TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2017

3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
aex2009
2
Wel,Als ik ze normaal verkoop dan gaan ze omhoog.De koers is droevenis.Begin het ook behoorlijk zat te worden.
[verwijderd]
0
quote:

aex2009 schreef op 14 februari 2017 09:57:

Wel,Als ik ze normaal verkoop dan gaan ze omhoog.De koers is droevenis.Begin het ook behoorlijk zat te worden.
Telt voor mij ook. Heb verkocht op 7,71€ ben benieuwd of het gaat stijgen. Vast wel.
[verwijderd]
0
TT zit nu in klinische fase IIA. De dosis mag nu verhoogd worden.
Het ziet er goed uit. De CEO spreekt al van een doorbraak.
"Dit wordt een blockbuster!! mark my words YES" We have the new PROZAC in our lab
<3 <3 <3 <3 <3
[verwijderd]
1

@ Tatje en Micha

Tatje, je schrijft zelf steeds iemand gaat het kopen, maar je realiseert je toch hopelijk wel als je namen als Pon, van der Vorm, JdM noemt die kunnen allen fronten om het in samenspraak met de Founders ( zonder dat deze gezien worden ) het te kopen, dan halen de Founders het niet van de beurs dat doet een ander en dan denk je toch niet dat die jou de hoofdprijs gaan betalen

noem mij één bedrijf dat voor Y aan de beurs noteert en dat ze voor 3 x Y van de beurs halen, de running premie varieert tussen de 35 en 50% en hoogst uitzonderlijk bij zeer grote strategische waarde en een pak afschrijvingen die al genomen zijn in de boeken , krijgt men wel eens 75 of 100%

dus wat dat betreft kan TT voor ons ( financieel) veel beter aan de beurs blijven en zelf iets ondernemen om wat van die onderliggende waarde hard te maken.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
@ Justin
wat is het eerste event waar je (eventueel) nieuws/orders van TT kan verwachten ?
Dan kan ik bepalen of ik daar op wil gaan wachten met mijn aandelen en opties. Kan niet nog meer duizendjes verliezen..
9 maart autosalon Geneve ? Of zal het pas in april Q 1 cijfers nieuws over orderbook komen..dan gooi ik alles er wellicht nu nog uit om later wellicht/ooit nog eens weer in te stappen
Met pijn in het hart dan , dat wel
Grijp er elke keer naast, de eerste keer was ASR (overname Fortis), duurde ook zo lang en was er de vrijdag voor de overname maar uitgegaan...grrr
Verder nodige verliezen met Baan en Imtech etc. Het zit niet mee, half huis is er wel verloren gegaan. Maar ik stop met klagen. zelf gedaan, zelf de blaren
helaas heb ik wel het gevoel bij Tt dat het allemaal niet nodig was geweest...dat zal altijd blijven en bij de uiteindelijke ontknoping zal het duidelijk worden waarom..
dag

[verwijderd]
3
Wel knap wat jullie hierdoen. Jullie kennen tomtom ondertussen beter dan wie dan ook. Alleen levert het geen moer op. Dat verhaal Justin.. leuk en aardig en inside onfo of blabla..maar levert niets op. Kijk naar andere aandelen... beurzen stijgen je kan bijna overal winst pakken ipv hier eindeloos te discussiëren en verlies te lijden...
harrysnel
9
Als aandeelhouder verschaf je kapitaal aan een onderneming. Dat is bij TomTom niet anders dan bij andere bedrijven. Je doet dat als aandeelhouder in de verwachting daar rendement uit te halen. Ik lees dikwijls opmerkingen in de trend van "als je geen vertrouwen hebt in het bedrijf dan stap je toch uit?" en "je bent niet verplicht om in TomTom te beleggen"...etc.

De aandeelhouders die meegedaan hebben aan de IPO (ik niet) hebben geld beschikbaar gesteld dat gebruikt is om als TomTom te kunnen groeien, transformeren....een bedrijf te runnen Zonder IPO zou bv de overname van Tele Atlas niet mogelijk zijn geweest en zou TomTom nog steeds uitsluitend PND maker zijn. Maar: door aandelen uit te geven en een beursgenoteerde onderneming te worden ontstaat tevens de verplichting om het best mogelijke na te streven voor de verschaffers van het kapitaal. Creëren van aandeelhouderswaarde moet 1 van de uitgangspunten zijn waar het beleid op gebaseerd is van een beursgenoteerde onderneming.

De aandelen van TomTom zijn sinds de IPO van eigenaar verwisseld en ik denk dat er bijna geen beleggers zijn die de aandelen al die jaren sinds IPO hebben aangehouden. Maar: de verplichting om te denken aan de belangen van de aandeelhouders blijft bestaan en gaat mee met het aandeel. De nieuwe eigenaar van het aandeel TomTom heeft de deelnemer aan IPO "terugbetaald" voor het ter beschikking stellen van kapitaal aan TomTom en wordt daarmee eigenaar van een deel van het bedrijf. Daarbij heeft hij dezelfde rechten als de oorspronkelijke kapitaalverschaffer; het is niet relevant wie de aandelen in handen heeft. Bovendien: niemand doet mee aan een IPO als er niet de wetenschap is dat er een markt is om het aandeel eventueel weer te verkopen. De beurs.

Waarom dit verhaal? Ik hebnu aandelen TomTom en daar staan dus op dit moment verplichtingen tegenover voor het management van TomTom. Als ik het niet zou zien zitten in TomTom en de aandelen verkoop dan blijft TomTom de verplichting houden om te trachten voor de koper van mijn aandelen rendement te creëren.

Daarom vind ik het ook niet terecht om beleggers die nu in TomTom zitten en op opsplitsing aan te dringen "sprinkhanen" te noemen. Als je ziet dat TomTom niet de juiste stappen zet voor het creëren van aandeelhouderswaarde (heb het niet over de gang van zaken voor het bedrijf maar over het aandeel), dan is het logisch dat je verandering wilt zien want de belegger zit in TomTom voor rendement.

Wat bij mij extra ergernis opwekt is de onverschillige en arrogante houding van Goddijn als hij een vraag over dit onderwerp krijgt zoals onlangs tijdens webcast. De man heeft het opgehaalde geld bij IPO niet volledig geïnvesteerd in het bedrijf maar ook "gecashed". Naast de normale verplichtingen verbonden aan het ophalen van geld zou je daarom bij Goddijn ook een stuk dankbaarheid verwachten. Dat maakt deze man nog "fouter" in mijn ogen. De aandeelhouders, die het niet alleen mogelijk gemaakt hebben dat TomTom een transitie kon ondergaan maar die hem ook de Quote 500 in hebben gekregen, laat hij keer op keer een middelvinger zien.
[verwijderd]
1
quote:

JaneJungle schreef op 14 februari 2017 10:07:

Wel knap wat jullie hierdoen. Jullie kennen tomtom ondertussen beter dan wie dan ook. Alleen levert het geen moer op. Dat verhaal Justin.. leuk en aardig en inside onfo of blabla..maar levert niets op. Kijk naar andere aandelen... beurzen stijgen je kan bijna overal winst pakken ipv hier eindeloos te discussiëren en verlies te lijden...
wat doe je hier dan nog?
MichaT.
1
@W

Ik begrijp dat als er een exit is dat men niet mijn prijs wil betalen, echter ik stap NIET tussentijds uit omdat ik bang ben dat het verder naar beneden gaat, integendeel ik koop bij, echter is dit nu niet aan de orde. Ik ben een echte lange termijn belegger (meer jarig) en heb niets op met day-traders.

Zoals zovelen hier op het forum heb ook ik pijnlijke momenten gehad. Mijn eerste was Daf....wat nu nog steeds een mooi bedrijf is. AM heb ik ook gehad voor 20€, maar ook voor 2,20€ en zie nu.

Ik ben er zeker van dat ook TomTom of een afgeleide daarvan ons op de lange termijn goed zal doen en ook ik zie liever vandaag dan morgen veranderingen waarvan ik meer vertrouwen krijg, echter het duurt erg lang.
jadijako
0
wordt neerslachtig hier, heb het volste vertrouwen in TomTom, bij dip wat bijkopen, de economie draait beter, kunnen ze gemakkelijk een bod doen, op deze prooi, heb de tijd
[verwijderd]
3
Een beursnotering wordt normaal aangevraagd om kapitaal aan te trekken voor groeistrategien.

HG gebruikt een beursnotering om zijn vriendjes geld te laten verdienen over de rug van kleine particuliere beleggers.

Bedankt HG. Ga zo door, wat een fijne man ben je.
[verwijderd]
0
quote:

GLMF schreef op 14 februari 2017 10:21:

[...] wat doe je hier dan nog?
Zo kan het ook.. je zou ook je ogen kunnen opendoen..
Meer dan TomTom..
[verwijderd]
0
quote:

JaneJungle schreef op 14 februari 2017 10:32:

[...]

Zo kan het ook.. je zou ook je ogen kunnen opendoen..
Meer dan TomTom..
Toedels.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

W schreef op 14 februari 2017 09:22:

@ BDB dat mag, wie uitdeelt moet ook ontvangen, heb er nooit een geheim van gemaakt dat mijn insteek in TT voor meerwaarde is

heb verder niets met het bedrijf buiten een aandelenbelang
constateer dan ook dat het waarschijnlijk leuker is te werken voor TT dan te zitten in TT

heb meer lol gehad aan mijn handel in MBLY dan in TT en dat had ik echt nooit gedacht, want TT leek mij zekerheid en MBLY een gok, dus de één zeer voorzichtig ingestapt en de ander te veel, maar allemaal zelf gedaan, niemand heeft mij er toe verplicht, dus zal het ook zelf moeten oplossen.
Ja, los het zelf op. Doe ik ook, vanuit een total andere invalshoek.
Mijn dochter kent de wereld, alle werelddelen, en weet waar TomTom niet of zwak aanwezig is. Mijn zoon kent de commercie, ook buiten NL.

Ja, het is leuker om nu te werken voor TT dan erin te beleggen. Vooral als je weigert om ooit iets van de wereld te snappen.

[verwijderd]
0
quote:

Cain Velasquez schreef op 14 februari 2017 10:47:

[...]

Toedels.
Pufff... hoop dat snel beter gaat met TomTom..
Jullie zijn niet te pruimen..
[verwijderd]
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 14 februari 2017 10:48:

[...]
Ja, los het zelf op. Doe ik ook, vanuit een total andere invalshoek.
Mijn dochter kent de wereld, alle werelddelen, en weet waar TomTom niet of zwak aanwezig is. Mijn zoon kent de commercie, ook buiten NL.

Ja, het is leuker om nu te werken voor TT dan erin te beleggen. Vooral als je weigert om ooit iets van de wereld te snappen.

sodeju, je bent in ieder geval niet 'beperkt' in je wereldse kijk

is dat erfelijk ?

lolletje BDB - het gaat je goed, ben je nog lijsttrekker voor een partij dadelijk om NL nu eens echt op de kaart te zetten ?
oh nee, zit je met die klootzakken van onder de Moerdijk, nou muurtje bouwen ?
[verwijderd]
0
"Volgens de huidige IFRS regels ontkomt TomTom er daarom niet aan om een impairment test uit te voeren van de op de balans staande goodwill. Er staat momenteel €1,9 miljard aan goodwil op de balans. TomTom kan heel goed aannemelijk maken dat TeleAtlas op dit moment slechts € 200 à € 300 miljoen waard is. De huidige beurswaarde is daar het beste bewijs voor. Geen belasting inspecteur die daar aan voorbij kan gaan"(10 jaar geleden)

Hoe groot is de kans op een impairment van de goodwill?
Hoe groot zullen de aanstaande afschrijvingen dan zijn?
Is het verplicht in de huidige omstandigheden?
Gaat de impairment dan ten laste van de netto-winst?
Kunnen ze de aanstaande impairment afschrijven over meerdere kwartalen?
Komt er na de impairment dan een reeele bedrijfswaarde boven water?.....
3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront