TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 ... 253 254 255 256 257 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

VanillaSky schreef op 13 juli 2016 10:15:

[...]

Ik vraag me echt af wie er druk kan leggen op HG, zijn controleren het leeuwendeel van de aandelen (ik denk minimaal 60%). Niemand kan ze iets maken of uitroken. We hebben een aantal maanden geleden die brief gezien van Kumar, het heeft invloed van 1 dag een plusje op de borden en ze leggen het naast hun neer - niemand praat er meer over, zij ook niet.

Wil hiermee niet zeggen dat er geen strategische move komt maar ik denk HG en co. bepalen en niemand kan hen dwingen.

Precies. Er gaat 0,0 veranderen volgende week. HG hakkelt wat. Tietulaar zucht en vice versa. Wakkie mompelt nog wat over endgame vanaf een tropisch eiland.
De koers krijgt een duwtje naar beneden of naar boven en we gaan hier verder met whisfull thinking en het bedenken van allerlei scenario's, waarvan de een nog mooier gaan uitpakken voor de "aandeelhoudertjes" dan anderen. En dan maar weer wachten op Parijs of een of andere beurs.
Ik houd m'n hart al weer vast voor Vegas. Die stofzuigerbeurs waar mobieleye de show weer gaat stelen in ceasars palace.

Ik probeer me een familie MKB bedrijf voor te stellen. De neven en nichten zijn al gebrouilleerd over het feit dat Oompie en co de waarde bedrijf nicht te gelde wil maken. De omzet is best aardig maar de winst is k met peren. Ja Oom en z'n broers investeren elke € in de zaak. Zo staat er later voor de volgende generatie een prachtbedrijf. Maar dat willen die neefkes en nichtkes niet. Die willen NU kesshen. Een draai om de oren kunnen ze krijgen.

JanssenB
2
TT heeft me iig veilloos naar Zuid Frankrijk geloosd.
Waarbij Traffic me ook een aantal keren heeft geholpen.
Het is een mooi produkt, los van de end game en HAD.

[verwijderd]
0


Hoi Wies,

Jij, Harry, ik en ongetwijfeld meerdere kleine aandeelhouders hebben TomTom laten weten dat wij ons niet kunnen onttrekken aan het feit dat wij het vermoeden krijgen dat zij het bedrijf van de beurs willen halen.

Jij hebt het vaak over de brief van Kumar van TTI, ik heb tijdens de AVA gevraagd waarom we daar niets meer over horen, het antwoord was kort en vervolgens leek het boek dichtgeslagen na veel tamtam in de media.

Is het nooit in jouw gedachten opgekomen om zelf contact op te nemen met de mensen van TTI, om van hun een antwoord te krijgen over de gang van zaken? Vervolgens contact te zoeken met de investeringsmaatschappij van JdM en JdM zelf om je standpunt uit een te zetten. Jij en je vrienden leggen meer gewicht in de schaal dan de gemiddelde aandeelhouder op het forum met aandelen tussen de 1.000.00 en de 10.000.00 stuks waarvan er ongetwijfeld mensen zijn die het eens zijn met de druk die opgevoerd wordt ten aanzien van Harold Goddijn.

De tijd dat mensen dachten, geef ze de tijd, die lijkt voorbij ingegeven door de angst dat we met een zelfde debacle komen te zitten als in de Google tijd waarin je geld als sneeuw voor de zon verdween.

groet,

Tini
[verwijderd]
0
@harrysnel

Dikke AB! TomTom moet openheid van zaken gaan geven en niet langer verstoppertje spelen!
(ik vertrouw die Wakkie voor geen meter met zijn endgame; de beschermingsstichting heeft hij alvast op zogenaamde afstand geplaatst zodat die bij een mogelijke smerige delisting een zogenaamd onafhankelijke bank (dirty) een fairness opinion kan laten regelen)

Overigens wordt fase 3 ook al redelijk helder hoor:

-De hoogwaardige basis-Map wordt real-time en daar bovenop krijg je extra layers (oa HD-layer voor veilige ADAS/HAD(-autopilot) en later ook point-cloud positioneringslayer die primair onafhankelijk is van de mobiele dataverbinding voor de zelfrijdende auto). Deze layers hebben de hoogst mogelijke kwaliteit ivm aansprakelijkheid autofabrikant en worden ook continue verrijkt door de sensordata uit de auto.

-Take-rate gaat van nu 28% naar 100% (zie bijv. Volvo).

-Jaarabonnementen op de real-time services (maps, traffic, parking etc.en straks ook telematics)

-Goddijn verwacht groei naar 50% marktaandeel Automotive in 2020 (nu 20% en die markt gaat ook nog zo'n 4x over de kop; groeit naar een miljardenmarkt)

-per jaar komen er straks zo'n 100 miljoen connected-cars bij; muv van China praat je bij 20% marktaandeel over zo'n 12 miljoen jaarabonnementen erbij; bij 50% marktaandeel stapel je er jaarlijks een dikke 30 miljoen bij (minimaal jaarabonnement door expert Justin geschat op 2x 10 euro per auto per jaar; zelf zie ik een ontwikkeling naar meer real-time services en hogere abonnementsprijzen per auto).
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 13 juli 2016 12:09:

@hik @potpourri

Wat denken jullie van de vernietigende post omtrent de mutatie in het aandelenbezit van RvB leden en begeleidende bank van Mobileye
Wat mij betreft een non-issue. Voor de koers heeft het ook geen gevolgen. Over dit soort dingen is direct na de IPO ook al druk gespeculeerd. O.a. door Citron. Typische verdachtmakerijen vanuit de shortkant.
Ik kijk toch meer vanuit de kansen die er zijn voor Mobileye om op de manier zoals ze nu te werk gaan voet aan de grond te krijgen. Vorig jaar rond deze tijd stond MBLY op $61. Februari dit jaar weer op $24. Het is dus ook zeer volatiel en shorters spelen hier handig op in.
[verwijderd]
0
quote:

Misschien schreef op 13 juli 2016 12:15:

Hoi Wies,

Jij, Harry, ik en ongetwijfeld meerdere kleine aandeelhouders hebben TomTom laten weten dat wij ons niet kunnen onttrekken aan het feit dat wij het vermoeden krijgen dat zij het bedrijf van de beurs willen halen.

Jij hebt het vaak over de brief van Kumar van TTI, ik heb tijdens de AVA gevraagd waarom we daar niets meer over horen, het antwoord was kort en vervolgens leek het boek dichtgeslagen na veel tamtam in de media.

Is het nooit in jouw gedachten opgekomen om zelf contact op te nemen met de mensen van TTI, om van hun een antwoord te krijgen over de gang van zaken? Vervolgens contact te zoeken met de investeringsmaatschappij van JdM en JdM zelf om je standpunt uit een te zetten. Jij en je vrienden leggen meer gewicht in de schaal dan de gemiddelde aandeelhouder op het forum met aandelen tussen de 1.000.00 en de 10.000.00 stuks waarvan er ongetwijfeld mensen zijn die het eens zijn met de druk die opgevoerd wordt ten aanzien van Harold Goddijn.

De tijd dat mensen dachten, geef ze de tijd, die lijkt voorbij ingegeven door de angst dat we met een zelfde debacle komen te zitten als in de Google tijd waarin je geld als sneeuw voor de zon verdween.

groet,

Tini
Waarom niet een vereniging oprichten die namens meerderen kan spreken; de VET (Vereniging Effectenbezitters TomTom) en dan eens bellen met TTI. Who is calling? The FED? How can we help you?
Eddy the Eagle
0
quote:

Natte krant schreef op 13 juli 2016 12:12:

[...]
Precies. Er gaat 0,0 veranderen volgende week. HG hakkelt wat. Tietulaar zucht en vice versa. Wakkie mompelt nog wat over endgame vanaf een tropisch eiland.
De koers krijgt een duwtje naar beneden of naar boven en we gaan hier verder met whisfull thinking en het bedenken van allerlei scenario's, waarvan de een nog mooier gaan uitpakken voor de "aandeelhoudertjes" dan anderen. En dan maar weer wachten op Parijs of een of andere beurs.
Ik houd m'n hart al weer vast voor Vegas. Die stofzuigerbeurs waar mobieleye de show weer gaat stelen in ceasars palace.

Ik probeer me een familie MKB bedrijf voor te stellen. De neven en nichten zijn al gebrouilleerd over het feit dat Oompie en co de waarde bedrijf nicht te gelde wil maken. De omzet is best aardig maar de winst is k met peren. Ja Oom en z'n broers investeren elke € in de zaak. Zo staat er later voor de volgende generatie een prachtbedrijf. Maar dat willen die neefkes en nichtkes niet. Die willen NU kesshen. Een draai om de oren kunnen ze krijgen.

Verhaaltje is voor iedereen anders. Ik zit er sinds 2 weken in voor 6,75. Wat mij betreft halen ze het volgende week van de beurs voor een tientje, dan teken ik bij het kruisje...
siepels
0
quote:

Chiddix schreef op 13 juli 2016 11:12:

[...]

In het artikel over het samenwerkingsverband worden ook andere namen genoemd, die zich bezighouden met de selfdriving car. NVIDIA(DGX1/Drive PX2) en NXP Semiconductors NV(Bluebox). Zijn weer concurrenten van het gesloten samenwerkingsverband van BMW/Intel/Mobileye.
Concurrenten die men noodgedwongen nodig heeft bij dit proces.
Kuiken
0
Ik verwacht geen grootse veranderingen bij tweede kwartaal-cijfers. Een vriend van mij heeft net een nieuwe Peugeot 308 gekocht, met nog steeds de ouwe meuk aan navigatie. Eerst moet bij PSA de voorraad de deur uit worden gewekt. Mocht TT de aandeelhoudersvergadering serieus nemen, dan is er wel een aankondiging van een investers-day te verwachten. Dat is een beslissing die binnen drie maanden met gemak te nemen is.
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 13 juli 2016 12:09:

@hik @potpourri

Wat denken jullie van de vernietigende post omtrent de mutatie in het aandelenbezit van RvB leden en begeleidende bank van Mobileye
ben zelf partner ( één vd velen ) geweest in een privé company dat naar de beurs ging , de FTSE
ook wij hadden oa Goldman als begeleidende bank, het is vrij normaal dat die daarna hun belang afbouwen, ze doen mee om de beursgang vlot te laten verlopen en zijn eigenlijk een soort van market maker.

dus dat Goldman afbouwt zie ik niet als abnormaal.
verder is er dan ook een periode dat de partners/bestuurders na lancering niet verkopen ( cashen) , ze hebben uiteindelijk al een gedeelte gecashed bij lancering, daar staat normaal een 12/18/24 maand termijn op.

Martin, ik ben niet zo van MBLY is nu zaligmakend, ik ben gewoon meegelopen op een rapport en advies van CITI, dat verhaal maakte sense, verder zijn er ook andere analisten enthousiast over dit aandeel.
MBLY heeft ook mensen echt uitgenodigd te komen kijken waar ze mee bezig zijn.

natuurlijk zijn er voorbeelden van aandelen die na een beursgang in rook verdampten, en MBLY staat ook nog niet zolang aan de Beurs, maar er is toch quality aan investors of participanten, het zijn toch geen Icahns of Einhorns die meerijden voor een snelle paar $.

maar ik wil zo graag van TT weten, hoe kan het nu dat jullie zo weinig erkenning in de koers krijgen, daar waar branche of sector-genoten een veel hogere waardering krijgen en als ik dan simpel vraag .. ik hoef geen cijfers, ik hoef geen info over gewonnen contracten, ik wil enkel weten omdat de koers zo onder druk staat en de geruchten machine nu eenmaal niet slaapt ( market gossip) , dat er wellicht een plan zou zijn om het aandeel van de beurs te halen .. dat ze dit ontkrachten, dat is het enige wat ik vraag
kill the rumor, ook al interesseert het jullie verder niet.

nou als je dan een standaard antwoord krijgt van het spijt ons maar we zitten in de stille periode en kunnen hierop geen commentaar geven.

dan zeg ik laat dan maar horen na de stille periode.

ben benieuwd.
Chiddix
0
Er is een enorme kloof tussen het maken van de huidige navigatie kaarten en kaarten voor autonoom rijden, zegt de CEO van een Japans bedrijf.
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 13 juli 2016 12:43:

Er is een enorme kloof tussen het maken van de huidige navigatie kaarten en kaarten voor autonoom rijden, zegt de CEO van een Japans bedrijf.
Sapperdekriek en welke pappa san mag dat dan wel zijn?
[verwijderd]
1
quote:

Chiddix schreef op 13 juli 2016 12:43:

Er is een enorme kloof tussen het maken van de huidige navigatie kaarten en kaarten voor autonoom rijden, zegt de CEO van een Japans bedrijf.
Niet bij TomTom; daar is men al grotendeels klaar met de ontwikkeling van het nieuwe platform. Een real-time basis-Map en daar bovenop diverse layers (oa HD-layer en RoadDNA-positioneringslayer).

TomTom loop minimaal 3 jaar voor op Here en heeft ook de patenten op RoadDNA point-cloud positionering.

Volvo kiest niet voor niets voor TomTom. Maximale veiligheid af-fabriek in 100% van alle nieuwe Volvo's vanaf 2019 (en reken er maar op dat die ook de HD-layer en mogelijk zelfs al de RoadDNA-layer gaan gebruiken voor hun ADAS/HAD-systemen)
tatje
0
quote:

Chiddix schreef op 13 juli 2016 12:43:

Er is een enorme kloof tussen het maken van de huidige navigatie kaarten en kaarten voor autonoom rijden, zegt de CEO van een Japans bedrijf.
Het management van TT.

In 2008 zagen wij al, dat de SDC de echte end game ging worden.

Dus kaarten voor SDC, daar is TT al vanaf 2008 in gespecialiseerd.

Hopelijk zo goed, dat ze niet alleen in de finale staan, maar deze ook winnen, alleen of met anderen, maakt me niet zoveel uit.
tatje
0
quote:

groeibriljant schreef op 13 juli 2016 12:50:

[...]

Niet bij TomTom; daar is men al grotendeels klaar met de ontwikkeling van het nieuwe platform. Een real-time basis-Map en daar bovenop diverse layers (oa HD-layer en RoadDNA-positioneringslayer).

TomTom loop minimaal 3 jaar voor op Here en heeft ook de patenten op RoadDNA point-cloud positionering.

Volvo kiest niet voor niets voor TomTom. Maximale veiligheid af-fabriek in 100% van alle nieuwe Volvo's vanaf 2019 (en reken er maar op dat die ook de HD-layer en mogelijk zelfs al de RoadDNA-layer gaan gebruiken voor hun ADAS/HAD-systemen)
Niet vergeten, dat Volvo nu in chinese handenis.

Zou Haitong een dubbelspel spelen.

De wereld van het grote geld, is tenslotte de wereld van list en bedrog :-)
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 13 juli 2016 12:54:

[...]

Niet vergeten, dat Volvo nu in chinese handenis.

Zou Haitong een dubbelspel spelen.

De wereld van het grote geld, is tenslotte de wereld van list en bedrog :-)
Kan altijd maar denk eerder dat Haitong dan samenwerkt met dirty-partijen in Londen. Zo'n slechte analist kun je niet serieus nemen (alleen al die stomme vragen tijdens de CC).
siepels
0
quote:

Chiddix schreef op 13 juli 2016 13:09:

Autonome auto s vereisen een totaal nieuwe soort van kaart.
|
Zegt de man in Japan!!!
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 13 juli 2016 13:09:

Autonome auto s vereisen een totaal nieuwe soort van kaart.
Het maximaal haalbare en nodige is een kaart die 100% juist is en dus real-time wordt geupdate. TomTom heeft dat nieuwe real-time platform zo goed als gereed.
(inclusief crowd-sourced sensordata uit de auto)

Dat je voor de autonome auto nog allerlei extra lagen daar bovenop nodig hebt is ook zo klaar als een klontje (o.a. HD-layer, point-cloud positioneringslayer, etc.).
Ook dat heeft TomTom zo goed als gereed (plus patenten op RoadDNA).

En bij de autonome auto wil je ook nog redundante systemen, dus er is een veelheid aan technologie nodig. De basis-Map en ook de belangrijkste layers daar bovenop zitten in de auto want je wilt primair niet afhankelijk zijn van een fragiele mobiele dataconnectie.
5.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 ... 253 254 255 256 257 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront