenop de al zeer forse extra ontwikkelingskosten van de afgelopen jaren (4 jaar ontwikkeling van het real-time platform door 500 engineers a minimaal 50 miljoen per jaar))

Door het niet activeren en direct afboeken van de meeste van die 50 miljoen aan extra kosten missen we alleen al ruwweg zo'n 40 cent aan WPA. Die is voor 2016 nu 0,23 ipv 0,63.

Tel daar geschat 0,05 aan op voor de extra kosten om het oude platform in de lucht te houden en 0,40 aan de al jaren lopende extra ontwikkelingskosten voor o.a. het real-time platform en je komt op een reële WPA 2016 van 1,08 euro.

De CFO kan dit allemaal op de cent nauwkeurig uitleggen, maar doet dat bewust niet.

Of TomTom nou kapitaliseert of niet, en wat hier de reden ook voor mag zijn, de waardeopbouw is er toch !
Ik heb ook wel van die berekeningen gemaakt, als je zou Kapitaliseren, activeren.

1,08 euro welke koers zou jij daar opplakken.
Dokus
2
Iedereen die op de AVA was en hier post! Ontzettend bedankt. Heb in de slotfase mijn positie uitgebreid naar 30k!
Kon helaas zelf niet, lig met mijn boot voir de franse kust

Heb er veel vertrouwen in.
[verwijderd]
3
De korte versie voor degenen die de longread niet willen lezen

Paar dingen offline gehoord op ava,

- Ford moet helemaal niks hebben van het consortium van drie concurrerende duitse fabrikanten. Wil daar nix mee te maken hebben.

- Microsoft is prospect of misschien ook wel info uitwisseling rond here en deelnemingen

- TT staat niet onwelwillend tegenover andersoortige partnerships, deelnemingen, gezamenlijke productontwikkelingen. Zien daar ook kansen toe, is onderdeel strategische agenda.

- Tomtom doet geen wait and see rond here (letterlijk: we zitten niet achter computer om op internet te lezen wat here van plan is) maar zoekt partners actief op om hen te peilen en samenwerkingen aan te bieden.

- RvC voorzitter had het meerdere keren over de 'endgame' een aantal jaren in de toekomst. Hoe tt zich positioneren kan ik de endgame rond (semi) autonomous driving. Winstgevendheid op 23, 33 of 43 cent lijkt daar wat ondergeschikt aan, al is dat niet expliciet zo uitgesproken.

- mapping kosten voor hd maps werden niet hoog genoemd, is vooral softwarematig hoe die zich updaten. De challenge is vooral technologische complexiteit, niet het financiele aspect. Dus geen partners nodig of afscheiding telematics om dat aspect te kunnen betalen.

- leverage: massa is kassa. Hoge vaste kosten, elke nieuwe klant stroomt direct door naar de bottom line

- ze verwachten 2016 als jaar van grote doorbraak telematics binnen automotive segment. Als marktleider europa veel credibility om telematics naar consumenten auto te brengen.

- totale adressable market automotive: geen antwoord op gekomen. Wel dat take rates groeien en dat marktaandeel groeit. Maar doordat TT ook in software en telematics in automotive wil en niet alleen de huidige componenten, wordt ook de omschrijving van "de markt" breder. Klonk mij wel alsof er nog veel meer mogelijk is dan die 300 miljoen aan orders van vorig jaar.

- corinne vigreux: dit jaar meer nieuwe consumer producten dan vorig jaar..
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 22 april 2016 18:01:

[...]

Aan het onderstreepte voegde hij toe.

Onze vaste kosten zijn hoog en worden gedekt met de huidige contracten. Elk nieuw contract dat we sluiten, daarvan stroomt de omzet vrijwel volledig door naar de bottom line winstgevendheid van het bedrijf.

Daar gaat het om. De kosten zijn niet het probleem, die kunnen natuurlijk lager. Het is alleen zo dat indien de schaalgrootte echt groter wordt (zoals boekingen in automotive bewijzen) dat 200 miljoen meer omzet direct betekent dat er 150 miljoen naar de bottom line doorstroomt.

Dat betekent dus: 20% omzetgroei staat gelijk aan 300% winstgroei. Dat is de 'leverage' (hefboom)
Juist! En voor deze 'schatkamer' moet de CFO dus staan met in zijn hand de uitdagende meerjarige doelstellingen.... En dan steeds toetsen of een nieuw investeringsvoorstel niet interfereert met deze doelstellingen. #supporttaco
chris123
0
quote:

*Justin* schreef op 22 april 2016 18:04:

De korte versie voor degenen die de longread niet willen lezen

Paar dingen offline gehoord op ava,

- Ford moet helemaal niks hebben van het consortium van drie concurrerende duitse fabrikanten. Wil daar nix mee te maken hebben.

- Microsoft is prospect of misschien ook wel info uitwisseling rond here en deelnemingen

- TT staat niet onwelwillend tegenover andersoortige partnerships, deelnemingen, gezamenlijke productontwikkelingen. Zien daar ook kansen toe, is onderdeel strategische agenda.

- Tomtom doet geen wait and see rond here (letterlijk: we zitten niet achter computer om op internet te lezen wat here van plan is) maar zoekt partners actief op om hen te peilen en samenwerkingen aan te bieden.

- RvC voorzitter had het meerdere keren over de 'endgame' een aantal jaren in de toekomst. Hoe tt zich positioneren kan ik de endgame rond (semi) autonomous driving. Winstgevendheid op 23, 33 of 43 cent lijkt daar wat ondergeschikt aan, al is dat niet expliciet zo uitgesproken.

- mapping kosten voor hd maps werden niet hoog genoemd, is vooral softwarematig hoe die zich updaten. De challenge is vooral technologische complexiteit, niet het financiele aspect. Dus geen partners nodig of afscheiding telematics om dat aspect te kunnen betalen.

- leverage: massa is kassa. Hoge vaste kosten, elke nieuwe klant stroomt direct door naar de bottom line

- ze verwachten 2016 als jaar van grote doorbraak telematics binnen automotive segment. Als marktleider europa veel credibility om telematics naar consumenten auto te brengen.

- totale adressable market automotive: geen antwoord op gekomen. Wel dat take rates groeien en dat marktaandeel groeit. Maar doordat TT ook in software en telematics in automotive wil en niet alleen de huidige componenten, wordt ook de omschrijving van "de markt" breder. Klonk mij wel alsof er nog veel meer mogelijk is dan die 300 miljoen aan orders van vorig jaar.

- corinne vigreux: dit jaar meer nieuwe consumer producten dan vorig jaar..
AB Justin. Bedankt voor je info.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 22 april 2016 16:49:

Verslag AVA TomTom
tomtomiex.wordpress.com

Combinatie van AVA en gesprekjes daarna.

Vind de LongRead wel even een herhaling waard ;-)
[verwijderd]
3
quote:

Dokus_ schreef op 22 april 2016 18:02:

Iedereen die op de AVA was en hier post! Ontzettend bedankt. Heb in de slotfase mijn positie uitgebreid naar 30k!
Kon helaas zelf niet, lig met mijn boot voir de franse kust

Heb er veel vertrouwen in.
Ik heb ook maar 100k bij laten kopen om op het mooie ronde aantal van 500.000 stuks te komen. Gelukkig kon mijn broker het voor me doen want zelf zat ik in mijn privé-jet op weg naar Honolulu.

Leve de aantallen!
[verwijderd]
0
quote:

Riet van Milt schreef op 22 april 2016 18:18:

[...]

Ik heb ook maar 100k bij laten kopen om op het mooie ronde aantal van 500.000 stuks te komen. Gelukkig kon mijn broker het voor me doen want zelf zat ik in mijn privé-jet op weg naar Honolulu.

Leve de aantallen!
Wel groot aandeelhouders hier. Ik ben al blij met mijn Mercedes naar Oostenrijk.
4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront