TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 232 233 234 235 236 » | Laatste
seren
6

Apple doet een reboot van zijn sdc project, Titan, maar niemand weet wat en hoe.
Uber en Google zijn in een mega-gevecht, maar niemand weet de strategische plannen.
Bijna alle grote autobouwers zitten in een overlevingsstrijd en gaan een alles of niets fase in.

En wat willen jullie? Dat TT zijn kaarten nog verder op tafel legt, zodat er 9 of 10 op de borden staat ipv 8?

Nee gelukkig niet, TT geeft geen commentaar, en laat Corinne allerlei onzin vertellen in allerlei interviews, totale verwarring, ik denk met opzet.

TT doet mee met het pokerspel, kaarten tegen de borst en vol vertrouwen dat het goed komt, voor pokeren moet je geduld hebben, en anders kan je beter gaan toepen.

[verwijderd]
0
quote:

Eva1960 schreef op 10 september 2016 09:17:

AB Potpouri,

Ik denk zelf dat ze niet nu al deels kapitaliseren door verkoop van een activiteit. Ik kan me alleen maar voorstellen dat Fleetmatics TTTelematics overneemt en dan ook in een combi deal om cards/software/traffic bij TT af te nemen, als de marktwaakhonden daar toestemming voor zouden geven. Naar mijn mening gaat de combi van automotive & telematics juist de kernkracht zijn als de telematics diensten door directe inbouw bij fabrikanten doorzet.

Ik zie veel liever dat ze echt leren communiceren over hun strategie ook in relatie tot concurrenten, zodat hun kracht steeds helder zichtbaar is. Maar dat willen ze gewoon niet, zit er gewoon niet in, is een hoop waarin ik na 4/5 mails met hen niet meer in geloof.

We zullen geduld moeten hebben, want het kan juist beter zijn dat ze nergens op reageren omdat ze in de luwte een grotere voorsprong kunnen nemen. Denk maar eens aan Nvidia en roaddna en de samenwerking met Bosch. Dat kan een echte killer worden. En als de duitse automotive geleidelijk steeds meer diensten afneemt (BMW ook TT traffic in Europa) gaan we mooie tijden tegemoet.

Ik hoop dat september na deze waardeloze week (8,50 => 8,00) alsnog mooie verassingen oplevert. En zo niet dan hebben we gewoon veeeeel geduld nodig, enkele jaren wel te verstaan :).

grt EVA1960

[...]
De "zielige" beurskoers en duidelijke onderwaardering geeft m.i. glashelder aan dat men het management niet meer ziet zitten en men geen geduld heeft met een CEO die weigert te communiceren met zijn aandeelhouders. Of, en dat kan natuurlijk ook, er worden vieze spelletjes gespeeld.

Neem maar gerust van mij aan dat aandeelhouders (insider) John de Mol en Flevo/John de Mol tot IN DETAIL weten wat er allemaal speelt achter de schermen. Anders had onze anders zo luidruchtige showmaster John de Mol al lang, lang geleden een heleboel stampij gemaakt.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve niet voortdurend dezelfde berichten op het forum te plaatsen, bericht is verwijderd.]
[verwijderd]
2
quote:

*Justin* schreef op 10 september 2016 00:45:

Hi Wies,

[....]

CONSUMER
Risico-score op schaal van 0 tot 10: 3.

TELEMATICS
Risico-score op schaal van 0 tot 10: 2.

Automotive, excl autonoom rijden
Risico-score op schaal van 0 tot 10: 3.

Automotive, autonoom rijden
Risico-score op schaal van 0 tot 10: 6.

Kosten
Risico-score op schaal van 0 tot 10: 4/5.

De reden waarom ik autonoom rijden apart gezet heb is om duidelijk te maken dat het voornaamste risico (en ook de grootste kansen maar daar hadden we het niet eens over!) in autonoom rijden de reguliere business van tomtom niet raken.

Mochten er ineens nieuwe technologieen komen die de hd maps minder essentieel maken (wat ik niet verwacht) of crowdsourced gemaakt kunnen worden. Dan zie ik de huidige 'reguliere' automotive business die tomtom nu heeft (en waar ze 99% van haar geld verdient) gewoon verder groeien. Het is een grote misvatting dat bijvoorbeeld een lane layer van een mobileye enige impact kan hebben op de verkoop van de normale navigatie kaarten, want dat is niet wat zij maken en kunnen maken. Dit geldt ook voor diverse andere activiteiten al dan niet bij autofabrikanten. Ik denk dat er mensen zijn die dat onderscheid nu niet maken.

Er wordt momenteel nog vrijwel niets verdiend aan autonoom rijden. Als er al een risico is, dan is dat een risico op het niet ten volste kunnen realiseren (niet ten volste betekent: klant gebruikt meerdere bronnen incl. Tomtom) van toekomstige baten in een nieuwe markt. Baten die de beleggers nu sowieso nog niet lijken in te prijzen.

Bovendien is het zo dat Bosch 1 van de top 3 leveranciers ter wereld is. En TomTom HD kaarten zijn echt ingebakken (integraal onderdeel) van veiligheidssystemen voor semi autonoom rijden die Bosch in 2017 op de markt brengt en hogere niveaus van autonoom rijden vanaf 2019. Dit partnership met Bosch is een garantie dat TomTom sowieso via hen een deel van de markt gaat pakken.
[verwijderd]
1
quote:

Paulus29 schreef op 10 september 2016 09:54:

[...]


Goddijn is VERPLICHT om zijn aandeelhouders te informeren!!!

Pokeren doet hij maar in zijn eigen tijd en met zijn eigen geld. Ik accepteer de onderwaardering niet. Zo simpel is het.
Er is geen andere keus voor je dan dit te accepteren. Welke macht denk je precies te kunnen hebben om hier invloed op te hebben? Behalve een beetje anoniem stampvoeten op twitter (wat een idiote tweets) en hier. Als je hier niet mee kunt leven, verkoop je aandelen en koop Ahold die kunnen je elke dag vertellen hoeveel pakken suiker ze verkocht hebben. Je loopt gewoon gigantisch zielig te doen en te trollen en aandacht te trekken.

Als tomtom de markt had geinformeerd in 2009 dat ze road dna gingen bouwen dan hadden ze nu geen uniek product gehad en had HERE hetzelfde gemaakt. Dus er valt best wat voor te zeggen om je R&D niet open en bloot op tafel te leggen.
[verwijderd]
0

'Apple ontslaat tientallen mensen die werkten aan zelfrijdende auto'
Foto: Getty Images
Gepubliceerd: 10 september 2016 09:46 Laatste update: 10 september 2016 09:46

Apple heeft tientallen mensen ontslagen die werkten aan een zelfrijdende auto. Delen van het autoproject zijn stopgezet, omdat Apple de plannen om een eigen auto op de markt te zetten wil herzien.

Daarover schrijft The New York Times op basis van drie anonieme bronnen met kennis van zaken over het autoproject bij Apple. Die drie mensen mochten niet naar buiten treden met de informatie.

Het gaat volgens de krant al langer niet goed met het autoproject. Apple heeft de laatste twee jaar steeds meer geld gestopt in het project, maar dat heeft nauwelijks geleid tot vooruitgang.

Apple is erg geheimzinnig over het autoproject en heeft niet erkend dat er aan een auto wordt gewerkt. Er zijn echter meerdere hints naar buiten gekomen over het zogenoemde project Titan.
Leiding

In juli werd Apple-veteraan Bob Mansfield weer door het bedrijf aangenomen om de leiding over het project over te nemen. Mansfield werkte eerder voor hardware-ontwikkeling aan de MacBook Air, de iMac en de iPad.

Later die maand werd ook de voormalig Blackberry-topman Dan Dodge aangenomen. Toen zou al duidelijk zijn geworden dat Apple het met het autoproject over een andere boeg gooit. Zo zou het bedrijf zich meer richten op ontwikkeling van de onderliggende techniek van zelfrijdende auto's, dan de auto's zelf.
Door: NU.nl
[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 10 september 2016 10:02:

[...]

Er is geen andere keus voor je dan dit te accepteren. Welke macht denk je precies te kunnen hebben om hier invloed op te hebben? Behalve een beetje anoniem stampvoeten op twitter (wat een idiote tweets) en hier. Als je hier niet mee kunt leven, verkoop je aandelen en koop Ahold die kunnen je elke dag vertellen hoeveel pakken suiker ze verkocht hebben. Je loopt gewoon gigantisch zielig te doen en te trollen en aandacht te trekken.

Als tomtom de markt had geinformeerd in 2009 dat ze road dna gingen bouwen dan hadden ze nu geen uniek product gehad en had HERE hetzelfde gemaakt. Dus er valt best wat voor te zeggen om je R&D niet open en bloot op tafel te leggen.
www.afm.nl/nl-nl/professionals

Voorkom geruchten

Op het moment dat een uitgevende instelling zelf niet heel regelmatig met informatie naar buiten komt, dan kan de markt zelf conclusies gaan trekken, berichten vergeten of berichten ‘verzinnen’. Voorkom geruchten door als uitgevende instelling zelf het initiatief te nemen en te houden door de markt goed geïnformeerd te houden, bijvoorbeeld:

Wees duidelijk en concreet over uw strategie; houd niet alle opties open, behalve wanneer dat de realiteit betreft.
Vergroot uw ervaring met het openbaar maken van (algemene) informatie en uw ervaring met het te woord staan van de pers door vaker naar buiten te treden met informatie over uw onderneming. Hierdoor verlaagt de drempel om met een persbericht naar buiten te komen en krijgen beleggers en de pers een beter beeld van actuele zaken die bij een uitgevende instelling spelen.
Geef met grote regelmaat een update van lopende strategieën en ontwikkelingen. Herhaal bijvoorbeeld bij het openbaar maken van cijfers (kwartaal, halfjaar, jaarcijfers) nog altijd actuele berichten zoals een outlook, uw lange termijndoelen, uw strategie en de ontwikkeling daarvan. Deze uitgangspunten laten minder ruimte voor partijen om (juiste of onjuiste) geruchten te verspreiden, strategisch te lekken, met als doel een uitgevende instelling uit de tent te lokken. Het op deze manier omgaan met voorwetenschap maakt het gemakkelijker voor de uitgevende instelling om te verwijzen naar reeds bekendgemaakte informatie. Zo houd u dus zelf de regie.


Het is verboden om:

transacties te verrichten of orders te plaatsen die een onjuist of misleidend signaal geven over het aanbod, de vraag en de koers van een financieel instrument; het mag ook niet als u alleen maar verwacht dat ze een dergelijk signaal geven
transacties te verrichten of orders te plaatsen waarmee de koers van een financieel instrument op een kunstmatig niveau wordt gehouden
transacties te verrichten of orders te plaatsen en daarbij te bedriegen of te misleiden
informatie te verspreiden die een onjuist of misleidend signaal geeft over het aanbod, de vraag of de koers van een financieel instrument, terwijl het duidelijk is dat de informatie onjuist of misleidend is.
[verwijderd]
0
quote:

Paulus29 schreef op 10 september 2016 10:11:

[...]

www.afm.nl/nl-nl/professionals

Voorkom geruchten

Op het moment dat een uitgevende instelling zelf niet heel regelmatig met informatie naar buiten komt, dan kan de markt zelf conclusies gaan trekken, berichten vergeten of berichten ‘verzinnen’. Voorkom geruchten door als uitgevende instelling zelf het initiatief te nemen en te houden door de markt goed geïnformeerd te houden, bijvoorbeeld:

Wees duidelijk en concreet over uw strategie; houd niet alle opties open, behalve wanneer dat de realiteit betreft.
Vergroot uw ervaring met het openbaar maken van (algemene) informatie en uw ervaring met het te woord staan van de pers door vaker naar buiten te treden met informatie over uw onderneming. Hierdoor verlaagt de drempel om met een persbericht naar buiten te komen en krijgen beleggers en de pers een beter beeld van actuele zaken die bij een uitgevende instelling spelen.
Geef met grote regelmaat een update van lopende strategieën en ontwikkelingen. Herhaal bijvoorbeeld bij het openbaar maken van cijfers (kwartaal, halfjaar, jaarcijfers) nog altijd actuele berichten zoals een outlook, uw lange termijndoelen, uw strategie en de ontwikkeling daarvan. Deze uitgangspunten laten minder ruimte voor partijen om (juiste of onjuiste) geruchten te verspreiden, strategisch te lekken, met als doel een uitgevende instelling uit de tent te lokken. Het op deze manier omgaan met voorwetenschap maakt het gemakkelijker voor de uitgevende instelling om te verwijzen naar reeds bekendgemaakte informatie. Zo houd u dus zelf de regie.


Het is verboden om:

transacties te verrichten of orders te plaatsen die een onjuist of misleidend signaal geven over het aanbod, de vraag en de koers van een financieel instrument; het mag ook niet als u alleen maar verwacht dat ze een dergelijk signaal geven
transacties te verrichten of orders te plaatsen waarmee de koers van een financieel instrument op een kunstmatig niveau wordt gehouden
transacties te verrichten of orders te plaatsen en daarbij te bedriegen of te misleiden
informatie te verspreiden die een onjuist of misleidend signaal geeft over het aanbod, de vraag of de koers van een financieel instrument, terwijl het duidelijk is dat de informatie onjuist of misleidend is.

Dit is precies n.v.t bij tt. :-(
Op zijn minst een lange termijn visie lijkt mij wel op zijn plaats.
KeesTom
0
TomTom versus Garmin - de reacties
TomTom versus Garmin - de reacties
Beste allemaal, dank voor jullie reacties op het stukje over 'TomTom Runner 2 Cardio versus Garmin Forerunner 225'. De inhoud in een notendop: ik testte beide horloges en de hartslagmeting van de TomTom bleek bij mij dramatisch slecht te werken. Gelukkig kon ik hem inruilen tegen een Garmin Forerunner 225.

Sommigen van jullie herkenden het probleem (Wopke: "Voor mij de Garmin, ik wil niet meer anders"). Andere lopers waren echter juist blij met de TomTom (Marre: "Ik heb de TomTom Cardio Runner 2 aangeschaft en ben dik tevreden. Geen vreemde schommelingen in de hartslagmetingen).

Weer andere lopers herkenden mijn probleem met de TomTom, maar bij hen bleek het oplosbaar. Marc: "Volgens de TomTom had ik pieken in mijn hartslag tot 240 slagen per minuut. Maar de oplossing is simpel: doe het bandje strakker en schuif het horloge een paar centimeter omhoog vanaf je polsgewricht. Dan zijn je metingen stabiel en logisch."

Dat werkte ook bij Lineke, maar weer niet bij Mary ("Ik heb dat polsbandje zo strak gedaan dat de afdruk na een uurtje nog goed te zien was, maar de metingen blijven schommelen en zijn vaak extreem hoog.")

Dat laatste heb ik dan weer gemeen met Mary, want ik heb de TomTom verschillende keren gedragen, met het bandje normaal, strak tot zeer strak, en ik heb de TomTom ook op verschillende plaatsen op mijn arm gezet. De metingen van mijn hartslag bleven echter alle kanten uit vliegen.

Bizar genoeg blijkt loper Kenny ongeveer dezelfde test te hebben gedaan als ik (een TomTom Runner 2 Cardio tegen een Garmin Forerunner 235, met een Polar hartslagband erbij ter controle). En hij krijgt een compleet tegengestelde uitslag: "De TomTom is gewoon erg goed, wat ik van de Garmin 235 niet kan zeggen."

Tja, van die verschillende reacties valt geen chocolade te bakken. Gelukkig tilt Marc de discussie naar een hoger plan: "Ik heb gelezen dat het van je huidtype kan afhangen hoe goed zo'n optische sensor werkt."

Heeft'ie daar een punt? Jazeker, zo blijkt. Want na wat Googelen blijkt hartslagmeting-aan-de-pols zo simpel nog niet te zijn. De 'Optical Heart Rate Monitoring' (OHRM) is een wetenschap op zichzelf. Met de meeste gebruikte methode (Photoplethysmography, als ik geen spelfouten heb gemaakt) schijnt een led-lampje licht op de huid, en meet een sensor dan hoe dat licht wordt weerkaatst. Die weerkaatsing hangt weer af van de doorbloeding van je huid, en dat hangt waar af van je hartslag, dus uit de verschillen in weerkaatsing wordt je hartslag berekend.

Er is echter behoorlijk ingewikkelde software nodig om alle ruis uit de meting te filteren. En die ruis kan worden veroorzaakt door zweet, de dikte van je huid, je bloeddruk en ook de kleur van je huid (oh ja, hipsters: op tattoos schijnen die horloges niet te werken). En al die lichaamskenmerken verschillen natuurlijk van persoon tot persoon.

De voorlopige conclusie lijkt dat je moet afwachten of een bepaald horloge-met-hartslagmeting bij jou wel of niet werkt. 'Uitproberen en zonodig inruilen', lijkt het motto te zijn.

Het meest zinnige advies dat ik je kan geven bij de aanschaf van een hardloophorloge is dus eigenlijk: bewaar het bonnetje.

Rob Voorwinden

www.prorun.nl/borntorun/columns/tomto...
KeesTom
0
TomTom Telematics sterk in fleetmanagementoplossingen
Voor het tweede jaar op rij is TomTom Telematics door Berg Insight, een van de vooraanstaande M2M/IoT-marktanalistenbedrijven, erkend als grootste en meest innovatieve leverancier van fleet managementoplossingen in Europa.

Dat staat te lezen in de onlangs gepubliceerde elfde editie van het Berg Insight Fleet Management in Europe-rapport.
Johan Fagerberg, CEO van Berg Insight: “De Europese fleet managementmarkt bleef in 2016 snel groeien, gedreven door toenemend bewustzijn in de zakelijke voordelen die connected voertuigen organisaties kunnen opleveren. We verwachten dat er eind 2016 in Europa meer dan 6,2 miljoen actieve telematica-apparaten zijn, waarvan er dit jaar ongeveer 1,8 miljoen zijn verkocht. TomTom Telematics wist dit altijd al zeer succesvol te gelde te maken en zag zijn omzet jaar-op-jaar stabiel groeien. De innovatieve telematicaoplossingen voor commerciële voertuigen die het bedrijf biedt, zijn essentieel gebleken bij de ondersteuning van de groei van het aantal abonnees de afgelopen jaren. Het bedrijf is nu de grootste leverancier van fleet managementoplossingen in de Europese markt.”

www.autoleasewereld.nl/nieuws/1/8311-...
Juun
0
quote:

Paulus29 schreef op 10 september 2016 09:54:

[...]


Goddijn is VERPLICHT om zijn aandeelhouders te informeren!!!

Pokeren doet hij maar in zijn eigen tijd en met zijn eigen geld. Ik accepteer de onderwaardering niet. Zo simpel is het.
Waar jij last van hebt is van eenzelfde orde als dat je niet zou accepteren dat het 's nachts donker is en overdag de zon schijnt. Jammer dan voor je, maar blijf hier niet je ventileren dat je probleem ondergewaardeerd is. We weten het nu wel. Dag.
tatje
2
Goed dan, veel aan 1 stuk.

De meeste waardering heb ik na het lezen van de nachtelijke stukken, toch gekregen voor * Justin *.
Zijn mening over Harold Goddijn deel ik helemaal.
Verder heb ik gelezen, dat Tom Tom duizenden patenten heeft, dus vaak, ook zouden andere bedrijven willen, het mag maar zo niet.
Ik geloof met de SDC ook niet in 1 winnaar, maar geloof wel dat Tom Tom bij de winnaars zit.
Het gaat om de krenten als belegger, Tom Tom biedt mij een hele grote kans als belegger, zekerheid tot aan de voordeur.
Tom Tom kan dingen en heeft dingen die Here niet kan en heeft.
Dus naast Volvo zijn er duitse autobouwers, die met Tom Tom werken, maar dit liever niet willen weten.

Het stuk van B B over de wederopstanding van Tom Tom.
Ik citeer Corine: “We took Volvo away from HERE. There’s only us Google and HERE in that space," Vigreux says.

Ik heb ergens gelezen, Uber gaat in 2017 pas echt bijdragen :-)
Apple vernieuwing contract met uitbreidingen.

Ga me nooit mengen in het technische gedeelte van dit forum, daarvoor kom ik str... te kort, maar ik kan wel combineren.

Ik zou wel graag muis willen zijn, die zich enkele maanden in de binnenzak van Harold Goddijn verstopt.
We weten dat de RVB en RVC van Tom Tom, bijna niets gaan zeggen omdat ze in de finale willen staan en meer dan dat ( woorden van Dhr Wakkie )

We weten waarom Tom Tom bijna niets zegt en toch blijven we zeiken over die dingen.

Met de meerderheid, ik ga er vanuit, dat JDM en Pon met het management houden, daarnaast nog een stichting die een meerderheid kan creeren, blijven sommigen toch roepen schoppen en tieren.

Ze doen het niet, je kunt ze niet dwingen.
Ga er maar vanuit, dat alle PBs en uitspraken tijdens Q en Ava s gewikt en gewogen worden, echt niet zozeer voor ons, maar voor de concurrentie.

Je hebt ook schreeuwers, maar die willen zelf cashen of geld ophalen, die hebben NU al een hoge koers nodig.

Tom Tom kan zichzelf bedruipen en heeft dus NOG geen hoge koers nodig.

Misschien weten en vermoeden we niet, hoe dichtbij iets belangrijks al kan zijn.

Mijn stokpaardje : Volvo gaat weg van Here naar Tom Tom, omdat het in chinese handen is.
Zou Volvo weggaan bij Here, als ze in zweedse of duitse handen zouden zijn :-)

De post van Seren, is de perfecte weergave.

KeesTom
0
Nieuw: TomTom VIO

Geplaatst op 09 september 2016
Met deze nieuwe VIO heeft TomTom haar motornavigatiesystemenpallet uitgebreid met een zeer betaalbaar instapmodel. Een lekker trendy ogend, rond navigatiesysteem (met zeven verschillende kleuren covers beschikbaar) speciaal bedoeld voor mensen die vooral zonder poespas van A naar B willen. Het slimme aan het systeem zit ‘m in het feit dat de VIO, die je snel en eenvoudig aan spiegel of op stuur monteert, wordt aangestuurd door een app op je smartphone. Je streamt dus feitelijk vanaf je smartphone naar een second screen, dat overigens wel een touchscreen-functie kent. Ondanks de aantrekkelijke prijs kent de nieuwe VIO naast TomTom’s inmiddels befaamde intuïtieve bediening en gedetailleerde kaartdekking van 44 Europese landen ook een aantal zeer praktische features, zoals flitserwaarschuwing, alternatieve routeberekening bij files en/of andere vertragingen en een speciaal belscherm, zodat je kunt zien wie je belt. De kwaliteit en bedieningsgemak van een TomTom dus, maar dan wel voor een héél zacht prijsje van € 169,95.

bikenet.nl/nieuw-tomtom-vio/
Juun
1
quote:

*Justin* schreef op 10 september 2016 09:57:

[...]

De reden waarom ik autonoom rijden apart gezet heb is om duidelijk te maken dat het voornaamste risico (en ook de grootste kansen maar daar hadden we het niet eens over!) in autonoom rijden de reguliere business van tomtom niet raken.

Mochten er ineens nieuwe technologieen komen die de hd maps minder essentieel maken (wat ik niet verwacht) of crowdsourced gemaakt kunnen worden. Dan zie ik de huidige 'reguliere' automotive business die tomtom nu heeft (en waar ze 99% van haar geld verdient) gewoon verder groeien. Het is een grote misvatting dat bijvoorbeeld een lane layer van een mobileye enige impact kan hebben op de verkoop van de normale navigatie kaarten, want dat is niet wat zij maken en kunnen maken. Dit geldt ook voor diverse andere activiteiten al dan niet bij autofabrikanten. Ik denk dat er mensen zijn die dat onderscheid nu niet maken.

Er wordt momenteel nog vrijwel niets verdiend aan autonoom rijden. Als er al een risico is, dan is dat een risico op het niet ten volste kunnen realiseren (niet ten volste betekent: klant gebruikt meerdere bronnen incl. Tomtom) van toekomstige baten in een nieuwe markt. Baten die de beleggers nu sowieso nog niet lijken in te prijzen.

Bovendien is het zo dat Bosch 1 van de top 3 leveranciers ter wereld is. En TomTom HD kaarten zijn echt ingebakken (integraal onderdeel) van veiligheidssystemen voor semi autonoom rijden die Bosch in 2017 op de markt brengt en hogere niveaus van autonoom rijden vanaf 2019. Dit partnership met Bosch is een garantie dat TomTom sowieso via hen een deel van de markt gaat pakken.
En dit is precies waarom ik in TT zit. Ik weet het niet uit eigen bron dat het zo is, maar ik beschouw de beste posters hier op het forum toch als de logische bron die me er zeker van maken dat het zo gaat lopen zoals de afgelopen 12 uur hier weer beschreven.

Soms zou ik even willen dat TT een deel kapitaliseert, of (bijvoorbeeld Bosch) een 10% belang zou laten nemen. Een half miljard aan cash onderneemt toch makkelijker als er 100 miljoen en meer aan ontwikkelingskosten per jaar genomen moet worden. Anderzijds, zo lang als TT e.e.a. zelf kan bekostigen, verlagen ze de eigen hefboom niet. De hefboom die zichtbaar wordt op het moment dat ze de kaarten niet meer tegen de borst hoeven en willen te houden, maar kunnen laten zien dat ze 1/3 van de markt van delen van autonoom rijden bedienen.
Graag zou ik wel zien (maar die kans zit er niet echt in) dat ze voor die tijd weer van de AMX naar de AEX gaan, omdat er dan langlopende call opties tot 2020 beschikbaar kunnen komen. Ik ga er steeds maar wel vanuit dat zelfs juni2018 niet een moment is dat de kaarten al van de borst gaan, maar dat we daar langer op moeten wachten. Geduld is een schone zaak, maar een beetje "voor-euforie", een beetje meer zicht op serendipiteit, bij de Paris motor show, de cijfers van oktober of de jaarcijfers 2016, dat zou me toch wel passen.

Mooie dag verder, aan alle fantastische posters hier op het forum.
[verwijderd]
0
Dat bosch belang zou ik ook zeer toejuichen Juun. Dat is een sterk tegen en je hebt extra buy-in.

Goddijn werd de vraag gesteld of hij hiervoor open staat en je zag hem opklaren en zeggen dat dat zeker mogelijk is.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 10 september 2016 10:02:

[...]

Er is geen andere keus voor je dan dit te accepteren. Welke macht denk je precies te kunnen hebben om hier invloed op te hebben? Behalve een beetje anoniem stampvoeten op twitter (wat een idiote tweets) en hier. Als je hier niet mee kunt leven, verkoop je aandelen en koop Ahold die kunnen je elke dag vertellen hoeveel pakken suiker ze verkocht hebben. Je loopt gewoon gigantisch zielig te doen en te trollen en aandacht te trekken.

Als tomtom de markt had geinformeerd in 2009 dat ze road dna gingen bouwen dan hadden ze nu geen uniek product gehad en had HERE hetzelfde gemaakt. Dus er valt best wat voor te zeggen om je R&D niet open en bloot op tafel te leggen.
@Justin, je stelt min of meer dat Tom2 uit eigen beweging een totale transactional mapmaking architectuur heeft ontworpen en gebouwd zónder dat men hierover potentiële afnemers heeft gepolst of er wel deelnemers zouden zijn als het gereed zou zijn?
Dat denk ik niet, en jij ook niet denk ik. Met andere woorden: er waren wel degelijk partijen op de hoogte van dit initiatief. Deze partijen hebben toen misschien al buiten Tom2 om anderen hiervan op de hoogte gebracht. Ik sluit niets uit.
Wat wil ik hier mee zeggen? Ik weet het eigenlijk ook niet, maar 100% de kaarten tegen de borst houden lukt niemand. En dan zeg ik: als iedereen het in de achterkamertjes het toch al weet vertel het ons dan ook maar.
tatje
1
Flevo deelnemingen Pon en Cyrte vooral JDM kochten een belang van 70 miljoen en deden voor 30 miljoen mee aan de emissie.

Logisch toch dat partijen die je in moeilijke tijden helpen, je die een heel grote plus geeft tov de rest.

Flevo geeft een gedeelte terug aan JDM en blijft ook net boven de 5%, evenals JDM 5,1% in augustus 2015. ???

Flevo dus vooral Pon en JDM kunnen dan ongezien weer na net onder de 10%.
Heb het gisteren al geschreven.
Hoe komen JDM en Pon aan aandelen om van eventueel net boven de 5% naar net onder de 10% te gaan.

Misschien speelt een koersdaling van 12 naar 8 en daarna zelfs ff naar 6 een rol :-)

Oudgediende schreef op 5 aug om 12.04 uur.

Waar is de free float?
% instutions : 15,61%
% Funds : 13.58%
% owners : 44.70%
J de Mol : 5,10%
Flevo : 9,90%
totaal (vast) : 88,89%

Tel er bij op, dat JDM al net onder de 10% kan zitten en Friends ook een 5% kunnen hebben.

Dan praten we over ons kleintjes over 1 2 of 3%

Het kan zomaar de waarheid zijn :-)

Misschien mogen enkele shorters met de aandelen werken van JDM en Pon, ik zeg misschien.

Shorten om te shorten of om ons de aandeeltjes af te nemen.
Zouden partijen na goed nieuws, de koers niet gaan drukken, dan zouden we met de eventuele minimale free float, op een koers staan die veel hoger zou zijn.
Het mag dus nog niet en elk aandeel dat ze ons kunnen afpikken is er 1, ook voor het tuig.
Tja !
Mooi weer, ga inderdaad golfen en de rest :-)
Juun
0
quote:

Hik schreef op 10 september 2016 11:04:

[...]

@Justin, je stelt min of meer dat Tom2 uit eigen beweging een totale transactional mapmaking architectuur heeft ontworpen en gebouwd zónder dat men hierover potentiële afnemers heeft gepolst of er wel deelnemers zouden zijn als het gereed zou zijn?
Dat denk ik niet, en jij ook niet denk ik. Met andere woorden: er waren wel degelijk partijen op de hoogte van dit initiatief. Deze partijen hebben toen misschien al buiten Tom2 om anderen hiervan op de hoogte gebracht. Ik sluit niets uit.
Wat wil ik hier mee zeggen? Ik weet het eigenlijk ook niet, maar 100% de kaarten tegen de borst houden lukt niemand. En dan zeg ik: als iedereen het in de achterkamertjes het toch al weet vertel het ons dan ook maar.
Zo weet ik ook dat TT in het voorjaar en de zomer van 2015 de hoogwaardige software voor een Mini met navigatie en allerlei sensoren aan het testen was. Ik weet dat het waar is, en niet zomaar een gerucht, maar dat wil nog niet zeggen dat TT e.e.a. dan maar moet bevestigen als iemand met juiste info bij TT aanklopt. Gewoon zwijgen en dan verdwijnt het gerucht vanzelf weer naar de achtergrond en t.z.t. kan TT op het meest gepaste moment alsnog met een fantastisch persbericht komen.

[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 10 september 2016 08:24:

Pieter, ik woon in een huis in Amsterdam dat in zeer korte tijd 'virtueel' veel duurder is geworden. Ik heb het 5 jr geleden nieuwbouw gekocht en weet niet of ik het nu voor deze prijs zou willen kopen. Kunnen waarschijnlijk nog net, maar dan zou ik maximaal beleend zijn. Moet ik daarom nu mijn huis verkopen om winst op te strijken? Nu zul jij zeggen: dit is anders want het gaat om aandeelhouderswaarde. Ok, stel dat mijn woning niet bedoeld was voor woongenot maar puur als investering. Zou ik dan nu wel mijn huis moeten verkopen? Dat ligt er aan of je denkt dat de markt op zijn hoogtepunt zit od nog lang niet. Wat Amsterdam betreft: door toestroom van bedrijven en expats, zal de druk op de woningmarkt eerder toeneemt dan afnemen. Wat TT's markten betreft. Door de komst van zelfrijdende auto, connected cars, toenemende congestie, locatiegebaseerde diensten, behoefte aan slimme telematica en grotere health bewustzijn van consumenten zal de vraag naar het type producten/diensten van TT toenemen.
Hallo Justin,
Of @TT verkocht wordt of niet maakt me niet uit zolang de onderliggende waarde maar in verhouding staat tot de koers van het aandeel!
Zijn voldoende mogelijkheden voorhanden zonder dat de 'macht' uit handen wordt gegeven.

Wanneer het mindere huis van de buren voor het dubbele staat getaxeerd/verkocht vind jij dat als particulier prima, maar niet als je hypotheek dan onder water staat!
De investeerder wil in z'n boeken een zo hoog mogelijk waardering voor z'n vastgoed zetten en zal het object dus naar juiste waarde laten taxeren.

@TT familie heeft sedert de beursgang zo'n 10 jaar geleden financieel hun schaapjes op het droge. Maar voor de overige LT aandeelhouders is er sedert die tijd alleen aandeelhouderswaarde verbrand, geen verschil met de @IM, @WOL en @DL's van deze wereld.

De beursgang is indertijd ook de redding geweest van @TT en familie, waren ze privé gebleven en extern de benodigde financiële middelen (beursgang, aankoop tele-atlas) opgehaald waren ze voor een aantal jaar terug al geliquideerd.

De enige reden dat ik stukken @TT aan 9,72 in portefeuille heb is omdat een gedeelte van hun assets (automotive, licensing en telematics) HOT en zeer gevraagd zijn!
HOT en gevraagd is slechts van tijdelijke aard om daarna terug te keren naar reguliere k/w waarderingen.
Op redelijke termijn ga ik uit van een rendement van 50...100% en dat moet ook wel gezien de record track en risico profiel van een onderneming zoals @TT..

En nu wordt het de hoogste tijd om te genieten van het mooie weer.
Prettig weekend allemaal.......Peter
mjmj
2
quote:

tatje schreef op 10 september 2016 11:08:

Dan praten we over ons kleintjes over 1 2 of 3%

Het kan zomaar de waarheid zijn :-)

Misschien mogen enkele shorters met de aandelen werken van JDM en Pon, ik zeg misschien.

..
Zo'n kleine freefloat?
4.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 232 233 234 235 236 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront