TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 19 januari 2017 11:57:

[...]

normaal kan je zeggen dat de koper (tesla in dit geval) contractueel heeft vastgelegd dat de deal nog niet naar buiten mag komen. Dan kan Goddijn de vraag ontwijken. Uitlekken kan dan gelijk staan aan het afketsen van de deal.
Ik zou alleen niet weten waarom Tesla dat in dit geval zou willen. Ze noemen ook zonder blikken of blozen Nvidida en bosch...vaag allemaal
Hij had zich natuurlijk ook gewoon kunnen verspreken
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 19 januari 2017 11:57:

[...]

normaal kan je zeggen dat de koper (tesla in dit geval) contractueel heeft vastgelegd dat de deal nog niet naar buiten mag komen. Dan kan Goddijn de vraag ontwijken. Uitlekken kan dan gelijk staan aan het afketsen van de deal.
Ik zou alleen niet weten waarom Tesla dat in dit geval zou willen. Ze noemen ook zonder blikken of blozen Nvidida en bosch...vaag allemaal
Tesla roept vooral dat ze het allemaal zelf doen. Toen er een dodelijk ongeluk was knikkerde men binnen enkele weken Mobileye de deur uit en bedankte men Bosch voor het verbeteren van de radar.

AP2-hardware wordt nu geleverd met nieuwe video-sensoren (Bosch? of wellicht andere partij? relatief goedkope component), de radar van Bosch en inclusief de rekenkracht van Nvidia.

Software voor AP2 heeft wat vertraging. Komt nu in maandelijkse increments.
Wellicht dat Tesla de deal met TomTom+Autonomos verpakt in een veiligheids-offensief:
"we waren de eerste met autopilot en zijn nu de eerste met dubbele positionering in de auto en hebben naast SLAM (Autonomos-TomTom) de robuuste veiligheid en snelheid van RoadDNA en de HD-maps. dat werkt uitstekend samen met ons eigen platform en we updaten real-time en verbeteren continue de kwaliteit van het systeem via onze crowd; zijn we ook de eerste mee!"
[verwijderd]
0
quote:

DerksVisie schreef op 19 januari 2017 12:08:

[...]

Een belang door Bosch is toch juist goed nieuws en hoeft niet direct een overname te betekenen.
Dat ligt er maar net aan hoeveel aandelen erbij komen en tegen welke koers.
[verwijderd]
3
quote:

groeibriljant schreef op 19 januari 2017 12:19:

[...]

Tesla roept vooral dat ze het allemaal zelf doen. Toen er een dodelijk ongeluk was knikkerde men binnen enkele weken Mobileye de deur uit en bedankte men Bosch voor het verbeteren van de radar.

AP2-hardware wordt nu geleverd met nieuwe video-sensoren (Bosch? of wellicht andere partij? relatief goedkope component), de radar van Bosch en inclusief de rekenkracht van Nvidia.

Software voor AP2 heeft wat vertraging. Komt nu in maandelijkse increments.
Wellicht dat Tesla de deal met TomTom+Autonomos verpakt in een veiligheids-offensief:
"we waren de eerste met autopilot en zijn nu de eerste met dubbele positionering in de auto en hebben naast SLAM (Autonomos-TomTom) de robuuste veiligheid en snelheid van RoadDNA. dat werkt uitstekend samen met ons eigen platform"
Goddijn heeft het in het interview niet over contracten op Autonomous Driving gebied, maar wel over engineering, R&D. Ik heb altijd gezegd dat dit met Tesla na het wegvallen van Mobileye als computervision leverancier en het 'verbeteren' van de Bosch Radar ook waarschijnlijk het geval was.
In het licht van deze overname denk ik dat Tesla voor computervision contact gezocht heeft met Autonomos. Daar zijn TomTom en Autonomos elkaar tegengekomen en ontdekten ze de synergie.

Een aanvulling van RoadDNA/Slam zie ik niet zitten. De extra localisatie van RoadDNA/Slam is al een aanvulling op de HD-Map, waarom een drievoudige veiligheid? Daar zit niemand op te wachten vrees ik.
Ik denk eerder dat ze RoadDNA in de opbouw ook met computervision gaan maken, hierdoor wordt crowsourcing in de toekomst ook mogelijk.
keak
0
quote:

Tom3 schreef op 19 januari 2017 11:49:

[...]

Als sports zou draaien als aangegeven door HG zou dat wel een stunt zijn in tijden dat Apple en vooral Fitbit teleurstellende verkopen moeten melden:

www.investopedia.com/news/fitbit-shor...
Is de reclame die ze voor het eerst in hun bestaan hebben gemaakt op TV toch aangeslagen!! en gisteren of eergisteren zag ik ook iets over verkopen van de watches ze worden nu op internet echt overal aangeboden!!
[verwijderd]
0
quote:

Jan Peter Balkenellende schreef op 18 januari 2017 22:31:

[...]

Wie ziet het wel zitten met Mobileye? Raar mannetje die CEO
Goldman Sachs.....
www.streetinsider.com/Analyst+Comment...

Nu voorbeurs +2,3%
[verwijderd]
1
quote:

Hik schreef op 19 januari 2017 12:30:

[...]

Goddijn heeft het in het interview niet over contracten op Autonomous Driving gebied, maar wel over engineering, R&D. Ik heb altijd gezegd dat dit met Tesla na het wegvallen van Mobileye als computervision leverancier en het 'verbeteren' van de Bosch Radar ook waarschijnlijk het geval was.
In het licht van deze overname denk ik dat Tesla voor computervision contact gezocht heeft met Autonomos. Daar zijn TomTom en Autonomos elkaar tegengekomen en ontdekten ze de synergie.

Een aanvulling van RoadDNA/Slam zie ik niet zitten. De extra localisatie van RoadDNA/Slam is al een aanvulling op de HD-Map, waarom een drivoudige veiligheid? Daar zit niemand op te wachten vrees ik.
Ik denk eerder dat ze RoadDNA in de opbouw ook met computervision gaan maken, hierdoor wordt crowsourcing in de toekomst ook mogelijk.

Stel Tesla gebruikt RoadDNA op basis van vision. Dan hebben ze nog steeds een HD Map voor de axiale richting van de weg nodig, die wordt gemaakt met lidar mappingvans? Hoe schat jij dat in?
Beperktedijkbewaking
3
quote:

groeibriljant schreef op 18 januari 2017 14:35:

De Amerikanen ook maar even wakker gemaakt ;-)

seekingalpha.com/news/3235689-tomtom-...
AB. Heb er zojuist een stukje bijgezet.
[verwijderd]
1
quote:

Stichting PAT schreef op 19 januari 2017 12:51:

[...]

Stel Tesla gebruikt RoadDNA op basis van vision. Dan hebben ze nog steeds een HD Map voor de axiale richting van de weg nodig, die wordt gemaakt met lidar mappingvans? Hoe schat jij dat in?
Bij mijn weten gebruikt Tesla tot op heden voor de 'entertainment-map' Google. Ze leunden tot voor kort op Mobileye's vision, maar zeggen nu dat Radar de 'primary sensor' is.
In het verleden hebben ze hun eigen Tesla-vloot probe data gebruikt om lane-informatie te verzamelen. Simpel gesteld: als je minimaal een keer of 10 over een rijstrook of weg rijdt, dan kun je vrij nauwkeurig bepalen waar het midden zich bevindt. Zelfs een malloot die al slingerend over de weg rijdt filter je er met voldoende data wel uit. Die 'verdwijnt' gewoon in het gemiddelde. Zo 'nauwkeurig' is dus hun lanekeeping/lane-change data. Hoe zich dit verhoudt tot Lidar? Radar kan natuurlijk met een evengrote nauwleurigheid. Voor dit soort functionaliteit is deze nauwkeurigheid groot genoeg. Als je echter naar volledig autonoom rijden toe wilt, dan is de algemene consensus dat je dit met HD-Maps als achtervang voor o.a. je localisatie doet. Maar we weten ook dat die Musk een eigenwijze gast is. Ik weet niet wat hij met de huidige sensoren al kan om een soort van eigen HD-Tesla map te maken. Mocht Tesla hier niet op willen vertrouwen dan lijkt het me dat ze (gezien de contacten en vage uitspraken van Goddijn) eerder in zee gaan met TomTom dan met HERE. Maar goed, dat is inderdaad allemaal maar inschatting.
Tesla is wat dat betreft voor mij net zo vaag als TomTom.
[verwijderd]
2
quote:

Hik schreef op 19 januari 2017 12:30:

[...]

Goddijn heeft het in het interview niet over contracten op Autonomous Driving gebied, maar wel over engineering, R&D. Ik heb altijd gezegd dat dit met Tesla na het wegvallen van Mobileye als computervision leverancier en het 'verbeteren' van de Bosch Radar ook waarschijnlijk het geval was.
In het licht van deze overname denk ik dat Tesla voor computervision contact gezocht heeft met Autonomos. Daar zijn TomTom en Autonomos elkaar tegengekomen en ontdekten ze de synergie.

Een aanvulling van RoadDNA/Slam zie ik niet zitten. De extra localisatie van RoadDNA/Slam is al een aanvulling op de HD-Map, waarom een drievoudige veiligheid? Daar zit niemand op te wachten vrees ik.
Ik denk eerder dat ze RoadDNA in de opbouw ook met computervision gaan maken, hierdoor wordt crowsourcing in de toekomst ook mogelijk.

TomTom kan de goedkope SLAM-laag(REM) vanaf morgen leveren.

Krijg je alle aandacht van de OEM's en Tier 1's.

En ben je leading in de media (helemaal als je Tesla als launching customer hebt!)

Sla je in 1 klap de toekomstige concurrentie van HERE-Mobileye knock out! (en die kunnen pas over minimaal 3 jaar een real-time platform leveren volgens TomTom)

En waarom die extra veiligheid niet doen?

RoadDNA + SLAM(REM) is een combi die de rest van de wereld niet kan leveren!
Koos99
0
quote:

battumboy schreef op 19 januari 2017 11:33:

[...]

Heb 3.5 miljoen jaarverkoop minus de verkopen in de eerste 3 kwartalen = 1.19 miljoen stuks minus kw42015 = ca 1.1 miljoen stuks.
verschil is 93000st

Of Azie moet apart zijn opgenomen
2016: 3.50 - 2.392 = 1.108 miljoen te verkopen
2015: 4.08 - 2.788 = 1.292 miljoen verkocht

Dus daling van (1.108 - 1.292)/1.292 = 14%

Grote disclaimer is dat er vanuit wordt gegaan dat er buiten Europa en Noord Amerika geen PND's verkocht worden. Als dat wel is dan ziet het er heel anders uit.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Koos99 schreef op 19 januari 2017 10:39:

In Volvo contract zit geen HD.
Dat wisten we al.
Koos99
0
quote:

dipity schreef op 19 januari 2017 11:38:

@Koos99
2015: 2,788
2016: 2,392
Om aan 3.5 MIO PND's te komen, betekent dat er pakweg 1 MIO PND's in 2016/Q4 zijn verkocht. Dus in aantallen een resultaat fors boven verwachting. Qua omzet / marge koffiedik kijken.

In 16Q3 was er in Europa een Y-T-D daling vd totale PND markt van 18%.
Gesteld werd dat verwacht werd dat in Europa de daling voor heel 2016 uit zou komen op 20%. Q4 is traditioneel een goede maand voor PND's (afgaand op voorgaande jaren. Verwacht werd dus dat 16Q4 een daling van ongeveer 23% zou laten zien.

Echter de daling vh verkochte aantal PND's in 16Q4 was gelijk aan de daling van Y-T-D 16Q3.

Per saldo verwacht ik dat de PND verkoop zo ongeveer 10 miljoen aan omzet beter was dan begroot. Er van uitgaande dat TomTom ten tijde vd winstwaarschuwing dacht uit te komen op een omzet van tussen 980 en 990, zal dat dus waarschijnlijk ergens tussen de 990 en de 1,000 gaan uitkomen.
battumboy
0
YTD 2015 kw 3

Europa 5.0 * 52% = 2.600 miljoen st
Amerika 2.2 * 18% = 0.396

totaal 2.996 - 4.08 = 1.084 4e kw 2015 wat afrondingsverschil klopt het met kw4 2015

Hoe kom je aan 2788?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Hik schreef op 19 januari 2017 12:30:

[...]
...
Een aanvulling van RoadDNA/Slam zie ik niet zitten. De extra localisatie van RoadDNA/Slam is al een aanvulling op de HD-Map, waarom een drievoudige veiligheid? Daar zit niemand op te wachten vrees ik.
Ik denk eerder dat ze RoadDNA in de opbouw ook met computervision gaan maken, hierdoor wordt crowsourcing in de toekomst ook mogelijk.
In die richting zit ik ook te denken. Als dat laatste klopt, is het een geweldige stap voor de toekomst van TT's RoadDNA.
Koos99
0
quote:

battumboy schreef op 19 januari 2017 13:39:

YTD 2015 kw 3

Europa 5.0 * 52% = 2.600 miljoen st
Amerika 2.2 * 18% = 0.396

totaal 2.996 - 4.08 = 1.084 4e kw 2015 wat afrondingsverschil klopt het met kw4 2015

Hoe kom je aan 2788?
@BB, ik had dat cijfer over 2015 uit de rapportage 16Q3 gehaald. Als ik echter hetzelfde opzoek in 15Q3 dan staat er inderdaad iets anders, nl de door jou weergegeven aantallen. Vreemd!!!. Daarnaast staat in het 16Q3 overzicht ook niet YTD '16 en YTD '15, zoals je zou verwachten, maar YTD '15 en YTD '14. De 5.0 zoals vermeld in 15Q3 en de 4.6 in 16Q3 is overigens de enige afwijking. De rest van de bedragen en aantallen zijn wel gelijk.

Zeer slordig dat de aantallen niet consistent zijn. Ik zal een mailtje naar IR sturen.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 januari 2017 13:54:

[...]
In die richting zit ik ook te denken. Als dat laatste klopt, is het een geweldige stap voor de toekomst van TT's RoadDNA.

Het een sluit het ander niet uit. Is vooral een kwestie van tactiek. Je voegt de vision van Autonomos toe en gebruikt de crowd-data voor 2 doeleinden:

1. verbeteren roadDNA
2. leveren extra SLAM-laag a la REM (voor redundancy en de goedkope oplossingen)

De klant kan kiezen. En zelfs voor dubbele veiligheid gaan!

Met een unieke en nu al werkende oplossing sla je HERE-Mobileye knock out! En trek je als TomTom de komende jaren alle media-aandacht. Plus de grote (Amerikaanse) beleggers.
Knalt de koers snel naar 15 maar als het kwartje valt dan ook heel snel verder naar 25-50 euro.
[verwijderd]
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 januari 2017 13:23:

[...]
Dat wisten we al.

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben wie er met het Volvo Drive-Me programma met ze samenwerkt.
Volgens dit interview met Erik Coelingh van Volvo (in het kader van het Drive Me programma) 18 october j.l. werken ze samen met TomTom:

Quelles technologies mettez-vous en œuvre ? Vous appuyez-vous sur des cartes en haute définition, comme Nvidia ?

Oui, les cartes en haute définition sont l'une des clés de la réussite. Nous travaillons d'ailleurs déjà avec TomTom et Nvidia. Nous utilisons le Drive PX2 pour notre programme Drive Me. Nous avons aussi un partenariat avec Uber pour faire de la recherche dans l'autonomie. Mais nous avons surtout créé une co-entreprise avec Autoliv, un grand équipementier qui fournit du matériel de sécurité pour l'automobile. Ils font des ceintures de sécurité, des air bags, des puces, des caméras, des radars... Le but de cette co-entreprise est d'accélérer le développement des technologies de conduite autonome.

www.usine-digitale.fr/article/entreti...

TomTom zal het wel 'testen' of 'engineering' noemen.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Stichting PAT schreef op 19 januari 2017 12:51:

[...]
Stel Tesla gebruikt RoadDNA op basis van vision. Dan hebben ze nog steeds een HD Map voor de axiale richting van de weg nodig, die wordt gemaakt met lidar mappingvans? Hoe schat jij dat in?
Als Autonomos TT kan helpen bij het crowdsourcen van RoadDNA (zie mijn vorige post) dan kunnen ze dat zeker bij het axiale (longitudinale) mappen.
De sensors en vision software van Autonomos kunnen lane markings 'zien', evenals allerlei andere objecten, zelfs in 3D.

(Al weet ik niet hoever dat '3D' precies gaat. Ze kunnen iig parkeergarages, fly-overs en dubbeldeks autowegen automatisch mappen.)

3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 10:43
Koers 6,120
Verschil -0,065 (-1,05%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 177.401
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront