TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM AUGUSTUS 2016

2.770 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 135 136 137 138 139 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

Tiziana schreef op 3 augustus 2016 23:57:

[...]

Ik zit momenteel in diverse fondsen....daar kom ik dit allemaal tegen. Als "dit" verboden is, dan is "beleggen" dus verboden.....want beleggen is kopen en verkopen. En dat is wat er hier gebeurd.

De term "ze manipuleren de koers kapot"....kom ik echt in bijna ieder forum tegen, waarbij het fonds een beetje volaliteit laat zien. Ik ga ze niet allemaal noemen, maar hier heb je er een paar: MT, BAM, Fugro, ING....check de forums maar. Overal ligt het aan de shorters of de MM die de boel "kapot" manipuleren. If you can't stand the heat, stay/get out of the kitchen.... heeft een heel bekend persoon wel eens gezegd.

Voor wat betreft je PS....daar ga ik maar ff niet op in....eea bewust zo expliciet beschreven om de ridiculisering te benadrukken.
Typische taal van een shorter.
Hou maar op met je onzin gepreek.
Het is wel duidelijk wat jij in het dagelijks leven doet.
Meryntje
2
quote:

Vici schreef op 3 augustus 2016 23:39:

Mooi dagje vandaag weer met TT. Een paar weken geleden stonden we nog rond de E6,-
Ook aan de overkant van de plas werd TT genoemd bij CNBC.
Dat er mensen zijn die toch nog klagen, ja dat houd je altijd hier op het forum. Veel nieuwe aliassen ook nu aanwezig, die na een week al een analyse klaar hebben over TT en analisten gaan aanvallen. Vorm zelf een mening en verdiep je goed in alles over TT.
Over het nieuws van Samsung en Continental wordt niets gezegd vanavond.
Diep triest.

Ben het met je eens. AB aangehangen.

Groet uit Grunn.
[verwijderd]
0
quote:

Geertje61 schreef op 4 augustus 2016 00:02:

[...]
Typische taal van een shorter.
Hou maar op met je onzin gepreek.
Het is wel duidelijk wat jij in het dagelijks leven doet.

Ik heb echt het idee dat jij absoluut niet weet wat een shorter is. Serieus niet.
Maar dat hoeft ook niet als je nog niet zo lang belegd / op het forum zit....succes met je leertraject!

@Back to TomTom....terug naar de inhoud.
[verwijderd]
0
quote:

Vici schreef op 3 augustus 2016 23:39:

Mooi dagje vandaag weer met TT. Een paar weken geleden stonden we nog rond de E6,-
Ook aan de overkant van de plas werd TT genoemd bij CNBC.
Dat er mensen zijn die toch nog klagen, ja dat houd je altijd hier op het forum. Veel nieuwe aliassen ook nu aanwezig, die na een week al een analyse klaar hebben over TT en analisten gaan aanvallen. Vorm zelf een mening en verdiep je goed in alles over TT.
Over het nieuws van Samsung en Continental wordt niets gezegd vanavond.
Diep triest.

Toch is het een beetje gek.. Er zijn wereldwijd toch vele miljoenen beleggers, bankiers, verzekeraars, fondsbeheerders die zelfstandig kunnen rekenen en zo moeten kunnen zien dat TomTom aan zeer zware onderwaardering lijdt?

Dan zou die free float toch binnen een slordige 5 minuten volledig uitverkocht moeten zijn??

[verwijderd]
2
quote:

Vici schreef op 3 augustus 2016 23:39:

Mooi dagje vandaag weer met TT. Een paar weken geleden stonden we nog rond de E6,-
Ook aan de overkant van de plas werd TT genoemd bij CNBC.
Dat er mensen zijn die toch nog klagen, ja dat houd je altijd hier op het forum. Veel nieuwe aliassen ook nu aanwezig, die na een week al een analyse klaar hebben over TT en analisten gaan aanvallen. Vorm zelf een mening en verdiep je goed in alles over TT.
Over het nieuws van Samsung en Continental wordt niets gezegd vanavond.
Diep triest.

Laten we inderdaad deze spirit voortzetten.
Personen die er niets van snappen of zure gasten, blijf je altijd houden...
[verwijderd]
1
quote:

Tiziana schreef op 4 augustus 2016 00:17:

[...]

Ik heb echt het idee dat jij absoluut niet weet wat een shorter is. Serieus niet.
Maar dat hoeft ook niet als je nog niet zo lang belegd / op het forum zit....succes met je leertraject!

@Back to TomTom....terug naar de inhoud.
Maar welke shorter met zijn geestelijke vermogens enigszins op een rijtje gaat een zeer zwaar ondergewaardeerd aandeel shorten???

Ik kan dat niet goed volgen. Er klopt iets niet.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

Paulus29 schreef op 4 augustus 2016 00:19:

[...]

Dan zou die free float toch binnen een slordige 5 minuten volledig uitverkocht moeten zijn??


Huh?
Die snap ik ff niet zo.... De free float is altijd "uitverkocht", om in jouw terminologie te blijven. Tegen iedere verkoper heb je een koper.....daar heeft free float niets mee te maken.

De feitelijke free float verdwijnt pas, als een grote aandeelhouder (zoals bv JDM) of de huidige eigenaren hun belang nog groter gaan maken....en vervolgens deze stukken niet meer verhandelen, waardoor de dagelijkse volumes in TT, waarin dagelijks gehandeld kan worden, kleiner worden.

Maar als de free float echt klein zou zijn, dan zou het beurs/beleggings-technisch een heel onaantrekkelijke fonds zijn...en zou het heel snel naar de smalcaps verhuizen of zelfs de lokale fondsen, omdat er simpelweg niet meer in het fonds gehandeld wordt.
[verwijderd]
5
Even wat aantekeningen tijdens de Tesla CC:

Ontwijkend antwoord rond "propietary mapping": need higher HD Maps than presently available. Kan wijzen op samenwerking met TT?

MobilEye: More significant anouncement later. Internal solution. En dat betekent?

Focus on working on tight computing capacity (AI). Looks very promising. Zou kunnen gaan over RoadDNA. Als hulpmiddel om de vereiste decentrale computercapaciteit te verminderen.

Koers Tesla nabeurs nagenoeg onveranderd.

www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-i...
[verwijderd]
0
quote:

Paulus29 schreef op 4 augustus 2016 00:22:

[...]

Maar welke shorter met zijn geestelijke vermogens enigszins op een rijtje gaat een zeer zwaar ondergewaardeerd aandeel shorten???

Ik kan dat niet goed volgen. Er klopt iets niet.
Een hedgefonds (dat er vaak om bekend staat short te gaan) zal zich altijd indekken. Want een hedgefonds dat ongedekt of zonder risk mitigations aan het shorten is, is niet goed bezig (en die is dus niet aan het "hedgen" als hedgefonds).

Je kunt je fantasie de vrije loop laten....hoe je als belegger / hedgefonds jezelf kan indekken cq hoe je een bepaalde short belegging kunt mitigeren bij eventuele beoordelingsfouten. Een hele simpele strategie is: short gaan mbv geleende aandelen en daartegenover een call optie strategie zetten....maar goed dit is maar 1 vb. Je kan vele strategieën bedenken.

boem!
12
quote:

Paulus29 schreef op 4 augustus 2016 00:19:

[...]

Toch is het een beetje gek.. Er zijn wereldwijd toch vele miljoenen beleggers, bankiers, verzekeraars, fondsbeheerders die zelfstandig kunnen rekenen en zo moeten kunnen zien dat TomTom aan zeer zware onderwaardering lijdt?

Dan zou die free float toch binnen een slordige 5 minuten volledig uitverkocht moeten zijn??


Er bestaat zeer veel interesse in de assets van Tom2 met name in Telematics, Automotive en Licensing.
De markt schat in, dat deze assets in de toekomst veel waarde kunnen ontsluiten omdat ze noodzakelijk zijn bij het "verbonden" zijn van auto's.

Partijen die in die toekomstige verbonden wereld een rol willen spelen zijn daardoor bereid een prijs voor die assets te betalen die veraf ligt van wat er vandaag met die assets aan wpa wordt gerealiseerd.
Uiteindelijk draait het bij de bepaling van een koers altijd om de te verwachten contant gemaakte wpa.
Het is overduidelijk, dat er in de koers van Tom2, die in de outlook voor 2016 23 cent aangeeft, door de bestaande aandeelhouders veel verborgen winstpotentie wordt ingecalculeerd getuigende een wpa van momenteel 35*.

Die wpa van 35* is niet zo verontrustend omdat het bewijs al is geleverd, dat de markt inderdaad bereid is een prijs voor global maps te betalen die mede vanwege de schaarste van dit artikel tov de gerealisserde wpa's bijna ridicuul aandoet enkel en alleen omdat alle insiders ervan uitgaan dat deze markt gaat exploderen.
Een tweede bewijs werd afgelopen week geleverd door de verkoop van Fleetmatics; een bedrijf dat goed vergelijkbaar is met Telematics van Tom2.

Uit monde van HG hebben we mogen opmaken, dat hij er nog niet over piekert om op dit moment die assets te kapitaliseren.
Alle rekensommen op basis van assetwaarde kunnen dus in de kast blijven.
Hij geeft hiermee aan, dat hij denkt dat er veel meer waarde uit te halen valt door in deze samenstelling door te gaan.
Op zich ook niet zo vreemd als je kijkt naar het track-record van een typisch SAAS-bedrijf als Telematics met een door deskundigen verwachte yoy groei van dit marktsegment van boven de 20%.
Ook de verwachting uitgesproken om een marktaandeel te verwezenlijken van 50% in Automotive doet recht aan het idee van HG dat er op eigen kracht nog veel wpa valt te ontsluiten.
Het bewijs dat hij hier meer dan op de goede weg is wordt geleverd door het orderboek Automotive.

Ja het is inderdaad een lange zit en het geduld wordt telkenmale op de proef gesteld maar de feiten liegen er niet om.
De assets bezitten hun hoge waarde door de potentie die er in zit opgesloten.
Tom2 heeft met zijn transitie bewezen, dat zij inderdaad een almaar grotere rol van betekenis speelt in twee meer dan HOT marktsegmenten.
Die potentie speelt Tom2 dus in eerste instantie zelf uit en wie graag wil weten waar dat bij succes toe kan leiden verwijs ik graag naar de onderbouwing van minimaal 100 euro die @groeibriljant hier meerdere malen heeft gegeven.

Daarnaast wil ik een lans breken voor het twijfelgeval Consumer.
Indien je in staat bent als bedrijf innovatieve producten te lanceren die opvallen door consumentengemak en die door de deskundigen op dat gebied ook als zodanig worden herkend vind ik het meer dan sneu dat vanwege de onzekerheid die er nu eenmaal kleeft aan deze consumerproducts dit slechts af te doen als hobby en spielerei van de huidige dga's.
De tot op heden behaalde resultaten in deze zeer concurrentierijke omgeving geven mij juist de indruk dat een nieuwe hit zeer wel tot de mogelijkheden behoort juist vanwege de innovatieve en op de klant gerichte aanpak die Tom2 kenmerkt.

En als dreigt, dat die zelfstandige aanpak tot ontsluiting van wpa niet lukt ga ik ervan uit dat HG cs op tijd eieren voor hun geld kiezen om de assets alsnog te gelde maken voor minimaal 20 euro maar dan hebben ze als ware ondernemers wel de kans gepakt om het ultieme bewijs te leveren dat de investering in Tele-Atlas de meest winstgevende is geweest uit de historie van Tom2.

[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
Levy
0
quote:

potpourri schreef op 3 augustus 2016 18:57:

@ yinix , grote kopers zien toch als nadeel te weinig free float en te veel private company gehalte voor een beursgenoteerd bedrijf
De onderwaardering is heel duidelijk en TT is enkel een short tegen sector genoten long, arbitrage plays

@ Justin, je source had gelijk, maar denk iets anders
vat t even samen voor hear-say - speculatief

Er is koopbelangstelling geweest voor Telematics van Fleetmatics, prijs was niet goed genoeg, Fleetmatics wou de discount
Lees als volgt, groot verschil in waardebepaling tussen Fleet en Telematics komt door de mix , TT in meer dan 20 landen en Fleet 85 pct in US met een US koper, er zit gewoon een versvhil in waardebepaling Europa gaat op een discount versus US

Denk dat HG erg begaan is mey zijn werknemers en daarom zeker geen onderdeel in de etalage zal zetten, dit is slecht voor de samenwerking, TT is een groep en niemand zal gedemotiveerd hoeven te zijn

Dat gezegd hebben elke zinnige koopbelandtelling krijgt een review en ik denk zelf dat het afketste op prijs , denk dat Verizon terug komt en Telematics 1, 2 - 1, 6 range gaat opleveren euro geen usd

Spel gaat op de wagen, we gaan terug naar de high einde jaar en er overheen op
sale van Telematics

Ps sorry voor de typos - werk slechts met 1hand op een mini scherm

MdD is top spot binnen TT voor info, is de moeite naar hem te luisteren

Dankzij het hoge private company gehalte staat het aandeel waar het staat (laag t.o.v. peers) en mensen die (redelijk) recent zijn ingestapt hebben hiervan kunnen profiteren. Nu is de vraag: gaat HG bereid zijn een onderdeel (Telematics?) te verkopen als zich hier een gegadigde voor meldt (mits de prijs OK is uiteraard)? Is hij "om"? Zijn er signalen dat de onderneming meer als een normaal beursgenoteerde onderneming bestuurd gaat worden?
[verwijderd]
0
quote:

Tiziana schreef op 3 augustus 2016 23:41:

[...]

Moet ik dit echt serieus nemen? Of bedoel je dit als grap?
Er staat namelijk een hoop (of eigenlijk: alleen maar) onzin in.
Werkelijk prachtig hoe jij reageer op mijn posting, als door een wesp gestoken.
Men hand en tand verdedigt jij je postie van iemand die erg short zit.
Veel succes gewenst want jij zal het nodig hebben komende weken.
[verwijderd]
0
@ levi

Het private gehalte zullen we mee moeten leren leven en accepteren

Verkoop Telematics en dat kan gefeeltelijk in stappen of in 1x met bijhorende d
Supply condities voor TT is allemaal onderdeel van prijs en condities

Dit komt letterlijk van TT na de Fleet sale

We seriously review offer for Telematics if an offer is made, is obviously fiduciary duty
2.770 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 135 136 137 138 139 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 14:52
Koers 5,660
Verschil +0,140 (+2,54%)
Hoog 5,685
Laag 5,550
Volume 284.667
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront