TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Dutchy Ron
0
Het nieuws van morgen


January 7, 2017 4:55 am JST
Autonomous cars becoming stock market driver
Tie-ups come fast and furious to still-unproven field

TOKYO -- Shares linked to autonomous driving are gaining this year as a flurry of collaboration creates a buzz over the technology, but some worry about the dangers of overoptimism.

DeNA's share price rose 4% Friday on news that the Japanese online game company was partnering with Nissan Motor to commercialize driverless vehicles. Nissan CEO Carlos Ghosn announced the tie-up Thursday at the Consumer Electronics Show in Las Vegas.

Shares in Zenrin went limit-up Thursday afternoon. The jump was spurred by major U.S. chipmaker Nvidia announcing a partnership on artificial intelligence for cars with the Japanese digital mapmaker, as well as others including German autoparts supplier Bosch. On Friday, Zenrin slid 7% as investors locked in their gains.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 6 januari 2017 21:35:

[...]

Ik verdenk MoneyMaker ;-)
HaHa. @MM beken het!
eduardo3105
1
TT op twitter;
@TomTom founder @CorinneVigreux meeting with @MensHealthMag to discuss how we #GetGoing at #CES2017 !
iets over cars/maps; none
TT was op de CES alleen maar om sports en fitness te promoten zodat dit straks afgesplitst kan worden
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 6 januari 2017 21:38:

Het nieuws van morgen


January 7, 2017 4:55 am JST
Autonomous cars becoming stock market driver
Tie-ups come fast and furious to still-unproven field

TOKYO -- Shares linked to autonomous driving are gaining this year as a flurry of collaboration creates a buzz over the technology, but some worry about the dangers of overoptimism.

DeNA's share price rose 4% Friday on news that the Japanese online game company was partnering with Nissan Motor to commercialize driverless vehicles. Nissan CEO Carlos Ghosn announced the tie-up Thursday at the Consumer Electronics Show in Las Vegas.

Shares in Zenrin went limit-up Thursday afternoon. The jump was spurred by major U.S. chipmaker Nvidia announcing a partnership on artificial intelligence for cars with the Japanese digital mapmaker, as well as others including German autoparts supplier Bosch. On Friday, Zenrin slid 7% as investors locked in their gains.
Zenrin gaat als een speer, deze week 26% in de plus, vandaag 6% er af.
Ze gaan dus ook met Nvidia samenwerken.
Dutchy Ron
1
Mercedes fan
www.theverge.com/ces/2017/1/6/1417787...

Mercedes will give Tesla's Autopilot its first real competition this year

Sorry, Elon

When they’re ready, the competition will be fierce. The Drive Pilot system that I tested is nearly identical to what will be launched this summer in the new S-Class. I think it’s slightly better than Tesla’s Autopilot thanks to its ability to slow down for turns at T-intersections and roundabouts. More competition is only good news for car buyers but, with others steadily joining the race, Tesla is about to lose one of its biggest differentiators. Your move, Elon.
Dutchy Ron
1
Ik ga nog ff aan m'n relatie werken, the Voice zal zo wel afgelopen zijn ;-) Goed weekend!
Beperktedijkbewaking
0
quote:

holenbeer schreef op 6 januari 2017 19:46:

[...]
Hoe ziet dit er uit als straks consumentenauto's ook zijn voorzien van (goedkope solid state) LiDAR? In 2020 zou dat zomaar eens state of the art kunnen zijn.
Een camera heeft hogere resolutie, maar 's nachts, bij mist, sneeuw enz. is het zicht een stuk minder zo niet nihil.

Dan hebben mensen straks de keuze uit een set aan sensoren (camera, radar, lidar, sonar enz.)
Die sensoren leveren data die gefuseerd worden in een 'brain, zeg de PX2, Xavier of wat er tegen die tijd op de markt is.
Die gefuseerde data leveren, vergeleken met de basiskaarten (road DNA, REM of andere referenties) excepties en andere conclusies op die gedeeld worden via een cloud en/of vehicle to Vehicle of zelfs Vehicle to Infrastructure?
De gedeelde conclusies worden verwerkt in een (of meer) 'kaartfabrieken', die realtime de aangepaste basiskaarten distribueren. Waarschijnlijk vooral naar auto's die rijden in de buurt van de excepties, en misschien 1 keer per dag/nacht naar alle aangesloten auto's?

Ik zie de Mobileyes van deze wereld vooral in de 1e paar stappen een rol spelen:
- ze leveren sensoren, of dat nou camera's, lidar of iets anders is
- ze leveren een verwerkingschip bij
- ze zijn niet in staat de sensorfusie te leveren, dat doen de Nvidia's en Intels van de wereld

De gefuseerde data zijn mi dan ook geen eigendom van deze sensor+-leveranciers. M.i. zijn ze waarschijnlijk ook geen eigendom van de sensorfusieclubs.
Waarschijnlijk zijn ze eigendom van de autoleverancier en niet eens van de autobezitter, omdat je bij aankoop een contract tekent waarin je het eigendom van de data opgeeft.

TomTom zit mi verder naar achteren. Nu brengen ze zelf nog (deels) de wegen in kaart, maar dat kan meer en meer gecrowdfund, via een scala aan sensoren en vanuit die sensoren gefuseerde data. Hun toegevoegde waarde zit in de real time verwerking en distributie, en de toegevoegde waarde al traffic en andere verkeerskundige intelligentie.
Het zal TomTom boeien wie de (gefuseerde) data aanlevert. Zolang de kosten va de aangeleverde data maar een stuk lager zijn dan de revenuen van de verwerkt een gedistribueerde data. Omdat elke leverancier (sensor, brain of auto) maar een deel van de datastroom heeft, is het punt waarop al die data samenkomen en gecombineerd worden het meest waardevol, zeker als ze vanuit dat punt verkcoht kunnen worden aan tientallen klanten.

Of TomTom dat ene punt (of één van de 2-3 punten) wordt is afwachten, maar ik zie zo gauw geen andere kandidaten dat TomTom, HERE en wat grote jongens als Microsoft, Apple enz. die als ze dat willen Tom Tom makkelijk kunnen kopen.

Duidelijk verhaal, AB. Dit is ook mijn langere-termijnvisie.
Ik heb het hier vaak over TomTom als 'spin in het web'. Het (door mij) hierboven vet gezette beschrijft precies wat ik daarmee bedoel.

[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 6 januari 2017 21:49:

Die 26% stijging Zenrin was vanwege deal met Bosch haha
Ah, nou. Het gaat me allemaal duizelen. Als je toch nog tijd hebt dit weekend dan is deze Ces video ook nog zeer de moeite waard.
www.youtube.com/watch?v=iAgQlNdU0a

Goed weekend!
[verwijderd]
21
Ik word, en vele anderen met mij, echt doodmoe van Hik en Dutchy Ron dat ze echt elk berichtje van HERE en Mobileye hier te plaatsen en het zo op te hemelen alsof TomTom niks is.
De meeste berichtjes hebben echt totaal geen betekenis tot TomTom.
Dit is het TomTom forum hoor, maak een HERE of Mobileye forum en ga daar lekker discusieëren over hun.
Hier zitten we voor TomTom en daar lees ik intussen niks meer over door de tsunamie van onzin berichtjes over HERE en Mobileye.
Ik hoop dat ze daarmee kunnen stoppen, anders vertrek ik van dit forum, want er staat dan eigenlijk niks meer wat ik wil lezen.
Om even een beeld te krijgen hoeveel mensen het met mij eens zijn, graag een AB oftewel een vind ik leuk oftewel een duimpje aanklikken op deze post van mij.
Dan kunnen Hik en Dutchy Ron ook hun conclusie trekken.
Uiteraard willen we over alles wat weten, maar TomTom is nu ondergesneeuwd door voornamelijk onzin berichten over die andere twee.
Bert van M
3
quote:

Hik schreef op 6 januari 2017 21:37:

[...]

Dan wel natuurlijk. Dan ligt de weg ook open om RoadDNA crowdsourced in te winnen.
Ik moet zeggen: de nieuwkomers en announcements duikelen over elkaar heen deze CES week, maar TomTom is een oase van rust. Bewust? De rust van de partij die weet dat ze meedoen met het eindspel?
Ze doen zeker mee, vraag is voor hoeveel %.
tatje
0
quote:

Johnny Loseitall schreef op 6 januari 2017 21:12:

Iemand nog wat van Justin gehoord ...?

Volgens mij is hij op de CES.

Op de Tom Tom stand :-)
holenbeer
1
quote:

Pim1954 schreef op 6 januari 2017 22:00:

Ik word, en vele anderen met mij, echt doodmoe van Hik en Dutchy Ron dat ze echt elk berichtje van HERE en Mobileye hier plaatsen en het zo op te hemelen alsof TomTom niks is.
De meeste berichtjes hebben echt totaal geen betekenis tot TomTom.
Dit is het TomTom forum hoor, maak een HERE of Mobileye forum en ga daar lekker discusieëren over hun.
Hier zitten we voor TomTom en daar lees ik intussen niks meer over door de tsunamie van onzin berichtjes over HERE en Mobileye.
Ik hoop dat ze daarmee kunnen stoppen, anders vertrek ik van dit forum, want er staat dan eigenlijk niks meer wat ik wil lezen.
Om even een beeld te krijgen hoeveel mensen het met mij eens zijn, graag een AB oftewel een vind ik leuk oftewel een duimpje aanklikken op deze post van mij.
Dan kunnen Hik en Dutchy Ron ook hun conclusie trekken.
Uiteraard willen we over alles wat weten, maar TomTom is nu onder gesneeuwd door voornamelijk onzin berichten over die andere twee.

Mogelijk compromis: alles over Mobileye, Nvidia, here enz. Dat niet direct TT gerelateeerd is in het hypecycle draadje?
Heeft afgelopen maanden prima gewerkt maar nu met de CES wordt het hier inderdaad wat diffuus.
tatje
0
quote:

Hik schreef op 6 januari 2017 21:37:

[...]

Dan wel natuurlijk. Dan ligt de weg ook open om RoadDNA crowdsourced in te winnen.
Ik moet zeggen: de nieuwkomers en announcements duikelen over elkaar heen deze CES week, maar TomTom is een oase van rust. Bewust? De rust van de partij die weet dat ze meedoen met het eindspel?
Tja Hik.

Jij schrijft hetgeen ik denk :-)

maar TomTom is een oase van rust. Bewust? De rust van de partij die weet dat ze meedoen met het eindspel?
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
holenbeer
1
quote:

tatje schreef op 6 januari 2017 22:08:

[...]

Tja Hik.

Jij schrijft hetgeen ik denk :-)

maar TomTom is een oase van rust. Bewust? De rust van de partij die weet dat ze meedoen met het eindspel?

TomTom doet me soms denken aan Johan Cruijff. Die liet gewoon zien dat hij de beste was, kwam niet eens in hem op dat iemand daar aan kon twijfelen, en al helemaal niet dat hij iemand daarvan zou moeten overtuigen door het zelf te zeggen.
Dutchy Ron
1
Viel er maar meer te melden over TT dan deed ik dat.
Maar ik zal het hype cycle forum gebruiken voor berichten die geen directe relatie hebben met TT. Mits ik hier niets meer lees over 3 jaar achterstand van HERE en gebakken lucht Mobileye. Daar was ik namelijk ff helemaal klaar mee. En nogmaals ik zit voor 50% in TT, voor wat het waard is. Mijn pensioen zeg maar ;-)
Bert van M
5
Van mij mag Hik doorgaan, ik ben het niet altijd eens met hem, maar op een leugen kun je hem niet betrappen. Hij laat gewoon zien dat er meer is dan Tomtom om rekening mee te houden. De toon van Dutchy Ron is meer sarcastisch, bijna zuigend, hij lokt de blinde adepten wat meer uit de tent.
Zolang het maar niet vervelend of kwetsend wordt is ook hun info zeer waardevol.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 6 januari 2017 22:15:

Viel er maar meer te melden over TT dan deed ik dat.
Maar ik zal het hype cycle forum gebruiken voor berichten die geen directe relatie hebben met TT. Mits ik hier niets meer lees over 3 jaar achterstand van HERE en gebakken lucht Mobileye. Daar was ik namelijk ff helemaal klaar mee. En nogmaals ik zit voor 50% in TT, voor wat het waard is. Mijn pensioen zeg maar ;-)
Is gewoon de waarheid. Here verkoopt niet voor niets een deel an zijn belang, en probeert nu nog van alles om dit in te halen, maar dat gaat ze niet lukken ben ik bang. En als tomtom zegt 3 jaar, dan is het waarschijnlijk 5 jaar, want die zijn altijd heel bescheiden.
Ik denk dat tomtom momenteel lacht om Here.......
Juun
7
Begrijp ik het goed dat er hier een bedreiging is geuit. Als Hik en Ron niet ophouden met posten, dan gaat ene Pim weg. Nou, dag Pim.
3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront