TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom December 2016

3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
[verwijderd]
6
quote:

*Justin* schreef op 21 december 2016 21:46:

[...]

Als je al die dingen weet die in die tweede alinea staan:.....

maps essentieel voor zelfrijdende auto, mobileye was vaporware, nvidia is ondersteunend en partner, volvo en subaru klant geworden, tesla ook (geloof justin nou maar :-)) en Microsoft ook nog even haar HERE exclusiviteit losgelaten en TomTom partner, door TT een CAGR van 15% voor drie business units aangekondigd tot 2020, verteld over achterstand van HERE dat jaren nodig heeft om iets soortgelijks te bouwen met kans op mislukking (tomtom was 3rd time right) voor technologie die RANDVOORWAARDELIJK is voor zelfrijdende auto's, de FIAT group een innovation award uitreikt aan tomtom (goede basis voor uitbreiding naar Chrysler!), Fleetmatics voor miljarden is gekocht wat iets zegt over de waarde van dergelijke diensten en TT is vergelijkbaar in omvang en geavanceerder in technologie, het partnership met Nvidia en de reeds geimplementeerde verkeersbordherkenning, 100% groei in sports sales en meldingg van ceo dat tomtom zich ook op 'health' gaat richten, de continue hints dat er hele grote deals met Amerikaanse autofabrikanten te winnen zijn (Ford, GM), het feit dat Microsoft over tomtom zegt dat ze hen nodig hebben voor een aantrekkelijk imago bij Amerikaanse autofabrikanten (terwijl er officieel nog geen deals bekend zijn!), de ingrepen in Consumer pnd en het feit dat de Q3 cijfers een veel lagere hardware afhankelijkheid tonen dan de meesten dachten, de brutomarge van 60% ondanks huidige EUR/USD verhoudingen en dankzij de hogere omzet uit content en services, het interview met een onder druk staande HERE CEO die klanten en personeel ziet weglopen en geen partners aan zich weet te binden om financieel deel te nemen en op zeker geen OEM's, het feit dat tomtom een investor day organiseert en haar tech aan analisten laat zien en vol vertrouwen spreekt, de verspreking rond Nissan en reeds op de tomtom site getoonde Mitsubishi, uitbreiding van HD maps coverage, deals met gemeente Amsterdam en Moskou en nieuwe grote GIS klant, lancering van Consumer producten en eerste smartband en een nieuw Telematics platform dat in 1H17 wordt gelanceerd.

Als je dat weet dan zou je toch niet zo zenuwachtig worden van een slechte koersontwikkeling in 2016? Misschien eerder een opportunity?
En als je nou weet dat we belazerd kunnen worden door een dirty exit en alles maar dan ook alles wordt uitgesteld en HG klaarblijkelijk niet de wil en intensie heeft om iets aan aandeelwaarde te doen, dan mag je gerust je mond open trekken vind ik als aandeelhouder. HG heeft wel allemaal goede dingen weten te bereiken, alleen net dat ene dingetje dat voor ons alleen maar belangrijk is vergeet hij te doen in zijn taak als CEO en dat is zorgen voor aandeelhouderswaarde. Het lijkt mij een kleine moeite om positief te zijn en de juiste dingen te zeggen en gewoon nieuws te melden zoals dat hoort bij een beursgenoteerd bedrijf. Hij is het immers verplicht. Dus gewoon dat ene kleine dingetje moet hij nog doen, alleen heeft hij daar dus blijkbaar geen zin in of heeft hij een andere intensie met zijn bedrijf en de aandeelhouders. Aangezien dat ene kleine dingetje zo simpel is, en hij dat desnoods kan uitbesteden om te laten doen, ben ik er van overtuigd dat er meer speelt. En dat is in zijn voordeel en ons nadeel. Dus hulde aan HG als hij ook dit nog even oplost. En alle toevalligheden steeds van flink dalen zonder reden vlakvoor goed nieuws is voor mij ook geen toeval. En dat na jouw opsomming van goede dingen de Londense boys dat uiteraard ook weten, en toch vol short gaan, betekent dat ze of heel dom zijn of ze inside info hebben. Volgens PP is dat dus zo, en ik geloof daar ook in.

En die opportunity is dan misschien gewoon een goedkope oplichting, dus niks is zeker of wij dat gaan meemaken. Juist omdat alles zo goed is en er erg veel geld mee verdiend gaat worden, staan alle oplichters al in rijen dik opgesteld, dus vergeet dat dan niet.
Moneyball
2
quote:

*Justin* schreef op 21 december 2016 21:46:

[...]

Als je al die dingen weet die in die tweede alinea staan:.....

maps essentieel voor zelfrijdende auto, mobileye was vaporware, nvidia is ondersteunend en partner, volvo en subaru klant geworden, tesla ook (geloof justin nou maar :-)) en Microsoft ook nog even haar HERE exclusiviteit losgelaten en TomTom partner, door TT een CAGR van 15% voor drie business units aangekondigd tot 2020, verteld over achterstand van HERE dat jaren nodig heeft om iets soortgelijks te bouwen met kans op mislukking (tomtom was 3rd time right) voor technologie die RANDVOORWAARDELIJK is voor zelfrijdende auto's, de FIAT group een innovation award uitreikt aan tomtom (goede basis voor uitbreiding naar Chrysler!), Fleetmatics voor miljarden is gekocht wat iets zegt over de waarde van dergelijke diensten en TT is vergelijkbaar in omvang en geavanceerder in technologie, het partnership met Nvidia en de reeds geimplementeerde verkeersbordherkenning, 100% groei in sports sales en meldingg van ceo dat tomtom zich ook op 'health' gaat richten, de continue hints dat er hele grote deals met Amerikaanse autofabrikanten te winnen zijn (Ford, GM), het feit dat Microsoft over tomtom zegt dat ze hen nodig hebben voor een aantrekkelijk imago bij Amerikaanse autofabrikanten (terwijl er officieel nog geen deals bekend zijn!), de ingrepen in Consumer pnd en het feit dat de Q3 cijfers een veel lagere hardware afhankelijkheid tonen dan de meesten dachten, de brutomarge van 60% ondanks huidige EUR/USD verhoudingen en dankzij de hogere omzet uit content en services, het interview met een onder druk staande HERE CEO die klanten en personeel ziet weglopen en geen partners aan zich weet te binden om financieel deel te nemen en op zeker geen OEM's, het feit dat tomtom een investor day organiseert en haar tech aan analisten laat zien en vol vertrouwen spreekt, de verspreking rond Nissan en reeds op de tomtom site getoonde Mitsubishi, uitbreiding van HD maps coverage, deals met gemeente Amsterdam en Moskou en nieuwe grote GIS klant, lancering van Consumer producten en eerste smartband en een nieuw Telematics platform dat in 1H17 wordt gelanceerd.

Als je dat weet dan zou je toch niet zo zenuwachtig worden van een slechte koersontwikkeling in 2016? Misschien eerder een opportunity?
Juist.

Maar de vraag die dan - vrij naar Louis van Gaal - overeind blijft....'Is de rest nou zo dom of ben jij nu zo slim?

Oftewel, zien professionals dit niet? En als ze het wel zien, (wat ongetwijfeld het geval is) waarom trekken ze dan blijkbaar een andere conclusie?
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 21 december 2016 21:46:

[...]

Als je al die dingen weet die in die tweede alinea staan:.....

maps essentieel voor zelfrijdende auto, mobileye was vaporware, nvidia is ondersteunend en partner, volvo en subaru klant geworden, tesla ook (geloof justin nou maar :-)) en Microsoft ook nog even haar HERE exclusiviteit losgelaten en TomTom partner, door TT een CAGR van 15% voor drie business units aangekondigd tot 2020, verteld over achterstand van HERE dat jaren nodig heeft om iets soortgelijks te bouwen met kans op mislukking (tomtom was 3rd time right) voor technologie die RANDVOORWAARDELIJK is voor zelfrijdende auto's, de FIAT group een innovation award uitreikt aan tomtom (goede basis voor uitbreiding naar Chrysler!), Fleetmatics voor miljarden is gekocht wat iets zegt over de waarde van dergelijke diensten en TT is vergelijkbaar in omvang en geavanceerder in technologie, het partnership met Nvidia en de reeds geimplementeerde verkeersbordherkenning, 100% groei in sports sales en meldingg van ceo dat tomtom zich ook op 'health' gaat richten, de continue hints dat er hele grote deals met Amerikaanse autofabrikanten te winnen zijn (Ford, GM), het feit dat Microsoft over tomtom zegt dat ze hen nodig hebben voor een aantrekkelijk imago bij Amerikaanse autofabrikanten (terwijl er officieel nog geen deals bekend zijn!), de ingrepen in Consumer pnd en het feit dat de Q3 cijfers een veel lagere hardware afhankelijkheid tonen dan de meesten dachten, de brutomarge van 60% ondanks huidige EUR/USD verhoudingen en dankzij de hogere omzet uit content en services, het interview met een onder druk staande HERE CEO die klanten en personeel ziet weglopen en geen partners aan zich weet te binden om financieel deel te nemen en op zeker geen OEM's, het feit dat tomtom een investor day organiseert en haar tech aan analisten laat zien en vol vertrouwen spreekt, de verspreking rond Nissan en reeds op de tomtom site getoonde Mitsubishi, uitbreiding van HD maps coverage, deals met gemeente Amsterdam en Moskou en nieuwe grote GIS klant, lancering van Consumer producten en eerste smartband en een nieuw Telematics platform dat in 1H17 wordt gelanceerd.

Als je dat weet dan zou je toch niet zo zenuwachtig worden van een slechte koersontwikkeling in 2016? Misschien eerder een opportunity?
Nissan zou begin januari op de CES kunnen worden aangekondigd. Nissan komt iig met groot nieuws daar!
Dan kan daarna zonder problemen het uitgewerkte Q3-transcript op de website worden geplaatst. Dat moet voor de Q4 cijfers zijn opgelost.

Wanneer verwacht jij de aankondiging van de deal met Tesla?

Dutchy Ron
0
quote:

Jan Peter Balkenellende schreef op 21 december 2016 21:55:

lnkd.in/d5rBfCD - @Ford @Toyota with Major Annoucements at CTS 2017 - @TUAutomotive
Exclusive Announcement from Ford and Toyota (CTS 2017 4-1-2017)


With the customer and app developer community experience top of mind, Ford and Toyota will discuss how adoption of SmartDeviceLink – the open-source software for connecting in-vehicle infotainment systems and smartphone apps – is accelerating toward an automotive industry-driven standard for integrating apps into the car.

PS: Autoshow Detroit is meen ik 14 januari.
Dutchy Ron
0
jalopnik.com/our-maps-suck-and-theyre...
Our Maps Suck And They're Putting Lives At Risk, Feds Tell Tech Companies

Tech companies and automakers have certainly been making moves over the past year to boost their mapping capabilities. General Motors partnered with MobileEye to start writing its own maps; BMW, Audi and Daimler purchased Nokia’s mapping business, and Toyota’s mentioned it wants to log data on everything.

GM Cars Are Writing Their Own Road Maps For Future Autonomous Driving
In dit artikel is GM nog niet overtuigd van de toegevoegde waarde van TT producten
jalopnik.com/gm-cars-are-writing-thei...
Dutchy Ron
0
www.businessinsider.nl/bosch-self-dri...

Bosch, the largest supplier of automotive components and systems, is playing a key role in developing self-driving cars.

Bosch is a supplier of the radar sensors and cameras self-driving cars rely on to detect obstacles and navigate safely. The company is hush about which companies it works with, but is a public supplier of Tesla’s radar, a component Tesla‘s Autopilot relies on.

In October, Bosch released its own self-driving car on Australian roads – a Tesla equipped with six radars, six laser sensors (lidar), one stereo video camera, and one high-precision GPS unit. It marked the first time a self-driving car hit the roads Down Under.

Kay Stepper, the US head of assistance and automated driving at Bosch, told Business Insider that there are 3 hurdles self-driving cars will need to overcome before they hit the roads.
Self-driving cars rely on maps to navigate safely. They locate where they are on the map, and then compare that to the environment they are “seeing” through sensors like cameras and radar. That two-pronged approach allows the cars to better detect obstacles because they can see what should be present based on the map, like a traffic sign, versus what shouldn’t, like a person crossing the street.

But for this approach to work, self-driving cars need to know exactly where they are on a map.

“We need to know very accurately at all times where exactly the vehicle is located in the global scale, on a global map, but also relative to either other vehicles or other landmarks,” Stepper said. “And we need to know that down to the centimeter accuracy.”

Bosch is looking to bring a Global Navigation Satellite System (GNSS) into vehicles so that the cars can better locate themselves. GPS, which you’re probably familiar with, is a type of GNSS system that’s used in the US. GPS draws from 32 satellites to provide real-time data on your location.

Stepper is proposing branching out from GPS and relying on the almost 50 satellites in orbit so the cars can localize themselves better. The problem, however, is integrating GNSS technology into cars without breaking bank.

“In order to roll this out and make this available for the greater population, we need to bring the cost down, we need to bring the size down, we need to bring the weight down,” Stepper said.

Urban canyons
But as Stepper puts it, improving localization is only “part of the equation.” Self-driving cars still need to be able to navigate safely in instances when they can’t find a GNSS signal.

For example, urban canyons, or streets that are flanked by tall structures like skyscrapers, can disrupt GNSS positioning.

John Dolan, principle systems scientist at Carnegie Mellon’s Robotics Institute, previously told Business Insider that urban canyons have been a challenge for self-driving cars.

“If you’re trying to do urban driving and depending on GPS to a large extent, then when you get into areas where there are a lot of tall buildings it’s hard to receive the GPS signal and you’ll have drop outs,” he said.

Stepper said Bosch is working on monitoring the “eagle motion” of the vehicle to combat that problem.

Essentially, Bosch will use sensors to see exactly how the car is moving. That means recording everything from vertical movement (like entering a tunnel) to latitude movement (like changing lanes.) Doing so would allow the cars to know how much they’ve deviated from the place they last had a signal.

Different road conditions
Automakers also need to ensure self-driving cars are comfortable in any driving scenario.

“It’s not just the number of miles that need to be accumulated, it’s more important the number of unique traffic scenarios that need to be validated,” Stepper said.

Stepper is honing in on a key point there. For example, Google‘s self-driving cars have driven over 2 million miles, but have yet to gain real experience driving in snow.

Snow is a big problem for self-driving cars because it covers roads’ lane markings, which self-driving cars rely on to navigate effectively and prevent drift. If a car never experiences driving in snow, it won’t matter how many miles were driven in regular climate conditions.

General Motors‘ CEO Marry Barra recently made that point to Business Insider’s Cadie Thompson.

“A lot of the conversation has been about, ‘Oh, we have this many miles,’ but it’s not as much about the miles as it is about the experiences that the car learns,” she said.

GM announced last week that it will begin testing its self-driving cars in Michigan to get the cars accustomed to cold weather conditions. GM also tests in San Francisco and Scottsdale, Arizona.

“It doesn’t help you so much to have 2 million miles accumulated if you’re missing some critical intersection or urban scenarios that the vehicle will encounter in its vehicle life and you haven’t validated for that scenario,” Stepper said.

[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 21 december 2016 21:46:

[...]

Als je al die dingen weet die in die tweede alinea staan:.....

maps essentieel voor zelfrijdende auto, mobileye was vaporware, nvidia is ondersteunend en partner, volvo en subaru klant geworden, tesla ook (geloof justin nou maar :-)) en Microsoft ook nog even haar HERE exclusiviteit losgelaten en TomTom partner, door TT een CAGR van 15% voor drie business units aangekondigd tot 2020, verteld over achterstand van HERE dat jaren nodig heeft om iets soortgelijks te bouwen met kans op mislukking (tomtom was 3rd time right) voor technologie die RANDVOORWAARDELIJK is voor zelfrijdende auto's, de FIAT group een innovation award uitreikt aan tomtom (goede basis voor uitbreiding naar Chrysler!), Fleetmatics voor miljarden is gekocht wat iets zegt over de waarde van dergelijke diensten en TT is vergelijkbaar in omvang en geavanceerder in technologie, het partnership met Nvidia en de reeds geimplementeerde verkeersbordherkenning, 100% groei in sports sales en meldingg van ceo dat tomtom zich ook op 'health' gaat richten, de continue hints dat er hele grote deals met Amerikaanse autofabrikanten te winnen zijn (Ford, GM), het feit dat Microsoft over tomtom zegt dat ze hen nodig hebben voor een aantrekkelijk imago bij Amerikaanse autofabrikanten (terwijl er officieel nog geen deals bekend zijn!), de ingrepen in Consumer pnd en het feit dat de Q3 cijfers een veel lagere hardware afhankelijkheid tonen dan de meesten dachten, de brutomarge van 60% ondanks huidige EUR/USD verhoudingen en dankzij de hogere omzet uit content en services, het interview met een onder druk staande HERE CEO die klanten en personeel ziet weglopen en geen partners aan zich weet te binden om financieel deel te nemen en op zeker geen OEM's, het feit dat tomtom een investor day organiseert en haar tech aan analisten laat zien en vol vertrouwen spreekt, de verspreking rond Nissan en reeds op de tomtom site getoonde Mitsubishi, uitbreiding van HD maps coverage, deals met gemeente Amsterdam en Moskou en nieuwe grote GIS klant, lancering van Consumer producten en eerste smartband en een nieuw Telematics platform dat in 1H17 wordt gelanceerd.

Als je dat weet dan zou je toch niet zo zenuwachtig worden van een slechte koersontwikkeling in 2016? Misschien eerder een opportunity?
Pfffffff, ik heb het niet geteld maar volgens mij is dit de langste zin ooit zonder hoofdletters, zonder alinea's, verschillend gebruik hoofd- en kleine letters/afkortingen bij dezelfde naam, taalfouten.... Ik ben toch wel beter van je gewend JustIn (Time).

Ik ben het met je ellenlange opsomming eens maar ik ben het ook eens met Harry. Het is toch van de zotte dat TT met zo'n waslijst zoals je opsomt dit jaar qua koers gehalveerd is? En dan nu nog steeds op een -30% staat YTD? TT had allang op € 15.- moeten staan en de slechte communicatie omtrent nieuwsberichten/deals is hier mede debet aan.

Harry (maar o.a. ook Eva en Tini) heeft vaak genoeg geprobeerd om netjes antwoord te krijgen op een aantal vragen maar hij wordt vaak compleet genegeerd. Actie is reactie en als dat maar vaak genoeg gebeurt dan is het logisch dat je op een gegeven ogenblik anders reageert dan voorheen.
Dutchy Ron
1
MobilEye's expertise is in sensing and localization, and its partnership with BMW is one of several it has announced in recent months. For instance, at the 2017 CES in January, MobilEye will be demonstrating the fruits of its partnership with autonomous driving tech company Delphi over a specially created real-world course in Las Vegas. The companies claim the system, called the Centralized Sensing Localization and Planning (CSLP) automated driving system, is the most advanced autonomous driving system currently in existence. As for the partnership with BMW, officially announced in July, the companies are already on target to start testing a prototype autonomous vehicle fleet in urban conditions in early 2017. - See more at: www.themalaymailonline.com/drive/arti...
[verwijderd]
1
quote:

de speurneus schreef op 21 december 2016 22:41:

Het mobil eye spook waart weer rond.
Ja; mobileye voorspelt wat ze volgend jaar kunnen. Tom2 voorspelt wat ze vorig jaar gedaan hebben

Apart dat geen van beide over het heden wenst te spreken.....

hvasd2
0
Nokia klaagt Apple aan voor patentinbreuk

Rechtszaken aangespannen in Duitsland en Amerika.

(ABM FN-Dow Jones) Nokia klaagt Apple aan voor patentinbreuk. Dit meldde de Finse maker van telecomapparatuur woensdagavond.

"Na jaren van onderhandelingen om tot een overeenkomst te komen met Apple over hun gebruik van deze patenten, ondernemen we nu actie om onze rechten te verdedigen", verklaarde Nokia woensdag.

Apple zou technologieën gebruiken op het gebied van onder andere gebruikersomgeving, software, display, chips en videocodering, waarop Nokia het patent heeft.

Er zijn rechtszaken aangespannen in de Duitse steden Düsseldorf, Mannheim en München en in Amerika bij een Texaanse rechtbank, aldus Nokia, dat nog meer rechtszaken voorbereidt in andere rechtsgebieden.

Nokia heeft volgens eigen zeggen drie waardevolle portefeuilles met intellectueel eigendom, met daarin tienduizenden patenten. In de afgelopen twintig jaar investeerde het bedrijf meer dan 115 miljoen euro in onderzoek en ontwikkeling.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

December 21, 2016 13:34 ET (18:34 GMT)

*Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden
Dutchy Ron
0
www.torquenews.com/3855/hyundai-joins...

The Korean car giant Hyundai are one of the latest car manufacturers to join 27 companies to form a global consortium to consolidate self driving technology to be brought to the masses.

The 27 multinational companies involved in the endeavour which include Hyundai Motors come from the auto industry, IT and other areas which will lay down the foundations for safety standards and other rulings for autonomous driving capabilities within the group. 12 of the members include auto giants such as BMW, General Motors, Hyundai motors, Nissan, Toyota, Volkswagen and Volvo. UPS and Uber are on board, including insurers such as Liberty mutual group and Sompo Holdings from Japan. Ericsson and Qualcomm currently are on board from the IT sector.

The first port of call for the consortium is road testing, data collection, safety and traffic congestion issues along with the implications for rail and other transportation systems. The consortium is planned to group every two months, with all the data reported at their annual meeting in Davos, Switzerland. Interestingly, EV Giants Tesla motors have not joined the consortium, along with other companies such as Google and Ford Motors, which also have their own autonomous vehicles in the pipeline.

Tesla motors, Ford and Google seem to have gone their own way for preparing for autonomous driving with a consortium of their own.

www.cbinsights.com/blog/autonomous-dr...
[verwijderd]
0
quote:

Mr. President schreef op 21 december 2016 22:36:

[...]Pfffffff, ik heb het niet geteld maar volgens mij is dit de langste zin ooit zonder hoofdletters, zonder alinea's, verschillend gebruik hoofd- en kleine letters/afkortingen bij dezelfde naam, taalfouten.... Ik ben toch wel beter van je gewend JustIn (Time).

Haha. Ik know en je moet dat ook zien met een knipoog. Normaliter zet ik op tijd een punt achter een zin. En een witregel. Omdat dat lekker leest. Al moet het ook niet te kort. Dan wordt het saai. Jip en Janneke. Dat wil je niet.

Omdat Harrysnel een flinke opsomming deed, deed ik hem dunnetjes over in 1 lange adem. Uiteraard zijn er ook mindere dingen. Pnd markt die krimpt. Dat wordt snel een ding van de past. Hoewel er wel markt voor zal blijven. En de nieuwe klanten in automotive en kansen daarin vragen op investeringen.

Al is dat hardly 'bad news', hoe meer er geinvesteerd wordt hoe meer kennis en kunde er in het bedrijf komt. Dus waarde. Waarde is meer dan een simpele rekensom van EPS maal factor X. De keuze van Microsoft voor een all-market location platform powered by HERE & TomTom maakt TT ook nog steeds een gewilde overnamekandidaat. Althans, dat kan ik me zo voorstellen.
Levy
1
quote:

Gerard_ecb schreef op 21 december 2016 20:20:

[...]
Ik heb je al heel,vaak gehoord over de onkunde van het management en de afdeling IR. Zelfs een post waarin je iemand wil laten springen in een ravijn met een te lang touw, wordt hier ontvangen alsof je de nieuwe Freek bent. Heel jammer en Harry ik zit niet te wachten op jouw oudejaars conference.

Maar ik heb wel wat vragen aan jou:

Wat heb jij op het internationaal platform gepresteeerd?

TT heeft deals met met Apple, Microsoft, Uber, Renault, Peugeot, NVidia, .......etc
Ik ben erg benieuwd wat jij of al die criticasters, die het allemaal zo goed weten, gepresteerd hebben. Laat het horen, ik zal het zeggen, nul,nul.

Het is zo simpel om aam de zijlijn te staan en dan als Wies hier het evangelie te verkondigen, maar out there in the middle wordt de scheiding tussen mice and men gemaakt en ik denk dat de meeste hier mice zijn en wellicht zelfs minder dan mice.

Fijne avond
Eens met wat je schrijft, maar gelieve Wies hier buiten te houden. Stap toch eens over je afgunst heen, bovendien was W de beste poster op iex m.i. en niet alleen door mij maar door velen zeer gewaardeerd.
[verwijderd]
0
quote:

Pim1954 schreef op 21 december 2016 21:59:

[...]
En als je nou weet dat we belazerd kunnen worden door een dirty exit en alles maar dan ook alles wordt uitgesteld en HG klaarblijkelijk niet de wil en intensie heeft om iets aan aandeelwaarde te doen, dan mag je gerust je mond open trekken vind ik als aandeelhouder. HG heeft wel allemaal goede dingen weten te bereiken, alleen net dat ene dingetje dat voor ons alleen maar belangrijk is vergeet hij te doen in zijn taak als CEO en dat is zorgen voor aandeelhouderswaarde. Het lijkt mij een kleine moeite om positief te zijn en de juiste dingen te zeggen en gewoon nieuws te melden zoals dat hoort bij een beursgenoteerd bedrijf. Hij is het immers verplicht. Dus gewoon dat ene kleine dingetje moet hij nog doen, alleen heeft hij daar dus blijkbaar geen zin in of heeft hij een andere intensie met zijn bedrijf en de aandeelhouders. Aangezien dat ene kleine dingetje zo simpel is, en hij dat desnoods kan uitbesteden om te laten doen, ben ik er van overtuigd dat er meer speelt. En dat is in zijn voordeel en ons nadeel. Dus hulde aan HG als hij ook dit nog even oplost. En alle toevalligheden steeds van flink dalen zonder reden vlakvoor goed nieuws is voor mij ook geen toeval. En dat na jouw opsomming van goede dingen de Londense boys dat uiteraard ook weten, en toch vol short gaan, betekent dat ze of heel dom zijn of ze inside info hebben. Volgens PP is dat dus zo, en ik geloof daar ook in.

En die opportunity is dan misschien gewoon een goedkope oplichting, dus niks is zeker of wij dat gaan meemaken. Juist omdat alles zo goed is en er erg veel geld mee verdiend gaat worden, staan alle oplichters al in rijen dik opgesteld, dus vergeet dat dan niet.

Als TomTom zo'n "dirty exit" van plan zou zijn dan zouden ze onderstaande event niet georganiseerd hebben, met bijgaande '15% persbericht'. De voorsprong op HERE uit mijn opsomming komt ook uit die investor day. De opmerkingen over grote klanten in de USA die gewonnen kunnen worden komt ook bij Goddijn vandaan en hoeft hij niet te melden en zou ik lekker voor me gehouden hebben als ik mijn eigen bedrijf voor een prikkie van de beurs zou willen halen. Dus dat ridico van slechts 40% koersstijging (premie) ben ik wel bereid te nemen.

TomTom: Goede positie door omzetgroei

AMSTERDAM (AFN) - Navigatiedienstverlener TomTom is goed gepositioneerd om groeimogelijkheden voor de divisies Telematics, Automotive en Licensing vast te leggen. De samengestelde jaarlijkse omzetgroei (CAGR) van de onderdelen in de jaren 2016 tot en met 2020 zal gezamenlijk uitkomen op circa 15 procent.

TomTom meldde dat vrijdag tijdens een door het bedrijf georganiseerde Techology Day. Hierbij werden onder meer producten en technologieën in Telematics, Connected Car en Automotive, inclusief zelfrijdende technologieën, gepresenteerd.

Volgens topman Harold Goddijn is TomTom goed gepositioneerd om te profiteren van de groeiende mogelijkheden in Automotive, Connected Car, Fleet Management en Consumer Wearables. ,,Onze consumentenactiviteiten transformeren van een krimpende PND-markt richting de groeiende markt van sportactiviteiten'', zo merkt hij verder op.

Het aandeel TomTom profiteerde vrijdag duidelijk van de opmerkingen van Goddijn. Het beleefde met een tussentijdse piek van 8,2 procent de scherpste koerswinst sinds februari. Omstreeks 13.05 uur noteerde TomTom 6 procent hoger op 7,80 euro, bij bovengemiddelde volumes.
harrysnel
12
Gerard, Levy en Justin......jullie begrijpen er werkelijk geen ene bal van.

Het begint al met die kletspraat van "het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn".
Zijlijn????? Ik ben #%$# eigenaar van het bedrijf. Ik sta niet van een afstandje te kijken naar het bedrijf......het is voor een deel mijn bedrijf. TomTom is mede mijn boot en Goddijn + bemanning moeten dat schip besturen en daarbij ook mijn belangen nastreven. Ik zit in TomTom om geld te verdienen. En ik heb positie in TomTom omdat ik vertrouwen heb in het schip zelf en denk dat ik daarmee de race kan winnen. De kapitein van het schip vind het echter nodig om niet nu al de overwinning te pakken in de race maar vaart zelfs de andere kant op. Als ik de bemanning hierop aanspreek en vraag naar het waarom van deze actie wordt ik compleet genegeerd. Dat is niet normaal als je deels eigenaar bent van de boot en de bemanning dankzij jou überhaupt een baan heeft. Onbeschoft, ondankbaar, asociaal...

Jullie zien mijn mening over TomTom niet als een gevolg van het gedrag van management en IR. Dat is jullie 2e grote fout. Vroeger schreef ik hier positief over TomTom. Echt waar. Dat is veranderd doordat ik er voor 99% van overtuigd ben geraakt dat we besodemieterd worden door management/IR. Moet nog officieel blijken maar ik zou me als ik jullie was alvast voorbereiden op een"dat had Harry toch eerder door" verontschuldiging. Jullie naïviteit is ongekend.

De derde fout is dat jullie denken dat ik de prestaties van het bedrijf niet op waarde schat. Onzin! Ik heb de strategie altijd toegejuicht en zie ook dat deze aanpak vruchten afwerpt. Maar: juist als je al de positieve ontwikkelingen ziet dan moet je extra ontevreden zijn over het koersverloop en gaat er wat fout. De huidige koers daar zit al het goede nieuws al in. Kans om laag bij te kopen? Waanzin. Wat heb ik eraan dat een sprong bij evt goed nieuws als overnamebod/exit, nieuws over een grote deal, afsplitsing etc. bekend wordt nu de koers E8,35 staat? Helemaal niets. Doe dat vanaf E12 aub en dan ineens naar E15. Bovendien loop je ook andere risico's zoals een algehele beursdaling door geopolitieke onrust, beleid van Trump, crash van de euro tov dollar....ik noem maar wat. Jullie doen net alsof je dan kunt zeggen: "TomTom moet nu niet zakken hoor lieve mensen van de beurs". "Er zijn nog onbekende deals die nog ingeprijsd moeten worden (Nissan/Tesla), nog deals waarvan het belang nog niet is begrepen zoals met NVIDIA, een achteruitgang in Consumer is niet zeker want we hebben de horloges".......zo werkt het niet op de beurs en TomTom daalt dan gewoon mee. Maar ik vermoed dat jullie nauwelijks aandelen hebben en geen ervaring op de beurs. Of wellicht doen jullie het voor de lol en mag de hobby wat kosten.

Als je serieus in TomTom zit en dan ziet dat de koers het hele jaar onderuitgehaald wordt door IR/Management middels timing en dosering van nieuws.....dan ben je daar kwaad over. Als je dan ook nog merkt dat je onbeschoft behandeld wordt door IR als je daar op een nette manier wat van zegt is het helemaal de omgekeerde wereld. Zij zitten daar namens mij dus ik mag verwachten dat dit clubje ook voor mij aan de slag gaat.

Zijlijn me reet. Zit vol in dit schip.
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 16:53
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 438.650
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront