TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
[verwijderd]
3
quote:

KidBackInTown schreef op 5 oktober 2016 12:24:

[...]

1 van de AB-tjes is van mij voor jouw posting over de onrealistische koersdoelen betreffende deze toeleverancier aan de autobouwers.
Dit forum heeft trekjes van een sekte waar iedereen die een ander geluid laat horen als een paria wordt behandeld door de zogenaamde oude garde.
closer
2
quote:

Faustian Pact schreef op 5 oktober 2016 12:47:

Dit forum heeft trekjes van een sekte waar iedereen die een ander geluid laat horen als een paria wordt behandeld door de zogenaamde oude garde.
Klopt. En als nieuweling stijg je in de rangorde door het publiekelijk afbranden van Riet.
Maar vergis je niet, ik heb dit ook gezien bij andere fora op IEX. Misschien is het dus gewoon een Nederlands fenomeen.
Jan Peter Balkenellende
1
quote:

Faustian Pact schreef op 5 oktober 2016 12:47:

[...]

Dit forum heeft trekjes van een sekte waar iedereen die een ander geluid laat horen als een paria wordt behandeld door de zogenaamde oude garde.

De enige sekte hier is van Riet, Kidback enz.. Geen belang en hele dag op TT forum. Ongelofelijk hoe diep je kan zinken
closer
1
quote:

closer schreef op 5 oktober 2016 12:55:

En als nieuweling stijg je in de rangorde door het publiekelijk afbranden van Riet.
Dit is NU AL bevestigd door de post hierboven...
harrysnel
5
Wat zou nu een reden zijn voor den Drijver om toch weer terug naar E9 als koersdoel te willen?

Begin van het jaar had hij buy met koersdoel E15. Dat was niet gebaseerd op huidige/korte termijn winstgevendheid maar vanwege het feit dat TomTom goed gepositioneerd was voor de wat langere termijn met een orderboek Automotive dat zich vertalen zal in cijfers vanaf 2017 en groei van Telematics tak.

Koers van TomTom ging dalen en Den Drijver past zijn koersdoel aan naar E12,25. Houdt daarbij oog voor het strategische plaatje en spreekt over focus op >100 mln klanten en geluiden die hij hoort dat TomTom daar goede stappen maakt.

Dan ineens 30 juni wordt het vreemd. Niet zozeer omdat hij die dag zijn koersdoel van E12,25 naar E9 heeft verlaagd maar wel vanwege de achterliggende reden: EBIT 2016-2018 schat hij 70% lager in. Advies en koersdoel wordt nu ingegeven door cijfers op korte termijn en niet meer obv strategische positie. Het paradoxale is dat de EBIT verwachting op korte termijn negatief beïnvloedt wordt door het binnenhalen van grote orders als Volvo omdat de kost voor de baat uit gaat. Later blijkt bovendien dat hij Telematics deal met Peugeot en "alle nog niet officieel bekend gemaakte contracten van Automotive" buiten beschouwing heeft gelaten. Dat is merkwaardig want je kunt ook kansen toekennen aan mogelijke omzet in je model.

Mijn punt: ik respecteer een visie van een analist als de onderbouwing consistent is. Dus de mening moet gebaseerd zijn op de kernpunten van TomTom die belangrijk worden geacht. Niet de ene keer een verhaal over de goede positie tov Here en het winnen van marktaandeel en de volgende keer zorgen uiten over het bedrijfsresultaat van het lopende jaar omdat er meer investeringen vereist zijn (Nb door het winnen van orders!).

Als je het idee hebt dat Den Drijver liever naar E9 gaat dan naar E11......dat kan bij deze analist idd het geval zijn omdat al zijn adviezen m.i. instrumenteel zijn.

-Wil hij naar E9? Dan gooit hij een verhaal eruit dat Waze/Renault samenwerking bedreigend is. Dan noemt hij de orders op autoshow tegenvallend. Dan ziet hij weinig kans op samenwerking voor Chinese markt omdat TomTom via JV gebonden is aan Autonavi (Alibaba). Dan betitelt hij de inspanningen van TomTom als "dat TomTom Here op de hielen zit".

-Wil hij naar E11? Dan had hij gesproken over de verankering van de toekomstige positie van TomTom door deal met NVIDIA. Dan had hij gewezen op de link NVIDIA met Volvo en dat de deal met Volvo Trucks past bij een steeds hechtere samenwerking. Had hij het gehad over de consequenties van NVIDIA voor traditionele business. Dan had hij Baidu als potentiële partner genoemd ipv zeggen dat we al tijden niets gehoord hebben over JV Beijing Golden Tom (wat niet waar is).

Daarom vind ik Den Drijver een absolute flapdrol zonder ruggengraat die zich nu ook bij TomTom laat gebruiken door partijen. Den Drijver komt dus officieel naar buiten met een bericht dat "de bekend gemaakte orders kleiner zijn dan verwacht" maar geeft ondertussen in zijn rapport wel een hint aan zijn klanten dat er nog aankondigingen komen. Dat kan m.i. niet.

Jmho
harrysnel
3
quote:

Faustian Pact schreef op 5 oktober 2016 12:47:

[...]

Dit forum heeft trekjes van een sekte waar iedereen die een ander geluid laat horen als een paria wordt behandeld door de zogenaamde oude garde.

Als het andere geluid enigzins inhoudelijk is dan is er ruimte voor een leuke discussie. Als de bijdragen niveau 0 hebben, of dikwijls niet eens over TomTom gaan, dan ben ik er wel klaar mee.
Oeps..!
2
Een Fins Webinaar met MAARTEN CLEMENTS

Webinaari:
Make Smarter Business Decisions with TomTom Data 30.5.2016

www.youtube.com/watch?v=YlsM2KCSD_g
[verwijderd]
2
quote:

harrysnel schreef op 5 oktober 2016 13:12:

[...]

Als het andere geluid enigzins inhoudelijk is dan is er ruimte voor een leuke discussie. Als de bijdragen niveau 0 hebben, of dikwijls niet eens over TomTom gaan, dan ben ik er wel klaar mee.
Als je de zogenaamde inhoudelijke postings ontdoet van alle moeilijke, dure woorden en emoties zul je zien dat daar ook niets van overblijft.

mjmj
4
quote:

Faustian Pact schreef op 5 oktober 2016 13:20:

[...]

Als je de zogenaamde inhoudelijke postings ontdoet van alle moeilijke, dure woorden en emoties zul je zien dat daar ook niets van overblijft.

Hoezo "ook"?
Jan Peter Balkenellende
0
quote:

closer schreef op 5 oktober 2016 13:03:

[...]
Dit is NU AL bevestigd door de post hierboven...
Jan Peter is de naam
Oeps..!
2
Ik heb even een screenshot uit het videootje gehaald

Het gaat weliswaar om TomTom Traffic, maar hier staat Toyota, Opel, Mazda bij.
Bijlage:
[verwijderd]
1
quote:

mjmj schreef op 5 oktober 2016 13:28:

[...]

Hoezo "ook"?
Er werd gesteld dat het andere geluid niet inhoudelijk zou zijn
KeesTom
0
quote:

Oeps..! schreef op 5 oktober 2016 13:33:

Ik heb even een screenshot uit het videootje gehaald

Het gaat weliswaar om TomTom Traffic, maar hier staat Toyota, Opel, Mazda bij.
Dat klopt toch....toyota heeft tomtom traffic....
Jan Peter Balkenellende
0
quote:

Faustian Pact schreef op 5 oktober 2016 13:34:

[...]

Er werd gesteld dat het andere geluid niet inhoudelijk zou zijn
Jij verontstelt met OOK dat dit de waarheid is. Natuurlijk is dit ook zo. Maar mag ik vragen wat jou reden om hier te zijn is?
pielsje
1
quote:

harrysnel schreef op 5 oktober 2016 13:12:

[...]

Als het andere geluid enigzins inhoudelijk is dan is er ruimte voor een leuke discussie. Als de bijdragen niveau 0 hebben, of dikwijls niet eens over TomTom gaan, dan ben ik er wel klaar mee.
Dag harrysnel
Executive
0
Op maandbasis -0,7%

Toch teleurstellend. Vorig jaar rond deze periode steegs Tom explosief, maar toen speelde ook de verkoop van HERE. Ach de maand is pas net begonnen. Op naar de cijfers.
boem!
1
quote:

pielsje schreef op 5 oktober 2016 13:38:

[...]

Dag harrysnel
Ontzettende onbenul!!
Harrysnel is een van de weinige echt inhoudelijke posters, die hoewel positief in de long term zijn misnoegen openbaar maakt over de short-term performance.

Graag van jou een inhoudelijke uiteenzetting waar jij Tom2 ziet over drie of vier jaar anders lijkt het mij beter je mond te houden.
[verwijderd]
1
quote:

Jan Peter Balkenellende schreef op 5 oktober 2016 13:37:

[...]

Jij verontstelt met OOK dat dit de waarheid is. Natuurlijk is dit ook zo. Maar mag ik vragen wat jou reden om hier te zijn is?
iig niet om mijn kennis van de Nederlandse taal bij te spijkeren.
Jan Peter Balkenellende
0
quote:

Faustian Pact schreef op 5 oktober 2016 13:56:

[...]

iig niet om mijn kennis van de Nederlandse taal bij te spijkeren.

Blijf dan lekker weg. Je ziet Kidback alleen maar opmerkingen maken met zijn opties of calls waarmee die honderden procenten per dag/maand verdient. Vind je gek dat mensen dit niks intresseert in het TomTom forum. Snap ook echt niet dat de moderator deze personen nog geen ban heeft gegeven.

PS: Het valt mee dat we nog geen opmerking van Kidback hebben gekregen dat hij gister toevallig aandelen DL heeft gekocht.
Kalleman
4
Harry, ik lees je posts graag juist omdat ze kritisch en op dit moment negatief zijn over de communicatie vanuit TT.

Wind je niet over Faustian, Kid, Pielsje, etc.
Lees eroverheen. Ze hebben werkelijk niets te melden over beleggen of TT
Deze soort is er, bij gebrek aan kwaliteit, alleen op uit om anderen uit de tent te lokken.
Op de betere dagen hoor je ze niet...

Groet, en Kalleman!!
6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 16:50
Koers 5,805
Verschil -0,175 (-2,93%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 386.706
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront